"כמה בא לי איטליה", שר עברי לידר בשירו "המזרח התיכון", והוא לא לבד. אם יש דבר אחד שעליו כמעט כולם מסכימים בישראל, זו אהבתנו למטבח האיטלקי: פיצות מבצק איכותי עם גבינה מעולה, פסטות בצורות מקוריות עשויות בעבודת יד, כיסונים עם מילויי גבינה משגעים, לזניות בשר מושקעות ורטבים צבעוניים. ממש עבורכם הרכבנו את רשימת 30 המסעדות האיטלקיות הכי טובות בארץ, מצפון עד דרום, שבהן תוכלו לטעום את הטעם המיוחד של ארץ המגף מבלי לעלות על מטוס.
עוד מסעדות מומלצות:

צ'יז

תוציאו את הפלאפונים, צלמו את המנות ותגידו צ'יז: מסעדת צ'יז האיטלקית ממוקמת בלב מושב בית הלל, על גדות החצבני. במקום תוכלו ליהנות מתפריט איטלקי באווירה כפרית לצד שירות חם ומקצועי. המנות מתאימות לקהלים רבים: פסטות, מאכלי ים, מנות בשריות ופיצות ייחודיות (גם לצמחונים, לטבעונים ולרגישים לגלוטן). בתום הארוחה תוכלו לטעום בקונדיטוריה במקום פינוקים מתוקים תוצרת בית. בין המנות המומלצות: טורטליני ורדה העשוי בעבודת יד במילוי עלי רוקט, תרד, בצל וגבינת ריקוטה ברוטב שמנת לימון כבוש וזרעי עגבנייה (84 שקל), ורביולי דלעת וערמונים, גם כן עשוי בעבודת יד ובמילוי דלעת, בטטה, קרם קוקוס, בזיליקום, אגוזי לוז, ערמונים ויין לבן (82 שקל)
המייסדים 40, בית הלל
שעות פעילות: בכל יום בין 12:00 ל-23:00
18 צפייה בגלריה
תפריט איטלקי באווירה כפרית. צ'יז
תפריט איטלקי באווירה כפרית. צ'יז
תפריט איטלקי באווירה כפרית. צ'יז
(צילום: גליל עולה)
il Forno
טוויסט גלילי למטבח האיטלקי. מסעדת il Forno בכפר מנדא משלבת בין המטבח האיטלקי והערבי. את המסעדה הקימו האחים עמאר ומוחמד בושנאק, בליווי מקצועי של השף המוערך עומר עילואן (חג' כחיל, עלה גפן) שסייע בבניית התפריט והקונספט. תפריט המסעדה כולל מנות רבות שנאפות בטאבון, פסטות טריות ומנות גליליות אהובות. המנות המומלצות: לחמעג'ון עם בצל, בהרט ובשר טחון (49 שקל), מאפה ספיחה ממולא גבינות ועלי זעתר טריים (49 שקל) ופיצה קבב - רוטב עגבניות, כדורי בשר, עלי בזיליקום, צנוברים קלויים וזילוף טחינה (56 שקל).
כתובת: רחוב יוסף מוסטפא חג', כפר מנדא.
שעות פעילות: בכל יום בין 9:00 לחצות.

TOTI

מסעדת TOTI מציעה מטבח איטלקי-ערבי למרגלות התבור בכפר דבוריה שבגליל התחתון. את המסעדה הקימו בני הזוג חמודי ואימאן איברהים. את מנות המסחן (מנה המשלבת בין עוף ופיתה) והמנאקיש (מאפה בצק עם זעתר) מכין חמודי בטאבון ענק, על בסיס בצק פיצה נפוליטנית העשוי מקמח איטלקי. במקום מוצעת ארוחת בוקר גלילית מומלצת ועשירה המוגשת עד השעה 13:00. המנה המומלצת לשאר שעות היום: פאייה פירות ים - מגוון פירות ים יחד עם אורז, פטריות, עגבניות, פטרוזיליה, בצל, פלפל קלוי ונענע (79 שקל)
כתובת: סמוך לרחוב אלדיר, כפר דבוריה.
שעות פתיחה: בכל יום בין 9:00 ל-23:00.

אונו

מסעדת אונו הנמצאת על שפת הים של עכו מציעה גריל דגים איטלקי. את המטבח מוביל השף רוני חליפה, שבנה תפריט המשדך בין השפע הטרי מן הים של דייגי עכו לבין טכניקות הבישול והמנות המזוהות עם המטבח האיטלקי. מנות עיקריות מומלצות: פיצה שרימפס עם פלפל קלוי ובזיליקום (68 שקל), קלמארי ממולא בריזוטו, רוטב יין, שום, בזיליקום ושמן כוסברה (102 שקל) ופילה דג לבן על ריזוטו ברוקוליני וארטישוק (112 שקל).
כתובת: רחוב ההגנה 1, עכו
שעות פתיחה: בכל יום, 9:00 - 12:00, 18:00 - 23:00

פאט ויני

דיינר איטלקי תוסס עם פסטות טריות שמוכנות מדי יום; פוקצ׳ות ופיצות מדהימות המרודדות ברגע ההזמנה ונאפות בטאבון אבן לוהט, מנות פתיחה וסלטים משלל ירקות טריים וגלידה מייצור עצמי.
כשתחלפו על פני חדר הפסטה השקוף עם כניסתכם למסעדה, תוכלו לראות את המקום שבו מכינים את מגוון הפסטות בשלל סוגים וצבעים. על השולחנות במסעדה מוצבים תבלינים איטלקיים טריים שאפשר להוסיף למנות על פי הטעם, וגולת הכותרת הוא המטבח הפתוח – המסעדה תוכננה כך שהסועדים יוכלו לראות בכל רגע נתון מה קורה בליבו הפועם של המטבח ולחזות בתהליך הכנת המנות.
המנות המומלצות: מאנזו טיראטו פפרדלה - בשר בבישול ארוך, כרישה, פטריות, שום, פטרוזיליה, צ'ילי טרי ושמן זית (69 שקל); פסטה נסקה - לינגוויני קלאסי, רוטב נפוליטנה, שום, בצל סגול, צ'ילי גרוס, צ'ילי טרי, זיתי קלמטה, בזיליקום, אורגנו, פטרוזיליה וריקוטה פרסקה (64 שקל); ורביולי ארטישוק - רביולי במילוי ארטישוק וריקוטה בחמאת לימון, אפונה, זוקיני, ברוקולי, צ׳ילי גרוס, תרד וגבינת פטה (64 שקל).
כתובת: מתחם BIG, כמון 2, כרמיאל.
שעות פתיחה: בכל יום, 12:00–23:00.
18 צפייה בגלריה
פאט ויני. לראות ממש את המנות בשלבי ההכנה
פאט ויני. לראות ממש את המנות בשלבי ההכנה
פאט ויני. לראות ממש את המנות בשלבי ההכנה
(צילום: נופר בוגנים)

רפאלו

אם בא לכם להרגיש בטוסקנה כשמסביבכם מרחבים ירוקים ותפאורת עץ חמימה, הגעתם למקום הנכון. רפאלו מספקת חוויה קולינרית ייחודית יחד עם אווירה משפחתית.
בין המנות המומלצות: סקלופינה וינו ביאנקו - חזה עוף צלוי במרינדת דבש וטימין, ארטישוק, ברוקולי, שעועית ירוקה, עגבניות שמש, תפוח אדמה, כרישה ושום (79 שקל); סלמון פרימוורה - פילה סלמון ברוטב יין לבן, חמאה, אספרגוס, תרד, אפונה, ברוקולי, שעועית ירוקה טרייה וכרישה, מוגש בתוספת תפוח אדמה (119 שקל); ודניס, ריזוטו ותרד - פילה דניס צלוי בחמאת זעפרן, יין לבן, ריזוטו תרד וגילופי פרמז'ן (119 שקל).
כתובת: פלימן 8, מרכז קסטרא, חיפה
שעות פתיחה: בכל יום, 00:00-12:00
18 צפייה בגלריה
תוית פרטית
תוית פרטית
רפאלו. אווירה משפחתית
(צילום: אנטולי מיכאלו)

מנואלה

המסעדה ממוקמת בלב המדרחוב העתיק בזכרון יעקב, במבנה מיועד לשימור הקיים משנת 1883. השילוב בין המבנה האותנטי בעל המראה העתיק לעיצוב הקלאסי של המקום הוא חוויה בפני עצמה.
במנות הראשונות תמצאו ריזוטו רך וטרי, פוקצ'ה חמה, סלטים טריים הנחתכים במקום, מגוון פסטות ברטבים לבחירתכם עם מגוון שילובים ותוספות, פיצות אפויות בטאבון לבנים המעניק להן טעמים אותנטיים ומנות ילדים שונות.
המנות המומלצות הן דווקא בפתיחים: שרימפס גבינה כחולה – שרימפס, חמאה, יין לבן, שמנת, גבינה כחולה, עירית וקרוסטיני (69 שקל); פולנטה ופטריות – פולנטה עם מוצרלה על הגריל, מבחר פטריות, פטרוזיליה, שום ובלסמי (54 שקל).
כתובת: המייסדים 41, זכרון יעקב
שעות פתיחה: א', ג'-ה' - 21:30-13:00, ו'-ש' - 22:30-12:00
18 צפייה בגלריה
מנואלה
מנואלה
בלב המדרחוב של זכרון יעקב. מנואלה
(צילום: גיל אבירם)

בר איטליה

הבראסרי האיטלקי בנתניה. הקונספט המרכזי במסעדה של שחר ברנע הוא שילוב בין מנות איטלקיות מוצלחות לרמת שירות גבוהה. בין המנות הייחודיות: ספגטי סרטנים ושרימפס עם חמאה, צ'ילי, לימון, פטרוזיליה, שום וציר סרטנים (108 שקל), המבורגר ומח עצם, לחם בריוש, בשר מתערובת השף, רוטב יין אדום ודמי גלאס (86 שקל).
כתובת: מלון Vert, שדרות עובד בן עמי 113, נתניה
שעות פתיחה: א'-ה' 12:00–23:00, יום שישי 12:00–23:00, יום שבת 12:00–0:00
18 צפייה בגלריה
בר איטליה
בר איטליה
בר איטליה. רמת שירות גבוהה
(צילום: אנטולי מיכאלו)

טריולה

ביסטרו איטלקי באוזר התעשייה של פתח תקווה המגיש פסטה טרייה. המקום מחולק לשני חללי אירוח: האחד קטן ואינטימי, והשני הוא חלל גדול יותר המיועד לאירועים.
בין המנות המומלצות: פפרדלה די מארה - שרימפס וקלמרי בשמנת, ברנדי, שקדים, מוצרלה, שרי תמר, ממרח עגבניות מיובשות ופטרוזיליה (87 שקל); ריזוטו די מארה - ריזוטו פטריות וכמהין עם שרימפס וקלמארי, פרמז׳ן, חמאה, יין לבן ועירית (94 שקל); וניוקי פילה בקר, פטריות, ערמונים, שאטה, טימין, ציר בקר וחמאה (96 שקל).
כתובת: שחם 14, פתח תקווה
שעות פתיחה: א'-ו' 23:00-17:00, ש' 23:00-12:00
18 צפייה בגלריה
טריולה. יש חלל אינטימי, ויש חלל גדול לאירועים
טריולה. יש חלל אינטימי, ויש חלל גדול לאירועים
טריולה. יש חלל אינטימי, ויש חלל גדול לאירועים
(צילום: יח"צ)

פסטריה

מייסד המסעדה ובעליה הילטון בלוק התגורר בעברו באוסטרליה והקים בה את מסעדת Pasta Pantry, שהציגה קונספט של אוכל איטלקי ביתי והתרחבה לארבע מסעדות. כשעלה לארץ הביא עימו בלוק את הבשורה הקולינרית, והקים יחד עם ראובן די פורטו מסעדה איטלקית פשוטה וטעימה. פסטריה מציעה מנות שף של עמית כהן, שעבד בעבר עם יונתן רושפלד.
בין המנות המומלצות: לזניית ירקות – דפי לזניה עם זוקיני, בצל, בטטה ופטריות ברוטב בשמל ועגבניות (62 שקל); סלט בוראטה – מוגש עם פוקצ'ה, עגבניות שרי, בצל אדום, בזיליקום טרי, שמן זית וחומץ בלסמי (68 שקל). בגזרת הקינוחים: עוגת גבינה רכה עם וניל וקרם פטל (35 שקל).
כתובת: אחוזה 184, רעננה
שעות פתיחה: א' - ה' 22:00-11:30, ש' 22:00-19:30

ג'הג'ה

הפיציולו גלעד סלומון מרכיב בעצמו את כל מתכוני הרטבים, ומכין את הבצק המצוין של הפיצות הנפוליטניות מקמחים מיוחדים. התוצאה מעולה. ג'ה ג'ה מציעה מבחר פיצות מיוחדות וגם פסטות לא שגרתיות, סלטים וקינוחים. כיאה לבר, ישנו גם תפריט עשיר של אלכוהול ויינות.
בין המנות המומלצות: פיצה אננס וקממבר – קרם פרש, אננס, פלפל חריף, מוצרלה, פרמזן, גרמולטה ושום שחור (71 שקל); פיצה "הצרפתייה" – בצל מעושן, יין לבן, מנצ'גו פרמזן וארטישוק עם אופציה לתוספת כמהין (69 שקל).
כתובת: רוטשילד 86, ראשון לציון
שעות פתיחה: א' - ד', ש': 1:30-12:00, ה'-ו': 3:00-12:00

בולוניה

המסעדה קרויה על שם העיר האיטלקית שבה הומצא הראגו, או כפי שרובנו מכירים אותו: הבולונז, רוטב הבשר המפורסם. המסעדה הפועלת מאז 1987 מנוהל על ידי השף גדי רוזנשטוק ואשתו חני, ומתמקדת במנות מצפון איטליה. בין המנות המומלצות: מיט בולס - קציצות בשר בקר גדולות ברוטב עגבניות ועשבי תיבול, שמגיעות עם פסטה או סלט (95 שקל); לזניה גבינה ותרד (72 שקל).
כתובת: שדרות ויצמן 6, רמת השרון
שעות פתיחה: ב'–ה' 12:00–16:00, 18:00–22:00, שישי ושבת 12:00–22:30

ארנסטו

במסעדת ארנסטו הפועלת מאז 1997 השולחנות מכוסים מפות לבנות, ישנה מרפסת גדולה שמעוצבת מעץ ומוזיקה איטלקית מתנגנת - הכול כדי להעניק חוויה קולינרית המזכירה את זו של איטליה.
בין המנות המומלצות: ריגאטוני קרבונרה צמחונית - רוטב שמנת, פרמג'אנו, חלמון, קישואים ופלפל שחור גרוס (79 שקל); פילטו אל פפה ורדה - פילה בקר ברוטב פלפל ירוק, שמנת, חרדל ויין לבן (149 שקל).
כתובת: בן יהודה 90, תל אביב
שעות פתיחה: בכל יום, 12:30–23:30

קלבריה

בנצי ארבל, שאחראי למקומות "מפגש האושר" ו"כפרה מיו", פתח מקום חדש המתמקד דווקא במטבח השכונתי וההיסטורי של דרום איטליה. המנות כאן מטוגנות וחריפות יותר מאלו שבמסעדותיו האחרות.
בין המנות המומלצות: ארביאטה חריפה אש מפפרונצ'ינו עם רוטב עגבניות קלאסי (68 שקל), טבעות קלמארי פריכות עם אבקת פפרונצ'ינו (52 שקל) וריזוטו לבן עם עשבי תיבול וגבינה נמתחת (50 שקל).
כתובת: קינג ג'ורג' 29 (פינת רש"י 17), תל אביב
שעות פתיחה: כל יום (מלבד שישי), החל מ-18:30 ועד אחרון הלקוחות

לה לזניה

כבר למעלה מ-17 שנה שוכנת בדיזנגוף מסעדה קטנה ומשפחתית המציעה תפריט איטלקי רחב הכולל שלל פסטות, ריזוטו, ארוחות עסקיות, מנות מקמח מלא, מנות ללא גלוטן ומנות טבעוניות.
בין המנות המומלצות: פטוצ'יני סלמון מעושן עם ארטישוק או ארבע גבינות (79 שקל); רביולי במילוי ריקוטה ופטריות פורצ'יני (73 שקל); ולזניה חצילים ופסטו - שכבות פסטה טרייה, רוטב עגבניות עם פסטו, בשמל, מוצרלה, פרמז’ן ופרוסות חצילים (75 שקל).
כתובת: דיזנגוף 177, תל אביב
שעות פתיחה: א'–ה' 11:00–23:00, שבת 21:00–00:00

נונו ומימי

מסעדה משפחתית בהשראת המטבח של דרום איטליה. במקום ישנו ייצור עצמי של יינות וגלידות. הבצקים והפסטות מוכנים בעבודת יד ונאפים במקום בכל יום בתנורי עצים. במסעדה נמכרים גם לחמי מחמצת ממגוון קמחים ובמרקמים שונים.
בין המנות המומלצות: המבורגר כדורי בשר - כדורי בשר ופרמז'ן, צנונית, קורנישון ורוטב ראנץ', מוגש לצד ברוקולי צלוי (69 שקל); קרוק פונגי - לחם צ'ילי, חרדל גרגירים, גבינת פרובלונה, דקסואל פטריות, רוטב מורניי ומעט פרמז'ן. מוגש עם זוג ביצי עין מעל ועירית קצוצה (64 שקל).
כתובת: רב אשי 16, תל אביב
שעות פתיחה: א'-ו' 07:30–23:00, ש' 08:00–23:00

קפה איטליה

בראסרי איטלקי מבית היוצר של האחים ירזין המגיש אוכל פשוט ומשובח. השף איתי בידרמן משדרג מנות קלאסיות, החל מפסטה בעבודת יד ועד לזניה ופירות ים טריים. כאן תתענגו על פוקצ’ה לוהטת ותקנחו במנת טירמיסו טובה. לצד המנות במקום פועל בר עשיר, הכולל יינות ישראלים לצד יינות איטלקיים מובחרים. בין המנות המומלצות: לזניה בולונז (78 שקל); פנה קרבונרה – בייקון, שמנת וחלמון ביצה (74 שקל).
כתובת: יונה קרמנצקי 6, תל אביב.
שעות פתיחה: א' -ד', ש': 23:00-12:00, ה'-ו': 00:00-12:00
18 צפייה בגלריה
מנות קלאסיות משודרגות. קפה איטליה
מנות קלאסיות משודרגות. קפה איטליה
מנות קלאסיות משודרגות. קפה איטליה
(צילום: מיכל רביבו)

דון קמילו

מסעדת שף המשמשת כמסעדת מחווה עדכנית למסעדות איטלקיות-אמריקניות מהתרבות הקולינרית של ניו יורק. המסעדה ממוקמת בג'אפה, מלון יוקרה ביפו בבניין היסטורי מהמאה ה-19.
בין המנות המומלצות: מזלונה שחורה (88 שקל) - שישה רביולי מושחרים בצורת סהר בתערובת שבסיסה שרימפס, ברוטב שמנתי ומעליהם שרימפס קצוץ ועשבי תיבול חתוכים; טרטר כבש (72 שקל) - תערובת בשר קצוץ גס עם קרם שום (מעין איולי), זיתים ירוקים ופרוסות לחם קלוי.
כתובת: יפת 36, תל אביב
שעות פתיחה: א'–ה' 11:00–22:30, יום ו' 12:00–15:00, 18:30–21:00

קנטינה

המסעדה הכי ברנז'אית בתל אביב, עם כל מה שמצופה ממסעדה בז'אנר הזה: מרפסת שווה, מיקום מרכזי וקהל של אנשים מקושרים. בתפריט: פסטה בעבודת יד, פיצות מצוינות, דג חריף ועוד. התצפית על השדרה הופכת את המקום לספוט אידיאלי לפסטה וכוס יין.
כתובת: שדרות רוטשילד 71, תל אביב
שעות פתיחה: ב'-שבת 12:00–0:00
18 צפייה בגלריה
מעוז הברנז'ה. קנטינה
מעוז הברנז'ה. קנטינה
מעוז הברנז'ה. קנטינה
(צילום: יח"צ)

פומו

מסעדת שף איטלקית ברמת החייל בניצוחו של השף שחר ברנע. המטבח של פומו אופייני לדרום איטליה, וכולל מגוון עשיר של ירקות, עשבי תיבול ותנור פחמים גדול. המקום עוצב באווירה מזמינה: בר אלכוהול לצעירים, פינות פרטיות ורומנטיות לזוגות וחצר למשפחות ולמפגש חברים.
בין המנות המומלצות: שרימפס וקלמרי קרם פלפלים, שמן בזיליקום, קריספי בטטה וליים (78 שקל); פילה בקר, טורטליני קונפי בצל, אספרגוס, מרווה, דמי גלאס (174 שקל).
כתובת: הברזל 11, תל אביב
שעות פתיחה: בכל יום, 12:00 עד הלקוח האחרון
18 צפייה בגלריה
משלוחי קורונה - פומו
משלוחי קורונה - פומו
מטבח אופייני לדרום איטליה. פומו
(צילום: אנטולי מיכאלו)

אמורה מיו

המסעדה נפתחה לפני יותר מ 20 שנה על ידי סוזאנה ושלומי סלומון, בני זוג ששבו לישראל לפני כ-30 שנה משהות באיטליה והביאו איתם את מיטב המנות המסורתיות מן המטבח האיטלקי. האוכל במטבח מיוצר מדי יום מחומרים המיובאים מאיטליה.
בין המנות המומלצות: ציה פאטינה - חונק כמרים בשמן זית, פסטו, קישואים, ברוקולי, עגבניות מיובשות ותרד (82 שקל); כבד שיכור - כבדי עוף ברוטב של יין אדום, ורמוט אדום, ברנדי, חמאה ובצל. מוגש עם תפוחי אדמה וסלט ירוק (99 שקל)
כתובת: אבן גבירול 100, תל אביב
שעות פתיחה: בכל יום, 12:00 – 23:00
18 צפייה בגלריה
שלומי סלמון אמורה מיו
שלומי סלמון אמורה מיו
שלומי סלומון. ממקימי ''אמורה מיו''

לה רפובליקה

על אף שהיא ממוקמת בלב תל אביב, במתחם מסתתרת גינה אורגנית שממנה נקטפים הירקות והעלים המוגשים בתוך המנות או לצידן. בלה רפובליקה מגישים פסטה טרייה הנעשית במקום, פיצות הנאפות בעבודת יד, בשרים, פירות ים ודגים. בימי שישי ושבת מוצעת ארוחת בוקר איטלקית עשירה.
בין המנות המומלצות: (מהראשונות) פולנטה תירס טרי, כמהין, ביצה עלומה ומנגולד מהגינה (68 שקל); ריזוטו גמברי - שרימפס, ציר עגבניות, חמאה, יין לבן ועשבי תיבול מהגינה (98 שקל).
כתובת: מזא"ה 3, תל אביב
שעות פתיחה: ב'–ה' 12:00–16:00, 18:00–22:00; ו' 12:00–16:00, 17:30–22:00, ש' 12:00–16:00, 17:00–22:00
18 צפייה בגלריה
גינה בלב תל אביב. לה רפובליקה
גינה בלב תל אביב. לה רפובליקה
גינה בלב תל אביב. לה רפובליקה
(צילום: חיים יוסף)

מגזינו

מקום מצוין לקינוחים הנמצא בקצה של חניון תל-אביבי בגב של שדרות רוטשילד. בין המנות המומלצות: ארנצ'יני - כדורי ריזוטו מטוגנים, ממולאים בגבינות ותרד עם איולי שאטה-טבסקו בצד (54 שקל); ניוקי זוקיני עם שמנת, גבינה כחולה, טימין ואגוזי מלך (84 שקל); ובגזרת המתוקים קראק פאי - שיבולת שועל, חמאה וסוכר - שמוגש עם קרם שמנת חמוצה (44 שקל).
כתובת: דרך מנחם בגין 21, תל אביב
שעות פתיחה: ב'–ה' 12:00–00:00, ו' 12:00–16:00, 17:00–00:00, ש' 12:00–16:00, 17:00–00:00
18 צפייה בגלריה
אל תוותרו על קינוח. מגזינו
אל תוותרו על קינוח. מגזינו
אל תוותרו על קינוח. מגזינו
(צילום: יח"צ)

סרפינה

סניפה התל-אביבי של רשת המסעדות האיטלקיות הבינלאומית הידועה והאהובה ברחבי העולם ממוקם ברמת אביב. בשנת 1995 הוקמה קבוצת המסעדות Serafina על ידי ויטוריו אסף ופאביו גרנאטו. הרשת חרתה על דגלה אוכל איטלקי מעולה באווירה משפחתית, ביתית ולא פורמלית. Serafina התחילה את דרכה בניו יורק, ובהמשך בעקבות הביקוש התרחבה לעשרות סניפים ברחבי הגלובוס (טוקיו, ריו דה ז'ניירו, דובאי), כולל בישראל.
הצלחתה של Serafina נעוצה קודם כל באוכל המבוסס על מתכונים משפחתיים שעברו מדור לדור. המנות המומלצות: ספגטי טרטופו - ציר ירקות, פטריות כמהין שחורות, עירית, שמנת מתוקה, חמאה ופרמז'ן (118 שקל); פפרדלה פירות ים - שרימפס אדום, מולים וקלמרי, ציר סרטנים, פטרוזיליה ורוקט (104 שקל); לינגוויני אלי אוליו - שום, צ'ילי, שמן זית, צנובר קלוי, אורגנו, פרמז'ן וארטישוק רומאי (76 שקל).
כתובת: איינשטיין 10, תל אביב
שעות פתיחה: א' 00:00-18:00, ב'-ו' 12:30–00:00, ש' 13:00–00:00
18 צפייה בגלריה
סרפינה סילבסטר
סרפינה סילבסטר
מתכונים שעוברים מדור לדור. סרפינה
(צילום: נדב רוזנברג)

פרונטו

במשך 22 שנים שכנה המסעדה בפינת הרחובות נחמני ואחד העם והפכה למוסד קולינרי תרבותי, בית חם לבוהמה התל-אביבית. אמנים ויוצרים צעירים מוכרים היו כאן בעבר מלצרים וברמנים - ומפורסמים רבים נהגו לשבת שם. בשנת 2010 עברה פרונטו לביתה החדש ברחבה היפה בקצה שדרות רוטשילד, ליד נווה צדק, ודייויד פרנקל הפך לשף שלה. לאחר הקורונה, כשדלתותיה של פרונטו נפתחו מחדש, נחשף תפריט חדש של המטבח האיטלקי. בין המנות המומלצות: רביולי תירס - עגבניות צהובות, מרווה ופירורי בריוש (86 שקל); בטן אינטיאס – קרם שום, במיה וצ'ילי מותסס (92 שקל).
כתובת: הרצל 4, תל אביב
שעות פתיחה: ב'-ה' 12:30–16:00, 18:30–23:00, ו' 12:30–15:00, 18:00–23:00, שבת 12:30–16:00, 18:30–23:00
18 צפייה בגלריה
פרונטו
פרונטו
מוסד קולינרי. פרונטו
(צילום: אמיר מנחם)

כפרה מיו

בקינג ג'ורג' פינת כיכר מסריק בתל אביב מוצבים שולחנות עם מפות משובצות בצבעי לבן-אדום על המדרכה. אין הזמנות טלפוניות או אינטרנטיות, וכל הקודם זוכה בשולחן. התפריט פשוט ומדויק, וכולל "פרימי" (ראשונות) ושלושה סוגי פסטה - טליוליני, פיצ'י ורביולי - במגוון רטבים. בין המנות המומלצות: רביולי טרטופו - מי בישול, חמאה, שמן כמהין, קרפצ'יו פטריות ופרמז'ן (69 שקל); טליוליני פוטנסקה - רוטב עגבניות ואנשובי, מרווה, שמן זית, פטרוזיליה, זיתים ופרמז'ן (70 שקל).
כתובת: המלך ג'ורג' 105, תל אביב
שעות פתיחה: א'–ה' 12:30–23:30, שבת 18:00–23:30
18 צפייה בגלריה
דוכן הבוריקה - כפרה מיו
דוכן הבוריקה - כפרה מיו
כל הקודם זוכה בשולחן. כפרה מיו
(צילום: יח"צ)

לוצ'נה

מלבד הטעמים הייחודים, מדובר במקום יפה מאוד: המסעדה בנויה כארמון פאר מוסלמי. התפריט החלבי מכיל שפע עצום של טעמים איטלקיים - פסטות טריות, דגים טריים, סלטים מיוחדים וקינוחים תוצרת בית.
בין המנות המומלצות: ניוקי עגבניות שרי עם בזיליקום, שום, צ'ילי, זיתי קלמטה ופטרוזיליה (72 שקל); קנלוני במילוי עגבניות מיובשות, פקאן וגבינות (82 שקל); רביולי ארטישוק חמאת עגבניות, פלחי בצל צלוי, אפונה, בזיליקום ופטה כבשים (82 שקל).
כתובת: ממילא 8, ירושלים
שעות פעילות: א'–ה' 10:00–23:00
18 צפייה בגלריה
בנויה כמו ארמון פאר מוסלמי. לוצ'נה
בנויה כמו ארמון פאר מוסלמי. לוצ'נה
בנויה כמו ארמון פאר מוסלמי. לוצ'נה
(צילום: דרור כץ)

פורטופינו

במסעדה הזו תרגישו כאילו אתם בכפר דייגים קטן על חוף הריביירה האיטלקית. הסועדים נהנים מדי ערב ממנות ספיישל מיוחדות, פרי ידיו של השף עוזי רושה גביזון. באגף המתוקים תוכלו ליהנות מקינוחים איטלקיים קלאסיים ו/או קינוחי אקסטרים מושחתים הבנויים על טוהרת השוקולד.
בין המנות המומלצות: פנה פרימוורה – שמן זית, זום, שאטה גרוס, פסטו, זיתי קלמטה, פטרוזיליה ונגיעות פומודורו, מוגש עם גבינת פטה מעל (66 שקל); בגזרת המתוקים: פורטופינו פריז, "כשקרם איטלקי פוגש קרם צרפתי" - שתי שכבות קרם ברולה וניל, קראנץ' שוקולד, קרם מסקרפונה, קרם שוקולד חלב, דובדבני אמרנה ופירורי שטרודל (46 שקל).
כתובת: שדרות המלאכות 122, מודיעין
שעות פעילות: א'-ד' 9:00–22:30, ה' 9:00–23:00, ו' 8:30–15:00, שבת - שעה אחרי צאת השבת ועד 23:00

לוצ'נה גיאה

מסעדת שף פסטורלית במושב גיאה במישור החוף הדרומי. המסעדה מציעה ללקוחותיה מגוון רחב של מנות מוקפדות מהמטבח האיטלקי. בין המנות המומלצות: טורטליני פטריות יער ופורצ'יני בשמנת פטריות ושמן כמהין (64 שקל); ניוקי מעודן עם מעט שמנת, מרווה וערמונים (64 שקל); ניוקי סלק, ריקוטה ופרמז'ן ברוטב שמנת, גורגונזולה ועירית (64 שקל).
כתובת: משק 42, מושב גיאה (סמוך לאשקלון)
שעות פעילות: א' -ה' 12:30–23:00, ו' 9:30–12:45, ש' - חצי שעה מצאת השבת ועד 00:00

גאטוס

מסעדה איטלקית חלבית במרינה של אשקלון הפועלת מאז 1991 ומציעה מנות במחירים הוגנים. ידועה בחומרי גלם איכותיים ובשיטת הבישול האיטי. בין המנות המומלצות: קלצונה - מאפה מלוח ממולא ברוטב פיצה וגבינת מוצרלה איכותית + שלוש תוספות לבחירה, מגיע בליווי סלט אישי (60 שקל); ריזוטו - אורז ארבוריו מבושל בציר פטריות, חמאה מזוקקת, יין לבן ושמן כמהין. מוגש בגימור פרמז'ן וקראסט שברי פיסטוקים קלויים (65 שקל); קנלוני - צמד קנלוני ממולאים במיקס גבינות ופסטו, מוגשים על רוטב עגבניות לצד סלט אישי (60 שקל).
כתובת: בת גנים 1, אשקלון
שעות פעילות: א'–ה' 8:30–00:00, ו' 8:30–13:15

ויוינו

האווירה בוויונו היא איטלקית מסורתית ושמחה, האירוח נעים ובמרכז המסעדה טאבון מסורתי. על התפריט חתום השף כפיר סבן, והוא מציע שפע של פסטות טריות, ריזוטו, פיצות בשלל סגנונות, פוקצ'ות, דגים טריים, בשרים ושפע מנות המתאימות לטבעונים ולרגישים לגלוטן.
בין המנות המומלצות: זוקיני פריך במילוי גבינות – ריקוטה, פרמז'ן וגרידת לימון בציפוי פריך על סלסת עגבניות פיקנטית, יוגורט עיזים ושמן בזיליקום (56 שקל); קלצונה א-לה מלנזנה - מאפה איטלקי בעבודת יד במילוי מוצרלה, פרמז'ן, חציל קלוי, רוטב עגבניות ופסטו בזיליקום, לצד סלט אנטיפסטי קטן, לאבנה, סלסת עגבניות וקונפי שום (58 שקל).
כתובת: הע"ל 30, בתוך מרכז קניות Mall7, באר שבע.
שעות פתיחה: א׳-ה' 12:00–23:00, ו' 9:00–14:00, שבת 21:00–23:00
18 צפייה בגלריה
אווירה מסורתית ושמחה. ויוינו
אווירה מסורתית ושמחה. ויוינו
אווירה מסורתית ושמחה. ויוינו
(צילום: דניאל לילה)

Eataly

מסעדה טוסקנית הנמצאת במלון הרודס באילת. הבצקים מוכנים במקום, וניתן למצוא כאן שפע של פסטות טריות, פיצות, דגים, משקאות אלכוהוליים, קינוחים ועוד. מסעדת Eataly היא מסעדה איטלקית כשרה שבה המנות מוכנות במטבח פתוח. על התפריט אחראים השפים שלומי דגן ולאון אלקלעי.
המנות המומלצות: פטוצ׳יני סלמון עם חמאה, יין לבן, שמנת, שום, עירית ופרמז'ן ( 78 שקל); פטוצ׳יני פונגי עם חמאה, לקט פטריות ושמנת כמהין (65 שקל); לינגוויני פוטנסקה עם אנשובי, צלפים, עגבניות ורוטב שמנת, תרד, יין, חמאה ופרמז'ן (65 שקל).
כתובת: הים 6, אילת
שעות פעילות: א'–ה' 18:30–22:00
18 צפייה בגלריה
Eataly. אוכל איטלקי טוב באילת
Eataly. אוכל איטלקי טוב באילת
Eataly. אוכל איטלקי טוב באילת

לה קוצ'ינה

מוסד קולינרי ותיק מאוד שנמצא בטיילת מלון רויאל ביץ' באילת. המסעדה מעוצבת כמו מסעדות אותנטיות באיטליה, והתפריט לא כשר - דבר נדיר יחסית באילת. התפריט מורכב ממנות עיקריות של בשר, דגים ופירות ים, לצד פוקצ'ות טעימות הנאפות במקום, פיצות מהטאבון ופסטה טרייה המיוצרת במסעדה. בנוסף במקום תפריט יין עשיר.
בין המנות שכדאי לכם לדגום: ברווז מפורק עטוף בבצק פסטה ברוטב גורגונזולה - 83 שקלים; פסטה רדיאטורי עם נתחוני פילה בקר, שמנת ואפונה - 122 שקלים.
כתובת: טיילת רויאל ביץ', החוף הצפוני, אילת
שעות פתיחה: א'-ה' 8:30–22:30, ו' 18:30–22:30, שבת 13:00–15:30