שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    הערכה: הכאוס ברכבת יעלה עשרות מיליונים בפיצויים למדינה ולנוסעים
    דיוני שכר ותנאים חדשים בין ועד עובדי רכבת ישראל והנהלת החברה החלו והצפי הוא לרגיעה בעיצומים עד תחילת חודש יוני. ynet מפרסם לראשונה הערכות להפסדים אדירים שספגה החברה עקב הכאוס הנמשך כבר מספר שבועות

    ברכבת נערכים לתשלומי פיצויים של עשרות מיליוני שקלים למדינה וללקוחות: הפיצויים שניתנו לנוסעי רכבת בגין איחורים וביטולי נסיעות בחודש מרץ האחרון בלבד זינקו במאות אחוזים לעומת החודש המקביל אשתקד. בנוסף מעריכים ברכבת ישראל כי הפגיעה בפעילות כתוצאה ממחלות עובדים פתאומיות, השבתות וביטולי רכבות, תתבטא בתשלום עשרות מיליוני שקלים למדינה.

     

     

    מנכ"ל הרכבת מגלה: העובדים רוצים כסף בגלל החישמול

    נהג הקטר עצר להתפנות וגרם לשיבושים בכל הארץ

    סיבה אפשרית לאיחורי הרכבת: נהגים מאבדים מפתחות לקטרים

    חשיפת ynet: כמה באמת עובדים נהגי קטר

     

    על רקע תביעת הדיבה שהגיש שלשום ועד עובדי הרכבת נגד בכירי הנהלת החברה על סך מיליון שקלים, החלו הבוקר (ה׳) דיוני המשא ומתן בין ראשי ועד העובדים והנהלת הרכבת, לגבי תנאי העובדים וסכסוכי עבודה פתוחים. מקורות ברכבת ישראל טוענים כי במהלך הדיונים צפוי "שקט תעשייתי" לפחות עד ה-1 ביוני. כך אמר אתמול (ד') המנכ"ל הזמני של הרכבת, אורי שריר, בראיון שנערך ב-ynet. לדבריו, הדיונים עם ועד העובדים יתנהלו גם אודות דרישתם לתוספת שכר ייחודית עקב פתיחת הקו החשמלי בין תל אביב וירושלים ודרישת הנהלת החברה מנהגי הקטר להוסיף כרבע שעה של נסיעה - לכארבע שעות כיום - במהלך משמרת.

     

    רכבת ישראל- חצי שנה של שיבושים ()

    שריר הודה כי ברכבת מודעים היטב לפגיעה התדמיתית הקשה עקב הכאוס בשבועות האחרונים, ומגלים בין היתר כי בשל השיבושים הרבים שנרשמו בחודש מרץ אשר השפיעו מהותית על מדד דיוק הרכבות, שילמה הרכבת לנוסעים אשר ביקשו לקבל פיצוי על איחורי וביטולי רכבות בלבד, כ-170 אלף שקלים. לשם השוואה, במהלך 2018 שילמה הרכבת לנוסעיה בממוצע כ-35 אלף שקלים בחודש על איחורים וביטולים.

     

    יש להזכיר עם זאת כי נתוני הדיוק של רכבת ישראל אינם משקפים אך ורק את הבעיות שגרמו העיצומים התכופים, אלא גם תקלות טכניות, החלטה על קיצור קווים ועוד. מדד הדיוק של שנת 2018 ברכבת ישראל הסתיים עם דיוק של 91.6%, זאת כאשר עיצומי הוועד התמקדו בחטיבות המטענים ומוקדים אחרים, שלא פגעו משמעותית בנוסעים. 2019 החלה אמנם עם דיוק של 93.2%, אך כבר בחודש פברואר בו החלו המחלוקות בין הנהלת הרכבת לועד העובדים, צנח אחוז הדיוק ל-85.6%. נתון נמוך במיוחד זה צפוי לגרור עמו קנס גבוה. אשתקד נקנסה הרכבת ב-46 מיליון שקלים בגין אי עמידה ביעדי הדיוק.

     

    מרכבת ישראל נמסר התגובה: "האתגרים העומדים בפני הרכבת אינם מסתכמים בראשת הוועד הנוכחית, וכוללים בעיקר מחסור חריף בקרונות ובתשתית מסילה, הפוגעים בשירות לנוסעים, שמספרם נסק באופן מבורך. דווקא בעת הזו על ועד העובדים והעומדת בראשו להתגייס למשימה האדירה שלפנינו, ולשלב ידיים עם ההנהלה למען עתיד תחבורתי טוב יותר".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: יואב דודקביץ'
    עלות הסכסוך ברכבת - עשרות מיליוני שקלים
    צילום: יואב דודקביץ'
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים