שתף קטע נבחר

כאן האורך קובע

למרות היוקרה ומחירי דגמי הפאר, יתמקד יבואן מרצדס בקטגוריות עממיות - יחסית

לא הכל סגור עדיין לגבי שנת הדגם הבאה במרצדס, אך הכיוון הכללי הוא הרחבת המבחר עם גרסאות נוספות לדגמים מוכרים. בעיקר מדובר ב-A הקומפקטית אשר תזכה כנראה השנה לחיזוק תודות לגרסה המוארכת בעלת בסיס גלגלים ומרכב ארוכים בלא פחות מ-17.5 ס"מ, כמו-גם גרסתה המעודכנת של ה-A "הרגילה" - שתיהן הוצגו בתערוכת ז'נבה השנה. מטבע הדברים, תהיה מכונית זו יקרה מה-A הנוכחית. לצערנו לא ברור בדיוק עד כמה, אך מותר לשער שהפערים לא יהיו גדולים במיוחד.

יהיה מיניוואן?

דגם מעניין אף יותר, אף הוא על בסיס ה-A, יגיע לכאן בדמותו של ה-וניאו. מדובר ברכב מסחרי קטן - שהוצג בפרנקפורט רשמית ונחשף אצלנו כבר בז'נבה - שישווק כאן גם בגרסת מיניוואן. כל זה טוב ויפה, אך הבעיה הגדולה של היבואן תהיה התחרות בפלח השוק המסחרי. כבר כעת ברור כי ה-וניאו לא יוכל להתחרות בברלינגו-קנגו-דובלו, אפילו לא בגרסאות היקרות יותר. מה לעשות, ומרבית הלקוחות של כלי רכב אלה מגיעים מציי רכב, היכן שלמחיר הנמוך יש עדיפות ראשונה - יש אומרים אפילו יחידה.
אולם ל-וניאו גם גרסת נוסעים בעלת שבעה מושבים היכולה להתחרות אפילו במיניוואנים קומפקטיים כמו הרנו סניק או הפיאט מולטיפלה. לגרסה זו מנוע טורבו-דיזל מסילה משותפת בשילוב תיבה אוטומטית, שילוב אטרקטיבי במיוחד בקטגוריה. בכל מקרה, השיווק באירופה יחל רק בסתיו הקרוב וייתכן שהגעתו תתעכב עד שנת הדגם הבאה – 2003.

ועוד

מדרגה אחת מעל ה-C, עם פזילה מכוונת לתחום הספורטיבי, נמצאת גרסת הקופה הנאה והמדוברת כל-כך של ה-C. הסוכנות המקומית בהחלט לוטשת עיניים, אך לפחות כרגע מתכוונים שם להמתין לירידה מסוימת בביקוש באירופה כדי לקבל מחיר טוב (ראה רווחי) יותר.
ספורטיבית אחרת על בסיס ה-C הקודמת היא ה-SLK המקסימה. מכוניות כאלה אמנם הגיעו ארצה ובמספרים לא מבוטלים ביחס לדגם נישה יקר שכזה, אך כולם הגיעו ביבוא אישי. כעת בודק היבואן אפשרות יבוא מסודר.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מרצדס C קופה
מרצדס A - ארוכה יותר
צילום איי פי
וניאו - גם עם שבעה מושבים
צילום איי פי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים