נדמה שאלוהים — כלומר "השם", כפי שהוא מתגלגל ברוך ובטבעיות בפיו של הכוכב ההוליוודי נת'ניאל בוזוליק — בחר לעצמו פרזנטור מדויק ביותר כאשר הניח את כתר האמונה על ראשו של האוסטרלי אוהד ישראל.
בוזוליק, שכל המדינה כבר הספיקה להתאהב בו בזכות ההסברה הבלתי מתפשרת שהוא עושה לטובתנו מאז שפרצה המלחמה, ביקר בארץ הקודש כבר 28 פעמים. בימים אלה הוא אף שכר דירה בשדרות רוטשילד בתל־אביב, כדי שיהיה לו בייס מקומי לא רק לאהבת ישראל, אלא גם לאהבה הפוטוגנית והטרייה שלו עם משפיענית הרשת ליה נגה, שמחזקת את השורשים שהוא מכה כאן.
3 צפייה בגלריה
''משמח אותי לראות את דגל ישראל מתנופף בעוז''. נת'ניאל בוזוליק
''משמח אותי לראות את דגל ישראל מתנופף בעוז''. נת'ניאל בוזוליק
''משמח אותי לראות את דגל ישראל מתנופף בעוז''. נת'ניאל בוזוליק
(צילום: אור דנון)
מאז טבח 7 באוקטובר, 3.3 מיליוני העוקבים של בוזוליק (המוכר מהסדרה "יומני הערפד") מקבלים ממנו דיווחים לווריד האינסטגרמי, פעמים רבות גם בלייב, בין אם בעיצומו של מטח טילים או בסיור שובר לב בבתי העוטף השרופים שהוא מקפיד לתעד. הוא גם מתרוצץ בין בתי חולים ומעודד את רוחם של לוחמים פצועים, פוגש ומחבק משפחות שכולות והורים ואחים של חטופים, ואף הוזמן לנאום בעצרת בכיכר החטופים, שם שידל את התל־אביבים להתפלל למען עסקה.
"אם הייתי אומר 'להתפלל' בעצרת בירושלים, היו מוחאים לי כפיים, בתל־אביב זה לא קרה" הוא מחייך, ומציין שלמרות זאת, שלושה ימים לאחר שאמר שצריך להתפלל — העסקה יצאה לדרך. ובכלל, למספר שלוש משמעות מיוחדת מאוד ביהדות, הוא מסביר במבט רציני וסוער, ונותן טעימה מתפיסת עולמו: "אנשים חושבים שהחיים זה לעבוד, לשלם מסים, להביא ילדים, לקנות בית ולמות. אבל כשאתה מתבונן מבעד לעדשה תנ"כית, אתה רואה את העולם אחרת".
הפעם הוא קפץ שוב לארץ לאחר שגויס על מלא לקמפיין למען עמותת "לב אחד" לתמיכה בנשות הלוחמים, שעליהן הוא מדבר בהערצה. "כבר ארבעה חודשים שבני הזוג שלהן נלחמים, והן נשארו להילחם על הבית ועל חיי היומיום, וזה אתגר ענקי, תוך כדי חרדה תמידית לאיש שהן אוהבות. אז אפשר להגיד: 'אוקיי, זו ההתמודדות שלהן, הן יהיו בסדר', אבל אפשר גם לייצר משהו כדי להפוך את האתגרים שלהן לקלים יותר. אחד הדברים החשובים בחיים הוא לעשות משהו עבור מישהו אחר", הוא אומר.
כתבות נוספות למנויי +ynet:
היוזמה לקמפיין היא של המותג קרולינה למקה ברלין שבבעלותה ובניצוחה של בר רפאלי, שגם היא מפליאה בהסברה נוקבת למען ישראל, כולל חיצים חדים במצחן של האחיות חדיד, והיא שגייסה את הכוכב האוסטרלי, גם לצילומים משותפים. "היה כבוד לפגוש את בר ולהצטלם איתה לקמפיין. אם תבקשו מאנשים בעולם לנקוב בשם של ישראלי שהם מכירים, בר רפאלי תהיה הראשונה שמוזכרת", הוא אומר כשאנחנו נפגשים בסוויטה במלון דן שפונה אל חוף הים של תל־אביב, ומסביר באדיקות ציונית מדוע חשוב לגיוס עוד ועוד נשים מתנדבות שיגיעו לסייע לאמהות בטיפול בילדים, בזמן שבני הזוג בחזית.
בסרטונים שצילם בבתיהם של לוחמים ושזכו למיליוני צפיות, נראה נתניאל מרגיש ממש בנוח בחיק המשפחות, מחליק כיפים עם הקטנים שמתגעגעים לאבא ומתרפקים על אמא, מחבק ומקשיב ומשדר למיליוני עוקביו ומעריציו בארץ ובעולם. "אני בן 40, והגעתי למקום בחיי שהבנתי שאתה יכול לעשות תוכניות והשם יכול לשנות אותן. לא חשבתי שאהיה פה, אבל אני פה וכנראה יש לי תפקיד, להיות קול לאומה הזו, לעודד אנשים לא לאבד תקווה".
3 צפייה בגלריה
נת'ניאל בוזוליק בקמפיין למען נשות הלוחמים
נת'ניאל בוזוליק בקמפיין למען נשות הלוחמים
בקמפיין למען נשות הלוחמים. ''אפשר להפוך את האתגרים שלהן לקלים יותר''
(צילום: אורי בן חיים)
אתה נוצרי שנולד באוסטרליה ועובד בהוליווד. מה לך ולאהבת ישראל? "זו שאלה טובה", הוא צוחק. "את יודעת מה משמח אותי? לטוס לארץ הזו ולראות את דגל ישראל מתנופף בעוז. זה בעיניי האישור להתקיימות ההבטחה של השם לעם היהודי, שלמרות שחלקנו מוותרים עליו, הוא לא מוותר עלינו. מה שאנחנו חווים עכשיו הוא חלק מסיפור הרבה יותר גדול של העם היהודי, שהתחיל הרבה לפני שהיינו כאן ויימשך הרבה אחרי שכבר לא נהיה. אני באמת מאמין שלאלוהים יש תוכנית לעם היהודי, ושהוא רוצה שאנשים יבינו שמדובר בסיפור הרבה יותר גדול ממה שקורה בכל רגע נתון".
ואתה עושה את הבלתי אפשרי ויוצק את העומק הזה אל הפלטפורמה השטוחה של הרשתות החברתיות. "אתה לא באמת יכול ללמד רוחניות, או לשכנע אף אחד בשום דבר, אבל אתה יכול לחיות חיים שמשקפים את הטוב של השם, וכדי לעשות את זה אנחנו צריכים להכיר אותו, לדעת מי הוא, ממה אכפת לו, איך הוא חושב, מה הוא לא אוהב, ואז לשקף את כל אלה לעולם, בתקווה שהאחרים יבחינו בכך".
3 צפייה בגלריה
נת'ניאל בוזוליק
נת'ניאל בוזוליק
''ככל שהעולם מתרחק יותר ויותר מהשם ומתורתו, הוא מתרחק מעצמו''
(צילום: אינסטגרם)
ואיך אתה לוקח את זה ומנצח את הנבערות, השנאה והאנטישמית שאנחנו רואים בטיקטוק, בהפגנות ואצל הצעירים בקמפוסים בעולם? "ככל שהעולם מתרחק יותר ויותר מהשם ומתורתו, הוא מתרחק מעצמו ואנחנו נעים אל תוך החשכה. אני, כנוצרי וכמי שמאמין בסיפורו של אלוהים, רואה חושך ברשתות החברתיות. אני רואה שקרים ותעמולה, ואני רואה אנשים שנופלים בפח הזה, כי הם עיוורים רוחנית, רגשית, נפשית. ולכן כל אויב יכול לבוא ופשוט להשמיד ולהרוס אותם. והנה, זה מחזיר אותנו למשהו יפה אצל אלוהים - הוא יכול לתקן את כל הבעיות האלה כהרף עין".
או, אז אתה יכול לדבר איתו רגע שיתקן כהרף עין את הסכסוך בין ישראל והפלסטינים? "אבל זאת בדיוק הנקודה, שהוא רוצה שהאנושות תהיה שותפה לתיקון. הוא רוצה שאנחנו נשתתף בעבודתו הטובה, ולכן בכל יום מחדש אנחנו מקבלים את הבחירה להחליט אם אני עושה כך או כך. האם אני מתמקד בי או מתמקד באחרים? האם אני סולח ומפגין חמלה ורחמים, או שאני ממשיך ללכת בדרך של אנוכיות ורווח אישי? וזו גם הטעות שלנו בטיפול בסכסוכים, וכאן כאמור מדובר בסכסוך הרבה יותר גדול ממה שאנחנו מסוגלים להבין".
וכדי לנסות ולהבין אותו, בוזוליק, שיושב מולי בג'ינס ובסניקרס, ובדמיוני עטוף בגלימת אמונה בוהקת, חוזר עד לרצח הראשון בתורה, שנבע מתוך קנאה באהבת האב, אותה קנאה שמובילה את האנטישמים לשנוא ולרצות להשמיד את ישראל, בהיותו העם הנבחר על ידי אדוני.
"שואלים מה לשחקן ההוליוודי הזה שהוא בכלל נוצרי ולתמיכה שלי בישראל, אבל אני בא לישראל להגיד את האמת שלי. וזה גם מול העיוות של המציאות שמציגים במדיה החברתית, הכלי מספר אחד של המפגינים הפרו־פלסטינים לגרום לעולם להאמין בנרטיב שלהם, כשהם צועקים רצח עם ואפרטהייד וכיבוש וגנבו לנו את האדמה".
אתה מתווכח איתם לא מעט. אנחנו מודים לך על כך. "אני מתווכח איתם כל הזמן. כמובן שצריך להבין מה בדיוק הם אומרים ולשלוט בפרטים. הרי רבים מבין אלה שמפגינים וצועקים מעולם לא היו כאן, או שהם צאצאים של אנשים שמזדהים כפלסטינים, וכשאני מתחיל לשאול אותם שאלות קשות, הם לא יכולים לענות עליהן. הם אפילו לא מכירים את הנהר שעליו הם צועקים, הם רק סוחבים עליהם שנאה דורית, עד שהמשפט הזה הופך לאמת בראש שלהם. והטעות היא שישראל איפשרה לזה לקרות, בלי להפריך מיד את הטענות האלה".
מה יכולנו לעשות אחרת? "המוח שלי כל הזמן חושב על זה. על למה ישראל כל כך גרועה בלהגן על עצמה ולשכנע אנשים שהיא לא מה שהם מייחסים לה. והבנתי שהיהדות לא עוסקת בהמרת דת ובשכנוע. אתם לא משכנעים אף אחד להיות יהודי, אלא ההפך, אם כבר, אתם מרחיקים מעליכם, אתם קהילה סגורה, שרק רוצה לחיות את חייה ושלא יטרידו אותה. הרי מה משה אמר לפרעה? 'שחרר את עמי'. לא אמר לו 'בואו איתנו', לא אמר לו 'תסכים עם האלוהים שלנו', רק 'שחרר אותנו, תן לנו ללכת למדבר ולעשות את האמונה שלנו', ולכן אני כל כך אוהב את התורה".
"ישראל היא נס. מה שהיא עשתה ב־75 שנות הקיום שלה אף אומה אחרת לא הייתה יכולה לעשות. ועכשיו דמיינו מה הייתם יכולים לעשות בלי מלחמות, בלי איום על הקיום שלכם"
ואתה משתף את העוקבים שלך גם בכך שאתה מרבה להתפלל. "לפני שבועיים הייתי בלוס־אנג'לס, ומה עשיתי בשבת? הלכתי לבית הכנסת להתפלל. התפילה היא הדבר החזק ביותר. בתוך מטוס שמתרסק מה הדבר הראשון שעושים? מתפללים לאלוהים. אלוהים שם את עצמו בליבנו. הוא מוסתר, אבל הוא שם. אנחנו יודעים שיש משהו גדול מאיתנו. אנחנו מבינים".
ומה אנחנו צריכים להבין? "שישראל היא נס. מה שהיא עשתה ב־75 שנות הקיום שלה אף אומה אחרת לא הייתה יכולה לעשות. ועכשיו דמיינו מה הייתם יכולים לעשות בלי מלחמות, בלי איום על הקיום שלכם. ולכן, למרות שיש קבוצה גדולה של אנשים שרוצים להשמיד אתכם, ישראל הרבה יותר גדולה מזה, ולכן 7 באוקטובר הוא תנ"כי. כן, זה רגע מאוד תנ"כי, והוא שינה את החיים הישראליים לנצח, בדיוק כפי ש־11 בספטמבר שינה את החיים האמריקניים לנצח. אבל במקביל ישראל צריכה לחשוב גם על הדורות הבאים, כי בעיני הפלסטינים והחמאס, 7 באוקטובר וכל מה שקרה מאותה נקודה הוא ניצחון, הוא לא הפסד עבורם. עזה יכולה להיות שטוחה לחלוטין והם עדיין יראו בכך את הניצחון הגדול ביותר שלהם".
ומי שיעשה את החשיבה הזו על עתיד ישראל, ומי שיוליד את השינוי למען הדורות הבאים בישראל, אומר בוזוליק, אלה הם הישראלים שהוא פוגש כאן, בדגש על הצעירים. "אני כל כך מאמין בכם, בישראל, בדור של החיילים שאני פוגש, הצעירים ששרדו את נובה וישבתי לדבר איתם, האנשים שפגשתי בקיבוצים של העוטף. אני נדהם מהגבורה של הדור הצעיר הזה, מהאצילות שלו. למרות כל הזוועות של 7 באוקטובר, הם אומרים לי שהם לא רוצים לראות את העם הפלסטיני סובל ונהרס, ומה שהם רוצים זה לחיות. וזה מדהים בעיניי, כי הייתי מצפה ממי שראה את הבת שלו או את האחות שלו נאנסת ונרצחת ומובלת ככה ברחובות עזה, שתהיה לו שנאה בלב, אבל זה לא מה שאני שומע. אני פוגש אנשים שרוצים לחיות בשלווה. אחרי שאתה עובר בתוך החושך, אחרי שמשהו נורא קורה, אתה לא מחפש אושר. מה שאתה מחפש זו שלווה".
ואת השלווה הזו הוא אומר שנמצא אם נחזור להיות עם אחד. "אתם צריכים לשים קצת את הפוליטיקה בצד ולהסתכל על עצמכם כעם יהודי מאוחד, ולאהוב את האחר כמו את עצמכם. כשישראל מאוחדת היא חזקה".
התערבבת קצת בפוליטיקה הישראלית. הלכת לפגוש את יאיר לפיד, ואת נשיא המדינה, ואת ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט. פגשת גם את נתניהו? "את נתניהו לא יצא לי לפגוש, אבל נכון, פגשתי את הנשיא ואת לפיד ואת בנט והיה לי עם בנט חיבור מיוחד. נפגשנו בבית שלו וניסיתי לשכנע אותו לחזור לפוליטיקה".
אתה רציני? "כן. אני חושב שבישראל לא העריכו אותו מספיק, ולא הבינו עד כמה טוב הוא היה למדינה. ממש ביקשתי ממנו לחזור, ואני מקווה שזה יקרה ושישראל תיתן לו הזדמנות שנייה, אפילו אעזור לו בקמפיין", בוזוליק מחייך.
בינתיים, הוא סיים בלוס־אנג'לס ממש לאחרונה צילומים לסרט חדש שבו הוא משתתף בהפקתו של הישראלי דני איי, שעוסק במאפיה בניו־יורק של שנות ה־80. את אמא שלו באוסטרליה הוא מקפיד לבקר כמה פעמים בשנה, וגם מזכיר את ההתגייסות המרשימה של הקהילות היהודיות באוסטרליה למען ישראל, "התמיכה שלהן בישראל והחוסן מול האנטישמיות פשוט מעוררים התפעלות", הוא אומר.
את עצמו הוא מגדיר "נווד הוליוודי שחי על המזוודות" בין ארצות־הברית, אוסטרליה וישראל, כאן הוא מקווה לבלות כמה שיותר זמן, ומודה שיש חלק ניכר בכך לקשר עם ליה. הוא אוהב שקשוקה וחומוס ואת הקיץ שלנו, למרות הלחות והחום הבלתי נסבלים, מת על ירושלים ועל האווירה שיש בה, מקפיד להתפלל בכותל, שם הוא מרגיש את הקדושה, ומשתף את הרגע האינטימי עם מיליוני עוקביו.
"אני חוזר לתנ"ך, כי אני נוצרי, וחוזר למה שישו מציג, שתי המצוות הכי גדולות: 'ואהבת את ה' בכל לבבך, בכל נפשך, בכל מאודך', ומצוות 'ואהבת לרעך כמוך'. זה מסכם את כל התורה ואם עושים את שתיהן – עושים טוב".
פורסם לראשונה: 00:00, 21.02.24