שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    חואן פבלו מונטויה עוזב את הפורמולה 1

    הנהג הקולומביאני הודיע על כוונתו לעזוב את אליפות הפורמולה 1 בסוף העונה הנוכחית, ולעבור לקבוצת דודג' בנסקאר האמריקני. סופה של תקופה

    נהג מקלארן-מרצדס, חואן פבלו מונטויה, הודיע אתמול על כוונתו לפרוש מאליפות הפורמולה 1, ולעבור לליגת הנסקאר האמריקנית. ההודעה הדרמטית מגיעה לאחר חודשים ארוכים של חוסר ודאות בנוגע למקומו של מונטויה בעונת הפורמולה הבאה, אז צפוי להצטרף למקלארן אלוף העולם פרננדו אלונסו (כיום נהג רנו). קימי רייקונן צפוי להישאר במקלארן, מה שהיה מותיר את מונטויה, בעבר מהטוענים הבולטים לתואר האליפות, ללא מקום בקבוצה.

     

    על ההחלטה הממפתיעה הודיע אתמול מונטויה במסיבת עיתונאים משותפת עם צ'יפ גנאסי, בעל קבוצת גנאסי בה יתחרה הנהג הקולומביאני החל בשנה הבאה. מונטויה ישתתף באליפות גביע נקסטל, הליגה הבכירה ביותר בנסקאר, והוא ינהג במכונית מספר 42 של דודג'. ההודעה מסיימת הלכה למעשה את קריירת הפורמולה 1 של מונטויה, שכן החוזה עליו חתם עם קבוצת גנאסי הוא ארוך טווח, מה שיקשה עליו לשוב בעתיד לאליפות העולמית.

     

    נסקאר?

     

    NASCAR, ראשי תיבות של National Association for Stock Car Auto Racing - ובתרגום חופשי ההתאחדות הלאומית למירוצי מכוניות סטנדרטיות, נולדה בדרום ארצות הברית כיוזמה של נהגי מירוצים, כאיחוד של שלל מירוצים שהתקיימו בראשית המאה ה-20. כיום היא אחד מענפי הספורט המוטורי הפופולאריים בעולם, כשההתאחדות מאגדת תחתיה סדרה של מירוצים, בראשם כאמור גביע נקסטל. במירוצים צופים עד 170,000 בני אדם ביציעי המסלול ועוד עשרות מיליונים בטלויזיה מדי סוף שבוע. למעשה, זהו הספורט הפופולארי, הנצפה, המסוקר והריווחי ביותר באמריקה מלבד פוטבול.


    מסלול נסקאר אופייני

     

    הנסקאר קיבל את שמו מכך שבמקור (שלהי שנות ה-40) השתתפו בו מכוניות לא משופרות. עם השנים - לטובת שיפור הבטיחות והביצועים - החלו המכוניות להתפתח וכיום הקשר בינן לבין מכוניות סדרתיות מקרי לחלוטין. בנסקאר יכולה להשתתף כל מכונית שמיוצרת בארצות הברית, וכך לליגה הכי אמריקנית שיש נכנסה בשנים האחרונות טויוטה, שצפויה לבצע דריסת רגל נוספת בשנה הבאה עם גרסת מירוצים של הקאמרי - מכונית נוסעים גדולה שמיוצרת גם באמריקה.

     

    המכונית שמשתתפות בנסקאר הן האנטיתזה למכוניות הפורמולה 1. בניגוד לקידמה הטכנולוגית, לאווירודינמיות ולחידושים שמנפיקה הליגה המוטורית

    החשובה בעולם, בנסקאר שומרים על מסורת ברורה, עם מנועים בנפח של עד 5.8 ליטר והספק משוער של 750 כ"ס - עדיין עם מאיידים (קרבורטורים). מכונית נסקאר אופיינית מסוגלת להאיץ למהירות של 370 קמ"ש, אך בחלק מהמירוצים המכוניות מוגבלות למהירות נמוכה יותר כדי לשפר את הבטיחות, זאת על-ידי פלטה שמגבילה את כניסת האוויר והדלק לקרבורטור.

     

    בניגוד לדעה הרווחת, לא כל מסלולי המירוץ בליגות הנסקאר השונות הם אובליים, וגם אלה שכן מובדלים האחד מהשני בזווית המסלול, אורכו, חדות הפניות וכדומה. מכאן שקיימים גם הבדלים גדולים במהירות הנסיעה הממוצעת (בין 130 ל-300 קמ"ש לאורך מירוץ) וכיול המכונית לפני כל אירוע.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    חואן פבלו מונטויה (ימין) וצ'יפ גנאסי
    צילום: איי פי
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים