חודש אוגוסט הוא חודש קשוח בלוח השנה שלנו, אבל לפחות יש לנו ים - והרבה.
כתבות נוספות למנויי +ynet:
יצאנו למסע מראש הנקרה ועד אילת ואספנו את מסעדות החוף המוצלחות ביותר, אלו שיעשו נעים בעיניים ובבטן. ועם קצת מזל תהיה גם בריזה.

מסעדת הצוק

מסעדת החוף הצפונית ביותר בארץ נמצאת באחד המיקומים היפים ביותר - ראש הנקרה. המבנה שלה ממוקם ממש על שפת המצוק שמעל אתר הנקרות, וחלל המסעדה מעוטר בחלונות ענקיים שמכניסים את הים פנימה, והופכים את הארוחה לחוויה קולינרית עם נוף פנומנלי.
לא רוצים לפספס אף כתבה? הירשמו לערוץ הטלגרם שלנו
זוהי מסעדת שף כשרה שהקימו צמד השפים מאור מלכה ואריק דניארו, והם מגישים תפריט של מנות דגים ובשרים כמו פילה לברק בקראסט לצד ניוקי עם באקצ'וי ועגבניות, או טורנדו פילה בקר עם כבד אווז על גראטן תפוחי אדמה ודמי גלאס, לצד לחם ומטבלים, סלטים ומנות ראשונות מגוונות.
טיילת ראש הנקרה, 04-6016849

אלמרסא

השף מחמוד חלאילה תפס את אחד הלוקיישנים הכי מיוחדים בעכו, ממש מול רציפי נמל הדייגים, בנקודה המשקיפה על כל המפרץ עד חיפה. דרך חלונות המסעדה אפשר לראות את הסירות ואת התיירים הרבים שפוקדים את נמל העיר העתיקה.
11 צפייה בגלריה
(צילום: סטודיו דרור כץ)
חלאילה יצר מסעדת דגים ופירות ים קלאסית עם חומרי גלם מהמטבח הערבי. יש למשל סלט קלמארי עם סומאק על לבּנה וצנוברים, או סביצ'ה דג ים עם זיתים שחורים, פלפל חריף ופיסטוקים. גם המנות העיקריות יצירתיות ונותנות תחושה של חיבור חזק ללבנט, כמו פילה דג ים מוגש על תבשיל פריקה עם עולש בר, לבּנה, אריסה ולימון כבוש, או מנה פשוטה של שרימפס מוקפצים עם שום, לימון, פלפל חריף וכוסברה.
נמל הדייגים עכו העתיקה, 04-9019281

חומוס אל-עבד אבו חמיד

צמוד לחומות העיר העתיקה בעכו, ממש מעל הגלים המתנפצים ומתחת למגדלור העתיק, שוכנת מסעדה יוצאת דופן. זו מסעדת חומוס עכואית שהיא הרבה יותר מחומוס. ערין אבו חמיד כורדי ממשיכה את דרכו של אביה, שבמשך 40 שנה ניהל פה מסעדה. בניגוד לכל מסעדות החומוס הגבריות של עכו, ערין פתחה את המקום האישי שלה, עם אריחים כחולים על הקירות, דלפק בצורת סירה וריח של ים.
היא מגישה פה חומוס עכואי גס במרקמו ועדין בטעמו, מנה מופלאה של תרידי מסורתי שהם גרגירי חומוס בלבן חמצמץ, חמאה ושקדים פרוסים על קרעי פיתה, ועוד כל מיני בישולים ממטבח הערבי, העכואי והביתי. יש גם ארוחת בוקר נפלאה באותו הסגנון.
העיר העתיקה עכו מתחת למגדלור, 050-6593985

איטליאנו דה לה קוסטה

בקצה טיילת בת גלים היפהפייה של חיפה, במבנה המשקיף מלמעלה על החוף והים, שוכנת המסעדה האיטלקית של השף חמודי עוקלה. המסעדה ענקית, מהחלונות בוהק הצבע הכחול של הים ויש בריזה מלוחה ונעימה בכל ימות השנה.
11 צפייה בגלריה
בריזה בשפע. איטליאנו דה לה קוסטה
בריזה בשפע. איטליאנו דה לה קוסטה
בריזה בשפע. איטליאנו דה לה קוסטה
(צילום: יפית בשבקין)
בארוחה אחת במסעדה הזו אפשר לבקר בטוסקנה, בנאפולי, ברומא או בפירנצה. התפריט הגדול כולל מנות החל מפוקאצ'ות ואנטיפסטי מגוונים כמו ארטישוק א לה רומנה, ארנצ'יני גבינות או קרפצ'יו סינטה, דרך סלטים, ברוסקטות וריזוטו, ומשם לפיצה, פסטה טרייה בעבודת יד וכמובן - מנות מיוחדות של נתחי בשר ודגים. אפשר לדמיין שאתם נמצאים על המצוקים באמלפי.
העלייה השנייה 96 חיפה, 04-6601011

נירוונה פרש קיטשן

מסעדות רבות פזורות לאורך הטיילת וחופיה הדרומיים של חיפה - חוף דדו וחוף זמיר, חוף הכרמל וגם חוף הסטודנטים, כולם חופים יפהפיים שלאורכם מסעדות טובות יותר ופחות.
אחת המסעדות הטובות היא נירוונה, שלפני כמה שנים נרכשה על ידי רשת פרש קיטשן ושמרה על השם הוותיק של המקום - וגם על הקסם שלו. יש כאן ארוחות בוקר, כריכים, טוסטים, פסטות, פיצות, מנות דגים ובשרים, שייקים ואלכוהול וכל החשודים המיידיים, שכנראה מתחשק לאכול מול הים אחרי יום של ים.
דוד אלעזר 2 חוף דדו חיפה, 04-8501444

מוסא דגים

בג'סר א-זרקא כל אחד מכיר מישהו שהוא דייג, וכולם מכירים את מוסא ג'ורבאן. מוסא הוא דור רביעי למשפחת דייגים והמסעדה שלו היא הוותיקה ביותר בכפר, שבשנים האחרונות נפתחו בו כמה מקומות אירוח ומסעדות נוספות.
11 צפייה בגלריה
הנמל בג'סר א-זרקא
הנמל בג'סר א-זרקא
ג'סר א-זרקא
(צילום: גיל נחושתן)
מגישים כאן דגים שעשויים בפשטות, מטוגנים או צלויים על הגריל, בדיוק באותו האופן שבו אוכלים אותם כאן המקומיים, לצד תוספות קבועות כמו צ'יפס, חומוס, לבּׁנה, טחינה וסלט ירקות. מוסא מגיש רק דגים טריים שדגו דייגי הכפר, בסירת עץ מסורתית ובכמויות קטנות.
כל יום יש דגים אחרים ואוצרות אחרים, תלוי בעונה ובמזג האוויר, אבל תמיד יש סיבה טובה להגיע. יש כאן גם ארוחות בוקר קטנות ונהדרות בפשטותן, ואפשר לפתוח שולחן של סלטים ומנות גדולות יותר. תענוג של ארוחה.
כפר הדייגים ג'סר א-זרקא, 052-6360082

הלנה

תחושת קסם מיוחדת אופפת את מסעדת הלנה בקיסריה, המשקיפה על המפרצון הכחול, מוקפת בעתיקות נמל קיסריה העתיק. השף עמוס שיאון מבשל במטבח כבר 15 שנה בתמיכת שותפו אורי ירמיאס, הלא הוא אורי בורי.
11 צפייה בגלריה
אוכל עונתי. הלנה
אוכל עונתי. הלנה
אוכל עונתי. הלנה
(צילום: בועז לביא)
שיאון מגיש אוכל ים-תיכוני, עונתי, ישראלי מאוד, המבוסס ככל הניתן על דגה מקומית, בשר מקומי והרבה ירקות, פירות ועשבים המספרים באיזו עונה אנחנו נמצאים. יש למשל קלמארי צרובים על הפלאנצ'ה עם לימון, שום ועלי זעתר, על לבּנה וסחוג הל וג'ינג'ר, או קרפצ'יו שרימפס עם סלט מנגו וכוסברה, יש לברק פתוח במרינדה של שמן זית וזעתר, שקדים ולימון, סלט של עשבים, שקדים וענבים או שווארמת דג על טחינה עם עגבניות ובצל שרופים ועוד.
נמל קיסריה, 04-6101018

בני הדייג

על חוף הים של גבעת אולגה, ממש כמה מדרגות מעל החול, נמצאת מסעדת בני הדייג, שנקראת גם בני הדייג חדרה. יש לרשת כמה סניפים במקומות שונים בארץ, אבל הסניף הזה הוא היפה מכולם בזכות מיקום משוגע שאי אפשר להתחרות בו. וכמובן, גם האוכל טעים.
זו מסעדת דגים וסלטים קלאסית, אבל יש בה גם ארוחות בוקר והיא פתוחה בכל שעות היום. חלל המסעדה עצמו ענק, והעיצוב מתאים למסעדת חוף עם הרבה צבע לבן וחלונות ענקיים שפונים אל הים ומכניסים בריזה.
בתפריט דגים בגרסאות האופייניות למסעדות מהסוג הזה - דג שלם בתנור עם רוטב לימון ושמן זית, פתוח בגריל, מטוגן בשמן עמוק או בגרסה אפויה במלח. הדג מוגש לצד תוספות ומבחר סלטים גדול, ויש מנות ראשונות עם כמה דגים נאים, קוקטיילים שנראים נהדר על רקע הים וקצת בשרים ובירות.
כפר הים חדרה, 04-6444564

מנאו

מסעדה שנמצאת מעל חוף יפהפה ומשתלבת באופן מושלם בטבע ובצבעוניות שלו. אפשר לשבת במסעדה עצמה, שנמצאת על טראסה, ואפשר להזמין את האוכל לחוף שבו מפוזרים שולחנות, כיסאות ופופים לטובת המתרחצים והסועדים.
התפריט מציע כמה מנות מעניינות יחסית, כמו קובנה קטנה ויפה לצד מטבלים שתראו פה על כל שולחן כמעט. בתפריט: ארוחות בוקר של ביצים, סלטים וכריכים, לצד כמה מנות של פירות, גבינות וקינוחים שתוכלו להזמין בכל שעה ביום. בצהריים הוא מתרחב לברוסקטות, דגים נאים, סלטים גדולים, המבורגר (יש גם גרסה טבעונית), חומוס ואפילו פיצות, ככה שכל אחד יכול למצוא את עצמו.
יש אלכוהול ויין המוגש בשמפניירות, ויש קינוחים שכיף לאכול בחוף כמו מלבי, פבלובה אננס פסיפלורה או אבטיח בולגרית.
מנאו נעורים, חבצלת השרון. 09-8618787

נאמוס

במרינה בהרצליה, ממש מול תרני הסירות, נמצאת מסעדת נאמוס. היושבים במרפסת הגדולה מרגישים ממש מעל הים - וזו חוויה נעימה ומיוחדת. המסעדה מציעה תפריט של סושי ודגים נאים, דמפלינג וגיוזה תוצרת בית, כל מיני מאכלים בטמפורה וסלטים מעניינים עם אלמנט אסיאתי מפתיע, כמו סלט קיסר עם שרימפס או סלט בוראטה יפני עם רוטב ערמונים.
11 צפייה בגלריה
שילוב מקורי. נאמוס
שילוב מקורי. נאמוס
שילוב מקורי. נאמוס
(צילום: דרור כ"ץ)
יש כמובן גם נודלס, מנות דגים עיקריות ואפילו סטייקים מיושנים לחובבי הז'אנר. זו מסעדה שמכוונת גבוה, עם אויסטרים ויינות להשלמת האווירה ושירות נעים ומקצועי.
יש הרבה מסעדות במרינה בהרצליה, אבל משהו בשילוב של המרפסת היפה והאוכל היפני, שלא נפוץ במיוחד במסעדות מול הים, הופך את נאמוס לבחירה טובה.
הצדף 1 מרינה הרצליה, 09-9511555

יוליה

באחת הנקודות הכי יפות בנמל תל אביב, ממש מול הגלים המתנפצים על הרציף, נמצאת מסעדת יוליה הוותיקה. כמו רוב המסעדות שמול הים, גם יוליה היא מסעדת דגים ופירות ים שמגישה כבר 17 שנה ארוחות בוקר, צהריים וערב על טוהרת מאכלי הים, בחלל פנימי נעים ובאזור ישיבה בחוץ שהוא פשוט פנטסטי במזג אוויר טוב.
11 צפייה בגלריה
מסעדת יוליה
מסעדת יוליה
צלחות קטנות שייקחו אתכם רחוק. יוליה
(צילום: דנה קופל)
לפני כשנה הפכה יוליה ממסעדה יציבה אך גנרית יחסית למסעדת שף מעניינת, עם כניסתו של השף ענב אזגורי (סרבסריה, נורדוי, בושוויק), שהכניס רוח מרעננת לתפריט. מלבד תפריט הבוקר והערב הקבוע, אזגורי מגיש כאן הרבה ספיישלים פשוטים שהופכים את הביקור ביוליה למעניין, כמו שיפוד מוסר ים מקומי על פחם ומטבוחה, שניצל ג'ון דורי לצד סלט שעועית לוביה שרופה על פחם ווינגרט יוגורט וצלפים וקרפצ'יו שרימפס אדום עם תאנים. אפשר לפתוח פה שולחן עם כל מיני צלחות קטנות שייקחו אתכם לרגעים לספרד, איטליה ויוון.
האנגר 2 נמל תל אביב, 03-5469777

מציצים

מציצים הוא מהחופים היפים והמפורסמים של תל אביב, וכמה ראוי שתהיה פה מסעדת חוף שיודעת את העבודה, ומגישה בסך הכול אוכל טוב ותפריט שעונה על כל הצרכים של הסועדים בים. המסעדה יפה, מעוצבת בצבעים בהירים שמשתלבים יפה בחוף, יש חלל פנימי עם ספות וכיסאות וחלק של ישיבה בחוץ באוויר הפתוח.
יש מנות מושלמות לארוחה ליד הים, כמו שרימפס ברוטב חריימה שמוגש עם פוקצ'ה, סביח על צלחת עם חציל בטמפורה, ביצה רכה וטחינה וסלט אנדיב ונקטרינות, אגוזים מסוכרים וגבינת המאירי, ויש גם עיקריות ענקיות של דגים, פירות ים, פסטות והמבורגר. בתפריט יש מקום של כבוד לאלכוהול, והוא מציע לא מעט יין, קוקטיילים צבעוניים ושייקים בכוסות גבוהות.
חבקוק הנביא 1 תל אביב, 03-7118181

לה לה לנד

מסעדת החוף לה לה לנד שבחוף גורדון הפתיעה אותנו עם האוכל המצוין שלה. אומנם יושבים כאן עם הרגליים על החול, אבל אם חשבתם שבתפריט תמצאו רק שניצלונים וצ'יפס, זה ממש לא המצב. יש מנות דגים ופירות ים מושקעות, כולל דגים נאים ודגים על הגריל בצלחות יפות שעמוסות בתוספות ובירקות.
11 צפייה בגלריה
 לא רק שניצלונים. לה לה לנד
 לא רק שניצלונים. לה לה לנד
לא רק שניצלונים. לה לה לנד
(צילום: יאיר שגיא)
יש גם תבשילים קלילים וקיציים של פירות ים, סלטים וכריכים ואת כל האלכוהול שתצטרכו - האפרול שפריץ יוצא מהבר כל כמה דקות. זאת מסעדת חוף אמיתית, אז אפשר להזמין גם חומוס מעולה, שניצלונים ואבטיח, אבל כדאי בהחלט להגיע למקומות המעניינים יותר בתפריט.
הרברט סמואל 131 תל אביב, 03-5293303

מאנטה ריי

אם תבקשו המלצה למסעדה על הים בתל אביב, כנראה ישלחו אתכם קודם כל לבדוק את מאנטה ריי, ממסעדות החוף הוותיקות והמצליחות בעיר. המקום מפורסם בעיקר בארוחת הבוקר האיקונית שלו, אבל אהוב בכל שעות היום בזכות תפריט ים-תיכוני של מאזטים, דגים בגרסאות שונות ופירות ים.
11 צפייה בגלריה
מצדיקה את המוניטין. מאנטה ריי
מצדיקה את המוניטין. מאנטה ריי
מצדיקה את המוניטין. מאנטה ריי
(צילום: אפיק גבאי)
את הארוחה אוכלים בחלל הפנימי של המסעדה ומשקיפים דרך החלונות אל חוף עלמה ביץ', או שיושבים במרפסת המקיפה את המסעדה ורואים רק כחול של ים (תבחרו במרפסת, תמיד).
בבוקר מגישים כל מיני מנות ביצים ומזטים, ובערב, לצד תפריט מזטים שהותאם לשעה הזאת של היום, יש מנות דגים ופירות ים כמו דניס שלם אפוי ברוזמרין, תמנון על חומוס וירקות שורש, לינגוויני סרטנים או צלחת עצומה של פירות ים לחלוקה לכל השולחן.
יש כמובן קוקטיילים שאת חלקם אפשר להזמין בקראף, וגם קינוחים נחמדים והרבה מנות צמחוניות.
עלמה ביץ' תל אביב, 03-5174773

פסאו

מסעדת רופטופ מעוצבת ומדליקה, אם כי הגג לא עד כדי כך גבוה, ואולי עונה להגדרה "מרפסת". למרות זאת יש כאן נוף משגע לחוף ראשון לציון, ממש מעל השמשיות והמתרחצים, והמסעדה כוללת שני חללים שיכולים להתאים לכם: מרפסת ענקית עם בריזה מהים ובר משקאות ענק, ולאונג' מעוצב עם ספות ופינות ישיבה נוחות, שיכול להתאים לכל הרכב.
בתפריט: מנות מקוריות כמו טרטר סינטה קצוצה על הסכין לצד ברוסקטה בריוש, פלאפל כרובית וכמהין, שווארמה טופו ופטריות, סוכריות סלמון שהן קוביות סלמון ואננס על ברוסקטה בריוש ועוד. בשעות הערב הפסאו משנה אווירה והופך לבר אקסקלוסיבי עם מוזיקה, הרבה קוקטיילים ואלכוהול ומנות שמתאימות ללילות הקיץ החמים.
הטיילת 6 ראשון לציון, 050-6654943

זה

בר מסעדה מדליק שנמצא בחוף הקשתות באשדוד ומגיש אוכל מושחת בלי להתנצל. מתמחים כאן בעיקר בהמבורגרים, בשרים, צ'יפס וקוקטיילים, והשילוב של כל הדברים האלה מול הים הוא בדיוק מה שאתם צריכים.
11 צפייה בגלריה
המבורגר של זה, אשדוד
המבורגר של זה, אשדוד
יד טובה על הגריל. זה
(צילום: גל זהבי)
למסעדה יש חלל פנימי באווירת מסבאה ומרפסת חיצונית ממש על הטיילת שמשקיפה אל הים. המנות כאן מושקעות אפילו אם הן פשוטות במהותן, כמו נתח שייטל מיושן שמגיע על מעין קרם טופי, נקניקיות של ביירן מרקט עם איולי שום ירוק, כל מיני קומבינציות משוגעות של המבורגרים בלחמנייה ועוד. הרטבים מוצלחים - מישהו עם יד טובה אחראי על הגריל של הבשרים, הברמנים יודעים מצוין מה לעשות עם השייקר שלהם, ובעיקר, זו מסעדת חוף עם אווירה אמיתית של חופשה וכולם כאן מחייכים.
חוף הקשתות אשדוד, 050-2844004

פטרה

בדרך כלל לא מוצאים מסעדות גיאורגיות על חוף הים, ופטרה היא תופעה נדירה. התפריט נפתח אומנם עם פיצות, חומוס וקרפצ'יו, אבל אם תמשיכו לקרוא תגיעו לחלקים המעניינים - מאכלים ותבשילים מהמטבח הגיאורגי.
בפטרה, שיושבת בחוף הקשתות ומשקיפה אל הים, תוכלו לאכול חורציאני במילוי בשר פיקנטי, חצ'פורי, שזו סירת מאפה עם ביצה, או אימרולי - בצק שמרים במילוי גבינות. יש כאן מרקים גיאורגיים קלאסיים שאולי פחות יתאימו לקיץ, וכמובן גם חינקלי, צ'יבורקי ועוד. התפריט ממשיך לבשרים על האש, מנות דגים ופירות ים, אבל חובה לנסות את המטעמים הגיאורגיים.
מפקורה 1 אשדוד, 08-8651610

שיפודי תמר

בחוף דלילה הנהדר באשקלון שוכנת לה מסעדת שיפודי תמר החדשה יחסית, שנפתחה בקיץ שעבר. גם פה תוכלו לבחור אם לשבת בחלל הפנימי הממוזג או במרפסת הפונה אל הים ולפתוח שולחן במלוא מובן המילה, עם מלא צלחות סלטים קטנות וצבעוניות: חומוס, חצילים, כרוב אדום, פלפלים חריפים, סלט גזר, סלט תפוחי אדמה ופיתות יפות, גדולות ורכות שעושים כאן בטאבון אבן.
גולת הכותרת היא השיפודים: שקדי עגל, לבבות עוף, קבב טלה, פרגיות או אנטרקוט, שכמובן מוגשים לצד תוספות כמו תפוח אדמה או צ'יפס. אין כמו להתיישב מול שולחן כזה בדרך חזרה מהים, וכדאי להוסיף כמה בירות, אוזו או קמפארי להשלמת החוויה.
חוף דלילה אשקלון, 050-9099320

גרקו ביץ'

רוצים לקפוץ ליוון מבלי לעלות על מטוס? גרקו ביץ' שמול מלון רויאל ביץ' באילת הוא ממש חוף של ריזורט יווני עם פינות ישיבה מוצלות, ערסלים, מיטות שיזוף, שולחנות וכיסאות מבמבוק ושמשיות. תפריט המסעדה מציע אוכל יווני קלאסי, כמו בשאר מסעדות גרקו בארץ, אבל הפעם ממש על החוף - תוכלו להזמין עד לקו המים.
11 צפייה בגלריה
גרקו אילת
גרקו אילת
קוקטיילים ומזטים עד לקו המים. גרקו
(צילום: יח"צ)
התפריט כולל קלאסיקות כמו פאבה, סקורדליה, גירוס, סופלאקי ועוד הרבה מנות יווניות מיוחדות יותר ומוכרות פחות. אפשר לפתוח שולחן של כמה מאזטים קטנים או לשבת לארוחה רצינית של מנות בשר, דגים וסלטים. יש קוקטיילים, הרבה אוזו וגם דוכן פאסט פוד שפונה לטיילת, ומאפשר לקחת משהו זריז כמו גירוס או סופלאקי.
טיילת רויאל ביץ' אילת, 050-6527294

החוף של מוש

איך אין לנו בארץ עוד מסעדות חופים כמו החוף של מוש, עם פינות ישיבה נוחות ונעימות שמגיעות עד לקו המים? שטיחים, כריות, כיסאות ושולחנות מפוזרים בין הפינות המוצלות בחוף יפהפה, רגוע, מטופח ואקולוגי, ששם לעצמו מטרה: לשמור על משאבי הטבע ועל איכות הסביבה.
11 צפייה בגלריה
מסעדות חוף
מסעדות חוף
אוכל צמחוני ואווירה רגועה. החוף של מוש
לא תמצאו כאן שניצלונים וצ'יפס. האוכל צמחוני ולרוב גם מזין: ארוחות בוקר עשויות מביצי חופש בלבד, סלטים מושקעים, קציצות צמחוניות, דאל עדשים, כרובית שלמה בתנור עם טחינה, סביח בצלחת. יש אפילו דוכן של פיתות בדואיות שעליהן ימרחו לכם כל מיני דברים טעימים, וכמובן - שייקים, מיצים ומשקאות קפה שתענוג ללגום בחוף, מגש פירות ענק ומפנק שמפוזרות עליו קוביות קרח ומלא טעמים של גלידה.
דרך מצרים אילת, 052-7375566