שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    דקאר - סיכום מחצית: המובילים פרשו עם שחר

    דקאר 2017 מוכיח פעם נוספת שהוא אחד מהתחרויות המוטוריות הקשות והמותחות ביותר, עם תנאי שטח ומזג אוויר קיצוניים שהכניעו גם את טובי המתחרים

    המחצית הראשונה בראלי דקאר מוכיחה שוב, כי מדובר באחת התחרויות המוטוריות המסקרנות והמפתיעות ביותר. בעוד שבשנה שעברה המחצית הראשונה של המירוץ הייתה קלה באופן יחסי, הפעם הקשיים התחילו כבר מקו הזינוק עם טמפרטורות של 40 מעלות צלזיוס וטיפוס לפסגות הרי האנדים עם אוויר דליל בחמצן, בגבהים שהאמירו ל-4,000 מטרים וגרמו למתחרים ולמנועי הרכבים כאחד לקשיים בנשימה. אלה הובילו רבים, כולל כמה מהם מהוותיקים והמנוסים במירוץ, להרים ידיים בכניעה.

     

     

    אתמול (יום א') נהנו המתחרים מיום מנוחה בבירת בוליביה לה פז והיום (יום ב') יוזנקו להמשך המירוץ שייקח אותם בחזרה דרומה, דרך מדבר המלח המפורסם סלאר דה איוני, לקו הסיום בבואנוס איירס.

     

    אופנועים

    במהלך חמשת ימי המירוץ הובילו את הקטגוריה חמישה רוכבים שונים: טובי פרייס הרוכב הבכיר בקבוצת KTM ומנצח המירוץ בשנה שעברה נאלץ לפרוש לאחר שנפל מהאופנוע בקטע הדירוג הרביעי ושבר את עצם הירך. בכך למעשה נקבע שלרוכב שיגיע ראשון לקו הסיום יהיה זה ניצחון ראשון בקריירה.

     

    קבוצת הונדה עם הרוכבים חואן ברדה (שהוביל עד קטע הדירוג הרביעי בפער של 18 דקות) ופאולו גונקאלבס, נקנסו בכשעה על תדלוק לא חוקי. עונש הזמן וטעויות בניווט גררו התדרדרות של ברדה למקום ה-12 ושל גונקאלבס למקום העשירי, כך שהם מרחיקים את הקבוצה היפנית פעם נוספת מהזכייה הנכספת במירוץ.

    ברדה הצליח להוביל בפתיחה, אבל נקנס בכשעה על תדלוק לא חוקי ()
    ברדה הצליח להוביל בפתיחה, אבל נקנס בכשעה על תדלוק לא חוקי
     

    בסיום המחצית מוביל את הקטגוריה סם סנדרלנד מקבוצת KTM, כשאחריו דולקים פאבלו קוונטינלה מקבוצת הסקוורנה (מקום שלישי במירוץ הקודם) ואדריאן וואן בוורן מקבוצת ימאהה (שזו השתתפות שניה שלו במירוץ), בפער צנוע של כרבע שעה מהמוביל. "הדקאר הוא מירוץ מטורף עם טבלת דירוג המשתנה ללא הרף", אמר סנדרלנד בסיום המחצית הראשונה. "הוא מכביד עלייך מבחינה מנטאלית, יש כאן כל כך הרבה אבנים ואם פגעת באחת זה סוף המירוץ בשבילך. אני אנסה לעשות את המקסימום ובעיקר להימנע מטעויות".

     

     

    סנדרלנד - ינסה לעשות את המקסימום ובעיקר להימנע מטעויות ()
    סנדרלנד - ינסה לעשות את המקסימום ובעיקר להימנע מטעויות

     

    רכבים

    הדרמות לא פסחו גם על קטגוריית הרכבים, עם פרישה של שלושה מהפייבוריטים לניצחון. נאסר אל-עטייה, שהיה האיום הגדול ביותר על קבוצת פיז'ו והתמקם בחבורת החוד ביומיים הראשונים, התנגש בסלע בקטע הדירוג השלישי, מה שגרם לתלישת המתלה האחורי של הטויוטה היילקס. הוא נאלץ לדדות לסיום והגיע לקראת חצות למחנה הלילה. למרות שהיה נחוש להמשיך, הנזק שנגרם מנע תיקון של רכב המירוץ והוא נאלץ לפרוש. "זה מזל רע, אבל ככה זה בדקאר. זו תהיה עבורי שנה ארוכה במיוחד של המתנה עד הזינוק הבא", אמר אל-עטייה.

     

    ההיילקס של אל-עטייה לאחר המפגש הכואב בסלע ()
    ההיילקס של אל-עטייה לאחר המפגש הכואב בסלע

     

    שני לפרוש הוא קרלוס סיינז, לאחר שהתהפך בקטע הדירוג הרביעי וגרם לפיז'ו 3008 DKR נזק בלתי ניתן לתיקון. זו פעם חמישית ברציפות שהמטאדור הספרדי לא מצליח להגיע לקו הסיום של המירוץ. קבוצת פיז'ו יכולה להתנחם בעובדה ששאר הנהגים שלה מפגינים יכולת גבוהה ותופסים את שלושת המקומות הראשונים, עם סטפן פטרהנסל בראש, סבסטיאן לואב שני וסירל דפרה שלישי.


     

    היחיד שעוד מאיים על הקבוצה הצרפתית הוא נאני רומה (מנצח דקאר 2014) שלא הצליח לסיים את הדקאר בשנתיים האחרונות, וערק השנה לקבוצת טויוטה. רומה הצליח להישאר בחבורת החוד וממוקם רביעי, רק חמש וחצי דקות מהמוביל. זאת למרות הנחיתות של מנוע הבנזין האטמוספרי של ההיילקס אל מול המנועים המוגדשים של הצרפתים, בקטעי הדירוג שברכס הרי האנדים הדליל בחמצן. "הדרך עוד ארוכה עד קו הסיום בבואנוס איירס. ראינו בימים הראשונים שהכל יכול לקרות לכולם, אז אנחנו פשוט נמשיך בקצב שלנו", אמר רומה.


    רומה הוא היחיד שמצליח לאיים על הדומיננטיות של פיז'ו ()
    רומה הוא היחיד שמצליח לאיים על הדומיננטיות של פיז'ו

      

    סוגר את החמישייה הראשונה הוא מיקו הירבונן, נהג קבוצת מיני X-raid שממוקם 42 דקות מהמוביל לאחר טעות ניווט בקטע הדירוג החמישי.

     

    משאיות

    הסיפור של קטגוריית המשאיות במחצית נראה כמו שידור חוזר של המירוצים הקודמים: חרארד דה-רוי ההולנדי מקבוצת איווקו מול משאיות הקאמז האימתניות. רק כ-16 דקות מפרידות בין ההולנדי שמוביל את המירוץ לשלישיית משאיות הקמאז שדולקות אחריו עם הנהגים אדוארד ניקולייב, דמיטרי סטוניקוב ואייראט מרדיאב.

     

    משאית האיווקו הירוקה של דה רוי שוב משמשת כארנבת לכלבי הצייד של קבוצת קמאז ()
    משאית האיווקו הירוקה של דה רוי שוב משמשת כארנבת לכלבי הצייד של קבוצת קמאז

     

    בפער של כחצי שעה מהמוביל ממוקמים חמישי ושישי בהתאמה פסקל דה-באר מקבוצת רנו ופדריקו וילגרה, חברו של דה רוי לקבוצת איווקו, מה שהופך את הקטגוריה של "הכבדים" למותחת והצמודה ביותר במירוץ.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים