שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    לקראת החזרה לביה"ס: 5 מזונות שיעזרו להתרכז בלימודים

    לקראת החזרה ללימודים כדאי לדעת איזה מאכלים יעזרו לילדים להתרכז במהלך הלימודים ולהצליח לזכור את כל מה שהם למדו. מדריך בריא

    אחרי חודשיים של חופש, ממש עוד מעט הילדים יחזרו ללימודים. אבל עם השנה החדשה והספרים החדשים כדאי גם להגיע להחלטות חדשות בנושא האוכל. בעיקר כזה שיעזור להם להתרכז טוב יותר וללמוד טוב יותר.

     

    המוח האנושי מורכב מכ-90 מיליארד תאי עצב ותהליכי העיבוד והולכת המידע בו מבוססים על קישוריות שבין תאים אלו. המזון שאנחנו אוכלים מספק את המרכיבים שהגוף בכלל והמוח בפרט זקוקים לתפקודם התקין.

     

    כדי שהילד שלכם יצליח לשרוד את היום וגם יתרכז, יש כמה מאכלים שיסייעו לו לעבור את ימי הלימודים בריאים וגם מרוכזים.

      

    קראו עוד במדור בית בריא

    לא רק בקיץ: כמה פירות ביום זה יותר מדי?

    פחות מלח, פחות סוכר: איך מחליטים על השינוי?

    לא רק שעועית: הדרך הבריאה לבשל קטניות

     

    דגנים מלאים

    דגנים מלאים מספקים גלוקוז בקצב ובצורה שרצויים למוח: סיבי הדגנים מסייעים לווסת את קצב כניסת הגלוקוז מהמעי לדם ומשם למוח. דגנים מלאים עשירים בוויטמיני B שחיוניים לתפקוד מערכת העצבים והמוח.

     

    חלב ויוגורט

    מוצרי חלב מלאים בחלבונים וויטמיני ‭,B‬ שחשובים מאוד להתפתחות רקמת המוח. בנוסף, הם מקור מעולה של חלבון ופחמימות, המהווים מקורות אנרגיה.

     

    בשר רזה או תחליפי בשר

    בשר בקר רזה הוא המקור האיכותי ביותר לאספקת ברזל - מינרל חיוני שעוזר לילדים להישאר אנרגטיים ומרוכזים. בקר רזה עשיר גם באבץ שמסייע לזיכרון.

     

    גם תחליפי בשר יכולים להוות מקור מצוין לברזל. כמו למשל, קטניות עם דגנים מלאים או תחליפי בשר מסויה – המועשרים בוויטמינים, ברזל ואבץ.

     

    מומלץ להוסיף גם מזונות עשירים בוויטמין ‭,C‬ כמו פלפל אדום, עגבניות, פירות הדר, קיווי ותות, שתורמים גם הם לריכוז.

     

    לאכול כדי להתרכז בבית הספר (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
    לאכול כדי להתרכז בבית הספר(צילום: shutterstock)

     

    דגים

    דגים כמו סלמון, פורל, דניס, לברק ובאס הם מקור עשיר לחומצות שומן אומגה 3 מהסוגים DHA ו‭– EPA-‬ שניהם חיוניים למערכת העצבים, להתפתחות המוח ולתפקודו. מחקרים הראו שמי שצורך יותר מחומצות השומן האלה במזון, מצליח יותר במבחני יכולת למידה ועיבוד נתונים.

     

    50% מהמוח הם שומן והוא מתפקד באופן תקין על ידי צריכת חומצות השומן אומגה 3 ו-DHA, שהינו רכיב הכרחי בפעולת תאי העצב. הוא עוזר בוויסות פעולת האותות מהמוח ובשחרור הורמונים כדוגמת סרוטונין. 

     

    ביצים

    אמנם ביצים  הן מקור עשיר לחלבון, אבל עבור המוח דווקא החלק החשוב יותר הוא החלמון. מתברר שצהוב הביצה הוא מאגר עשיר של כולין, החומר שבונה את מערכת העצבים ומסייע להתפתחות המוח, הזיכרון ויכולת הלמידה.

      

    שגרה שתשמור על הריכוז והזיכרון

    אל תצאו מהבית בלי ארוחת בוקר: אכילת ארוחת בוקר לפני היציאה ליום הפעילות שלכם, היא המפתח. מחקרים רבים מצביעים על כך שאכילת ארוחת בוקר עוזרת לשמור על ריכוז לאורך זמן, ואף גורמת לשיפור בציונים.

     

    לאכול ארוחות קטנות במהלך היום: ארוחות קטנות במשך היום שומרות על רמת שובע קבועה לאורך כל היום וכתוצאה מכך גם על ערנות. ההמלצה היא לאכול משהו כל 3-4 שעות.

     

    חשוב להקפיד על כך שהארוחה תכיל פחמימות עם מדד גליקמי נמוך שתאזן את רמת הגלוקוז בדם. מצב זה מספק למוח "דלק" זמין שעוזר בכל מה שחשוב ללימודים: חשיבה, ריכוז, קליטה וזכרון.

     



     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: shutterstock
    איך לגרום לילד להתרכז בלימודים?
    צילום: shutterstock
    ד"ר רק שאלה
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים