שתף קטע נבחר

אקזיט ענק: מה אתם יודעים על מלאנוקס?

החברה הישראלית, שנרכשה תמורת 6.9 מיליארד דולר על-ידי אנבידיה האמריקנית, מייצרת טכנולוגיה להעברה מהירה של מידע שמסייעת בין היתר בייצור תרופות, שיפור בטיחות בכלי רכב וגם בתעשיית הבידור. החברה הוקמה ב-1999 ויש לה כ-3,000 עובדים, רובם בישראל, וגם מרכז פיתוח בעזה

6.9 מיליארד דולר תשלם יצרנית השבבים האמריקנית אנבידיה תמורת מלאנוקס  הישראלית - האקזיט השני בגובהו לחברה ישראלית אי פעם אחרי מובילאיי שנרכשה על-ידי אינטל. אבל מה אתם יודעים בכלל על החברה הישראלית מיקנעם? מלאנוקס, שהוקמה בשנת 1999, היא חברת טכנולוגיה ישראלית המתמחה בפיתוח וייצור רכיבים אלקטרוניים למערכות תקשורת, המיועדים להעברת מידע מהירה בין שרתים ומערכות אחסון.

 

מלאנוקס הוקמה במרץ 1999 על-ידי איל וולדמן, שמכהן כמנכ"ל החברה, ביחד עם שי כהן, מיכאל כגן, רוני אשורי, אוולין לנדמן, איתן זהבי, שמעון רוטנברג, אודי כץ ואלון וובמן. החברה מעסיקה כ-2,000 עובדים בישראל ועוד קרוב לאלף עובדים במשרדיה בחו"ל.

 

משרדי מלאנוקס ואנבידיה (צילום: shutterstock)
משרדי מלאנוקס ואנבידיה(צילום: shutterstock)

 

בנוסף למטה שנמצא ביקנעם, לחברה יש חמישה מרכזי פיתוח בישראל - בתל חי, תל אביב, רעננה, באר שבע וקריית גת. בנוסף, יש לחברה שלושה מרכזי פיתוח ברשות הפלסטינית - בעזה, בשכם וברוואבי. סך הכל מעסיקה החברה ברשות הפלסטינית כ-120 עובדים באמצעות קבלני משנה. בעולם יש לחברה משרדים ומרכזי פיתוח בארה"ב, סין, הודו, דנמרק, סינגפור ואוקראינה.

מלאנוקס נחשבת לחלוצת דרך בטכנולוגיית האינפיניבנד (תקן להעברה מהירה של נתונים), אשר יחד עם פתרונות האית'רנט (תקן תקשורת נתונים) שלה נמצאת כיום בשימוש ביותר ממחצית ממחשבי העל בעולם ברשימת ה-TOP500 ובמרכזי נתונים מובילים רבים.

החברה מציעה מבחר פתרונות לקישוריות מהירה - מתאמים, מתגים, תוכנה וסיליקון המאיצים זמן הפעלת יישומים וממקסמים הכנסות לטווח רחב של שווקים בהם מיחשוב עתיר ביצועים, מרכזי נתונים לארגונים, Web 2.0, מחשוב ענן, אחסון, טלקום ושירותים פיננסיים.

כיצד הטכנולוגיה של מלאנוקס משפיעה עלינו? לפי החברה, המוצרים שלה מסייעים במחקר ובייצור תרופות, בשיפור בטיחות ואיכות של כלי רכב, במחקרי אקלים והקמת מערכות אזהרה מפני אסונות טבע, וגם בתעשיית הבידור - למשל הטמעת אפקטים מיוחדים בסרטי קולנוע.

 


אנבידיה, שהוקמה בשנת 1993, מתמקדת בייצור מעבדים גרפיים ובבינה מלאכותית (AI). החברה הצליחה לגבור על אינטל, מיקרוסופט וזיילינקס, שלפי דיווחים היו מעוניינות גם הן לרכוש את מלאנוקס והגישו הצעות משלהן. החברה הישראלית צפויה לסייע לאנבידיה לייעל את עומסי העבודה של מרכזי הנתונים במערכות המחשוב, הרשתות והאחסון כדי להשיג ביצועים טובים יותר, ניצול גדול יותר ועלויות תפעול נמוכות יותר עבור הלקוחות.  

