שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    יש לכם עסק? כך תהפכו אותו למותג
    חולמים להפוך את העסק שפתחתם למותג שכולם מכירים? גלו במה אתם באמת טובים, נצלו את עוצמתה של הרשת, ודאגו שאתם מקיימים את מה שאתם מבטיחים. פרק מתוך ספר חדש להצלחה בעסקים
    רבים חולמים להפוך את העסק שפתחו למותג. הדבר דורש זמן וסבלנות, אך ללא כל ספק זו השקעה משתלמת. לשם כך עליכם לרוץ למרחקים ארוכים, לדייק היטב במי שאתם ומה אתם מציעים לעולם. אז מה באמת דרוש כדי להפוך למותג?

     

    הכר את עצמך

     - זה בהחלט עקב אכילס של בעלי עסקים רבים. בחן ביסודיות את הכישרון, את היכולות ואת הכישורים שלך. גלה במה אתה הכי טוב, מה אתה אוהב לעשות ובמה היית עוסק, גם אם לא היו משלמים לך. דע מי אתה, מה מלהיב אותך, מה אתה רוצה ומה משתק אותך. אין טעם להשקיע במשאבים, בתשתיות ובמעגלי כוח אם אתה לא מצליח לשלוט בעצמך.

       

    לא פשוט להיות עצמאים - צפו בדיון באולפן ynet

    צילום: יוגב אטיאס וניצן דרור

    צילום: יוגב אטיאס וניצן דרור

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    הבא לידי כך שיכירו אותך

    נוכחות היא הכרחית כדי שיכירו אותך וידעו מי אתה. עליך להיכנס לתוך מוחם של האנשים שברצונך שיחשבו עליך. אם אתה לא מופיע בתדירות גבוהה במקום שקהל היעד שלך נמצא בו, אתה עלול להישכח. רבים מלקוחותיך נמצאים ברשת האינטרנט ולכן יש לנצל את עוצמתה של הרשת.

     

    אחרי שרכשת ניסיון, רכוש דומיין ייחודי ובנה אתר משלך. השתמש ברשתות חברתיות כדי להעביר את הבשורה. מדוד את הפעילות שלך ברשת, נתח את התוצאות ותקן את האסטרטגיה. העולם הווירטואלי משתנה מהר מאוד ואם אתה לא שם, אתה פשוט לא קיים.
     

    גרום לכך שיזהו אותך

    אתה יכול להיות פופולרי מאוד בסביבה שלך בלי שאיש יקשור בינך לבין התועלות שאתה מביא. אתה חייב לגרום לכך שמחשבה עליך תהיה קשורה באופן ברור לתרומה שלך לאנשים. כדי להגיע לכך, עליך להתמקצע. קרא ספרים ומאמרים, התייעץ והשתתף בסמינרים ובכנסים. תהיה הכי טוב שאתה יכול, אתגר את עצמך יותר ואל תתפשר על בינוניות. הגורם העיקרי בפיתוח מותג הוא להיות הכי מקורי.

     (צילום: Shutterstock) (צילום: Shutterstock)
    (צילום: Shutterstock)

    גרום לכך שיזכרו אותך 

    המיתוג האישי הפך בתקופה האחרונה חיוני יותר מתמיד בגלל הצפה גדולה של מומחים בכל תחום, לכן נוסף להתמקצעות ולחשיפה, אתה חייב ליצור השפעה מתמשכת. זאת תעשה באמצעות הדרך שבה אתה מתקשר ומעביר את הידע, את העשייה שלך, את התדמית שאתה משדר ואת החוויות.

     

    גרום לכך שיאמינו בך

    מדי יום אנחנו נחשפים לאנשים חדשים ולמוצרים מדהימים, שונים ולכאורה בעלי ערך שאינם משדרים אמינות. גם אם אתה באמת טוב בתחומך, עליך להוכיח שאתה מסוגל לעמוד בהבטחה המקצועית והתפקודית הטמונה במוצר או בשירות שאתה מציע. דאג לכך שתהיה הלימה בין מה שאתה מבטיח לבין מה שהמותג שלך מקיים.

     

    גרום לכך שיחשקו בך  

    אדם מגיע להחלטות לא רק על בסיס רציונאלי. במידה רבה משפיעים על אופי ההחלטה רצון אישי, עקרונות, אמונות והיבטים רגשיים. ישנם מוצרים ובעלי עסקים המסוגלים ליצור רגשות עזים שמצליחים לתפוס מקום עמוק בעולמו של קהל היעד, בזכות אמפתיה וערכים.

     

    גרום לכך שיבחרו בך

    בסביבה רוויה בהצעות, עליך להתחרות מול עסקים, מוצרים ושירותים. ייתכן שאתה כבר מוכר, אמין ואהוד ובכל זאת הלקוחות יפנו למתחרה! לא די בכך שאתה מרגיש מנצח. חשוב מאוד שקהל היעד שלך יראה אותך כהעדפה הטובה ביותר. לשם כך עליך לחקור את השוק שלך ולהשיג מידע על המתחרים ועל הלקוחות שלך.

     

    גרום לכך שיקנו ממך  

    לאחר שהקפדת לעשות את כל הצעדים הדרושים כדי להפוך למותג, עליך לדאוג לכך שהמוצר שלך יהיה נגיש ושתהיה דמות מזמינה, שקל ונעים לגשת אליה. אחרת אין טעם לכל המאמץ האדיר מיתוג הוא מושג רחב ובעצם פילוסופיית חיים.

     

    לא רק מנהלי חברות יכולים להיות מותגים גדולים. גם מורים, מדענים ואימהות יכולים להיות מותגים. להיות מותג זה היכולת להוביל, להצטיין, להיות עצמתי, ובה בעת להיות גם חברותי, משתף ובעל רגישות. להיות מותג זו היכולת להטמיע חותם בדרכך

     

    מותג אישי מכוון לחיים שחפצנו בהם ולמשמעות שאנחנו רוצים לתת לחיים. עלינו להוביל, לא להיות מובלים. עלינו לנהל את ההרגל ולא שהרגל כלשהו ינהל אותנו. מותג ניחן בכישרון לגרום לאנשים להאמין שהוא טוב יותר ממה שהם חושבים. מותר לטעות בדרך, אך חשוב לשוב ולנסות כי ההגעה לשם מייצרת תחושה נפלאה.

     

    מיתוג הוא מושג רחב ובעצם פילוסופיית חיים. לא רק מנהלי חברות יכולים להיות מותגים גדולים. גם מורים, מדענים ואימהות יכולים להיות מותגים. להיות מותג זה היכולת להוביל, להצטיין, להיות עצמתי, ובה בעת להיות גם חברותי, משתף ובעל רגישות. להיות מותג זו היכולת להטמיע חותם בדרכך העסקית, למצוא את השוני והייחוד שלך כאדם וליצור השפעה חזקה על כל הסובבים אותך.

     

    מותג אישי מכוון לחיים שחפצנו בהם ולמשמעות שאנחנו רוצים לתת לחיים. עלינו להוביל, לא להיות מובלים. עלינו לנהל את ההרגל ולא שהרגל כלשהו ינהל אותנו. מותג ניחן בכישרון לגרום לאנשים להאמין שהוא טוב יותר ממה שהם חושבים. מותר לטעות בדרך, אך חשוב לשוב ולנסות כי ההגעה לשם מייצרת תחושה נפלאה.

     

    פרק מתוך ספרה החדש של גרסיאלה שפירו-גולדמן,  מנטורית עסקית-שיווקית, בעלת ומנכ"לית מרכז גרייס, בשם "אינסטנט יש רק בפודינג- מסלול מעשי להצלחה בחיים ובעסקים"

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים