חברת הפודטק וילק העוסקת בפיתוח חלב וחלב אם מתורבת מדווחת הבוקר על מזכר הבנות לרכישת הפעילות של חברת הפודטק ביו דבש העוסקת בפיתוח דבש מתורבת בעיסקת מניות. יחס ההחלפה יקבע לפי מחיר ממוצע של החברות ב-30 יום שקדמו למזכר ההבנות בניכוי שווי השלד הבורסאי שיוותר ומזומן.
המניות שיוקצו לביו-דבש כנגד רכישת מלוא הפעילות יהיו חסומות לשנתיים וחברת וילק תפעל לאחר ההשלמה לגיוס הון של 3 מיליון שקלים לפחות על מנת להמשיך לתמוך בפיתוח הפעילות הנרכשת.
ניכר כי ישנם הסברים הן טכנולוגיים והן עסקיים לעסקת המיזוג. כך לדוגמה, ביו-דבש הצליחה להגיע למוצר דבש מתורבת בטעמים שונים העומד בדרישות הרגולטוריות למסחור ונמצאת לפי הדיווחים לקראת מעבר לייצור המוני כך שהדבר מקדים את ההגעה של החברות למכירות ראשונות ויכניס רווחים לחברת המשותפת ויסייע במימון הפיתוח הטכנולוגי של וילק.
בפן הפיתוחי, מאידך, ביו דבש בהובלת צוות מומחיה הציגה הצלחה בהפקת חלבון באפולו ושיטת הפיתוח שלה בפיתוח חלבונים בשיטת פרמנטציה(שיטה שבה משתמשת חברת הפודטק רימילק וחברות פודטק נוספות). פיתוחים אלו עשויים להשתלב עם פיתוח שומני חלב מבוססי טכנולוגיית תאים של וילק ולהזניק את הפיתוח של הצדדים ולייצר את הדור הרביעי בתרבות תאים כמו גם פיתוח מוצרים משותפים.
חברת וילק רשמה הישג משמעותי לאחר שדיווחה על השקעה של 2 מיליון דולרים מחברת דנונה העולמית שהפכה לבעלת עניין בחברה וכעת הצדדים נמצאים לפי הדיווח לקראת חתימה על שת״פ אסטרטגי להמשך פיתוח ומסחור.
בשורה התחתונה בחברות רואים סינרגיה משמעותית שתזניק את פעילות החברות בפיתוח ובמסחור.
עו״ד ירון קייזר הנמנה על מייסדי החברות ויו״ר הדירקטוריון של חברת וילק מסר:״אני שמח על ההזדמנות לשלב כוחות, שילוב שתי החברות הינו מכפיל כוח ביחס לטכנולוגיה והיכולת להתקרב לשוק. החברה המאוחדת תיצור גוף מוביל בתחום המזון המתורבת, באופן ששתי החברות ובעלי המניות בהן יזכו להצפת ערך משמעותית״

פרי אמסלם הינו מנהל פלטפורמת החצר האחורית של הבורסה בת״א ומשמש כיועץ שוק ההון לחברות ציבוריות ופרטיות. בין השאר מספק שירותי כנסי משקיעים לחברה (ללא ייעוץ), והוא עלול לספק להם שירותים מסוג זה בהמשך. אין לראות באמור המלצה לפעילות בשוק ההון וני״ע השונים. לתכנים נוספים על שוק ההון הישראלי מוזמנים להצטרף לערוץ הטלגרם

אין לחברת ידיעות תקשורת בע״מ, לאתר ynet או לחברת המברקה פתרונות תקשורת בע״מ זיקה כלשהי לתוכן במובן של ניגוד עניינים או של עניין מיוחד. הכתוב אינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. אין לראות במידע בסקירה זו כעובדתי או כמכלול כל המידע הידוע, ולכן אין להסתמך על הכתוב בה ככזה.
פורסם לראשונה: 12:58, 26.07.23