שתף קטע נבחר

נהג הפורמולה 1 ג'ול ביאנקי מת מפצעיו

תשעה חודשים לאחר שנפצע באורח קשה מאד בראשו בתאונת מירוץ ולא שב להכרה, הנהג הצרפתי ג'ולס ביאנקי מת מפצעיו

נהג הפורמולה 1 ג'ולס ביאנקי מת מפצעיו, תשעה חודשים לאחר שנפצע בראשו באורח קשה בזמן מירוץ. נהג קבוצת מארוסיה הצרפתי, אשר החליק מהמסלול במהלך מירוץ הגרנד פרי שנערך אשתקד בסוזוקה, יפן, לא שב להכרה מאז הפגיעה הקשה. לאחר התאונה, בה החליק הנהג מהמסלול ופגע בעוצמה ברכב חילוץ שפינה מכונית אחרת, ביקרו חלק מהנהגים את החלטת מנהלי המירוץ שלא לעצור את האירוע לחלוטין, למרות הגשם השוטף ותנאי המסלול והתאורה הבעייתיים. 

 

פורמולה 1, יפן: המילטון ניצח, ביאנקי בסכנת חיים

 

 (צילום: EPA) (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

 

ביאנקי פגע באורח חסר מזל ברכב החילוץ, ולמעשה חדר מתחתיו תוך שקשת ההגנה מעל ראשו נתלשת ממקומה מעוצמת המכה. מיד לאחר מכן פונה הנהג למרכז הטראומה במסלול והוטס במהירות לבית חולים קרוב שם נותח. הדיווחים הראשונים לאחר הניתוח הגדירו אותו כ"מוצלח", וכי ביאנקי נושם עצמאית. אלא שבמהלך כל החודשים בהם אושפז לא שב הנהג להכרה, והיום מת מפצעיו. כך אישרה משפחתו.

 

בהודעה שהעבירה לכלי התקשורת, אומרת המשפחה כי "ג'ולס נלחם עד הסוף, כפי שעשה תמיד, אך היום הגיע הקרב לסיומו. לא ניתן לבטא עד כמה אנו כואבים. אנחנו מודים לקולגות של ג'ולס, לחבריו, לאוהדים ולכל אחד שהפגין במהלך החודשים שחלפו את אהדתו. זה נתן לנו כוח ועזר לנו להתמודד ברגעים הקשים כל כך. להקשיב ולקרוא את ההודעות (שקראו להחלמתו של ג'ולס) גרם לנו להבין עד כמה הוא נגע בליבותיהם של כל כך הרבה אנשים מסביב לעולם".

 

בקבוצת מאנור (לשעבר מארוסיה) פרסמו הודעה בה נאמר כי "מילים לא יכולות לבטא את העצב האדיר בקבוצה, לאחר שנודע לנו כי ג'ולס מת מפצעיו. הוא יהיה לעולם חלק ממה שנשיג והצלחותינו בעתיד", כך אמר מנהל הקבוצה, ג'ון בות'.

 

"לג'ולס היה כשרון אדיר, והוא יכול היה להשיג רבות בעולם הפורמולה 1, הצלחה שהוא היה ראוי לה. הוא לא רק היה נהג, אלא גם בן אדם מדהים שהותיר רושם עז על מספר גדול של אנשים בכל העולם. גם הם, כמונו, זיהו כי במקביל להיותו מתחרה עם מוטיבציה אדירה, הוא היה גם אדם חם, צנוע וחביב, שהאיר את חיינו. אנחנו אסירי תודה על כך שניתנה לנו הזכות להעניק לג'ולס את האפשרות להוכיח לעולם מה הוא יכול להשיג בפורמולה 1", אמר עוד.

 

למרות שנהג בקבוצה חלשה וחסרת מימון, ג'ולס נחשב לאחד הכשרונות היותר גדולים בפורמולה 1, מאז החל לנהוג כנהג משנה עבור קבוצת פורס אינדיה בעונת 2012. בשנה שלאחר מכן חתם בקבוצת מארוסיה, וסייע לה להשיג נקודות ראשונות בהיסטוריה במירוץ הרחובות של מונאקו באותה שנה. הישג נוסף של הנהג היה השתתפותו באימוני קבוצת פרארי באותה שנה, בה קבע זמני הקפה מהירים יותר מהנהג אותו החליף - אלוף העולם לשעבר קימי רייקונן.

 

לפי בדיקה שערכה ה-FIA בנוגע לנסיבות התאונה הקשה, ג'ולס לא האט מספיק למרות אזהרת המרשלים לצדי המסלול. לפי חיישני המכונית בה נהג, הפגיעה ברכב החילוץ הגדול שעמד לצד המסלול הייתה במהירות של 126 קמ"ש.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: gettyimages
ג'ולס ביאנקי מת מפצעיו
צילום: gettyimages
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים