שתף קטע נבחר

איך תשתמשו בפייסבוק כדי לקדם את העסק

הרשת החברתית היא כבר מזמן לא רק מקום לשתף בשמחות משפחתיות, וניתן לאתר באמצעותה את הלקוחות הפוטנציאלים שלכם. מה כדאי לעשות כשפותחים את הדף, איך צריך לענות למגיבים והאם אפשר ליהנות מהיתרונות גם בלי להוציא כסף על פוסטים בתשלום? מדריך

הרשת החברתית יכולה להוות הזדמנות לפיתוח היוזמה שלכם, במיוחד אם אתם בעלי עסק קטן שלא יכול להרשות לעצמות לשלם הרבה תמורת פרסום ויחסי ציבור.  

 

מדריכים נוספים בערוץ הקריירה

מחפשים עבודה ברשת? כך תצטלמו נכון לפרופיל העסקי

איך להתמודד עם "תפוח רקוב" בחברה

מרחיבים את הצוות? כך תמצאו עובד אידאלי

 

האמרה העסקית הידועה לפיה "תשעים אחוז מהצלחת העסק היא להביא אנשים אל תוך מבנה העסק", הפכה לאנכרוניסטית בעידן שבו עסקים רבים במילא "יושבים" בתוך זרם החדשות של לקוחותיהם בפייסבוק. הרשת החברתית היא הכלי המושלם לקידום עסקים קטנים בשל היותה מערכת חינמית בבסיסה, עם פלטפורמת פרסום חכמה ומיידית במחיר גמיש, המבוססת על שיווק מפה לאוזן.

 

כך תצלחו לפתח את השיווק באמצעות הפייסבוק:

נראות העמוד העסקי - יש להתחיל בראש ובראשונה בנראות של הדף. התיחום המותגי הסובב אותו צריך להיות אותנטי ומושך, פרטי יצירת הקשר ועמוד "אודות העסק" צריכים להיות מלאים, ומוטב לצרף סרטון המציג את העסק ולהוסיף כפתור הנעה לפעולה.

 

פילוח קהלי יעד והתאמת התוכן - אחרי שהדף נראה מעולה, זה הזמן להחליט מה מעלים בו. ראשית, צריך להגדיר את קהל היעד הרלוונטי ולפנות אליו - דף של מספרת גברים אינו דומה לדף של רשת מניקור-פדיקור.

 

פייבוק מאפשרת לבצע פילוח קהל יעד ממוקד ביותר, מאחר ואנשים בוחרים לשתף ברשת החברתית מידע אישי דוגמת מקומות בילוי, אהדה לקבוצות, למוסיקה ולאוכל וכל מידע כזה יכול לשמש את העסקים בפרסום. אחרי שהוחלט אל מי העסק פונה, דף העסק צריך לתקשר בצורה עקבית וברורה אל אותו קהל יעד, במילים ובשפה שמתאימים לו, ובתזמון שבו הוא נמצא בפייסבוק.

 

כאשר עסקים מבצעים פילוח של קהלי היעד לצרכי הקמת קמפיינים, פילוח קהל היעד לפי הגדרות מובנות הופך להיות קל יותר. לדוגמא, אישה נשואה בת 40 מתל אביב, שמתעניינת בבישולים, מזון ואסתטיקה, עשויה למצוא עצמה מקבלת פרסומות גם בתחום התכשיטים, כי העסק המפרסם מניח שהאישה עשויה להתעניין גם בדבר זה, על-פי העניין שלה בנושאים אחרים.

   (צילום: Shutterstock) (צילום: Shutterstock)
(צילום: Shutterstock)
 

חשיפה גם בלי לשלם

חשיפה אורגנית ותוכן עשיר - בעלי עסקים מקומיים צריכים לפעול בתוך הקהילה שהם חיים בה, לדוגמא עסק שכונתי נדרש להציג את מרכולתו בקבוצות פייסבוק של תושבי השכונה. מכיוון שדף העסק לא יכול, נכון להיום, לפעול בקבוצות, נדרש מהבעלים לקדם את העסק בקבוצות ובזירות שיח נוספות בפייסבוק, בכדי להגדיל את החשיפה.

 

על אף שפייסבוק מעודדת עסקים לקדם פוסטים בתשלום, בכדי להרחיב את החשיפה של הדף, יש לא מעט שיטות לייצר תכנים מושכים ומעוררי שיח בצורה חכמה, היכולים להגדיל את "החשיפה האורגנית": שאלות פתוחות וסגורות לגולשים, הצגת מידע מעניין, תחרויות, תמונות מאחורי הקלעים של העסק, סרטונים וכל דבר שמאפשר לגולשים "לגעת בחלום". עסקים קטנים רבים בעולם מציעים לגולשים להשתתף בתהליך הייצור של העסק: להמציא שמות למנות במסעדות, לפתח צורות חדשות לעוגיות במאפיות ואפילו להתייעץ לגבי תמחור מוצרים.

 

לענות בצורה כנה ואותנטית

ניתוח תובנות - במהלך העבודה, חשוב לנתח את המידע והתובנות של הדף, בכדי להבין האם דף העסק מגיע לקהל היעד הרלוונטי והאם הקהל מעורב בפוסטים כפי שהעסק מצפה לו. הניתוח לא נעשה רק כלפי פנים, אלא גם אל מול המתחרים הישירים והמתחרים שפועלים בזירה הישראלית והעולמית, באמצעות בוחן ביצועים.

 

זמינות ללקוחות - יש להגיב לגולשים בצורה כנה, אותנטית ולא מאשימה. משברי רשת ידועים נוצרו בדפים של עסקים קטנים שהגיבו בצורה פוגענית ללקוחות. חשוב לתמוך בלקוחות שפונים דרך הדף ולפתור בעיות, אבל חשוב לא פחות לייצר קהילה אותנטית של לקוחות מעורבים, שיכולים, בניהול נכון, להיות מכפיל כוח לעסק הקטן ולפעילותו.

 

אריאלה וולף היא יועצת עסקית ומנטורית בעמותת "לתת עתיד" העוסקת בפיתוח יזמות עסקית זעירה, ונועם פורר הוא סמנכ"ל ניו מדיה וחדשנות במשרד בן חורין אלכסנדרוביץ - אסטרטגיה תקשורת וניהול משברים. עמותת לתת עתיד תוביל את מושב "עסקים זעירים כמנוע צמיחה למשק וכפתרון לחילוץ ממצוקה כלכלית", בכנס שדרות לחברה במכללת ספיר

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים