שולחן עמוס בסלטים הזורמים במהירות על ידי מלצרים מיומנים כיד המלך. בתוך כל הטוב והשפע הזה אתה מנסה לשלוט בעצמך, ועם כמה שזה קשה ומפתה לא לאכול יותר מדי, בידיעה כי זו רק ההתחלה וצריך לשמור מקום. ואז זה קורה, המלצרים חוזרים עם שיפודי הבשר החמים והטריים והחגיגה מגיעה לשיאה.
שיפודיות הן מהסממנים הבולטים ביותר בקולינריה הישראלית. בכל המדינה מצפון ועד דרום אפשר למצוא שיפודיות שיציעו לכן מנות בשר משובחות לצד מבחר סלטים. כדי לעשות סדר במבחר העצום, ליקטנו בפינצטה (או בשיפוד ברזל) את המיטב של המיטב, השיפודיות הטובות והטעימות ביותר בישראל, בהן כאלו שמציעות מנות מיוחדות גם לצמחונים וטבעונים, ומהן הרכבנו את הרשימה הטעימה שלפניכם.
עוד מסעדות מומלצות:
13 צפייה בגלריה
מסעדת "שיפודים גריל ישראלי"
מסעדת "שיפודים גריל ישראלי"
מסעדת "שיפודים גריל ישראלי"
(צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של המסעדה)

מסעדת XO

מסעדת בשר במג'דל שמס הנמצאת במרחק קצר מאתר החרמון (ומהמסעדה החדשה של יונתן רושפלד), כך שלא רק מדובר בחגיגת בשר אלא גם בלוקיישן עם נוף משגע. בתפריט שלל מנות אותנטיות מהמטבח הדרוזי המקומי עם סלטים ולאפות חמות מהטאבון. בין המנות המומלצות: סטייק אנטרקוט 300 גרם ( 110 שקל), דניס על הגריל ושרימפס על האש (85 שקל).
כתובת: כביש חרמון, מג'דל שמס
שעות פתיחה: א'–שבת, 12:00–24:00

לגונה

מסעדה מזרחית טבריינית של דגים ובשרים על האש. מהחלונות תוכלו לראות את הכנרת, וחלל המסעדה מעוצב בסגנון ביתי ונעים. התפריט כולל סלטים כמיטב הז'אנר: חומוס, טחינה, חצילים, מטבוחה ופטריות חמות. יש גם מטעמים כמו קובה, פסטלים וסיגרים, אבל הכוכבים האמיתיים במסעדה הם צלעות כבש (150 שקל) ושקדי עגל (60 שקל).
כתובת: הבנים 2, טבריה
שעות פתיחה: א'–ה' 11:00 עד הלקוח האחרון, ו' 11:00 עד שעה לפני כניסת שבת, שבת החל משעה אחרי יציאת שבת ועד הלקוח האחרון.

המסעדה של אבי

ידועה גם בתור "המסעדה של הטבריינים", מכיוון שהיא נחשבת לאחת מאבני הדרך הוותיקות והקולינריות של העיר. היא שוכנת בתוך מבנה ישן ומיוחד, בעל קירות אבן וחלונות מקושתים מעוטרים בוויטראז'ים. אם תזמינו דווקא מנת דגים, תוכלו להיות בטוחים שאלו דגי כנרת טריים וטעימים. מהבשרים מומלץ להזמין מנת קבב סינייה - קבב מבשר טלה עשוי בתנור בציפוי טחינה (65 שקל) או צלעות טלה עסיסיות (135 שקל).
כתובת: הקישון 1, טבריה
שעות פתיחה: א'–ה' 11:30–22:00.

מסעדת הצומת

מסעדת בשר אותנטית ומעולה, בלי יותר מדי התייפייפות ובלי שום פלצנות. תמיד יש כאן מקום ותמיד יקבלו אתכם בסבר פנים יפות. בצמוד למסעדה יש קצבייה שממנה מגיע כל הבשר, ומי שאחראי עליו עושה עבודה נפלאה. המקום נמצא בשכונה לא ממש מתוירת או מרכזית, אבל שווה לנסוע במיוחד עד לכאן. אנחנו הכי אהבנו כאן את צלעות הכבש העסיסיות (100 שקל), אבל תכלס כל מה שתזמינו מהגריל יהיה טוב, אין נפילות.
כתובת: א שוהדא 58 נצרת, 04-6564316
שעות פעילות: א'–ו' 09:00–23:00
13 צפייה בגלריה
שיפודים בצלייה ב"הצומת"
שיפודים בצלייה ב"הצומת"
שיפודים בצלייה ב"הצומת"
(צילום: יהודה נהר)

לונא

ביסטרו ערבי בנצרת, המבוסס על אוכל נצרתי אותנטי. במטבח יש רוב מוחלט של נשים שמגלגלות עלי גפן המוגשים ברוטב יוגורט, והם בין הטעימים שתאכלו. אהבנו במיוחד את ה"שווארמה" של לונא - נתחי כתף בקר בלאפה טרייה (104 שקל), ואל תחמיצו גם את השושבראק - כיסונים ממולאים בבשר קבב ברוטב יוגורט מקומי (69 שקל).
כתובת: תופיק זיאד 53, נצרת
שעות פעילות: מדי יום בין 11:30 ל-22:00
13 צפייה בגלריה
בתי אוכל חדשים בארץ
בתי אוכל חדשים בארץ
אוכל נצרתי אותנטי. לונא
(צילום: איסאם חרטביל)

בן חמו

במרכז המסחרי באור עקיבא יש מסעדה שהיא גם קצבייה בבעלותה של משפחת בן חמו, משפחה שעלתה ממרוקו וגידלה ארבעה דורות של קצבים. המסעדה היא למעשה מסעדת שף ים-תיכונית עם שפע סלטים ומעדני בשר על האש. בין המנות תוכלו למצוא: פרגיות, קציצות מרוקאיות, לבבות אווז, שקדי עגל, שווארמה, כבד בקר, שיפודי מולארד, סינטה, צלעות כבש, לב בקר ועוד. מומלץ להזמין את מנת הדואט אנטרקוט ופילה בקר.
כתובת: מרכז מסחרי, הרב קוק 1, אור עקיבא
שעות פתיחה: א'–ה' 11:00–23:00, שבת 20:00–0:00

סטקיית חצות

מוסד ירושלמי ותיק המתמחה בבשרים על האש ותבשילים ביתיים. המסעדה מפורסמת בעיקר בזכות מנת המעורב הירושלמי האגדית של המקום (יש האומרים שהמעורב הירושלמי הומצא בשנת 1970 במסעדה הזו על ידי המייסד אברהם אגמי). התפריט כולל בשרים וסלטים טריים שמגיעים מדי יום היישר משוק מחנה יהודה, ואנחנו ממליצים להזמין את מנת הדגל שנקראת כאן "מעורב ירושלמי של חצות" (89 שקל) וקבב מסורתי (89 שקל).
כתובת: אגריפס 121, ירושלים
שעות פתיחה: א'-ה' מ-11:00 עד הלקוח האחרון, ו' מ-11:00 עד שעה לפני כניסת שבת ובשבת מצאת השבת ועד הלקוח האחרון.
13 צפייה בגלריה
חצות. אל תפספסו את המעורב ירושלמי
חצות. אל תפספסו את המעורב ירושלמי
חצות. אל תפספסו את המעורב ירושלמי
(צילום: אריאל עוזרי)

עזרא גריל בשרים

המסעדה ממוקמת בשכונת תלפיות, והיא מעוצבת בסטייל חמים ורומנטי. בתפריט שלל בשרים על גחלים, לצד מגוון גדול של סלטים בניחוח ירושלמי ובטעם מרוקאי. על התפריט מנצחים השף שי עזרא ואימו חנה, האחראית על הסיגרים המגולגלים בעבודת יד ועל הטחול הממולא שהיא מכינה לפי מתכון שעבר מדור לדור. אנחנו אהבנו במיוחד את לבבות האווז (84 שקל). לא יישארו עוד הרבה מסעדות שמכינות את המעדנים האלה - רק אומרים.
כתובת: רחוב יד חרוצים 14, תלפיות, ירושלים
שעות פתיחה: א'-ה' 11:00–23:30, ובשבת מכשעה לאחר צאת השבת ועד חצות.

סטקיית צדקיהו

מסעדת צדקיהו הוותיקה מציינת השנה 30 שנות פעילות. את המקום הקים חזי צדקיהו יחד עם דוד שלו גדעון, והוא התחיל כדוכן קטן בשוק מחנה יהודה. במרוצת השנים הדוכן עבר למסעדה בשכונת תלפיות שנחלה הצלחה רבה במיוחד בזכות הסטייקים הנמכרים במקום. מומלץ להזמין סטייק פרגית מתובל בתערובת תבלינים אדומה (108 שקל) או שיפוד אנטרקוט אז'ול עם קונפי שום, צ'ימיצ'ורי ורוטב יין אדום (128 שקל).
כתובת: יד חרוצים 21, ירושלים
שעות פתיחה: א'-ד' 11:30–23:00, ה' 11:30–23:30, ובשבת החל משעה לאחר צאת השבת ועד חצות.

נאג'י

מסעדת נאג'י הוותיקה נמצאת במרכז הכפר אבו גוש כבר 17 שנה. בתפריט: סלטים, חומוס, סלט דלעת בטחינה (מעדן פלסטיני) וקבב שרשת CNN הכתירה כאחד הטובים במזרח התיכון. חוץ מקבב נאג'י (60 שקל), מומלץ לנסות גם את שיפודי הפילה (120 שקל).
כתובת: מחמוד רשיד 4, אבו גוש
שעות פתיחה: א'-ש', 9:00–21:00

איציק הגדול

מסעדת איציק הגדול היא הרבה יותר משיפודייה. המסעדה ממוקמת ביפו לצד כיכר השעון ושוק הפשפשים, וכבר 30 שנה נחשבת לפופולרית מאוד בקרב חובבי הז'אנר. בשנים האחרונות נפתחה גם קצבייה של בשר ואגיו בסמוך, ולפני חודשים ספורים השיקו כאן גם שווארמה יוקרתית. בתפריט יש היצע רחב של בשר לסיפוק תאוותו של כל קרניבור (וגם לא מעט אופציות לאוהבי הדגים). מומלץ להזמין כל מה שיש בתפריט מבשר ואגיו. המחירים גבוהים מאוד אבל החוויה נהדרת.
כתובת: דוד רזיאל 3, תל אביב
שעות פתיחה: מדי יום 11:30–23:30, בשישי סגור.
13 צפייה בגלריה
איציק הגדול
איציק הגדול
איציק הגדול. שווה את המחיר הגבוה
(צילום: ירון ברנר)

מסעדת מגנדה

מה שהיה טוב לאהובה עוזרי ז"ל טוב גם לנו: שיפודיית הבית המצוינת של שכונת כרם התימנים הייתה במקום עוד הרבה לפני שהוא הפך לאזור כל כך מבוקש. היא ממוקמת צמוד לשוק הכרמל אבל שימו לב, יש לה חניה פרטית. מחירי שיפודי כבש, פרגיות וקבב נעים בין 49 ל-57 שקל, ויש גם אנקדוטה: הזמרת, שהתגוררה בכרם התימנים במשך רוב חייה, עבדה לפרנסתה כטבחית ומשפדת במגנדה.
כתובת: רבי מאיר 26, תל אביב
שעות פתיחה: א'-ה' 12:00–0:00, ו' 12:00–16:00

שיפודי הכרם

אין כיף כמו פתיחת שולחן במסעדת גריל בשרים בלב שכונת כרם התימנים. בשיפודי הכרם דואגים שגם הטבעונים ייהנו - התפריט כולל שלל אפשרויות צמחוניות וטבעוניות הכוללות שווארמה מן הצומח, חומוס וקוסקוס עם ירקות, ובתמורה ל-32 שקל ניתן לקבל פלטה המורכבת מ-12 סוגי סלטים. בחזרה לבשר, מנת הדגל של המקום היא קציצות הבקר של דוד (40 שקל), וכדאי להזמין בצהריים ארוחה עסקית ב-55 שקל, הכוללת שיפודי קבב או אנטרקוט עם תוספות, סלטים ופיתות.
כתובת: נחליאל 28, תל אביב
שעות פתיחה: א'-ה' 11:00–23:00

מיטמרקט ו-M25

בקצה רחוב הבשר בשוק הכרמל בתל אביב פועל אטליז מיטמרקט (Meat Market), ו-25 מטרים משם ממוקמת מסעדת M25 (על שם המרחק מהמסעדה לקצבייה, שתיהן של אותם הבעלים). המסעדה היא גן עדן לאוהבי בשר טרי, הנצלה על פחמים. הישיבה היא או בחלל הפנימי או בחצר על שולחנות פיקניק. אפשר לבחור נתחים ממקרר התצוגה ולבקש שיכינו לכם אותם על המנגל. המנות המומלצות מהתפריט הקבוע: עראייס (58 שקל), סלט קצבים, לשון כבושה (64 שקל), אוכף טלה (48 שקל), ואיך אפשר בלי להזמין את קינוח הדגל, הקראק פאי (40 שקל). למסעדה יש סניף נוסף ברמת אביב.
כתובת: סמטת הכרמל 30, תל אביב
שעות פתיחה: ב'-ה' 12:00–23:00, ו' 11:00–16:30, 19:00–23:00
13 צפייה בגלריה
M25 - אטליז ומסעדה סמוכים
M25 - אטליז ומסעדה סמוכים
M25 - אטליז ומסעדה סמוכים
(צילום: לין לוי)

שיפודי הכרמל

בכניסה לשוק הכרמל פועלת מזללת רחוב מגניבה שבה דוכן קטן עם גריל פחמים. כאן מכינים פיתות ושיפודים במהלך היום וגם בערב. בתפריט יש קבב אדנה טורקי (30 שקל), מחאמר פרגיות (30 שקלים), מעורב חלקי פנים של טלה (32 שקל), שפונדרה (42 שקל) ונקניקיית מרגז (32 שקל). גם הצמחונים ימצאו את עצמם שבעים ומרוצים, עם מנת מעורב צמחוני בפיתה על בסיס כרובית עם סלט עגבניות חריף (20 שקל).
כתובת: הלל הזקן 18, תל אביב
שעות פתיחה: א'-ה' 12:00–19:00, ו' 12:00–16:00
13 צפייה בגלריה
שיפודי הכרמל
שיפודי הכרמל
שיפודי הכרמל. יש אופציות לצמחונים
(צילום: טל שחר)

שיפודי זיקה

שיפודייה יפואית משפחתית, אותנטית ופשוטה אך עם זאת טעימה מאוד. כל הבשר נצלה כאן על גריל פחם אמיתי, וזה ללא ספק אחד המקומות האחרונים בתל אביב שעוד עושים את זה. מאז שנסגר הבראסרי, זהו אחד המקומות הטובים ביותר בתל אביב לארוחות מאוחר בלילה. השירות כאן זריז, ומיד כשתתיישבו השולחן יתמלא בכל טוב של סלטים, שמהם צריך להיזהר לא להתמלא. מומלץ לקחת שיפודי כבש, קבב, סטייק פילה או לבבות עוף.
כתובת: יפת 160, יפו
שעות פתיחה: א'-שבת, 3:00-11:00

פינת השלושה

מסעדת פינת השלושה מתמחה בטעמים ובתבשילים בוכריים אותנטיים. מעבר לבשרים המשובחים מגישים כאן מנות בוכריות מסורתיות כמו פלוב, בחש וגושגשה. מומלץ להזמין שיפודי מולארד (חזה אווז, 48 שקל) ולחלוק עם כמה חברים את פלטת הפרימיום - צלעות כבש, כבד אווז, פרגיות, קבב הבית, לבבות, כבד ומרגז (590 שקל).
כתובת: דרך בן צבי 84, תל אביב
שעות פתיחה: א'–ה' 11:00–23:30, ו' 11:00–15:00
13 צפייה בגלריה
אספו כמה חברים ונסו את פלטת הפרימיום. פינת השלושה
אספו כמה חברים ונסו את פלטת הפרימיום. פינת השלושה
אספו כמה חברים ונסו את פלטת הפרימיום. פינת השלושה
(צילום: מתוך עמוד הפייסבוק)

צחי בשרים

במסעדת "צחי בשרים" תמצאו בשר כבש, פרגיות, כבד עוף, בשר אדום ופילה, נקניקיות חריפות, לבבות ועוד. הפיתות והלאפות נאפות בעבודת יד במקום. אם לא בא לכם בשר, תוכלו להזמין שקשוקה, פלאפל, חביתות ירק, תפוח אדמה, צ'יפס, אורז ועוד. המקום מפורסם בעיקר בזכות מנת השווארמה המפורסמת של צחי, הנעשית בחיתוך דק-דק עם תיבול מיוחד. בנוסף אנחנו ממליצים על מנת חלוויאת (שקדי עגל) או על סטייק אנטרקוט.
כתובת: דרך קיבוץ גלויות 106, תל אביב
שעות פתיחה: א'-ה', 11:00–23:00

ג'סמינו

שיפודייה פופולרית עם התור הכי מוגזם בעולם. כאן תמצאו מבחר מצומצם אך מדויק של בשרים, הנצלים כולם על גריל פחמים רציני. אין כאן טקסים מיוחדים – פשוט מזמינים בקופה ועומדים בתור. התוספות מינימליות (טחינה, עמבה, חריף), השירות יעיל, ותמיד תפגשו אנשים מעניינים בתור. בין המנות: קבב בפיתה (36 שקל), נקניקיות בפיתה (36 שקל), פרגית בפיתה (37 שקל) ולב עגל חריף (36 שקל). שווה לשאול את הגריל-מן אם יש שיפודים מיוחדים (לפעמים יש שקדי עגל או מנות אחרות לקרניבורים).
כתובת: אלנבי 99 תל אביב
שעות פתיחה: א'-ה' 2:00-11:00, ו' 16:00-11:00, שבת מצאת השבת עד 2:00
13 צפייה בגלריה
ג'סמינו. למי שמוכן לעמוד בתור
ג'סמינו. למי שמוכן לעמוד בתור
ג'סמינו. למי שמוכן לעמוד בתור
(צילום: תיקי גולן)

הברברי

פיתה יפואית עם רזומה של 60 שנה: המסעדה החלה את דרכה בדוכן קטן בלב שכונת עג’מי ביפו. בהתחלה הלקוחות היו קוראים למקום "סלים", על שם מייסד המקום (היות שעוד לא היה שם רשמי למסעדה), עד שהומצא השם "הברברי" שאותו הגה הלקוח הקבוע שאול אברון ז"ל (עיתונאי, סופר ומסעדן). עם השנים הדוכן הקטן והמיתולוגי עבר למשכנו החדש בתחנת דלק בראשון לציון, והפך לשיפודייה בעלת עיצוב מודרני באווירה של בר, עם אותן מנות אהובות כמו מיקס קבב ונקניקיות מרגז על האש. אנחנו אהבנו במיוחד שיפודי לב עגל ב-30 שקל, או את שיפודי כבד העוף ב-40 שקל.
כתובת: שדרות יוסף לישנסקי 6, ראשון לציון
שעות פתיחה: א' -ה', 11:00–17:00
13 צפייה בגלריה
הברברי דני מקדם - המונה טועם
הברברי דני מקדם - המונה טועם
מדוכן קטן למסעדה מצליחה. הברברי
(צילום: קובי רובין)

מפגש צמרת

במרכז העיר חולון שוכנת כבר מעל ל-40 שנה המסעדה הוותיקה. יש כאן אוכל מזרחי אהוב ואווירה נינוחה ועממית. התפריט מגוון ורחב: שווארמה הודו, פרגית וכבש, סלטים טריים, מרקים, סטייקים, תבשילים ביתיים ועוד. אנחנו אהבנו במיוחד את הסטייק אנטרקוט (120 שקל) ואת הצלעות כבש (140 שקל).
כתובת: סוקולוב 47, חולון
שעות פתיחה: א'–ה' 11:00–00:00, ו' 11:00 עד כניסת שבת, שבת מיציאת שבת ועד 1:00

אחמד את סלים

מסעדה ערבית ותיקה השוכנת בתחנת דלק בצומת הסירה, בין הרצליה לתל אביב. אחמד את סלים הייתה מחלוצות ז'אנר מסעדות השיפודים בתחנות דלק, ועד היום לקוחות רבים פוקדים אותה. מלבד שלל השיפודים בתפריט מומלץ להזמין כאן את מנת הפילה דניס.
כתובת: תחנת הדלק רונית, צומת הסירה הרצליה
שעות פתיחה: א'-שבת, 10:00–22:15

אואזיס אוזבקיסטן

כאן תמצאו מבחר מטעמים מהמטבח הבוכרי במחירים הוגנים. את הייחודיות בתפריט (מלבד הבשרים) מספקים המאפים הבוכריים הנמכרים במקום: סמסה בשר עגל, ביצ'ק סמסה דלעת, צ'יבורק בשר, בילישי בשר ועוד. מתוך המנות העיקריות מומלץ להזמין את שיפודי הסלמון (50 שקל) או שיפודי לולה קבב (30 שקל).
כתובת: שטמפפר 31, פתח תקווה
שעות פתיחה: א'-ה' 10:00–23:00, ו' 9:00–18:00, בשבת סגור

שיפודי הכיכר

"שיפודי הכיכר" היא מסעדה מזרחית ותיקה שנמצאת בשכונת שיכון המזרח (המוכרת כשכונה שבה גדל וחי זוהר ארגוב) בראשון לציון. ניתן למצוא בה נתחי בשר טריים ומבחר סלטים במילוי חופשי, לצד לאפות חמות היוצאות היישר מהטאבון. תפריט העסקיות מוצע כאן לאורך כל שעות היום. אנחנו ממליצים להזמין את מנת הכבד עוף ב-40 שקל או שישליק הודו ב-54 שקל (כל המנות מוגשות עם לאפה, אורז לבן או צ'יפס, סלטים וממרחים לבחירה).
כתובת: שדרות יעקב 2, ראשון לציון
שעות פתיחה: א'-ה' 11:00–20:00
13 צפייה בגלריה
נתחי בשר טריים ולאפות חמות הישר מהטאבון. שיפודי הכיכר
נתחי בשר טריים ולאפות חמות הישר מהטאבון. שיפודי הכיכר
נתחי בשר טריים ולאפות חמות הישר מהטאבון. שיפודי הכיכר
(ציום: יח"צ)

אצל עובד בכפר

עובד המדובר הוא בן למשפחת קצבים מעיראק, שהחל את דרכו כבעל צריף קטן ובו משתלה. לאותו צריף היו מגיעים מדי סופשבוע משפחה וחברים כדי לשמוח ולאכול ממטעמי הבשר שלו. עובד החליט להפוך את המשתלה למסעדה משפחתית, ומאז ועד היום אנשים לא מפסיקים להגיע. מלבד הבשר הטעים, מיקום המסעדה הוא כפרי ושקט באווירת טבע פסטורלית. אנחנו אהבנו במיוחד את שיפודי הפילה (51 שקל) ואת פלטת הבשרים לחלוקה (320 שקל).
כתובת: חטיבת אלכסנדרוני 2, אור יהודה
שעות פתיחה: א'-ה' 12:00–00:00, ו' 11:30–15:00, בשבת מחצי שעה לאחר יציאת השבת ועד 00:30

אצל הטורקי

לפני 60 שנה פתחו בני הזוג שרה ויצחק דואניאס ז"ל דוכן קבבים קטן. הקבבים נעשו על פי מתכון משפחתי מאזור חבל איזמיר שבטורקיה. במרוצת השנים הדוכן הקטן גדל והפך למסעדה רחבת ידיים, שקיבלה את השם "אצל הטורקי". מומלץ להזמין כאן שיפוד אנטרקוט מיושן או שיפוד דג סלמון.
כתובת: הראשונים 2, אור יהודה
שעות פתיחה: א'–ה' 10:30–0:00, ו' 10:30–14:30, שבת 18:00–0:00

שיפודי אחמד סעיד

בדרך לטיול עם המשפחה בנחל אלכסנדר חייבים לעצור באחמד סעיד. המסעדה הוקמה לפני שמונה שנים על ידי אחמד סעיד (שבבעלותו גם חומוס פול במושב תנובות). סעיד דוגל בבשר איכותי וטרי המוגש בנדיבות לצד מגוון סלטים רחב. אנחנו אהבנו במיוחד את מנת שיפודי לבבות העוף ואת שיפודי הכבש.
כתובת: דרך נחל אלכסנדר 8, פארק תעשיות עמק חפר
שעות פתיחה: א'-ה' ושבת 11:00–23:00, ו' 10:00–23:00.

שיפודי אולגה

מסעדת שיפודי אולגה או בשמה הנוסף "סימו ודובי" (על שם האחים סימו ודובי שטיבו שמנהלים את המקום) היא מוסד מיתולוגי וותיק הפועל כמעט 30 שנה בצומת אולגה. למשפחה יש קצבייה שנמצאת לא רחוק מהמסעדה, וכל הבשר המשובח והחלקים המיוחדים מגיעים משם. המסעדה ממוקמת מאחורי תחנת דלק על כביש החוף, ויש כאן את כל המנות שיספקו קרניבור רציני ורעב. מומלץ להזמין את המיוחדים - שקדי עגל, טחול ממולא ולב של עגל.
כתובת: התנאים 1, חדרה
שעות פתיחה: א'-ה' 12:00–23:30, ש' 18:45–00:00
13 צפייה בגלריה
שיפודי אולגה. לכו על המנות המיוחדות
שיפודי אולגה. לכו על המנות המיוחדות
שיפודי אולגה. לכו על המנות המיוחדות
(צילום: תיקי גולן)

אביהו

אביהו היא שיפודייה חדשה שנפתחה ברחובות. המיוחד במקום הוא ג'וספר (תנור גחלים) גדול המוצב במטבח, ומעניק לבשר טעמים של שיטות בישול עתיקות. המנה המככבת כאן היא שווארמת הדונר הטורקית, העשויה מבשר עגל ומשומן טלה (43 שקל בפיתה/ 50 שקל בלאפה). בנוסף מומלץ להזמין מיקס בשר עם ירקות שרופים, צנוברים וטחינה (43 שקל בפיתה/ 50 שקל בלאפה).
כתובת: המדע 8, רחובות
שעות פתיחה: א'-ה' 11:00–23:00, ו' 11:00–16:00, שבת 20:00–00:00

שיפודי האחים

שיפודי האחים ברחובות הוא מקום של גריל בשרים משובח וכשר במחירים ששווים לכל כיס. התפריט עשיר וכולל פרגיות, סטייקים, קבב, מעורב ירושלמי אסלי, שניצל, חזה עוף ועוד. כל הבשרים מוגשים בצלחת, בפיתה, בבלאפה או בבגט לצד מגוון סלטים וממרחים. מומלץ להזמין מיקס מעורב ירושלמי (60 שקל) או שיפודי כנפיים בפיתה (35 שקל).
כתובת: הרצל 132, רחובות
שעות פתיחה: א'–ה' 10:30–22:30

הבית התימני

הבית התימני היא ממלכת אוכל תימני (או שגרירות תימן כפי שנתן בעל הבית קורא לה), והיא קיימת כבר למעלה מ-30 שנה בלב העיר העתיקה בבאר שבע. הלקוחות שמגיעים זוכים לחוויה טעימה ומצחיקה, בעיקר בזכות שלטי בדיחות קרש התלויים ברחבי המסעדה. את כל החגיגה הזאת מנהל איש אחד בלבד - נתן התימני, שהוא גם השף, גם הקניין, גם המלצר וגם המנהל. כל המנות מגיעות עם סחוג, חילבה, לחוח ופרינה. בחצר המסעדה יש גריל ענק המוציא שיפודים. תמורת 55 שקל תקבלו מנת בשר עם תוספות וסלטים.
כתובת: סמילנסקי 45, באר שבע
שעות פתיחה: א'-ה' 19:00-12:00, ו' 16:00-12:00
13 צפייה בגלריה
ממלכת אוכל תימני. הבית התימני
ממלכת אוכל תימני. הבית התימני
ממלכת אוכל תימני. הבית התימני
(צילום: תיקי גולן)

השיפודייה של שופן

כבר שנים שהשיפודייה של שופן מספקת ארוחות בשרים משביעות וטעימות. מדובר במוסד קולינרי ותיק, שבו כל ארוחה מתחילה עם הגעתם של 25 סוגי סלטים לשולחן. מומלץ להזמין כאן צלעות כבש נהדרות או שקדי עגל בבגט.
כתובת: מקס נורדאו 5, באר שבע
שעות פתיחה: א'-ה' 11:00–23:00

באבי'ס

מסעדת באבי׳ס היא בית של בשר. נתחי הבשר כאן יוצאים מתוך מקררי יישון שהובאו על מנת להגיע לדרגה אופטימלית של טעם. יש כאן מבחר גדול של מנות ראשונות צמחוניות כגון כרובית מטוגנת, חציל בלדי, פטריות מוקפצות ועוד מטעמים מהגריל: שיפודי פרגיות, שיפודי נתח קצבים, שיפודי אנטרקוט, קבב טלה רך, סטייקים ועוד. מומלץ להזמין חטיפי אסאדו ואגיו (149 שקל) ומיקס קצבים בליווי שיפוד ירקות בפחם הדרים עם ריבת בצל (260 שקל).
כתובת: הבנאים 3, אשדוד
שעות פתיחה: א'–ה' 11:30–0:00, שבת 19:30–0:00

קבב אל-חג'וג'

השיפודייה ברהט מגישה מנות נדיבות כיאה למסורת הבדואית. הייחודיות של הבשרים במסעדה היא בתבלינים הסודיים שנאספו במהלך השנים, ונשמרו מדור לדור בקרב משפחת אל-חג'וג' (אדהם, מוחמד ויוסף אל-חג'וג', שלושה אחים מנהלים את המקום וממשיכים את דרכו של אביהם, שריקי). בזכות התבלינים הסודיים, אל-חג'וג' הפכה להיות אחת השיפודיות הטעימות והמומלצות בעיר. מנה של קבב עם סלטים ושתייה תעלה לכם 50 שקל, ומנת שיפודי עגל או סטייק תעלה 90 שקל.
כתובת: רחוב עומר אלמוכתאר, רהט
שעות פתיחה: א'-ש', 9:00–22:00

השיפודייה של הרצל

המסעדה מתמחה בבשרים מיוחדים - מטחול ממולא, דרך קבב הבית וכלה בנקניקיות מרגז. יש כאן גם נקניק כבד ונקניק כבש. בכל יום יש תפריט עסקיות, שמוגש החל מהשעה 11:00 ועד השעה 17:00. מומלץ להזמין שיפוד כבד בקר בבגט או נקניקיות כבש בבגט.
כתובת: רש"י 11, קריית מלאכי
שעות פתיחה: א'-ה' 11:00–00:00, ובשבת מכחצי שעה אחרי צאת השבת.