שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    הישג אדיר לרוכבים ישראלים ברומניה

    אחת לשנה מתקיים ברומניה הרומניאקס, תחרות אנדורו מפרכת עם מאות רוכבים. השנה יצאה אליה חבורה גדולה של רוכבים ישראלים - הצטרפנו אליהם לחוויה, ולהישגים יוצאי הדופן

    בכל קיץ ב-11 השנים האחרונות מתקיימת ברומניה תחרות האקסטרים-אנדורו, רומניאקס. מאות רוכבי אופנועים מכל העולם מגיעים לעיר סיביו, ולוקחים חלק בקרנבל מוטורי מרשים ומיוחד המשרה אווירה על העיר כולה. ולמי שאינו מכיר, מדובר בתחרות רכיבה אתגרית בתנאי שטח קשים מאוד, הכוללת בין היתר טיפוס מפלים, רכיבה ביערות ובאופן כללי, רכיבה סופר-מהירה במקומות בהם אפילו הליכה אינה עניין של מה בכך. אלא שנראה כי אחרי התחרות האחרונה, הרבה יותר ישראלים יכירו אותה. שכן שני רוכבים - תומר שמש וזיו כרמי - זכו בה במקום הראשון והשלישי המכובדים.

     

    צמד הישראלים - תומר שמש וזיו כרמי (עמרי גוטמן) (עמרי גוטמן)
    צמד הישראלים - תומר שמש וזיו כרמי(עמרי גוטמן)

     

    לתחרות השנה יצאה נציגות ישראלית מכובדת במימון חברת UPS, הכוללת אחד עשר רוכבים בגילאים הנעים בין 16 ל-54 שנים. שלושה מהם בקטגוריית האיירון (דניאל לייזרוביץ', אוהד רביד ומרון קליגר), שבעה בברונזה (תומר שמש, זיו כרמי, רונן כהן, ערן וולנברג, איציק קלנר, גב סלע וגיא רדר. ואחד בודד בקטגוריית הסילבר - גיל קינן שהיה גם הישראלי היחיד שסיים את המסלול במלואו ובמקום ה-20 המכובד. עבור חלק מהם מדובר במקצוע, עבור אחרים - בהם סוכן ביטוח, סמנכ"ל שיווק, מהנדס מכונות, זו לא פחות מנקודת ציון חשובה מאין כמותה בחיים.

     

    גב סלע בפעולה. כבוד (ליאור פז) (ליאור פז)
    גב סלע בפעולה. כבוד(ליאור פז)

     

    המרוץ נמשך חמישה ימים, ארבעה מהם במתכונת ראלי בהרי הקרפטים, במהלכם נדרשו המתחרים להפגין סבולת לאורך זמן, כושר גופני, ויכולת ניווט לאורך 100-150 ק"מ בכל יום. ביום הראשון (פרולוג) הופך הרחוב הראשי בעיר למגרש משחקים מהונדס היטב ועמוס במכשולים כמו גזעי עץ ענקיים, שבילי צמיגים וסלעים וגשרי עץ שנבנו במיוחד כדי להפוך את חייהם של הרוכבים לקשים. במירוץ השנה החל גם גשם לרדת, והפך את המסלול הקשה גם כך, למורכב עוד יותר. פחי זבל מתכתיים שהוצבו כמכשולים הפכו למכשולים בלתי עבירים, ורוכבים נעזרו זה בזה כדי לעבור אותם.

     

    המסלול מלאכותי, אבל קשה וחלקלק (ליאור פז) (ליאור פז)
    המסלול מלאכותי, אבל קשה וחלקלק(ליאור פז)

     

    תומר שמש שהוזנק ראשון סבל מפגעי מזג האוויר, אך כבר באותו יום הוכיח כי הוא הפייבוריט לזכייה עם הזמן המהיר ביותר בקטגוריה, ובפער גדול. שאר הרוכבים הישראלים הסתפקו במקומות משניים יותר, ואילו גיא רדר נאלץ לפרוש עקב שרירים תפוסים. ומכאן והלאה הצליחו שמש וכרמי להגדיל את הפער עוד יותר, תוך שהם מגיעים לנקודת הסיום של היום השני לפני שזו הוקמה על-ידי המארגנים, ומסיימים את המרוץ המפרך בתוצאה פנטסטית.

     

    כמו ביער, על הכביש (ליאור פז) (ליאור פז)
    כמו ביער, על הכביש(ליאור פז)

     

    בסך הכל התחרות השנה 365 רוכבים מ-40 מדינות, ובמקום הראשון הכללי (ובקטגוריית גולד הבכירה בה לא השתתפו ישראלים) סיים גם השנה ג'וני ווקר, לפני גראהם ג'רוויס ואלפרדו גומז במקום השלישי. אבל עבור הישראלים, זה באמת לא משנה. שכן החבורה הגדולה השיגה תוצאות שלא רבים חלמו עליהן. בקטגוריית האיירון סיים קליגר במקום ה-19, לפני לייזרוביץ' ורביד במקום ה-49 ו-59 בהתאמה. בקטגוריית הסילבר סיים קינן במקום ה-20. ובברונזה ניצח שמש, כאשר כרמי תופס את המקום השלשי. וולנברג (19), כהן (41), סלע (66), לביא (91) וקלנר (92) השלימו את ההישגים.

     

    המשלחת הישראלית - על אזרחי (ליאור פז) (ליאור פז)
    המשלחת הישראלית - על אזרחי(ליאור פז)

     

    ועוד עניין אחד לסיום. למרות הרושם המחוספס של מרוץ מסוג זה, על התחרותיות הקיצונית שבו, מדובר באירוע חברתי, הדדי וספורטיבי. הרוכבים עוזרים ומפרגנים אחד לשני, חולקים חלקי חילוף ומחלצים זה את זה מצרות. גם אם הדבר עולה להם בזמן יקר. מבחינתי, זה רוח הספורט האמיתית. חוויה מיוחדת במינה.

     

    השלישייה המנצחת - ג'וני ווקר, גראהם ג'רוויס ואלפרדו גומז (ליאור פז) (ליאור פז)
    השלישייה המנצחת - ג'וני ווקר, גראהם ג'רוויס ואלפרדו גומז(ליאור פז)

     

    הכתב היה אורח חברת UPS

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    עמרי גוטמן
    תומר שמש וזיו כרמי - אלופים
    עמרי גוטמן
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים