תל אביב היא עיר יקרה. ידענו את זה עוד לפני שהיא דורגה במקום הראשון בדירוג הערים היקרות של אקונומיסט. אבל תל אביב היא גם עיר שאפשר לאכול בה מצוין וליהנות מבילוי מוצלח בלי לקרוע את הכיס. רק צריך להכיר את המקומות הנכונים.
כתבות נוספות למנויי +ynet:
בשנסקי ברנסקי של שאול טבת (מי שעומד מאחורי ג'סמינו והפיתה הכי טובה בעיר) לא התפזרו יותר מדי עם התפריט: מנות בודדות במחירים נוחים ובביצוע מושלם. תמורת 45 שקלים אפשר לקבל המבורגר מעולה של 220 גרם בלחמניית פוקצ'ה, ובאותו המחיר מוצעות גם פיצה מרגריטה או לחמנייה מוארכת ממולאת בבשר מפורק. תוספת צ'יפס או פלפל חריף יעלו כמה שקלים נוספים. יש גם אלכוהול זול (קוקטיילים ב-35 שקלים ובקבוקי יין ב-60 שקלים), ושניים-שלושה קינוחים מתחלפים כמו עוגת שוקולד או גלידה, כך שאפשר ליהנות מבילוי בבר עם אוכל טעים וחשבון מצחיק ביחס לעיר.
6 צפייה בגלריה
שנסקי ברנסקי
שנסקי ברנסקי
שנסקי ברנסקי. בילוי משתלם
(צילום: יח"צ)
הבר עצמו מעט אפלולי, אבל יש מקומות ישיבה גם בחלל המסעדה ואפילו בחצר הקטנה - אנטיתזה גמורה לתור הבלתי נגמר בג'סמינו ולאכילה בעמידה. לידיעתכם.
אלנבי 97 תל אביב. לא כשר
אחד המקומות הוותיקים והזולים בעיר, שנמצא באזור שוק הכרמל, מול אתר הבנייה של מועדון אלנבי 58 המיתולוגי. סלון ברלין ידוע באלכוהול הזול שלו, והוא מציע הפי האוור של 1+1 על מגוון משקאות. יש רשימת בירות סטנדרטיות, קוקטיילים בסיסיים בלי מאמץ מיוחד, תפריט קטן של פיצות (40 לקטנה ו-80 לגדולה) ושקשוקה חריפה עם פוקאצ'ה ב-30 שקלים. מדובר בבר די זרוק, האוכל לא מושקע והאלכוהול לא איכותי במיוחד - אבל המחירים האטרקטיביים עזרו לו לשמור על יציבות.
נג'ארה 15 תל אביב, 03-5102126. לא כשר
לפני שבועות ספורים נפתח בבניין של תיאטרון בית ליסין הג'וקר - מקום שקצת קשה להאמין שהוא אמיתי מבחינת המחירים. בתפריט: חביתה עם עשבי תיבול או שקשוקה בפיתה (קמח לבן או כוסמין) במחיר מצחיק של 12 שקלים, עם תוספת של נקניקיית מרגז ב-3 שקלים. מתי לאחרונה ראיתם את המספר 3 שקלים בתפריט? יש גם מנה נחמדה של חמש כנפיים ברוטב ב-14 שקלים, או שניצל בחלה, סטייק פרגית, עראיס ועוד ב-29 שקלים. הפיתות מושקעות - הן כוללות ממרחים, תוספות, סלטים והרבה תשומת לב לבנייה של הכול ביחד. המקום פתוח 24 שעות ביממה, ומאפשר גם לבליינים של השעות הקטנות ליהנות מאוכל במחירים נוחים.
פרישמן 42 תל אביב, כשר
6 צפייה בגלריה
ג'וקר
ג'וקר
ג'וקר. מנות זולות 24 שעות ביממה
(צילום: קובי רובין)

כשהבעלים של הפוסטר בר בשלמה המלך החליטו שהם פותחים מקום חדש, הם שאלו את עצמם מה הם יעשו בלי אור מוזנר, המלצרית המיתולוגית שניהלה את הבר השכונתי בסופו של דבר, ולכן הם קראו למקום החדש על שמה. מדובר בבר שכונתי קטן ודי צפוף שמציע תפריט אלכוהול סטנדרטי ויחסית זול, והפי האוור נהדר של 50% הנחה על כל השתייה. זה מקום עם וייב צעיר למדי, ואין כאן מנה אחת מעל 50 שקלים, בהתאם לקהל - פיש אנד צ'יפס או שניצלונים עם צ'יפס ב-38 שקלים (מנה גדולה ב-49 שקלים), רול שניצל ומיונז או רול של קורנדביף וגבינה צהובה ב-39 שקלים. מחירים נוחים מאוד בסך הכול, במיוחד כשמגיעים בשעות השמחות והאלכוהול נחתך בחצי.
אחד העם 51 תל אביב, 052-7752303. לא כשר
רשת ברים בסגנון אנגלי שיש לה סניפים גם במצפה רמון, בפתח תקווה, בהרצליה ובנתניה. הסניף בתל אביב ממוקם בשרונה מרקט, ומציע תפריט שכל חובבי הבירות ואוכל הברים ייהנו ממנו. האוכל מגוון, המנות מעניינות והמחירים ממש נוחים: פלטה של גבינות או של נקניקים תעלה 46 שקלים בלבד, נאצ'וס מוקרמים או סנדוויץ' של בקר מעושן יעלו 32 שקלים, ומדובר במנות גדולות יחסית. נקניקייה בלחמניה נמכרת ב-28 שקלים, ועראיס או המבורגר טבעוני מוצעים במחיר נחמד של 48 שקלים. המקום פועל בשירות עצמי - מזמינים מהבר ומתיישבים איפה שמתחשק. מבחר האלכוהול עצום, יש המון סוגים של בירה מהחבית, והרגשה אירופית למדי מבלי לקנות כרטיס טיסה.
דוד אלעזר 27, שרונה תל אביב, לא כשר
6 צפייה בגלריה
לאגר אנד אייל. כמו באירופה
לאגר אנד אייל. כמו באירופה
לאגר אנד אייל. כמו באירופה
(צילום: אנטולי מיכאל)

על הגג של בית חנה בפלורנטין התמקם לו קפה רבי, מבתי הקפה המגניבים והטעימים שנפתחו לאחרונה בעיר. בין היתר יש ארוחת בוקר כמו חביתה וירקות ב-42 שקלים או לאבנה וירקות ב-29 שקלים, טוסט של תרד וקשקבל או כריכים מסוגים שונים ב-34 שקלים, וצנצנת של פודינג קוואקר ב-29 שקלים.
6 צפייה בגלריה
בית חנה הרבי
בית חנה הרבי
קפה רבי. מנות מתחלפות
(צילום: יח"צ)
לצהריים מוצעות מנות מתחלפות שמחירן בדרך כלל עד 40 שקלים, כמו עדשים שחורות ועגבניות, קערת אורז ודג עם ירקות ירוקים וביצה חצי רכה או קריספי פיש בורגר. כמו כל בית קפה שמכבד את עצמו, יש גם מלא מאפים מתוקים בוויטרינה כמו קנלה, קרואסון, עוגיות, עוגות ועוד.
קומפרט 5 תל אביב, 073-3245731. לא כשר
מעין בר אוכל בולגרי עם הרבה אלכוהול ומנות קטנות וגדולות, במחירים קטנים וגדולים. אפשר להזמין דיל משתלם של ארבעה מזטים ב-100 שקל (איקרה עם בצל, עלי גפן וציזיקי, ארטישוק על לאבנה, פלפל שושקה ממולא גבינות ומטוגן), או סתם פוקאצ'ה לא רעה עם מטבלים. יש גם נקניקיות שמוגשות עם צ'יפס וכרוב כבוש כמיטב המסורת ב-58 שקלים, מנה מעולה של שווארמה כרובית על טורטייה עם טחינה וסלט ב-38 שקלים וגם צ'יפס וצ'ורוס ועוד כל מיני מטוגנים קטנים וזולים. בין 18:00 ל-20:00 (ובין 12:00 ל-14:00 בשישי) יש כאן האפי האוור שכוללת 20% הנחה על האוכל ו-50% הנחה על האלכוהול, מה שהופך את הבילוי בשעות האלה לזול באופן מוגזם.
מלכי ישראל 11 תל אביב, 052-5553756. לא כשר
בר אוכל צמחוני-טבעוני שהוא אבן שואבת לחובבי האוכל הבריא, לטבעונים וגם סתם לאוהבי אוכל שחשובים להם האווירה הידידותית, השירות החברי וכמובן המחירים הנמוכים. בין היתר אפשר להזמין שעועית על אורז לבן שהיא אחת המנות הוותיקות בתפריט ומחירה רק 26 שקלים, דאל עדשים ב-38 שקלים, סלטים ב-18 או 21 שקלים ותבשילים כמו קארי או מרקים (חצי מנה ב-27 שקלים או מנה שלמה ב-40 שקלים).
6 צפייה בגלריה
קפה קאימאק
קפה קאימאק
קפה קאימק. אוכל טבעוני ושירות ידידותי
(צילום: יעל יצחקי)
התפריט משתנה ונכתב מחדש על גבי הלוח מדי יום, והכול מבוסס על הטעמים והריחות הנפלאים של שוק לוינסקי.
לוינסקי 49 תל אביב, 03-5185228. לא כשר
כל מי שרואה את התור המשתרך מחוץ לקינג ג'ורג' 17, רואה מיד גם את השלט הענק שכתוב עליו "מנה 7 שקלים". במשך לא מעט שנים הורה השלט הזה על "מנה 6 שקלים", אבל לפני כשנה ולאור התייקרות הכול נאלצו הבעלים של פלאפל רצון להעלות את מחיר המנה. מזל שמדובר רק בשקל אחד וזה עדיין כנראה המקום הזול ביותר בעיר, בעוד מנות פלאפל זהות נמכרות ב-18 ואפילו ביותר מ-20 שקלים למנה. בגלל התור והביקוש, ובעקבות כללי הגשה מחמירים (אין חצי מנה למשל), הכדורים יוצאים כאן מהאש ישר לתוך הפיתה ולעולם לא ממתינים ומתקררים. יש מבחר מצומצם של סלטים, טחינה וחריף, ולא, אין צ'יפס - אז תחסכו את השאלה הזאת ותקדמו את התור.
קינג ג'ורג' 17 תל אביב, כשר
6 צפייה בגלריה
המונה טועם פלאפל רצון
המונה טועם פלאפל רצון
פלאפל רצון. כנראה המקום הזול בעיר
(צילום: קובי רובין)

מקום קטן וחמוד שהוא תמצית האווירה הפלורנטינית. האוכל טעים והמחירים סבירים במיוחד: סלט שוק ב-32 שקלים, סלט כרובית ועדשים ב-30 שקלים, פאן קון טומאט ב-17 שקלים או ברוסקטות נוספות כמו אנשובי או גבינת בושה ב-25 שקלים, צזיקי עם גרנולה מלוחה ב-26 שקלים, מטיאס והרינג עם שמנת חמוצה ובצל ירוק ב-36 שקלים, עלי גפן על יוגורט או טחינה ב-22 שקלים ועוד. לצד האוכל מוצעים קוקטיילים בסיסיים ב-34 שקלים, כוסות יין ב-26 שקלים גג, או בקבוקים שרק שניים מהם מוצעים במחיר שעולה על 100 שקלים. יש גם מגשים מקסימים של דגים או של גבינות במחיר של 58 שקלים, והם נראים מיליון דולר. בערב המקום נראה כמו בר קטן ואפלולי עם וייב ידידותי, חצר קטנה ואורות צבעוניים, אבל במהלך היום הוא מעין בר-אוכל-קפה מואר ומזמין עם חצר נעימה ושקטה.
יצחק ידידיה 29 תל אביב. לא כשר
הגוגיס נפתח לפני ארבע שנים במבנה היפהפה שבו שכנה המסעדה המיתולוגית כרמלה בנחלה. זה יכול היה להיות עוד מקום סטנדרטי, אבל יש לו תפריט אוכל די גדול במחירים נוחים בהחלט (אם כי לא הזולים ביותר): סלט סלק וארטישוק, סלט יווני או סלט קפרזה ב-44 שקלים, המבורגר ביונד טבעוני ב-62 שקלים ושווארמה טבעונית ב-46 שקלים - שתי המנות מוגשות עם צ'יפס. המבורגר 200 גרם עם צ'יפס וטבעות בצל יעלה כאן 59 שקלים, ושניצלונים וצ'יפס יעלו 56 שקלים. מחירי האלכוהול הוגנים ולא שורפים את העיניים - למשל חצי ליטר של בירה מהחבית ב-20 שקלים. זהו מקום עמוס וצבעוני, עם אווירה מיוחדת של מדרחוב נחלת בנימין השוקק.
רמב"ם 14 תל אביב. לא כשר
בית הקפה הידוע ביותר בפלורנטין ומקום שמושך אליו באופן קבוע את תושבי השכונה, ואת מי ששירות חייכני ויעיל פחות חשוב לו מאוכל פשוט, טעים ולא יקר. יש כאן מזטים קטנים ב-27 שקלים כמו שעועית לימה, כבד קצוץ, צזיקי או איקרה, בייגלה ירושלמי חם עם קאימק ודבש או צ'יפס עם מיונז שמוכן במקום ב-24 שקלים, מקושקשת טופו ותרד עם לאבנה שקדים בלחם ב-31 שקלים או כריך BLT ב-36 שקלים. התפריט מתרחב גם למנות חמות וגדולות יותר, אבל אפשר להישאר עדיין בטווח של הקטנות והקלילות כמו טרטר סלמון בקרואסון עם שמנת וביצת עין ב-46 שקלים או סביצ'ה דג ב-38 שקלים. הכול מוגש יפה ואסתטי, הירקות טריים והמנות עשויות כהלכה. נחמד כאן בסמטה, ובנוסף לכול אפשר לשתות גזוז ב-9 שקלים. הללויה.
לוינסקי 39 תל אביב, 03-5281843. לא כשר