רוני אפללו מיישובי העוטף, בבגדים של מאיה נגרי

חלון ראווה | מאיה נגרי היא מעצבת ה"יוקרה שקטה" של המזרח התיכון

היא מלבישה את אשת נשיא המדינה לשלל אירועים בארץ ובעולם, אך גם את כל המפונות מהדרום שהגיעו לקיבוץ געש. "עטפנו אותן לא רק בבגדים אלא גם בחום ובקהילה", היא מספרת על פרויקט צילומים מיוחד שיצרה. "המעמד הזה היה תרפיה לכולם. גיליתי צורך של נשים להגיע, להצטלם ולהתייפות. זה הכוח של החיים יחד". מדור חדש וכחול לבן

פורסם:
השנה תציין מעצבת האופנה מאיה נגרי 20 שנה לבית האופנה שהקימה מיד בתום לימודיה במחלקה לאופנה בשנקר. אלו אמנם לא ימים לחגיגות, אבל בתום המלחמה היא ודאי תמצא דרך להשיב תודה ללקוחות הנאמנות שמלוות אותה מזה שני עשורים. עד שזה יתאפשר, היא רתומה לסיוע למפונים מהדרום שהגיעו לקיבוצים שפיים וגעש, בו מתגוררת נגרי (46) עם בן זוגה ושלושת ילדיה. לצד עזרה בהכנת מזון למפונים, היא פנתה לעשות את הדבר שהיא יודעת הכי טוב לעשות: להלביש נשים. ביום השני למלחמה היא הוציאה מהמחסנים בגדים חדשים לטובת הנשים המפונות, ובנוסף רתמה את לקוחותיה, שתרמו בגדי יד-שניה, שחודשו בסטודיו הסמוך לביתה בקיבוץ לטובת המפונות. "מהר מאוד אתה מגלה את הדיסוננס הזה בין להתלבש יפה לבין תחושת הפליטות", היא אומרת.
8 צפייה בגלריה
חלון ראווה מאיה נגרי
חלון ראווה מאיה נגרי
רוני אפללו מיישובי העוטף, בבגדים של מאיה נגרי
(צילום: עמית מוזר)
בשלב השני היא הזמינה חלק מהנשים להצטלם בבגדי הקולקציה החדשה, מתוך שאיפה לגרום להן להרגיש טוב יותר. לא מדובר בצילומי קמפיין - זה כבר צולם הרבה קודם בביתה - אלא בפרויקט צילומי שפורסם בחודש שעבר במוסף "זמנים מודרנים" של "ידיעות אחרונות". בין שלל פרויקטים דומים שנעשו בחודשיים האחרונים - כולם מכוונות טובות - זה של נגרי הוא מהבודדים שמביא איתו ערך מוסף, כשהסיפורים גם תועדו בווידיאו על ידי נגרי וחברתה איריס ריבקין. "עטפנו אותן לא רק בבגדים אלא גם בחום ובקהילה", היא מספרת. "המעמד הזה היה תרפיה לכולם. גיליתי צורך של נשים להגיע, להצטלם ולהתייפות. זה הכוח של החיים יחד".
8 צפייה בגלריה
חלון ראווה מאיה נגרי
חלון ראווה מאיה נגרי
"עטפנו אותן לא רק בבגדים אלא גם בחום ובקהילה". אילנה סנרטייג מדגמנת מאיה נגרי
(צילום: עמית מוזר)
"קהילה" היא מילה שמתגלגלת על הלשון של נגרי לאורך כל השיחה: הקיבוץ הוא קהילה, החברים מהמדברן, 31 העובדות (והעובד) בחברה, הלקוחות שמלוות אותה. עם שמונה חנויות מתל אביב ועד זיכרון יעקב, היא ביססה כתב יד שהתבגר יחד איתה וקליינטורה מבוססת כלכלית - כמו הגברת הראשונה מיכל הרצוג, לקוחה וותיקה שעבורה מעצבת נגרי פריטים מיוחדים לאירועים שונים להן היא נדרשת להתייצב. "אני רואה בעבודה איתה אחריות", היא מודה. "מיכל מאוד מעריכה אופנה. היא מייצגת את ישראל כאשת הנשיא, ואנחנו מתכוננות לכל אירוע מראש עם פריטים שנתפרים עבורה במיוחד".
8 צפייה בגלריה
חלון ראווה מאיה נגרי
חלון ראווה מאיה נגרי
מקדשת את המילה "קהילה". מאיה ואנה נגרי
(צילום: עמית מוזר)
בחירתה של מיכל הרצוג בנגרי להלביש אותה לשלל אירועים בארץ ובעולם מלמדים על השינוי בשפה העיצובית שעברו על נגרי בעשרים השנים האחרונות. בתחילת דרכה בסטודיו ברשפון היא ניסתה ליצור סגנון אוונגרדי בהשראת מעצבים בלגים ויפנים כמו אן דמולמסטר ויוזי' יאממוטו, אך עם השנים התייצבה כמעצבת המגישה מדי עונה פריטי לבוש מסחריים ופרקטיים בשפה מינימליסטית. יוקרה שקטה של המידל איסט, אם תרצו. "פעם אהבתי להתלבש גדול ורחב ועיצבתי כך - היום אין לי צורך לעצב באופן גרנדיוזי. המותג נותן מענה ללקוחה מכף רגל ועד ראש עם פריטים על-זמניים ומסחריים".
עם זאת, טווח המחירים - גם ביחס למעצבים מקומיים כמו רונן חן ומשכית - גבוה ואינו נגיש לכל כיס (חולצת סריג מכותנה נמכרת אצלה לפני הנחת סוף עונה ב-740 שקל, מכנסי פדלפון שחורים בגזרה גבוהה יעלו לכן 895 שקל), אך הוא תואם לאיכות והסדרות הקטנות בהן היא מייצרת, כמו סדרת פריטי העור שנמכרים כעת בהנחות, ביניהם ז'קט עור עם קפוצ'ון בצבע בריק ב-20 אחוזי הנחה: מ-2,890 שקל ל- 2,312 שקל - מחיר הוגן בשוק לז׳קט עור של מעצבת המייצרת כחול לבן שאינו מרשת מסחרית זולה.
8 צפייה בגלריה
חלון ראווה מאיה נגרי
חלון ראווה מאיה נגרי
"אל מול כל המוחצנות המגוחכת שיש היום בעולם האופנה - זו קולקציה שקטה מאוד שמאפשרת לך להתלבש באופן אלגנטי ונעים כלפי חוץ"
(צילום: עמית מוזר)
"גדלתי עם אבא שלימד אותנו לחלום. הוא תמיד היה אומר לי: 'ברגע שחלמת, השגת כבר חמישים אחוז מהחלום, אין דבר שלא תצליחי להגשים'", היא אומרת, "וגדלתי עם הביטחון הזה באופן אישי כאדם וגם כסטודיו לאופנה". בתחילת דרכה, היא נזכרת, חלמה לכבוש את העולם כמותג בינלאומי. כיום החלומות שלה מקורקעים יותר. "היום החלום הוא לשמר את מה שיש, לגדול עסקית בעדינות, ולחיות בשלווה חיים הרמוניים בקהילה כשהבית והסטודיו נמצאים באותו מרחב. זה לשלם כמה שפחות מחיר".
8 צפייה בגלריה
חלון ראווה מאיה נגרי
חלון ראווה מאיה נגרי
טווח מחירים גבוה ואינו נגיש לכל כיס
(צילום: עמית מוזר)
איפה אנחנו תופסים אותך עכשיו? "בסטודיו שלי שבקיבוץ געש".
מה צפויות הלקוחות למצוא בקולקציה החדשה? "זאת קולקציה עכשווית מאוד במינימליזם שהיא מציעה, עם פתרונות לבוש רבים שגם צולמה ב'סטים' שאמא שלי ואני הרכבנו לצילומים. יש בה החל מחולצות בייסיק ומכנסיים בדוגמה חלקה בגזרה ישרה, סריגי גולף, מכנסיים שלא מתקמטות, פריטי עור, חליפות מכנסיים, ועד מעילים וז'קטים קלים שחמימים מספיק לחורף הישראלי".
8 צפייה בגלריה
חלון ראווה מאיה נגרי
חלון ראווה מאיה נגרי
עובדים בשיקול דעת, גם מבחינת היקף הייצור
(צילום: עמית מוזר)
מן הסתם, הקולקציה עוצבה לפני המלחמה. האם, לדעתך, היא תואמת את המצב? "אל מול כל המוחצנות המגוחכת שיש היום בעולם האופנה - זו קולקציה שקטה מאוד שמאפשרת לך להתלבש באופן אלגנטי ונעים כלפי חוץ".
האם נעשו התאמות מחודשות לקולקציה בעקבות המלחמה? "רוח התקופה יותר אינטימית עם פחות אירועים. אם במצב רגיל הייתי מסתובבת בחנויות ולקוחות היו מספרות שחסר להן בקולקציה פריטי ערב, מיד היינו נותנות מענה. זה לא המצב כרגע, נהפוכו".
פריט מפתח בקולקציה: "דגם 'אניס' - מעיל דק עשוי חומר מעורב, קל משקל ונעים מאוד, שמגיע בשתי אפשרויות: ארוך או קצר, בשחור או קאמל".
8 צפייה בגלריה
חלון ראווה מאיה נגרי
חלון ראווה מאיה נגרי
איריס מנשקו לובשת מאיה נגרי
(צילום: עמית מוזר)
האם, לדעתך, המלחמה תשפיע על הקולקציה הבאה בעיצובך?  "כבר עכשיו הורדנו את קו שמלות הערב, ואנחנו עובדים בשיקול דעת, גם מבחינת היקף הייצור. אנחנו עסק קטן אבל מחושב, שמגיב מהר לשינויים. עם זאת, אני מאמינה שלמרות הקושי, הלקוחות ימשיכו לקנות, אבל הקולקציה צריכה להיות מותאמת לצרכים שלהן".
כולם קוראים עכשיו לקנות כחול-לבן. איזה מעצבים או מותגים ישראלים את אוהבת במיוחד? "אני אוהבת ומעריכה קולגות רבים בענף, ביניהם רונן חן, אורי להבי מ'דניאלה להבי', מירית רודריג, דה רוקוקו ושרון טל למשכית".
8 צפייה בגלריה
חלון ראווה מאיה נגרי
חלון ראווה מאיה נגרי
"מאמינה שלמרות הקושי, הלקוחות ימשיכו לקנות". שרה אנביה מדגמנת את המותג
(צילום: עמית מוזר)
מידות: XXL-S (חלק מהפריטים מגיעים עד מידה XXXL)
מחירים: הקולקציה נמכרת בימים אלו בהנחות של עד 50 אחוז. מחירים לפני הנחה: חולצות, 980-495 שקל; מכנסיים, 945-845 שקל; שמלות, 1,195-945 שקל; ז'קטים ומעילים, 3,200-1,150 שקל.
להשיג בחנויות מאיה נגרי ובאתר.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button