שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    דוסראלי - מרוץ גרוטאות ראשון לדתיים
    שלושה ימים, 20 קבוצות, 400 ק"מ: מרוץ הגרוטאות הפופולרי נפתח השנה לראשונה לדתיים, וייערך בספטמבר בשטחי יהודה ושומרון. מנכ"ל גרוטראלי: "קיבלנו פניות רבות מדתיים, אז פתחנו בפניהם את הראלי"

    אי שם במוסך קטן במאחז אש קודש שבהרי אפרים, עמלים בימים אלו חברי קבוצת "מתקני החלומות", על-מנת להכשיר את הגרוטאה שלהם למרוץ ה"גרוטראלי" השישי. זו תהיה הפעם הראשונה שבה ישתתפו דתיים במרוץ המיוחד. מרוץ הדתיים, או "הדוסראלי" כפי שהוא מכונה בפי המשתתפים, יכלול 20 קבוצות שינסו להשלים בספטנמבר הקרוב מסע של 400 ק"מ בשלושה ימים, בשטחי יהודה ושומרון על טהרת הכשרות. האירוע יוזנק ביישוב מחולה שבבקעת הירדן, משם ליישוב איתמר שבשומרון דרך אזור בנימין, ועד לנקודת הסיום בגוש עציון.

     

    צילום: אלי מנדלבאום וגרוטראלי ישראל עריכה: אוהד פאר

    צילום: אלי מנדלבאום וגרוטראלי ישראל עריכה: אוהד פאר

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    "המרוץ משלב מוטוריקה ושטח - שני דברים שאני מאוד אוהב", מסביר חבר הקבוצה עשהאל כהן, נשוי ואב לשלושה מהיישוב ניצן, וממפוני גוש קטיף. "כששמעתי על הפרויקט היה לי ברור שאקח בו חלק, והתחלתי גם לרתום את חבריי". יחד עם כהן שותפים לקבוצה גם ישי ישראלי, תושב אש קודש, ושטובי בלומנטל מהיישוב עלי.

     

     (צילום: אוהד צויגנברג) (צילום: אוהד צויגנברג)
    (צילום: אוהד צויגנברג)

     

    "חשבנו רבות על השם שניתן לקבוצה, ובסוף החלטנו על 'מתקני החלומות' על שם ספרו של אורי אורבך ז"ל, שאותו הכרתי כשעבדתי כעוזרו בכנסת", מספר שטובי. המכונאי שבחבורה הוא ישי ישראלי, בעל מוסך במאחז אש קודש. ביישוב מכונה ישראלי "מחייה המתים", בזכות יכולתו להקים לתחייה כלי רכב שהפסיקו לעבוד. "בערב אחד הצעירים ביישוב הביאו אוטובוס מושבת לגמרי, והתערבו איתי שלא אצליח להניע אותו תוך שעה. הצלחתי".

     

    ה"גרוטראלי" המקורי הוא מסע גרוטאות בשטח עם מכוניות שעלותן נמוכה מ-3,500 שקלים, עם רישוי בתוקף. הרעיון לאירוע הישראלי נולד ממרוץ דומה שנערך באנגליה, ואומץ בארץ על-ידי אופיר עמיר, כיום מנכ"ל גרוטראלי, וחבריו. "ראינו את מסע הגרוטאות באנגליה ולא יכולנו להשתתף בו, אז החלטנו להביא את זה לארץ. ההיענות הייתה מטורפת", טוען אמיר.

     

     (צילום: אוהד צויגנברג) (צילום: אוהד צויגנברג)
    (צילום: אוהד צויגנברג)

     

    הראלי אינו תחרותי, אך גורם לחברי הקבוצות להתמודד עם ניווט, חילוץ ושהייה בתנאי שטח, ואתגרי עבירות כמו עליות תלולות, מעברי מים ואף תמרון בין סלעים. חוקי המשחק נוקשים, ובין היתר נאסר על המשתתפים שנתקעים לקבל עזרה חיצונית, אלא רק מחברי אחת הקבוצות המשתתפות. בסוף כל יום אמורות כל הקבוצות להגיע למתחם לילי שנקבע מראש. קבוצה שלא הצליחה להגיע למחנה הלילה, תבלה אותו בנקודה שבה נתקעה ותנסה להשלים את הפער ביום שלאחר מכן.

     

    "כל המסעות שאירגנו היו בסופי שבוע כדי להקל על המשתתפים, אבל אז החלו פניות רבות מקהל דתי שלא יכול היה לעשות את המסע בשבת. לכן החלטנו לפתוח את הראלי לדתיים", מספר אמיר.

     

     (צילום: אוהד צויגנברג) (צילום: אוהד צויגנברג)
    (צילום: אוהד צויגנברג)

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים