שוק היין הישראלי רותח לקראת ראש השנה, והיקבים משיקים יינות מהבצירים האחרונים. מתוך מבחר של 349 יינות שנטעמו בחרנו את היינות הטובים ביותר, וברשימה שלפניכם תוכלו למצוא יינות המותאמים לכל מנות ארוחת החג, לארוחת היום שלאחריה או לפיקניק של סוכות.
כתבות נוספות למנויי +ynet:
אגב, לשולחן החג מומלץ בקבוק אחד לכל חמישה מבוגרים. לכל היותר, אם לא כל האורחים שותים, יישאר לכם מספיק עד חנוכה.
לא רוצים לפספס אף כתבה? הירשמו לערוץ הטלגרם שלנו
5 צפייה בגלריה
יין
יין
ככה מתחילים שנה
(צילום: Shutterstock)

קודורניו, קאווה, לבן מבעבע, חצי יבש

הסקוטית מבית ישרקו משיקה בישראל יין קאווה של קודורניו קלאסיקו מספרד, והוא כשר מתמיד. חשוב להזכיר כי הקאווה חצי יבשה (מתקתקה ליתר דיוק), ועשויה מזני הענבים שרל-לו, מקבאו ופרלדה. לאחר שהיין מתבגר במרתפי היקב כתשעה חודשים מוסיפים לו ליקר דה דוסאז', שקובע את תכולת הסוכר הסופית ביין. מושלם כאפריטיף לקבלת האורחים או לצד מיני פשטידות מלוחות. מחיר: 29.90 שקל.

כרמל, סלקטד, מרלו 2022

יין אדום יבש, עם גוף קליל, צעיר וסיומת ארוכה. ליין בשומת נעימה ופירותית של דובדבנים ושוקולד. היין התבגר עד כחצי שנה במכלי נירוסטה, אך מעולם לא פגש חבית עץ. זהו יין לא מחייב, בעיקר למי שעושה את תחילת דרכו בעולם היין, ויתלווה היטב למנות בשר, קרפצ'יו ושאר מאכלים מתובלים. מחיר: 35 שקל.

ברקן, גולד אדישן, מרלו 2021

יקב ברקן משיק יין רציני במחיר טוב, והפעם מסדרת גולד אדישן. הבקבוק המרשים מכיל יין העשוי מענבי מרלו מכרם עין זיתים, הנחשב לאחד מאזורי הגידול הטובים בארץ. במקרה זה היין התבגר בחביות עץ אלון צרפתי וניחן בבשומת נעימה של פירות אדומים, וניל וטבק. הסיומת ארוכה, מה שמרמז כי ישתלב במגוון מאכלי בשר. 39 שקל.

קומביה, רוזה 2022

אם חיפשתם יין כשר ויוצא דופן, זהו קומביה (Kum Ba Yoh בלועזית), רוזה אולטרה-מודרני - גם בעיצוב הבקבוק המקורי וגם בצבע הוורדרד-פטל הנאה. היין מיובא מדרום אפריקה על ידי צור עולם של יין, והוא עשיר בבשומת של פירות קיץ ומלון טרי. בהחלט שווה את מחירו: 40 שקל.

היוצר, וירטואוזו, קברנה סוביניון 2022

היינן הוותיק של יקב היוצר, פיליפ ליכטנשטיין, הוא אלוף העולם ביצירת יינות טובים במחירים שווים לכל נפש. בסדרת וירטואוזו הוא יוצר מזן הקברנה סוביניון יין עשיר, עוצמתי, מלא ומרשים. הענבים מכרם במושב דישון הושרו על זגיהם למשך 20 ימים, ותהליך ההתבגרות נמשך תשעה חודשים. בהחלט תוצאה מרשימה. מחיר: 45 שקל.

וינובה, פרימיטיבו סאלנטו 2021

ממחוז פוליה שבדרום איטליה מגיע אחד היינות הטובים והמשתלמים ביותר. יקב וינובה משיק את זן הפרימיטיבו (קרוב משפחה של הזינפנדל האמריקני). למעשה מקבלים פה את תמצית האזור של פוליה בבקבוק יין אדום, אורגני, הנהנה ממורכבות ועושר של פירות בשלים, חדות, עוצמה ובעיקר סיומת ארוכה ומתפרצת. בהחלט שווה את מחירו. להשיג באתר היין Paneco במחיר 59 שקל או במבצע של שני בקבוקים במאה שקל.
5 צפייה בגלריה
 משמחים וזולים
 משמחים וזולים
משמחים וזולים
(צילום: יח"צ)

סילק אנד ספייס, בלנד לבן 2021

אחד המותגים היותר מוכרים בפורטוגל הוא סילק אנד ספייס (משי ותבלינים), ואכן מדובר ביינות עדינים ורכים, העשירים במנעד של בשומות וטעמים איכותיים. לארץ מגיע היין הלבן העשיר והמסוגנן, המורכב מהזנים הפחות מוכרים: ביקל, ארינטו ואלבריניו. עם טעמים עזים של מלון, פרחי קיץ ואפרסקים, היין מציג את מכלול האדמה הפורטוגלית, וישתלב נהדר לצד דגים ועוף. מחיר: 59.90 שקל.

לולאה, שפריץ רוזה

חברת המשקאות הכרם מביאה מספרד לארץ את היין המרענן לולאה (Lolea), ואפשר למעשה לכנות אותו משקה אפרטיפי ים-תיכוני ותוסס. היין מתובל בתבלינים ובפירות, והתוצאה היא שפריץ ייחודי – אולדסקול, אם תרצו (אם כי מופק ממרכיבים טבעיים וללא חומרים משמרים ותוספים). לישראל מגיעים אדום, לבן ורוזה, אולם הרוזה המורכב מגרנאש וטמפרניו פשוט כיפי, מכיוון שהוא מתובל בהיביסקוס ובפטל טבעי. נהדר, נעים לקבל את האורחים ובעיקר כיפי. מחיר: 65 שקל.

רמת הגולן, ירדן, פינו גרי 2022

יקב רמת הגולן משיק מבחר גדול ומכובד של יינות לקראת השנה החדשה, אולם יין אחד בולט מעל כולם באיכותו, בצורתו ובעיקר בטעמו. זהו הפינו גרי (זן מקובל בצפון-מזרח איטליה ובצפון-מערב צרפת) מסדרת ירדן. מדובר ביין לבן עשיר בבשומת של פומלה שזה עתה נקטפה, לצד אפרסקים, לימונים ואפילו קצת דשא קצוץ. הפה חד, פריך ומרענן. משתלב מעולה עם דגים טריים, נתחי עוף ולמי שמגיש בערב החג - סלט פסטה קר. מחיר: 70 שקל.

פליקס, וואן 2022

פליקס, בר היין של קבוצת בלבוי, משיק במיוחד לכבוד החג את פליקס וואן. היין הופק על ידי יקב מאיה (יקב-בן של טוליפ), ומורכב מזני קס"ם (קריניאן, סירה ומורבדרה) המגיעים מבקעת הנדיב. הוא התבגר בחביות עץ גדולות, האף מאוד עשבוני וברקע פירות יער בשלים. זהו יין מיוחד, יוצא דופן באיכותו, ואפשר לרכוש אותו לשתייה או לטייק אווי בבר עצמו. אכן מקורי. מחיר: 80 שקל.

תבור, אקו, רוזה 2022

כמדי שנה, היקב מתעלה על עצמו במשחק הנהדר בין זני טמפרניו עם ברברה מכרם אקולוגי ברמת סירין. בשומות אדירות של מינראליות טבעית, לצד אשכולית אדומה וסיומת כיפית שלא מותירה ספק לגבי האיכות. זהו יין רוזה שמרגיש את האדמה, ויודע להפגין את הטעמים והעוצמה של הענבים בצורה מאוזנת ונכונה. מחיר: 84 שקל.

טורא, מאונטיין ויסטה, רוזה 2022

זהו אחד היינות הקלילים, הכיפיים והנעימים ביותר שיוצאים בסגנון הרוזה הישראלי. שילוב מוקפד בין זני מרלו וקברנה פרנק מפיק יין מרענן ופרחוני, הנהנה ממתיקות מעודנת – בדיוק הטעם הישראלי. הבשומת של פרחי יסמין לצד קליפת אשכולית טרייה נהדרת לצד מנות ראשונות בארוחת החג, אם כי אפשר ליהנות ממנו גם לצד העוגות והקינוחים. מחיר: 90 שקל.
5 צפייה בגלריה
 משתלמים ומהנים
 משתלמים ומהנים
משתלמים ומהנים
(צילום: יח"צ)

לטם, וגה אורגני 2022

יקב לטם בצפון הארץ פחות מוכר במחוזותינו, ומשיק לראשונה יין בסדרת וגה המורכבת מממסך של ענבי שרדונה אורגניים מכרם שיפון וענבי סוביניון בלאן מכרם צבעון והר שיפון. היין מאוד בשומתי, מרענן אבל גם מאוזן. שזירה נעימה של טעמי אגס, תפוח ירוק, קצת לוונדר ופריחה עדינה של יסמין. אם חיפשתם יין נעים ליד דגים בתנור, זהו הפתרון המושלם. מחיר: 99 שקל.

בזלת הגולן, קברנה סוביניון 2022

היקב הצפוני בזלת הגולן חוזר לפסגה עם קברנה סוביניון יוצא דופן ומדויק. בשומות עדינות של אקליפטוס נעים ופירות אדומים מתאזנות היטב עם עוצמת החבית, המקנה אף של טבק, וניל וגם לא מעט קרמל. זהו יין מאוזן, עשיר ומלא, שיודע לאתגר עצמו היטב מול כל מנת בשר שתוגש מולו. מחיר: 99 שקל.

בת שלמה, רוזה 2022

בני הנוער מהתוכנית החינוכית "רגבים" מקיבוץ טירת צבי אחראים לעבודת הכורמות, והיינן ארי ארל מיקב בת שלמה מפיק מענבי הגרנאש יין רוזה נקי, חומצי בדיוק במידה ובעיקר פריך מאוד בסיומו. ליין פרחוניות עדינה אשר משלימה את הטעם הרענן במתיקות פירותית. שילוב מושלם עם דגים לחג, בעיקר עם הגפילטע פיש או החריימה. מחיר: 105 שקל.

אמפורה, מד, גרנאש בלאן 2022

יקב אמפורה משיק את הלבן המבוקש ביותר שלו, גרנאש בלאן. היין מאפיין את הסגנון הישראלי: שילוב של תבלינים, נעים וחוצפני לפי הצורך, ובעיקר מתמודד היטב אם לוגמים אותו תחת השמש הקופחת. לצד פרחי הקיץ הבוקעים מהבקבוק, אפשר ליהנות מבשומת הווניל העדינה ומהמינראליות המגיעה מן האדמה. מחיר: 106 שקל.

רקנאטי, גרי דה מרסלאן 2022

הבקבוק היפהפה של יקב רקנאטי הוא דוגמה לאופן שבו היקב מקליל את היינות שלו בשנים האחרונות, והופך אותם נגישים לכל חך. זהו יין רוזה הדרי באופיו שעשוי מזן המרסלאן, הצומח בכרמי תל פארס וקדמת צבי ברמת הגולן. בשומות מופלאות של פריחה עדינה, עוצמת פרי של פרדס - כיפי, הרמוני ובעיקר עושה חשק לעוד לגימה. מחיר: 109 שקל.

דלתון, פמילי קולקשן, שיראז 2020

בשנים האחרונות הצליח יקב דלתון להרשים את הציבור הישראלי עם מבחר יינות לבנים ורוזה שגרמו לכל חך להגיד וואו. הבציר השנה הניב זן שיראז אדום ואדיר, מלא קטיפתיות, מלטף ונעים מצד אחד אולם גם שרירי בבשומת שלו, ומותיר אחריו שובל של פלפל שחור, פירות סגולים וקצת קינמון. זהו יין מושלם לארוחה – בשר, נקניקים, פשטידות מלאות בכל טוב, או אם תעדיפו לרכך אותו קצת, אפילו עד ראש השנה של שנת 2028. מחיר: 120 שקל.
5 צפייה בגלריה
 מרשימים ומפנקים
 מרשימים ומפנקים
מרשימים ומפנקים
(צילום: יח"צ)

גלאי, מרסלאן 2020

גלאי הוא אחד היקבים הדרומיים בישראל, ונלחם באתגרי הטבע המתגברים בנגב והסביבה, אולם יוצא תמיד כשידו על העליונה. ממבחר נאה של יינות שיצאו לקראת ראש השנה, מה שתופס את החך הוא המרסלאן העוצמתי (זן צרפתי שנוצר כהכלאה בין קברנה סוביניון וגרנאש). היקב מבגר את היין בחביות עץ מצרפת ומארצות הברית, והתוצאה היא יין מרוכז, עוצמתי אך בעל נוכחות מלאה, שתאתגר סטייק טוב או המבורגר. מחיר: 127 שקל.

לה פורה בלאנש, דביר, קברנה סוביניון 2020

בכל שנה יקב לה פורה בלאנש מציג את מבחר יינותיו, ובכל בציר הוא לא מפסיק להרשים ולהפתיע מחדש. מתוך מנעד יינות חדשים, מה שמושך את תשומת הלב ובעיקר את הפה והלשון זה הקברנה סוביניון המגיע מכרם שדה כלב. המשחק האינטליגנטי בין פרי לבין עוצמת חביות נעשה בדיוק במידה הנכונה, והתוצאה היא איזון, עושר ובעיקר אלגנטיות. מחיר: 129 שקל.

יתיר, פטי ורדו 2020

אין הרבה יקבים בישראל (ובעולם בכלל) המשתמשים בזן הפטי ורדו כמרכזי או היחיד להרכבת יין - הוא משמש לרוב כתיבול בממסך עם הרבה ענבים מורכבים אחרים. יקב יתיר ידע לנצל את האקלים המדברי, וטיפח את הזן לכדי שלמות ארץ-ישראלית: 89% פטי ורדו ו-11% קברנה סוביניון. התוצאה היא יין מתובל אך לא כבד. בשומת של ליקריץ, פירות אדומים, פה מלא עפצנים (טאנינים) - מושלם כסנטר-פיס בארוחת החג. למי שמחפש משהו מקורי, לא כדאי לפספס. מחיר: 150 שקל.

נטופה, מצפן-טורסיר 2021

יין לא שגרתי המורכב מענבי טוריגה נסיונל (במקור מפורטוגל) ומענבי סירה. הוא מאוד מקומי בסגנונו – עוצמתי, מלא פרי, קשוח. אלו המעדיפים יינות אדומים כבדים, אלגנטיים אך גם כאלה שנהנים מבשומת וטעם בחך שלא נגמרים – זהו היין בשבילכם. מחיר: 160 שקל.
5 צפייה בגלריה
יקרים - ושווים את זה
יקרים - ושווים את זה
יקרים - ושווים את זה
(צילום: יח"צ)

הרי גליל, כרם הצוק, סירה 2020

אין ספק כי זהו הסירה הטוב ביותר שהושק בישראל בשנת בציר זו, וייתכן שזהו גם הסירה הטוב ביותר שנוצר בארץ. זהו יין מורכב, עשיר, מלא, מינראלי מחד, ומאידך נהנה מכל התכונות המאלפות שיש בסירה – פלפל שחור ואדום, פירות אדומים, מורכבות ועוצמה. אם חיפשתם להביא יין כמתנה – אל תביאו אותו, שתו אותו בעצמכם ותיהנו מכל לגימה, כי הוא אכן שווה כל טיפה. מחיר: 190 שקל.

טפרברג, לגאסי, פטיט סירה 2020

יקב טפרברג יודע לעבוד. למרות גודלו, הוא גם יודע לשבח משנה לשנה את סדרת הלגאסי האלמותית. מהפטיט סירה שנוצר השנה בהרי הגלבוע מופק יין מורכב עם בשומת של פירות שחורים, קפה, דובדבנים בשלנים, ריבתיות וברקע טבק ועץ. זהו יין מלא עפצנים, המרמז הוא כי יכול להתבגר עוד זמן רב. מושלם לכל מנת בשר עשירה. מחיר: 199 שקל.