 

"לא נמכרו בנזיד עדשים"

מולי אדן, סגן נשיא בכיר באינטל העולמית לשעבר ויו"ר הוועד המנהל של אוניברסיטת חיפה, אמר בשיחה עם ynet כי מדובר בגאווה גדולה והעריך שמלאנוקס תמשיך לפעול מישראל. "זה סטארט אפ שלא נמכר בשלב מוקדם מדי בנזיד עדשים אלא המשיך לגדול והפך להיות יוניקורן (סטארט אפ ששוויו יותר ממיליארד דולר)".

לדברי אדן, אנבידיה, שהתמקדה עד כה בכרטיסים עם כוח חישוב מקבילי חזק (תחילה במעבדים גרפיים ומאוחר יותר במרכזי הנתונים הגדולים בעולם) מעוניינת להגדיל את דריסת הרגל שלה בתחום מרכזי הנתונים - ולכן היא זקוקה לטכנולוגיה של מלאנוקס, שתאפשר לה להעביר כמויות אדירות של מידע במהירות.
 

"הופעת ה-AI ומדעי הנתונים, כמו גם מיליארדי משתמשי מחשב בו-זמנית, מתדלקת את הדרישות מרקיעות השחקים של מרכזי הנתונים בעולם", מסר ג'נסן וואנג, מייסד ומנכ"ל אנבידיה. "התמודדות עם דרישות אלו מחייבת ארכיטקטורות הוליסטיות המחברות מספר עצום של צמתי מחשוב מהיר על גבי רשתות חכמות כדי ליצור מנוע בקנה מידה של מרכז נתונים ענק”.

 

  ()
 

  (צילום: מלאנוקס טכנוגיות)
המנכ"ל איל וולדמן(צילום: מלאנוקס טכנוגיות)
איל וולדמן, מייסד ומנכ"ל מלאנוקס מסר: "אנחנו חולקים את אותו חזון למחשוב מואץ כמו אנבידיה. שילוב שתי החברות שלנו מגיע כהרחבה טבעית של השותפות ארוכת השנים שלנו והוא מתאים מאוד בהתחשב בתרבות המונעת ביצועים המשותפת שלנו. שילוב זה יטפח יצירת טכנולוגיה רבת עוצמה והזדמנויות מצוינות עבור האנשים שלנו".

 

"כסף אינו מטרה"

אנבידיה תרכוש את כל המניות הרגילות המונפקות והנפרעות של מלאנוקס תמורת 125 דולר למניה במזומן, המייצגות שווי פעילות כולל של החברה של כ-6.9 מיליארד דולר. בעבר הביע המנכ"ל וולדמן צער על כך שחברה קודמת שהקים, גלילאו, עברה לידיים אמריקניות. "כשהייתי בגלילאו, רציתי לרכוש חברת מעבדים אמריקנית", אמר בריאיון ל-ynet ב-2016, "רציתי שחברה ישראלית תרכוש חברה אמריקנית ולא להפך. לצערי, לא הצלחתי לשכנע את צוות ההנהלה שלי ופרשתי מגלילאו, שנמכרה אחר כך למארוול. במבט לאחור זו היתה טעות. גלילאו היתה חברה ישראלית טובה ובדיעבד היה צריך שיקרה ההפך, ושהיא לא תהיה היום בידיים לא ישראליות".

 

באותו ריאיון נשאל וולדמן גם על התקופות הקשות שעבר במלאנוקס והשיב: "כשזה קורה צריך להאיר את הדרך ופוטנציאל החברה, להראות לעובדים שזה אפשרי ושצריך לעבוד קשה ביחד כדי לעבור את התקופה. עובדה שיצאנו מימים קשים והחברה מצליחה בגדול". כנשאל מה המשמעות של כסף עבורו, השיב: "הכסף איננו מטרה, הוא אמצעי".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים