שתף קטע נבחר

"תוך 3 שנים נשכח מהשעות 12:00 ו-15:00"

בין עשרות האפליקציות שמציפות את שוק התיירות והתעופה הגיעה אחת שלכדה את תשומת ליבנו במיוחד. כזו שמבקשת לשנות לנצח את שעות הצ'ק אין והצ'ק אאוט המקובעות, הישנות ובעיקר הלא יעילות - כלפי המלון וכלפי הלקוח. "בתור תעשייה שבאה לשרת - השירות לא משהו"

 

 

כמה פעמים הגעתם למלון בזמן שעת הצ'ק אין וקיבלתם מפקידת הקבלה את התשובה המבאסת: "החדר שלכם עוד לא מוכן"? או לחלופין, רציתם למשוך עוד כמה שעות במלון כי הטיסה יוצאת מאוחר בלילה, אבל נדרשתם לשלם על כך כמעט כמו על עוד יום?

 

אפליקציה ישראלית חדשה מבקשת לשנות את עולם המלונאות, שנשאר די מאחור, ולהוציא מהלקסיקון של כולנו את הקיבוע שצ'ק אין עושים ב-15:00 וצ'ק אאוט הוא עד 12:00. הכירו את אפליקציית As You Stay.

אפליקציית As You Stay
אפליקציית As You Stay

לאחר שלושה חודשים של השקה שקטה מספר המייסד ומנכ"ל החברה עופר הלפמן, בריאיון ראשון בישראל, על הפיתוח שלדבריו ישנה לכולנו את צורת ההזמנה במלונות לנצח.

 

"לא קרה משהו מעניין בתעשייה הזאת כבר יותר מעשר שנים, ובגלל זה פיתוח שכזה יכול לרענן את התחום, אבל הוא לא לבד. יש עוד מאות חברות חדשות, ותחום הטרוול-טק הוא מהמתקדמים כיום בעולם. אנחנו פשוט מוצר שהוא חיה אחרת", מספר הלפמן.

 

"בתעשיה שמתיימרת לתת שירות - השירות לא משהו"

איך לא חשבו על זה קודם?

"כי זה תמיד היה נראה מסובך, אבל זה לא נכון. בתחילת הדרך אמרתי לעצמי, 'אם הגענו לירח אז בטח נוכל לפתור את עניין השעות במלונות'. 

 

"זה אפילו די מעליב שלא פענחנו את זה עדיין. הרי כל תחום התיירות התפתח מאוד בשנים האחרונות והתקדם טכנולוגית, כדי לשרת טוב יותר ובצורה מדויקת יותר את הלקוח. אם בתעופה ובהשכרת רכב הרבה יותר מתקדמים והכול לפי השעות, אז דווקא המלונות - שזה המוצר הכי פופולרי בתחום - תקועים מאחור?"

לא רק תאריכים: למלא גם שעות הגעה ועזיבה
לא רק תאריכים: למלא גם שעות הגעה ועזיבה
 

"זה שהיינו רגילים לעשות אותו הדבר במשך שנים זו לא סיבה לא לתקן דברים. בסופו של דבר גם המלון סובל יותר, וגם יש כאן תסכול של הלקוחות. בתור תעשיה שמתיימרת לתת שירות, אז צריך לומר שהשירות לא משהו".

 

אז איך זה יעבוד?

"הפתרון שלנו מגיע מהכיוון הטכנולוגי, דרך שימוש באופטימיזציה של קניית חדרים, מה שמאפשר לייצר את הגמישות ללקוח. פיתחנו טכנולוגיה ייחודית שלוקחת את הסטנדרט ומפרקת אותו עבור המלון.

 

"מבחינת הלקוח פשוט נכנסים לאתר או לאפליקציה, בוחרים את התאריכים הרצויים, ואז מגיע התוסף של השעות, כלומר הרזולוציה יורדת מימים לשעות".

 

מאיפה נולד הרעיון?

"לא מעט מלונאים מספרים על תסכול משותף, והוא שהם לא יודעים מתי הלקוח עוזב את המלון או מגיע אליו. זה הופך את הסיפור ללא יעיל בעליל, ומה שפותר הכול זה המידע שאני נותן להם שבוע או חודש מראש, לא מעכשיו מעכשיו.

 

"בדיוק כמו חברות תעופה וגם מסעדות שלוקחות הזמנה לפי שעות מדויקות, אז זה עובד על עיקרון דומה.

ניתן לראות כמה תחסכו אם תזמינו לפי שעות
ניתן לראות כמה תחסכו אם תזמינו לפי שעות

   ()

"האפליקציה הוקמה מתוך חזון מאוד ברור שהדרך שבה מלונות עובדים כיום היא לא הגיונית, כשלקוחות מגיעים מוקדם או מאוחר מדי למלון ולא מקבלים את מה שהם שילמו עליו.

 

"חשבנו איך לשרת את המטיילים בעולם ולעזור להם להזמין מלון בדיוק לזמן שהם צריכים, וגם לקחת את זה צעד קדימה, שזה לשלם לפי שעות השהות שלהם במקום, כשהתמחור הוא הוגן.

 

"לצורך העניין, אם המחיר הוא 200 דולר ללילה אז התוספת לעוד חצי יום בערך היא בין 60 ל-80 דולר, ולא מחיר שלא יהיה משתלם".

 

למה שהמלונאים ישתפו איתכם פעולה?

"קודם כל כי זה חוסך להם כסף וכאב ראש, ואת כאב הראש הזה, של מתי לקוח בדיוק יגיע או יעזוב, אנחנו לוקחים על עצמנו".

 

כאן נסביר רגע את שיטת העבודה כיום: כל מלון קובע את תמחור החדר ללילה בעצמו, ואז שתי החברות המרכזיות - ולמעשה היחידות כיום בשוק שמחזיקות בדואופול את תחום המלונאות - מוסיפות על כך את העמלות שלהן, שהן לרוב גבוהות מאוד. החברות הן אקספידיה ופרייס ליין, שמחזיקה תחתיה מותגים חזקים כמו בוקינג.קום ואגודה.

 

"אנחנו מציעים עמלות יותר נמוכות, ובכך רוצים לתת ללקוח את החוויה המתקנת. הרי במשך שנים לקוחות שילמו עמלות מוגזמות מבלי לדעת בכלל, ונוצר מצב שהם משרתים את המלונות ואת החברות והאתרים, במקום שהמלונות ישרתו את הלקוחות שלהם.

מלונות לפי שעות גם בתל אביב
מלונות לפי שעות גם בתל אביב
 

"עכשיו גם המלון לא נפגע פה, כי הוא נשאר עם המחיר הסיטונאי שהוא נותן מלכתחילה, רק בלי העמלות שעליהן 'חוגגים' הסוכנים באמצע.

 

"בנוסף, אנחנו גם עובדים עם המלונות ישירות, וגם עם פרייס ליין ועוד מספר ספקיות. אנחנו למעשה סוכנות נסיעות מקוונת (Online Travel Agancy).

 

"תחילה עבדנו ישירות מול המלונות, אבל ראינו שזה מסבך אותם מדי, אז כעת אנחנו קונים מהם חדרים במחירי סיטונאות זולים יחסית, ועושים אצלנו את האופטימיזציה כדי שזה ייצא מספיק רווחי לנו, אבל באופן שעדיין יהיה פיירי כלפי הלקוח בצד השני.

 

"בשורה התחתונה מקובלת עליהם (המלונות) ההנחה שלקוח יקבל אם הוא ישהה פחות".

 

אבל יש היגיון במרווח בין זמן הפינוי לבין זמן קבלת החדר, הרי צריך לנקות ולסדר אותו בין אורח לאורח.

 

"מצד אחד, לנקות חדר ממוצע לוקח כ-20 דקות בלבד, ומצד שני הרבה לא מספיקים לנקות חדרים בפער הזמן שבין 12:00 ל-15:00 (הלפמן, שעבד בתחום המלונאות והשכרת הדירות בארה"ב בעשור האחרון, יודע מה נדרש כדי להכין חדר ללקוח חדש - ש"ה). כל זה בגלל חוסר יעילות מוחלט. למה? כי למלון אין תמיד מושג מתי בדיוק הלקוח יצא מהחדר, ואז יש שעות שהצוות לא עובד באופן יעיל או שעות שצוות הניקיון בלחץ גדול להספיק הכול.

 

"כאן אנחנו נכנסים לתמונה ומספקים את המידע הזה למלון, ולא באותו יום אלא הרבה זמן מראש, כדי שיידע להיערך ולא לבזבז זמן. באופן הזה חדרים לא יעמדו ריקים לשווא במשך שעות, מבלי לדעת אם הלקוח עזב, ואז גם יוכלו לנצל נכון יותר ולאכלס אותם יותר בתכיפות".

 

"תוך שלוש שנים מהיום נשכח מהשעות 12:00 ו-15:00"

זה לא הופך את המלונות למלון לפי שעה בעצם?

"כן, אבל בלי שום מגבלות, הפעם זה כולל לילה. ניתן לקבל את החדר גם לפי שעה ובאופן יותר מדויק".

 

אבל ישנו כבר האתר הבינלאומי Hotels By Day שהגיע לארץ לא מזמן .

"זה גם קונספט נהדר, אבל הקהל שהוא מביא איתו טיפה יותר בעייתי. בנוסף, באתר הזה, כמו בעוד חברות דומות, ניתן להזמין לפי שעה בלבד, ורק למשך שעות מוגדרות מראש במשך היום. אצלנו אין הגבלה בשעות, וניתן גם להזמין לילה. אנחנו כאמור רוצים לתת את החדר ללא הגבלה בשעות, כלומר יש אפשרות לבוא בכל שעה".

 

איך אתה רואה את עתיד תחום המלונאות?

"תוך שלוש שנים מהיום אנחנו נשכח מהשעות 12:00 ו-15:00. התחלנו כאן איזושהי מהפכה, וזה טעם נרכש. המטרה שלנו היא לגרום לכל התעשייה להשתנות ולעבור ממודל לילי למודל שעתי, שבו אפשר להיכנס בכל שעה ולצאת בכל שעה והתמחור הוא שעתי".

 

איפה אתם עובדים כרגע?

"החברה נוסדה והתחילה בניו יורק, ומשם גלשנו קצת ללוס אנג'לס ולמיאמי, אבל מאחר שאנחנו לא תלויים יותר במלון מסוים, אפשר לעשות זאת מכל מקום בעולם ובכל מקום בעולם. לכן התרחבנו לעבוד גם באסיה, בצפון אמריקה ובדרום אמריקה.

 

"יש לנו מעל 100 אלף מלונות – שזה יותר ממיליון חדרי מלון – כל יום. גם לנו זה עוד קשה לעכל".

   

לאחר שגייס גם משקיעים ישראלים ולא רק אמריקנים, הלפמן חזר לישראל, אחרי 13 שנים שבהן גר בארה"ב. איתו עבר גם המשרד הראשי של החברה מניו יורק לתל אביב - זאת, בנוסף למשרד פיתוח באוקראינה ושלוחה בבואנוס איירס. "השאיפה היא לא לעצור ולהגיע לכל העולם. כיום החברה היא גלובלית, אז זה נוח ואפשר לעשות את זה מכל מקום בעצם".

 

כמה זמן החברה קיימת?

"החברה נולדה לפני שלוש שנים, וההשקה של האתר נעשתה לפני שלושה חודשים - באופן שקט יחסית, אך בקרוב זה ישתנה".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
האפליקציה הישראלית שתשנה את עולם המלונאות?
מומלצים