שתף קטע נבחר

מבחן אופניים - ק.ט.מ לייקן LT

קבלו הפעם אופניים שהם לא רק כיף גדול, אלא גם כאלה שמרגישים הרבה יותר יקרים ממה שהם בפועל

כמו שקורה לפעמים במבחנים, ההארה הגיעה בזמן הצילומים. באותם קטעי "הלוך-חזור" מול העדשה של תומר פדר, כשאני חוזר על אותו המכשול פעם אחר פעם במהירות הולכת וגוברת, גיליתי עד כמה רחוק הייתי כל הזמן מהמגבלות של הק.ט.מ ארוכי המהלך הללו, וכמה עוד אפשר להוציא מהם.

 

עוד על אופניים ורכבי פנאי - מגזין שטח

 

 

 (תומר פדר) (תומר פדר)
(תומר פדר)

 

ארך רגליים

האותיות "LT" לצד שם הדגם "לייקן" באופני המבחן, מתייחסות לגרסת מתלים ארוכי מהלך (Long Travel). במקום 120-125 מ"מ של הלייקן ה"רגילים", כאן יש 160 מ"מ של תנועה בחזית ומאחור. מלפנים במזלג רוקשוקס YARI חדש ומסקרן, מאחור ממתלה ארבע-חיבורי שק.ט.מ מכנה PDS2. גם הבולם האחורי מגיע מרוקשוקס - מונארך RT-D2 עם שני מצבי פדאל וכיוון לשיכוך החזרה.

 

השלדה היא מאלומיניום עם צינורות בעלי עובי-דופן משתנה. הגיאומטריה מודרנית ואגרסיבית עם תמוכות שרשרת קצרות (438 מ"מ) וזווית היגוי שטוחה (66.5 מעלות). הכידון רחב מאד (760 מ"מ) ומוחזק על-ידי סטם סופר-קצר הצמוד לציר ההיגוי. הרוכב ממוקם כך במרכז האופניים בתנוחת רכיבה מאד אגרסיבית. גימור השילדה מרשים מאד, מהמיסבים האטומים, דרך ניתוב הכבלים הפנימי ועד הצביעה המשובחת.

 

 (תומר פדר) (תומר פדר)
(תומר פדר)

 

על הבסיס הנהדר הזה תלתה ק.ט.מ אבזור צנוע (יחסית) כדי לשמור על רף מחיר שפוי (יחסית). הבלמים מגיעים משימאנו ד'אור עם דיסקים בקוטר 180 מ"מ. מעביר אחורי שימאנו XT עם מצמד הוא נקודת אור בחבילת ד'אור בסיסית בה תמצאו מעביר קדמי - חדש, עם תנועה צדית - בסיסי, ושיפטרים פלסטיים ופריכים שלא ישרדו את ההתרסקות הראשונה. סדרת ד'אור מספקת גם את גלגלי השיניים ל-20 הילוכים בסך הכל, עם שתי פלטות 24 ו-38 בחזית ו-10 הילוכים מאחור.

 

אהבנו את מוט המושב ההידראולי ואת מושב ק.ט.מ הנוח. סט גלגלים משובח משלב נאבות של DT עם חישוקי ק.ט.מ. צמיגים שונים משוולבה בחזית ומאחור חותמים חבילה אטרקטיבית עם מראה אגרסיבי, כזה שעושה חשק להעמיס את האופניים על הרכב ולצאת להרים. המשקל 14.5 ק"ג "מוכן לרכיבה", והמחיר 14 אלף שקלים.

 

 (תומר פדר) (תומר פדר)
(תומר פדר)

 

רכיבה

הלייקן LT הם אופניים לרוכבים מאד אגרסיביים. אלה שלא מתרגשים מדרופים אימתניים וסינגלים לא מוכרים, ומשחררים את האצבע מהבלם מול גינות סלעים אכזריות. האופניים האלו נועדו עבורם, אבל לא רק.

 

הדרך לסינגלים טכניים עוברת בשבילים, וכאן בולט משקלם הגבוה של האופניים, בעיקר כשמדובר בעליה ארוכה. טוב רק שיש כאן מתלה אחורי משובח כל-כך, עם יעילות מרשימה - ביחס ל-160 מ"מ - בטיפוס. יש בובינג כשהבולם משוחרר לגמרי, אך הוא כמעט נעלם במצב כמעט-נעול. המתלה נותר כך גבוה, הכוח יורד היטב לשביל והאחיזה מצוינת. רק זכרו שמדובר בישיבה. דוושו בעמידה ותאבדו עוד יותר כוח גם במצב המוצק יותר.

 

 (תומר פדר) (תומר פדר)
(תומר פדר)

 

בשבילים פתוחים ניתן לזהות פער גדול ביחסי ההעברה בין שתי הפלטות בחזית. פער מספיק גדול שלא מאפשר להשתמש במעבר מהיר של הפלטות כתחליף לדילוג של 3 ואפילו 4 הילוכים בקסטה מאחור. גלגל השיניים הקטן יותר מספק יחסי העברה קצרים ומצוין לטיפוס ובסינגלים טכניים. הפלטה הגדולה תביא אתכם למהירות שיוט גבוהה בשביל.

 

אך תגלית המבחן הוא המזלג החדש לחלוטין, אשר מיועד לרוכבי אנדורו חסרי פחד. יש לו צינורות בעובי 35 מ"מ, מערך פנימי חדש של שסתומים המאפשר חזרה מהירה למצב פתוח אחרי נחיתה מקפיצה גבוהה. הוא היה קל מאד בסט-אפ הראשוני, חסין לגמרי לבובינג בטיפוס ונותן תחושה חסרת-תחתית גם בנחיתות אימתניות. הביטחון שהוא מעורר מאפשר לרכוב הרבה יותר מהר. העקיבה אחר פני הקרקע מצוינת, האחיזה בבלימה נהדרת ואף המשוב שעובר דרכו - פשוט נהדר.

 

 (תומר פדר) (תומר פדר)
(תומר פדר)

 

לצד כל הטוב הזה - יש בלמים שהם בסדר ולא יותר. הם מספקים את הצורך הבסיסי - עם דיסקים אייס טק מפזרי חום - אבל יתקשו כשהקצב עולה. עוצמת הבלימה טובה אבל המינון והדיוק יכולים להיות טובים יותר. לצד החור ביחסי ההעברה, המעביר הקדמי התקשה לדייק בהחלפות הילוכים מהירות ולעיתים נשרה השרשרת מהקרנק - לא משעשע ברכיבת כיף, מעצבן מאד במירוץ.

 

 (תומר פדר) (תומר פדר)
(תומר פדר)

 

סיכום

מאד התרשמתי מהאופניים האלו. הם יאפשרו לרוכב אגרסיבי או למתחרה אנדורו פוטנציאלי לצאת לשבילים ולהתחרות בלי להוסיף למפרט הסטנדרטי דבר. הם מטפסים יפה לנוכח מהלך המתלה הארוך והם מצוידים ברכיבי מתלה מהטובים שיש. כל זה מאפיל על הכשלים ברכיבי ההנעה והבלימה. המחיר אמנם גבוה, אבל הם מרגישים כמו אופניים שעולים כפליים. למי שיודע להעריך את התכונות הנ"ל, מדובר באחת העסקאות הטובות יותר לאופניים אגרסיביים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים