שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    הרוכבים עולים על נתיבי התחבורה הציבורית
    ניסוי שילוב רוכבי אופנועים וקטנועים בנתיבי תחבורה ציבורית ראשיים בתל אביב יוצא לדרך. באיזה נתיבים מותר להם לרכוב, כיצד יסומנו הנת"צים המותרים ומה יקרה בעוד חצי שנה. כל הפרטים

    חמש שנים לאחר שהודיע כי בכוונתו לאפשר רכיבת אופנועים וקטנועים בנתיבי תחבורה ציבורית, יזניק מחר (ב') שר התחבורה ניסוי במסגרתו ישתלבו רוכבי דו-גלגלי בשני נת"צים ראשיים בתל אביב. במסגרת הניסוי, עליו דיווח ynet לראשונה, תאפשר משטרת ישראל לרוכבים לעשות שימוש גם בנתיבי תחבורה ציבורית, בתחילה במשך חצי שנה.

     

    נת"צים, וגם לרוכבים (צילום: הלל פוסק) (צילום: הלל פוסק)
    נת"צים, וגם לרוכבים(צילום: הלל פוסק)

     

    לאחר מכן ובמידה והניסוי יוכתר בהצלחה, צפוי השר לאשר רכיבת דו-גלגלי בכל נתיבי התחבורה הציבורית בתל אביב. עם תום שנה לניסוי, ירחיב השר את האישור לכל הנתיבים בגוש דן. "ההחלטה לאפשר לרוכבי הדו-גלגלי לנוע בנתיבי תחבורה ציבורית בתל אביב היא נכונה, בטיחותית ותחבורתית. אחרי תקופת מבחן קצרה, ואני מקווה שמוצלחת, בכוונתי לעגן את ההחלטה באופן קבוע בתקנות", אמר כץ.

     

    חשיפת ynet: מצלמות על קסדות ואוטובוסים

     

     

    גבולות הגזרה של ניסוי הרכיבה בנת"צים יהיו בדרך נמיר בין מפגש הרחובות דרך נמיר וארלוזורוב ועד דרך נמיר וצומת גלילות, וברחוב אבן

    גבירול בין מפגש הרחובות אבן גבירול ומרמורק ועד אבן גבירול ושמעון התרסי. בשני המקרים בשני כיווני הנסיעה.

     

    יש להזכיר כי לפי התוכנית הראשונית, הניסוי אמור היה להמשך כשנה ולכלול את כל נתיבי התחבורה הציבוריים בתל אביב, אך במשטרת ישראל החליטו - למרות שהודיעו בעבר על אישור רכיבה בהם - למנוע זאת ולבצע ניסוי רחב היקף תחילה. בהתאם, המשרד יאסוף במהלך הניסוי מידע רב על המצב בנת"צים ובנתיבים רגילים הצמודים להם, כדי לוודא ששילוב הרוכבים אינו פוגע בבטיחותם שלהם, או של התנועה מסביב. כמו-כן, שאינו מאט את התחבורה הציבורית.

     

    בין היתר צפוי המשרד להתקין הלילה (בין יום א' לב') תמרורים מתאימים בכניסה לנתיבים ובצמתים הלוונטיים, וגם לצייד אוטובוסים, אופנועים וקטנועים במצלמות שיתעדו את הנסיעה. עוד מתכוון המשרד ללוות את הניסוי בתצפיות ומעקב אחר התנהגות אופנועים וקטנועים ולערוך מדידות נפחי תנועה ומהירויות נסיעה. מצלמות הבקרה של עיריית תל אביב המוצבות בצמתים, יסייעו אף הן בתיעוד. לבסוף צפויים גם סקרי הולכי רגל ונהגים באזור.

     

    ניסוי הרכיבה בנתיבי התחבורה הציבורית יערך על-ידי צוות חוקרי טכניון בראשות המדען הראשי של משרד התחבורה שי סופר.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: בן קלמר
    נתיב התחבורה הציבורית באבן גבירול
    צילום: בן קלמר
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים