ארוחת בוקר טובה יכולה להגדיר יום מוצלח. קשה לחשוב על אופן מפנק יותר להתחיל איתו את היום ממנה נאה של פחמימות משובחות וכוס קפה מפולים שנטחנו במקום. גם המסעדות בארץ הבינו את החיבה המיוחדת של הישראלים לארוחה הראשונה ביום - ורבות מהן משקיעות רבות בהגשה של ארוחת הבוקר המושלמת. מארוחות פסטורליות בחיק הטבע שקונים מפוד-טראקים ועד למנות שחיתות עמוסות בכל טוב בלב העיר, האפשרויות לאכול ארוחת בוקר טובה כיום הן רבות ומגוונות. ואם כל זה לא מספיק, ישנו כמובן יצור הכלאיים, הבראנץ' - ארוחת בוהריים, לא ממש ארוחת בוקר ולא ממש ארוחת צהריים, אבל יכול להיות תחליף טעים במיוחד לשתיהן. כדי לעשות סדר בשפע הרב ריכזנו עבורכם את 50 המקומות הכי טובים בישראל, מצפון ועד דרום, לאכול בהם ארוחת בוקר.
לא רוצים לפספס אף כתבה? הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
עוד המלצות על מסעדות:
28 צפייה בגלריה
יש הטוענים שארוחת בוקר היא החשובה ביותר ביום
יש הטוענים שארוחת בוקר היא החשובה ביותר ביום
יש הטוענים שארוחת בוקר היא החשובה ביותר ביום
(צילום: דניאל לילה)

קופי ענן

קופי ענן ממוקמת על ראש הר בנטל, בגובה 1,200 מטר מעל פני הים, סמוך לקיבוץ מרום גולן ומול אחד הנופים היפים בארץ. אם תגיעו בשיא החורף, תוכלו לחוות את השלג במיטבו. מלבד כל היופי הזה, מגישים כאן מנות פשוטות אך טעימות מאוד. כדאי להזמין את הג'בטה שקשוקה (35 שקלים) או סמבוסק תרד בעבודת יד (22 שקלים), ואם בא לכם מתוק נסו את את הקרפ סוזט עם רוטב מיץ תפוזים וחמאה (55 שקלים).
כתובת: הר בנטל
שעות פתיחה: א'-ו' 9:00–17:00, ש' 10:00–17:00.
הר בנטל

פרישטיק

בית הקפה הפסטורלי פרישטיק, ביידיש ארוחת בוקר, שוכן בחוות וילה ויטראג' במתחם אירוח עם ספא ובריכה, לצד גן ירק שבו תוכלו לעשות קטיף עצמי. בית הקפה נמצא במבנה עץ עם חלונות גדולים לכיוון גני הירק ועצי פאולינה גדולים, מה שנותן את התחושה שאנו יושבים בלב יער.
בין המנות המומלצות: מגש ארוחת בוקר זוגית - גבינת מנצ'גו כמהין, פטה עיזים עם טיפות סומאק של משק הירש, אנטיפסטי, שבעה סוגי ממרחים וריבות שמכינים במקום. הארוחה כוללת חביתות עם מנגולד, פטריות, בצל מקורמל ועוד (145 שקלים), מנת עדשים שחורות, חמוציות, ירקות וטחינה עם בטטה אפויה (56 שקלים).
כתובת: הפרדס 32, בית הלל
שעות פתיחה: א'-ש' 8:30–16:00

ביץ' קלאב חיפה

מסעדת ביץ' קלאב ממוקמת בדרום טיילת חוף דדו בחיפה. המסעדה מעוצבת בסגנון יווני ופועלת בשיתוף מועדון הגלישה במקום. במרכז המסעדה ישנו מטבח פתוח שבו ניתן לראות את הכנת המנות, ולצידו יש טאבון ובו נאפים הלחמים והבצקים.
בין המנות המומלצות: שקשוקה תרד לבנה עם גבינות עיזים, שמנת ופוקאצ'ה חמה מהטאבון (62 שקלים); בוקר בוואריה - ביצה מקושקשת בליווי פרעצל, סלמון מעושן ודג הרינג כבוש (68 שקלים).
כתובת: יוחאי בן נון 1, חוף דדו, חיפה
שעות פתיחה: א'-ה' 9:00 - 23:00, ו' 9:00 - 00:00, ש' 9:00 - 23:00

בלומה

בלב קיבוץ כפר בלום, בין המדשאות הירוקות, ממוקם לו בית הקפה בלומה המגיש אוכל בסגנון ביתי צרפתי. יש כאן קישים, עוגות, מאפים וסלטים, והכול נאפה ומיוצר במקום. לצד הקפה ישנה גלריית אומנות שבה נמכרים תכשיטים, עבודות מעץ, תמונות, מנורות, בובות, כלי נגינה ועוד. מקום טוב לעצור בדרך אם אתם מטיילים בגליל העליון. בין המנות המומלצות: סלט סלק מוצרלה (40 שקלים) ופחזניות במילוי קרם פטיסייר (14 שקלים).
כתובת: קיבוץ כפר בלום (בחדר האוכל פונים שמאלה)
שעות פתיחה: ב'–ה' 9:00–19:00, ו' 9:00–15:00, ש' 10:00–19:00

אלחנן תרבות לחם

אלחנן תרבות לחם הוא בית קפה-מסעדה הממוקם בקיבוץ משמרות ליד פרדס חנה-כרכור. שולחנות הישיבה נמצאים בחוץ על רצפה לצד חול ואבנים, ומעניקים אווירה קיבוצית. ההזמנה במקום נעשית בקופה, והאוכל מוגש לשולחן לאחר מכן. בין המנות המומלצות: פרעצל סלמון 42 שקלים, קיש אישי פטריות 32 שקלים.
כתובת: דרך משמרות, פרדס חנה-כרכור
שעות פתיחה: א'-ה' 7:00–16:00, ו' 7:00–15:00.
28 צפייה בגלריה
תפריטי חורף
תפריטי חורף
אווירה קיבוצית. אלחנן תרבות לחם
(צילום: אפיק גבאי)

קפה הצבי

בית קפה הממוקם באורוות האמנים הבוהמיינית של מרכז פרדס חנה, מרכז קניות אלטרנטיבי ובו גלריות אומנות, חנויות בגדי יד שנייה ודוכני יצירות ותכשיטים. בית הקפה מציע שלל מנות ללא גלוטן ומנות טבעוניות. בין המנות המומלצות: המנה הכנענית, מאפה תרד בטאבון עם עדשים כתומות ופול מצרי, 42 שקלים; מאפה טורקי במילוי גבינת מנצ'גו, 40 שקלים.
כתובת: אורוות האומנים, פרדס חנה-כרכור
שעות פתיחה: א'–ה' 8:00–22:00, ו' 9:00–16:00.

אדלינה

מסעדה שפתחה אדלינה גולדפלד, חברת קיבוץ כברי, לפני יותר מעשרים שנה. קודם לכן היא נהגה לערוך במקום סדנאות בישול, שם הכירה את המסעדן אילן אופנהיימר. השניים זיהו את הצורך בפתיחת מסעדת שף באזור. הישיבה בגינת המסעדה מספקת תצפית על הים בין מדשאות הקיבוץ. בחלל הפנימי של המסעדה ישנו עיצוב כפרי יוקרתי העשוי מאבן ומעץ (במקור מיקום המסעדה שימש כבית התרבות של הקיבוץ). ההיילייט של אדלינה הוא הבראנץ' המוגש, בימי שישי בשעות 11:00–15:00. תמורת 90 שקלים לסועד תקבלו שלל טאפאסים (קרם חציל קלוי עם קצח, לאבנה, סלט עלים, כרובית בטחינה, סלט טבולה, טחינה ירוקה), לחם ומטבלים, סלמון מעושן על חלה קלויה וביצת עין.
כתובת: קיבוץ כברי
שעות פתיחה: ב'–ה' 10:30–22:00, ו' 11:00–15:00, 18:30–22:00, ש' 12:00–22:00.
28 צפייה בגלריה
בראנץ' באדלינה. ההיילייט של המקום
בראנץ' באדלינה. ההיילייט של המקום
בראנץ' באדלינה. ההיילייט של המקום
(צילום: יעל האן)

משק שוורצמן

למחלבת שוורצמן הוותיקה יש חנות, מסעדה ומשק שבו מיוצרים עשרות סוגי גבינות, שמן זית, דבש וריבות. ניתן לשבת בחצר הכפרית לצד שולחנות עץ עתיק, כיאה לארוחת איכרים. פנים המסעדה ממוקם בתוך מבנה אבן עתיק בן 120 שנה. המקום מעוטר בתמונות, כלים וחפצים המתעדים את חיי המשק בעת ימיה הראשונים של המושבה. המנות המומלצות: פלטת המוכתר - מגש עם שמונה סוגי גבינות, עגבניות מיובשות, עלי גפן ממולאים ועוד; סנדוויץ' לפה פטיר עם לבנה וגבינות עזים מיושנות. מחיר ארוחה נע בין 65 ל-100 שקלים.
כתובת: המייסדים 4, בת שלמה
שעות פתיחה: א'-ש', 8:00–20:00.
28 צפייה בגלריה
משק שוורצמן. מחלבה ותיקה
משק שוורצמן. מחלבה ותיקה
משק שוורצמן. מחלבה ותיקה
(צילום: לין לוי)

מטרלו

בית הקפה מטרלו (מערוך באיטלקית) הוא מוסד שממוקם בקיבוץ עין זיוון הירוק שברמת הגולן. אבל עם כל הכבוד לרמה, הנוף המסקרן יותר הוא הנוף שנשקף מהוויטרינה: לחמים, עוגות, קרואסונים ושלל מאפים מגרים. המקום החל בתור מאפייה קטנה והפך לבית קפה שהוא למוסד עלייה לרגל למטיילים באזור. בין המנות המומלצות: כריך קרואסון סרדינים וגבינה כחולה, 36 שקלים; פוקאצ'ה קממבר ועגבניות, 44 שקלים.
כתובת: קיבוץ עין זיוון
שעות פתיחה: ג'–ש', 09:00–13:00
28 צפייה בגלריה
תפוחים יעל שביט
תפוחים יעל שביט
מטרלו. התחיל כמאפיה
(צילום: מטרלו עין זיוון)

לימאני

מסעדת לימאני ("נמל" ביוונית) שוכנת למרגלות מצודה צלבנית עתיקה בנמל קיסריה, מקום המספק אווירה רומנטית ורגועה. התפריט מתהדר באוכל יווני עשיר. בין המנות המומלצות: בוקר קיסריה - ביצים לבחירה, גבינות, קרם חצילים ועלי גפן - 65 שקלים; בוקר דייגים - קוביות דג עם ביצים ברוטב עגבניות עם סלט ולחם - 68 שקלים.
כתובות: נמל קיסריה
שעות פתיחה: א'-ש', 11:00–22:00
28 צפייה בגלריה
למרגלות המצודה. לימאני
למרגלות המצודה. לימאני
למרגלות המצודה. לימאני
(צילום: יח"צ)

שטרודל

שטרודל היא מסעדה ים-תיכונית איטלקית המגישה קפה וארוחות בוקר לצד פירות ים ובשרים. המסעדה ממוקמת בבניין טמפלרי עתיק ליד הגנים הבהאיים. במקום מרפסת עם שולחנות מעץ וספסלים צבעוניים שנבנו בעבודת יד במיוחד עבור המקום. בין המנות המומלצות: בוקר של אמא - מקושקשת עם בשר טלה, 59 שקלים; מנאקיש - מגש של לחם בטאבון עם גבינה ערבית, זעתר וירקות שוק, 56 שקלים.
כתובת: שדרות בן גוריון 39, חיפה
שעות פתיחה: א'-ש', 9:00–23:30

באובר

במלון עין גדי, בתוך גן בוטני בלב אדמת המדבר, משתרעת לה מרפסת עץ ובה בית קפה שהוא גם פאב ומסעדה הפונה לנוף ים המלח. במקום מתקיימים לעיתים הופעות חיות, מסיבות ואירועים. בגזרת האוכל המקום ידוע במנות הצמחוניות שהוא מציע. ארוחת הבוקר והבראנץ' כוללים מגוון גדול של סלטים, ביצים (גם טבעוניות) וקינוחים.
בין המנות המומלצות: פסטה פטוצ'יני עם אלפרדו פטריות וסלט (62 שקלים) ובייגל סלמון קריספי עם שמנת, גבינה וסלמון מעושן (66 שקלים).
כתובת: מלון עין גדי
שעות פתיחה: א'-ש', 13:00–22:00

אלגרה ולאון

אלגרה ולאון הוא השילוב האידיאלי בין מעדנייה לבית קפה. הקפה ממוקם במתחם המרינה בטיילת אשקלון המתחדשת. במקום מגישים גבינות, כריכים, סלטים ועוד. בין המנות המומלצות: בוקר טורקי – בורקס גבינה ותרד, סלט ירקות וביצים רכות (73 שקלים); סלט בוראטה – עגבניות שרי עם גבינת בוראטה איטלקית העשויה ממוצרלה ושמנת (73 שקלים).
כתובת: הנמל 9, אשקלון
שעות פתיחה: א'-ה' 8:00–22:00, ו' 8:00–14:30

קפה עזוז

במצפה עזוז בלב המדבר ממוקם קפה עזוז. הירקות מגיעים מהחקלאים במועצה האזורית רמת נגב, והקמח מגיע מהיישובים הבדואיים השכנים. התפריט מורכב מאופציות למנות צמחוניות וטבעוניות הכוללות פיצה, חומוס, סלטים, מיצים סחוטים במקום ועוד. גולת הכותרת של המקום היא הסינייה הטבעונית, מנה מהמטבח הערבי. בנוסף לתפריט הרגיל, מדי יום עד השעה 14:00 מוגשת ארוחת בראנץ' רבת מנות. תמורת 65 שקלים תקבלו ביצים, סלטים, טפאסים, שתייה חמה ומיץ סחוט במקום.
כתובת: מצפה עזוז
שעות פתיחה: ד' 11:00–19:00, ה' 11:00–21:00, ו' 10:00–18:00, ש' 10:00 עד אחרון הלקוחות
28 צפייה בגלריה
סיור קולינרי בהר הנגב
סיור קולינרי בהר הנגב
המיץ נסחט במקום. עזוז
(צילום: לין לוי)

חוות קורנמל

חוות קורנמל הוקמה ב-1997, ושוכנת על גבעה מול נוף מדברי ורגוע בהר הנגב. דניאל קורנמל, בעל המקום, פתח את החווה מתוך רצון לייצר את הגבינות מעיזים הנחלבות מדי יום. האפייה נעשית במקום, והכנת המנות מתבצעת עם קבלת ההזמנה (כך שלוקח לא מעט זמן לקבל את האוכל, אבל ההמתנה משתלמת). בין המנות המומלצות: כנאפה - שערות קדאיף, גבינת עיזים, סירופ סוכר ושבבי פיסטוק, 43 שקלים; הגר ספיישל - גבינת הגר שלמה מונחת על פרוסת לחם אפויה בתנור, מוגשת לצד רצועות ירקות, 45 שקלים.
כתובת: חוות קורנמל
שעות פתיחה: א', ג', ד'-ה', ש' 10:00–17:30, ו' 10:00–17:00
28 צפייה בגלריה
 חוות קורנמל. נוף מדברי עוצמתי
 חוות קורנמל. נוף מדברי עוצמתי
חוות קורנמל. נוף מדברי עוצמתי
(צילום: אורנה בן חיים)

כנענייה

את המקום פתחו הזוג גלעד ברודרס ומריה לוין, שעברו מתל אביב למדרשת בן גוריון לפני יותר מעשור. בהתחלה נמכרו במקום ממרחים תוצרת בית, גבינות ונקניקים, אך ככל שעבר הזמן המעדנייה גדלה והתפתחה, והפכה לבית קפה המגיש ארוחות בוקר מגוונות. בין המנות המומלצות: כריך סלמון וגבינות (46 שקלים), פלטת טעימות הכוללת גבינות, לחם ונקניקים (60 שקלים לסועד)
כתובת: מדרשת בן גוריון, שדה בוקר
שעות פתיחה: ב'-ה' 8:00–15:00, ו' 8:00–14:00

קפה לולה

קפה לולה הבאר-שבעי הוא ביתי, אינטימי אך עם זאת תוסס ומסקרן. הוא ממוקם בלב העיר העתיקה, ויש לו קונספט ייחודי המשלב בין בית קפה לסוג של בית תרבות, הכולל גלריות אומנות משתנות לצד הופעות חיות, ערבי שירה, מכירות בגדים, הרצאות ועוד. בין המנות המומלצות: שקשוקת תרד עם יין לבן וחמאת טימין (49 שקלים); אחושקשוקה חריפה – מוגש בליווי סלט וסלסילת לחמים (55 שקלים)
כתובת: סמילנסקי 13, באר שבע.
שעות פתיחה: א'–ה' 16:30–0:00, ו' 9:00–16:30, ש' 12:00–23:30

פונדק נאות סמדר

מסעדה צמחונית בלב נוף מדברי, ולצידה חנות המוכרת מגוון מוצרים אורגניים המיוצרים במקום: שמן זית וזיתים אורגניים, מיצים ונקטרים אורגניים, חטיפים אורגניים, קוסמטיקה טבעית ועוד. בין המנות המומלצות: ארוחת בוקר – סלט ירקות, גבינות עיזים עם חביתת ירק, לחם וחמאת הבית (70 שקלים); ארוחת בריאות – יוגורט מחלב עיזים, גרנולה, תפוחים וסילאן (45 שקלים).
כתובת: צומת שיזפון, נאות סמדר
שעות פתיחה: א'-ה', 7:00–17:00, ו' 7:00–15:00, ש' 11:00–17:00
28 צפייה בגלריה
נאות סמדר
נאות סמדר
נאות סמדר. לאכול בטבע
(צילום: נאות סמדר)

סטודיו קפה

את המקום הקימה אנה ליין, שעלתה לארץ יחד עם בעלה מארה"ב. השניים התמקמו בערד, והחליטו לפתוח בית קפה ייחודי עם גינה מוארת בלב רובע האומנים. הקפה הוא גולת הכותרת של המקום – אנה קולה את הקפה מדי יום במטחנה ידנית ומכינה פשטידות (פאי) בסגנון אמריקאי הנמכרות ב-25 שקלים. בנוסף יש שלל אופציות לארוחות בוקר, קאפקייקס, עוגיות ועוד. בין המנות המומלצות: פלטת טעמים - מבחר לחמים כפריים צלויים בליווי ממרחי הבית (48 שקלים); טוסטים מלחם הנאפה במקום עם חמאת שום וגבינות (30 שקלים).
כתובת: סדן 7, ערד
שעות פתיחה: א'-ו' 8:30–15:00

קפה אופטימי

קפה אופטימי היא מסעדה עם מטבח איטלקי-ישראלי הממוקמת בטיילת אילת (צמוד לקניון מול הים). התפריט מורכב מאוכל אותנטי עם מנות טבעוניות לצד דגים, פיצות, טוסטים, כריכים, פיצות וארוחות בוקר. הפשטות מובילה את קו המסעדה, כך שלא תמצאו כאן מנות מתוחכמות או אינסטגרמיות מדי. בין המנות המומלצות: בוקר אמריקה – לחמניית בריוש שחורה עם אבוקדו, סלמון, ביצת עין ומוצרלה (59 שקלים); שקשוקה חלומי – ביצים עם קוביות חלומי מטוגנות, סלטים, פיתות ורטבים (64 שקלים).
כתובת: מרכז פנינת אילת, דרבן 2, אילת
שעות פתיחה: א'-ש' 9:00–23:00

דליקטסן

הבראסרי המיתולוגית של רותי ברודו הפכה לאחרונה למעדניית דליקטסן, המאפשרת לקנות אוכל לקחת או לשבת לאכול כמו במסעדה. במעדנייה תמצאו אוכל מוכן לקחת הביתה, מאפים ולחמים, סידורי פרחים, יינות ועוד. במסעדה מומלץ להזמין ביצים עלומות על לחם קלוי, תרד, ג'מבון ורוטב הולנדייז (68 שקלים) או ביצי עין על טוסט, ג'מבון ואמנטל (48 שקלים).
כתובת: אבן גבירול 70, תל אביב.
שעות פתיחה: א'–ה' 7:00–20:00, ו' 7:00–16:00, ש' 8:00–16:00 (בראנץ' סופ"ש מוגש בשישי ובשבת מ-8:00 עד 16:00)

28 צפייה בגלריה
מסעדות חדשותב ארץ
מסעדות חדשותב ארץ
דליקטסן. במקום שבו הייתה הבראסרי
(צילום: עידו גור)

יוליה

הנוף לים, הבריזה וגם החניה הצמודה הופכים את מסעדת יוליה לכוכבת ארוחות הבוקר של תל אביב. כבר מעל 15 שנים שמסעדת יוליה, שנמצאת בחלקו הדרומי של נמל תל אביב, מגישה בכל עונות השנה (כן, גם בימי החורף הסוערים) ארוחות בוקר טעימות מול הים. ארוחת הבוקר המומלצת במקום היא בוקר דייגים הכוללת סלמון מעושן, סביצ'ה דג-ים, מטיאס, סרדינים, איקרה, לחמים וירקות (128 שקל), אבל אם אתם כבר שם – אל תפספסו את הבורקס הטורקי המוגש עם עגבניות מרוסקות, סחוג, ביצה קשה וזיתים (64 שקל). מכאן היום שלכם יכול רק להמריא.
כתובת: יורדי הסירה 1, נמל תל אביב
שעות פתיחה: א'-ש', 8:30–22:30

בנדיקט

בבנדיקט ארוחות בוקר מוגשות מהבוקר המוקדם ועד הלילה. הרשת עברה הרבה שינויים עם השנים, אך גולת הכותרת והמנות המומלצות הקלאסיות עדיין איתנו: אגז פלורנטין - תרד בשמנת, בצל ואגוז מוסקט (67 שקלים); קרוק מאדאם - מנה צרפתית מלחם בריוש קלוי עם רוטב בשמל, שינקן, גבינת גאודה, ביצת עין ורוטב קיסר עם סלט ירוק (56 שקל).
כתובת: הרשת מחזיקה ארבעה סניפים בתל אביב (שדרות רוטשילד 29, בן יהודה 171, שרונה מרקט וסניף פיקניק בפארק הירקון - שדרות רוקח 94). בנוסף היא מפעילה סניפים בהרצליה, כפר סבא, ראשון לציון, חולון, מודיעין ובמרכז ביג בקריות.
שעות פתיחה: משתנות מסניף לסניף
28 צפייה בגלריה
שקשוקה של בנדיקט
שקשוקה של בנדיקט
בנדיקט. הרשת עברה שינויים, המנות הטובות עדיין כאן
(צילום: שרית גופן)

קפה דלאל

דלאל מחזיקה במסעדה וקונדיטוריה בנווה צדק, ובשני בתי קפה בצפון הישן בתל אביב. אנחנו ממליצים על הסניף בכיכר מילאנו, שבו תמצאו מאפים פריכים, קינוחים, שלל סלטים, כריכים, עוגות ולחמים. בין המנות המומלצות: קרואסון בנדיקט רויאל – סלמון מעושן, תבשיל תרד ובצל, ביצה עלומה והולנדייז הדרים (49 שקלים); ארוחת הבוקר של מיס סאנשיין – ביצים לבחירה על בייגל ירושלמי עם סלמון, גבינת שמנת וירקות (42 שקלים).
כתובת: זאב ז'בוטינסקי 108, תל אביב
שעות פתיחה: א'–ה' 7:30–17:00, ו'-ש' 7:30–16:00
28 צפייה בגלריה
תימור לביא, דלאל
תימור לביא, דלאל
שלל מאפים פריכים. קפה דלאל
(צילום: יח"צ)

פר דרייר

פר דרייר נפתח בשכונת נגה ביפו בשנת 2009 כבר יין רומנטי. פירוש השם הוא "מאחור", וזהו רמז לגינת הסתרים היפה במקום. תפריט הבראנץ' מגוון וכולל פיצות, מאפים, דגים, סלטים ואפילו פירות ים. בין המנות המומלצות: סטייק אנד אגז – ביצי עין, שעועית ירוקה ורוטב פלפל (88 שקלים); אינגליש ברקפסט - מקושקשת, נקניקיית גאודה, בייקון טלה ושעועית (68 שקלים). שימו לב שרק בסופי שבוע היא פתוחה בשעות הצהריים המוקדמות.
כתובת: בת עמי 7, יפו
שעות פתיחה: א'–ה' 17:00–1:00, ו'-ש' 11:00–1:00
28 צפייה בגלריה
גם בבר יין רומנטי אפשר למצוא יופי של בראנץ'. פר דרייר
גם בבר יין רומנטי אפשר למצוא יופי של בראנץ'. פר דרייר
גם בבר יין רומנטי אפשר למצוא יופי של בראנץ'. פר דרייר
(צילום: טל ציפורין)

חצר גולדמן

חצר גולדמן ממוקמת בלוקיישן אידיאלי בטיילת יפו, בתוך מבנה עתיק שנמצא בקו ראשון לים התיכון. המקום מושלם לכל מי שאוהב ים ורוצה לגנוב שעתיים של שקט באמצע החיים. סגנון הבישול הוא שילוב מעניין של אוכל ישראלי עם נגיעות אוריינטליות ים-תיכוניות וערביות. המנות המומלצות: ספיחה של בוקר – בשר קצוץ מבושל על פיתה וביצים עלומות (69 שקלים); שקשוקה עגבניות עם קימל טחון (67 שקלים).
כתובת: נחום גולדמן 6, תל אביב
שעות פתיחה: א' 12:00–23:00, ב'–ה' 10:30–23:00, ו' 9:00–23:00, ש' 9:30–23:00
28 צפייה בגלריה
חצר גולדמן
חצר גולדמן
לוקיישן מצוין. חצר גולדמן
(צילום: אסף קרלה)

מייזון קייזר

האיש העומד מאחורי מותג המאפים "מייזון קייזר" הוא אריק קייזר, שזכה בשלל פרסים ותארים על אפייתו ואף הוציא לאור תשעה ספרי אפייה וקונדיטוריה. למייזון קייזר כ-250 מאפיות ב-30 מדינות ברחבי העולם, והלחמים עוברים לישה ועיבוד ביד ונאפים במקום בכל אחת מהמאפיות תחת השגחה של אופה מיומן שעבר הכשרה מיוחדת. בין המנות המומלצות: צ'יזבורגר בבריוש עם איולי טרטר, רוקט וקרעי תפוח אדמה (79 שקלים); קרוק כמהין - לחם עם בשמל, כמהין עם גאודה וביצת עין (74 שקלים).
כתובת: נמל תל אביב 22
שעות פתיחה: א'-ה', ש' 7:30–19:00, ו' 6:30–17:00

משייה

משייה ממוקמת בתוך מלון מנדלי התל-אביבי. המסעדה מציעה מטעמים ממטבח ים-תיכוני שורשי-עכשווי בניצוחו של השף גיא אריש, שעבר התמחויות במסעדות מישלן ברחבי העולם. כשתגיעו בבוקר תיהנו מבופה הבוקר של משייה, הכולל גבינות ממחלבות בוטיק, סלטים, דגים מעושנים, מאפים מתוצרת בית ומנות עיקריות משתנות. המחיר לסועד: 148 שקלים.
כתובת: מנדלי מוכר ספרים 5, תל אביב
שעות פתיחה: א'–ה' 8:00–12:00, 18:00–23:30, ו'-ש' 8:00–13:00, 17:00–23:30.
28 צפייה בגלריה
ארוחות בוקר חדשות
ארוחות בוקר חדשות
משייה. מטבח ים-תיכוני שורשי-עכשווי
(צילום: יח"צ)

קפה אירופה

מסעדה הממוקמת בבניין קטן בשדרות רוטשילד. על המנות אחראית השפית ירדן שי, שהשתתפה בתוכנית הריאליטי "המטבח המנצח". הבראנץ׳ מוגש באופן קצת שונה מסגנון הבופה המוכר לישראלים. אין עלות כוללת לארוחה, אלא נדרשת הרכבה עצמית על ידי בחירת מגוון מנות קטנות. בין המנות המומלצות: טוסט מחמצת עם גאודה, צ'דר וביצה (48 שקלים); ביצה עלומה ופטריות יער על לחם תירס והולנדייז (71 שקלים); קולרבי אפוי עם גאודה וכמהין (28 שקלים).
כתובת: שדרות רוטשילד 9, תל אביב.
שעות פתיחה: א'-ה' 12:00–3:00, ו' 12:00–16:00, 18:00–3:00, ש' 12:00–16:00, 18:00–3:00.
28 צפייה בגלריה
בראנץ', קפה אירופה
בראנץ', קפה אירופה
פורמט מעט שונה לבראנץ'. קפה אירופה
(צילום: אמיר מנחם)

קרלטון על הים

ארוחת הבוקר של מסעדת מלון קרלטון, המוגשת על רקע נוף לים, זכתה בציון לשבח מטעם ה"ניו יורק טיימס". תפריט הבופה כולל לחם אפוי בטאבון, מאפים, סלטים, שפע גבינות, פירות, דגים ומבחר קוקטיילים רחב (כן! על הבוקר). המחיר לסועד - 119 שקלים.
כתובת: אליעזר פרי 10, תל אביב
שעות פתיחה: א'–ש' 7:00–11:00, ו' 8:00–11:00

CAFÉ 99

המסעדה ממוקמת בתוך מלון דן ומשקיפה לים ולטיילת. המטבח בניצוחו של השף עובד אלפיה מציע ארוחת בוקר הכוללת לחמים ומאפים, גבינות בוטיק, קרואסונים צבעוניים, סלטים ואת עוגת הגבינה הידועה של המלון. בבופה ניתן לבחור מנה עיקרית, המומלצות ביניהן: בנדיקט – ביצים עלומות, סלמון, רוטב הולנדז ומאפינס; וקרוק גרוייר - ביצה עלומה ובשמל פטריות. המחיר לסועד: 120 שקלים.
כתובת: הירקון 99 תל אביב
שעות פתיחה: א'-ו' 8:00–11:00

מאנטה ריי

מסעדת מאנטה ריי היא אחת המסעדות הוותיקות בארץ על קו החוף, ובמהלך השנים היא הפכה למוסד תל-אביבי של ממש. נסו למצוא שם שולחן לארוחת בוקר בסוף השבוע ותבינו כמה המסעדה הזאת, ששוכנת בחוף עלמה ביץ', מבוקשת. על האוכל אחראי השף רונן סקינזיס, והכיף הגדול שם הוא לפתוח שולחן מלא במאזטים קטנים וכוס יין, גם סוג של ארוחת בוקר. בין המנות המומלצות: מקושקשת עם שרימפס על פרוסות חלה קלויה (62 שקלים); פנקייקים מתוקים עם קונפי תפוח עץ מקורמל, מייפל וקרם פרש (49 שקלים).
כתובת: נחום גולדמן 4, תל אביב
שעות פתיחה: א'-ש' 9:00–23:00
28 צפייה בגלריה
מוסד של ממש. מאנטה ריי
מוסד של ממש. מאנטה ריי
מוסד של ממש. מאנטה ריי
(צילום: צילום: יונה לוייתן)

אלנה

מסעדת אלנה השוכנת במלון נורמן נחשבת לאחת הטובות בתל אביב, ומחזיקה בתפריט אירופי עם ניחוח ים-תיכוני. לטבעונים יש כאן שלל אופציות, והכיף הוא שאפשר לשבת באוויר הפתוח במרפסת החיצונית, או בפנים בחדר האוכל המעוצב בטוב טעם. ארוחת הבוקר כוללת בופה עם מנות כמו ברד פודינג, אגז בנדיקט, אגז פלורנטין, בייגל טבעוני, פירה עדשים שחורות ועוד. המחיר: 145 שקלים לסועד.
כתובת: מלון נורמן, נחמני 25-23, תל אביב.
שעות פתיחה: א'-ש', 7:00–10:30 (ארוחת בוקר בלבד)

קלארו

Claro, "ברור" בספרדית, היא מסעדה ים-תיכונית בניצוחו של השף רן שמואלי, שהשתתף בעבר בריאליטי האוכל "קרב סכינים". במסעדה ישנם תפריט בראנץ' עמוס בכל טוב וארוחות בוקר מושחתות למדי. בין המנות המומלצות: הטוסט הכי מושחת בעיר - שינקן, גאודה וציפוי קורנפלקס (72 שקלים); המבורגר בראנץ' – ביצת עין, הולנדייז ובייקון (96 שקלים).
כתובת: הארבעה 23, מתחם שרונה, תל אביב.
שעות פתיחה: ו' 9:00–15:30, ש' 9:00–12:00 (ארוחות בוקר ובראנץ' בלבד)
28 צפייה בגלריה
רן שמואלי
רן שמואלי
רן שמואלי
(צילום: דנה קופל)

סאן יאנג

מטבח פיוז'ן אסייתי לא תמיד מתכתב לנו עם ארוחות בוקר, אך בסאן יאנג המנות האסייתיות נחות בבוקר וחוזרות לתפריט רק בשעות הצהריים. בבוקר מוגשות ארוחות בוקר קונטיננטליות.
תמורת 120 שקלים תקבלו סלסילת לחמים ומאפים, מטבלים וסלטים. במנות העיקריות ניתן לבחור בין כנאפה מוצרלה ופטה, שקשוקה תרד וכרישה צלויה, ביצה עם אבוקדו או מאפה בריוש קלוי עם סלמון מעושן.
כתובת: ברנר 14, תל אביב
שעות פתיחה: א'–ד' 8:00–11:00, 18:30–23:30, ה' 8:00–11:00, 18:30–0:00, ו'-ש' 8:00–11:00, 18:00–23:30

השרון

קמיליה

מסעדת קמיליה ממוקמת בקיבוץ ניר אליהו, בין כוכב יאיר לכפר סבא. המנצח על המטבח הוא שף נעם דבי, שהתמחה במסעדות מישלן בלונדון ובמלון דן תל אביב. בימי שישי מוגש בופה בוקר במחיר 76 שקלים לאדם הכולל לחמים, מאפים, מלוחים, דגים, גבינות, ביצים, סלטים, קונפיטורות, גרנולה ועוד.
כתובת: מתחם דור אלון, ניר אליהו
שעות פתיחה: א'-ה' 11:00–18:00, ו' 8:30–15:00

קפה ארטורה

קפה ארטורה היא עגלת קפה הממוקמת בין עצי אקליפטוס במדשאות מכללת רופין. בתפריט מגוון מאפים, שייקים, קערות בריאות, פיצות וסלטים, קערת אסאי, כריכים, מרקים ופיצות. בין המנות המומלצות: קרואסון שחיתות נוטלה בננה/פיסטוק פירות יער (28 שקלים); מאפה פלוט גאודה וגבינת עיזים (15 שקלים); וסלט ירוק עשיר (40 שקלים).
כתובת: קמפוס רופין, רופין
שעות פתיחה: א'-ה' 8:00–15:00, ו'-ש' 8:00–14:00
28 צפייה בגלריה
ארטורה
ארטורה
ארטורה. שלל קערות
(צילום: יח"צ)

מוסקט

רוצים לצאת מהעיר? זה המקום בשבילכם. הקפה הפסטורלי שוכן במושב אודים בשרון, ולצידו ישנה חנות לריהוט ועיצוב הבית וחנות בגדי מעצבים. בין המנות המומלצות: בוקר צרפתי – פרנץ' טוסט בלחם בריוש מוגש עם קרם פרש (45 שקלים); בוקר בכפר – שקשוקה עם עגבניות ועלי תרד, מוגשת עם סלט, מטבלים ולחם (52 שקלים).
כתובת: תחנת הרכבת בית יהושוע
שעות פתיחה: א'–ה' 9:00–00:00, ו' 8:30–16:30, ש' 9:00–00:00

רביבה וסיליה

מסעדת רביבה וסיליה נפתחה בשנת 1988 על ידי רביבה אפל, סיליה רגב ונירה קולודני. כיום זה כבר לא בית קפה קטן ושכונתי, אלא מותג שהתרחב למעדנייה ופיצרייה שנפתחה גם במתחם G צמרת בתל אביב. בין המנות המומלצות: בייגל ולקס - בייגל אמריקאי עם אספרגוס וגבינת שמנת (58 שקלים); פרנץ' טוסט - פרוסות בריוש עם פירות, מייפל וקרם פרש (56 שקלים).
כתובת: המייסדים 1, רמת השרון
שעות פתיחה: א'–ה' 8:00–23:00, ו' 8:00–22:00
28 צפייה בגלריה
רביבה וסיליה חנות המפעל
רביבה וסיליה חנות המפעל
רביבה וסיליה. מבית קפה שכונתי לרשת מצליחה
(צילום: מיכל אשל)

גוז' ודניאל

המסעדה נפתחה ב-2011 והפכה לשם דבר בקרב תושבי השרון, בעיקר בזכות האווירה הכפרית שבה. המסעדה ממוקמת על הגבעה הגבוהה ביותר במושב בני ציון. מהחלון נשקף נוף של שדות ירוקים. בגינת המסעדה שתולים גפנים, מטעי זיתים וגידולי ירקות ופירות. גולת הכותרת היא שולחן ארוחת הבוקר של גוז' ודניאל - בופה הכולל מבחר סלטים, קינואה, פסטות, גבינות, עוגות, מאפים ריבות וביצים (אומלט אספרגוס וגבינת ברי מומלץ במיוחד) - 78 שקלים.
כתובת: אנשי בראשית 39, בני ציון
שעות פתיחה: א'–ה' 12:00–16:00, 17:00–23:00, ו' 12:00–16:45, ש' 17:00–23:00

28 צפייה בגלריה
ארוחות בוקר במסעדות
ארוחות בוקר במסעדות
גולת הכותרת היא שולחן ארוחת הבוקר
(צילום: טל ציפורן)

נומילי

דן קלי, שף-פטיסייה, פתח יחד עם אשתו תמי את נומילי פטיסרי בכפר סבא. קלי מיישם בנומילי את מה שלמד בלימודי קונדיטאות בפריז, ולכן תראו כאן עוגות ראווה מרהיבות, מאפי שמרים ועוגות בחושות, עוגיות צרפתיות, קישים, קרואסונים, לחמי בריוש ועוד. ארוחת בוקר מוגשת בסניף היוצרים בלבד. בין המנות המומלצות: קרוק ברי - רוטב בשמל, ריבת בצל, גבינת ברי על לחם משובח (42 שקלים); בוקר בורקס צרפתי/ישראלי - מאפה בצק עלים ממולא בגבינת פטה, ביצה קשה וירקות (45 שקלים).
כתובת: היוצרים 14, כפר סבא
שעות פתיחה: א'–ה' 6:30–20:00, ו' 6:30–15:00. שבת 17:00-09:00. ארוחת בוקר מוגשת בימי שבת בלבד.
28 צפייה בגלריה
נומילי. החומר נלמד בצרפת
נומילי. החומר נלמד בצרפת
נומילי. החומר נלמד בצרפת
(צילום: יהונתן בן חיים)

חנדלה

בלב מרחבים פתוחים של שדות ירוקים ממוקמת לה חנדלה – מסעדה כפרית במושב גבעת ח"ן, צמוד לרעננה. לאורך כל שעות היממה מוגש תפריט עם מנות חלביות, בשריות, טבעוניות וללא גלוטן. בין המנות המומלצות: שקשוקה תרד עם בשמל מוקרם בגבינת קשקבל, סלט, לחם ומטבלים (69 שקלים); בוקר ים - ביצים, גבינות, לחם הבית, פלטת דגים מעושנים ושתייה (64 שקלים).
כתובת: מושב גבעת ח"ן
שעות פתיחה: א'-ה' 9:00–23:00, ו' 9:30–23:00, ש' 9:00–23:30
28 צפייה בגלריה
חנדלה. נסו את שקשוקת התרד
חנדלה. נסו את שקשוקת התרד
חנדלה. נסו את שקשוקת התרד

חנן הגבן

חנן סופר הגיע לעולם הגבינות די במקרה, כשניסה להכין גבינה צפתית ממתכון יחד עם בתו הקטנה. הגבינה יצאה כל כך טעימה, שסופר החליט לקחת את הכישרון צעד קדימה ונרשם ללימודי הכנת גבינות ביתיות בשיטות מסורתיות. אחר כך הוא הפך את ביתו למגבנה קטנה, ותושבי האזור היו מגיעים לרכוש את גבינותיו. קהל הלקוחות הלך וגדל, וכשהבין שיש פוטנציאל ממשי טס סופר לצרפת והתמקצע שם בלימודי הכנת הגבינות. התוצאה: מגבנה הממוקמת בלב מטע אבוקדו במושב חירות. תמורת 200 שקל תיהנו מארוחת בוקר זוגית עשירה הכוללת פלטת גבינות מסוגים שונים, סלטים, אנטיפסטי, עלי גפן ממולאים, כריכים ועוד.
כתובת: דרך המייסדים 25, חירות
שעות פתיחה: א'-ו' 9:00–15:00

א-פיה קסומה

בהתאם לשמו, המקום הצבעוני מקושט כולו בציורם ובובות של פיות. במקום ישנה חצר פנימית ירוקה וכיפית לישיבה בחוץ. במטבח הכול נעשה בעבודת יד, נאפה ומוכן במקום. בין המנות המומלצות: חלת מחבת - חלה אפויה בתנור עם ריקוטה, מוצרלה, תרד ופרמז'ן עם ביצי עין, 47 שקלים; טוסט בטטה טבעוני - פסטו בטטה בתנור, גבינה טבעונית, ארטישוקים צלויים וסלט - 47 שקלים.
כתובת: קיבוץ עינת
שעות פתיחה: א'-ה' 8:00–16:00 (המטבח פתוח עד 14:30, לאחר מכן קפה ומתוקים בלבד), ו' 8:00–14:00.

השפלה

אלברטו

מסעדת ביסטרו השוכנת במלון ליר סנס. במקום שלושה אזורי ישיבה ובוסתן מוקף בצמחייה ירוקה הצופה אל גינת תבלינים. תאורת המסעדה מורכבת מכ-200 מנורות קריסטל עתיקות, ובמרכזן נברשת ענקית ומרהיבה. תמורת 120 שקלים לאדם תקבלו ארוחת בוקר הכוללת פשטידות, מגוון גבינות, סלטים וסלסילת לחמים. המנה העיקרית המומלצת היא קרוק מאדאם - לחם קסטן, צ'דר, פרמזן, דוקסל פטריות, ביצת עין ורוטב הולנדייז.
כתובת: שכביץ 5, גדרה
שעות פתיחה: א'–ה' 8:00–23:00, ו' 8:00–11:00, 13:00–22:00, ש' 12:00–23:00

נינה ביאנכה

סמוך לצומת ביל"ו מסתתר לו מטבח שף, ביסטרו ים-תיכוני כשר. גולת הכותרת כאן היא ה"בראנצ'נינה" בימי שישי. תמורת 220 שקלים לזוג תוכלו ליהנות ממגש של טאפאסים לחלוקה, סלסילת לחמים, סלט ים-תיכוני, גבינת פטה, קרפצ'יו סלק, גבינה כחולה, חצילים שרופים, לאבנה עיזים, סלמון מעושן, קוביות בטטה ועיקריות לבחירה: קרואסון הולנדייז עם סלמון מעושן או ברוסקטת ביצה קשה עם רוטב פטריות ופרמז'ן.
כתובת: סנט ג'ורג' 9, צומת ביל"ו, קריית עקרון
שעות פתיחה: א'-ה' 12:00–00:00, ו' 8:30–14:30 (בשעות האלו מוגש בראנץ'), ש': פתיחה שעה אחרי צאת השבת
28 צפייה בגלריה
לא לפספס את הבראנצ'נינה. נינה ביאנכה
לא לפספס את הבראנצ'נינה. נינה ביאנכה
לא לפספס את הבראנצ'נינה. נינה ביאנכה
(צילום: אלכס ליפקין)

מחלבת עברי

מחלבת עברי היא מחלבה משפחתית הפועלת כבר יותר מ-40 שנה במושב עזריה. המחלבה מתמחה בייצור גבינות מוצרלה, גבינות בלקניות וגבינות עמים. מדי יום שישי מתקיים במקום הפנינג יין ובראנץ'. מעבר לגבינות נמכרים במקום מאפי קלצונה, סלטים כפריים, פיצה בוראטה, קרואסון ממולא גבינת מסקרפונה-נוטלה (או גבינת מסקרפונה-הדרים) ועוד. בין המנות המומלצות: קערת הפתעות – קערת בצק אפויה ממולאת בסלט יווני, גבינות פטה פקורינו וצזיקי (59 שקלים); מנת קממבר – גבינה צלויה ממולאת בריבת דובדבן ועלים ירוקים (49 שקלים).
כתובת: הפרדס 50, עזריה
שעות פתיחה: א'–ה' 9:00–18:00, ו' 8:00–14:00.
28 צפייה בגלריה
סיור במחלבת עברי לשבועות
סיור במחלבת עברי לשבועות
מחלבת עברי. עסק משפחתי ותיק
(צילום: ירון ברנר)

קפה טל

קפה טל ממוקם באחד המקומות היפים בארץ - מושב אורה במטה יהודה. העיצוב משרה אווירה חמימה בזכות השימוש בריהוט מעץ טבעי. למסעדה יש בוסתן ובו 70 עצי פרי כגון שקדיות, גפנים, דקל, משמש, אפרסקים, תפוח, קנה סוכר בלאדי ועוד. בין המנות המומלצות: מאפה צנעא - קובנה במילוי גבינות וסלט ירוק (50 שקל); שקשוקית - מאפה שמרים במילוי שקשוקה (35 שקלים).
כתובת: נרקיס 122, אורה
שעות פתיחה: א'-ה' 7:00–22:00, ו' 8:00–כניסת שבת

בראסרי עין כרם

מסעדת בראסרי שוכנת בלב עין כרם היפה. מתחם המסעדה מחולק לשני מפלסים: קומת כניסה וקומת גג. בגג ישנה מרפסת עם נוף פסטורלי. המנות המומלצות: כריך רוסטביף (52 שקלים); סלט עגבניות עם צנוברים, צ'ילי ובאפלו מוצרלה (54 שקלים).
כתובת: רחוב המעיין 15 עין כרם, ירושלים
שעות פתיחה: א'–ה' 10:00–23:00
28 צפייה בגלריה
בראסרי עין כרם. מי שמחפש נוף פסטורלי ימצא אותו בקומת הגג
בראסרי עין כרם. מי שמחפש נוף פסטורלי ימצא אותו בקומת הגג
בראסרי עין כרם. מי שמחפש נוף פסטורלי ימצא אותו בקומת הגג
(צילום: אפיק גבאי)

מלה ביסטרו

מסעדה המעוצבת בסגנון עתיק עם ריהוט עץ וכורסאות נוח, נורות ונברשות. אומנם התפריט מתאפיין בבשרים, דגים ופירות ים, אך גם ארוחת הבוקר היא חוויה קולינרית מסקרנת. מומלץ להזמין את ארוחת הבופה הכוללת שקשוקה, גבינות קשות ורכות, מטבלים, ירקות אנטיפסטי, פירות, סלטים, ריבות ומגוון לחמים (88 שקלים).
כתובת: רחוב המעיין 1 עין כרם, ירושלים.
שעות פתיחה: מדי יום 10:00–0:00

משק עפאים

בית הקפה ממוקם בבית הנסן ההיסטורי בירושלים. תמצאו שם גבינות עיזים, זיתים ושמן זית, דבש, ריבות, ממרחים ועוד. בית הקפה הוא צמחוני-חלבי וכולל מנות ללא גלוטן. גולת הכותרת כאן היא הבורקאסון, שזכה לשבחים רבים מלקוחות חוזרים. הבורקאסון עשוי בצק חמאה מקופל ממולא במנגולד, תרד, כרישה, גבינות וביצה עלומה (39 שקלים).
כתובת: בית הנסן, פרופ' יעקב שסקין 17, ירושלים
שעות פתיחה: א'–ה' 8:00–18:00, ו' 8:00–14:00
28 צפייה בגלריה
בורקס, משק עפאים
בורקס, משק עפאים
הבורקאסון. מנה שזוכה לשבחים רבים
(צילום: אסף קרלה)

איתיאלה

בשנה שעברה זכתה איתיאלה היאט במקום הראשון בתוכנית "מאסטר שף". לאחר הזכייה היא החליטה להקים מיזם מקומי בעמק האלה - פוד-טראק קטן הנפתח רק בימי שישי (ועדיף לבוא מוקדם – יש תור ארוך). בטראק נמכרים בין היתר בייגלה ממולא בפסטו זעתר וג'יבנה, סלט מגידולי גינתה וקינוח גלידת יוגורט.
כתובת: מושב מטע
שעות פתיחה: ו' 8:30–14:00
28 צפייה בגלריה
פודיז לפסח לייזה פאנלים, איתיאלה היאט, רון יוחננוב ומורן גיל
פודיז לפסח לייזה פאנלים, איתיאלה היאט, רון יוחננוב ומורן גיל
איתיאלה היאט. לא נחה על השמרים אחרי הזכייה במאסטר שף
(צילום: עידן מלכה)