שתף קטע נבחר

מאזנים אתכם: מנטורים לחיים טובים

בראש השנה האחרון הבטחנו לעצמנו שהשנה נקדיש יותר זמן למשפחה. אחרי החג האחרון נשבענו שמעכשיו נאכל טוב יותר . ביום ההולדת החלטנו שנחזור ללמוד או נתקדם בעבודה. למה פעמים רבות כל כך המטרות האלו נשארות באוויר, למה אנחנו לא מצליחים למצוא את האיזון הנכון? במסגרת פרויקט "חיים מאוזנים חיים טובים" של "ידיעות אחרונות" ו-ynet בשיתוף חברת אסם, ילוו מנטורים מקצועיים בתחומים שונים שמונה אנשים בניסיון למצוא את האיזון שאבד. העצות שלהם יכולות לתת לכולנו את הצעד הראשון בכיוון הנכון

בשיתוף אסם-נסטלה

 

תאריכים שונים בשנה גורמים לנו לחשב אחורה מה עבר עלינו ומה הספקנו. פעמים רבות הרשימה הדמיונית שאנחנו מנהלים עם עצמנו מעוררת אכזבה; הבטחנו להתחיל דיאטה, הבטחנו להפסיק לעשן, הבטחנו ללמוד משהו, הבטחנו לאכול טוב יותר ועוד.

 

מחפשים איזון בחיים? היכנסו למתחם "חיים מאוזנים - חיים טובים"

 

למה אנחנו לא מצליחים לקיים ולבצע? למה אנחנו מרגישים שאנחנו לא מצליחים להבטיח ולקיים, לפחות לעצמנו? אולי זה בגלל שהחיים שלנו יצאו מאיזון. קצב החיים בעולם המודרני מעמיד לעיתים דרישות כמעט בלתי אפשריות ואנחנו בעיקר מרגישים שהחיים שולטים בנו ולא אנחנו בהם. החיים שלנו יצאו מאיזון.

 

פרויקט "חיים מאוזנים - חיים טובים" של "ידיעות אחרונות" ו-ynet בשיתוף חברת אסם, ילווה בחודשים הקרובים שמונה אנשים שמבקשים להחזיר לחייהם איזון בעזרת מנטורים שמגיעים מתחומים שונים; תזונה, כושר, משפחה, קיימות, בישול ועוד. העצות שלהם, יכולים לעזור לכולנו להגיע לאיזון המיוחל.

 

תום בעבור | לאכול בבית

בעבור מבשלת אוכל צמחוני וטבעוני. "פחות אכפת לי מה כל אחד אוכל, חשוב לי שיותר שאנשים יאכלו בבית. במקביל, חשוב לי שזה יהיה אוכל פשוט לעשיה וזמין לכל אחד, בכל מקום", היא מסבירה. "חשוב לי גם שהאוכל יהיה טעים ואני מלמדת לעבוד נכון עם ירקות ועם תיבול. אני מצליחה לעזור לאנשים לעשות שדרוג למטבח ולייעל אותו. זה שינוי הדרגתי".

 

תום בעבור (צילום: שרון הורוביץ)
תום בעבור(צילום: שרון הורוביץ)
  

תום גדלה בקיבוץ. "שם לא למדתי לבשל", היא צוחקת. "התחלתי לבשל בשנת השרות שלי והמשכתי כסטודנטית. זו היתה התרפיה שלי, בישול זה הזמן שעושה לי סדר בראש".

 

כשהבן הגדול שלה נולד, היא רצתה להישאר איתו בבית ואחרי כמה חודשים החליטה להתחיל לבשל לאנשים. "אחרי שנשאלתי על סדנאות, התחלתי ללמד ואת אלה אני עושה כבר 7 שנים. בהתחלה עבדתי לבד בבית והיום כבר יש לי 15 מבשלות בכל הארץ ואני מנהלת את הצוות, מכשירה מבשלות ומפתחת מתכונים ובצד השני יש את הלימודים עצמם".

 

מה החזון שלך?

"בימים אלה אני מתכננת בית ספר לבישול בריא וזה גם האימון שאתן. אני מנחת קבוצות בהכשרתי. אנשים שרוצים לעשות שינוי הם אלה שממשיכים לשאול שאלות ומגלים סקרנות מתמשכת".

 

טיפ לאיזון בחיים

"לקנות הרבה ירקות הביתה, גם כאלה שלא מכירים. להכניס לתנור והנה, יש לכם אנטיפסטי שמספק תמיד אוכל בריא אמיתי בבית".

 

רונית כהן תמיר | "לחיות את החיים ולא רק לנתח אותם"

כהן תמיר מטפלת מעל 15 שנה במה שהיא מכנה "המגפה של המאה ה-21" – דכאון וחרדות, היא אומרת, הן ממש מגפה. "פיתחתי שיטת טיפול שהיא שילוב ידע וניסיון של מעל 10,000 שעות טיפול בלקוחות שמפנים אליי פסיכולוגים, פסיכיאטרים, רופאי ילדים ונאורולוגים".

רונית כהן תמיר
רונית כהן תמיר

לכהן תמיר סיפור חיים מעניין. היא נשואה, אמא לשלושה וסבתא לשמונה. 25 שנה היתה אנליסטית בשוק ההון ובעקבות משבר חיים עשתה לפני יותר מ-15 שינוי והפכה למדריכת חיים, לצמיחה אישית ורוחנית. היא למדה אימון אישי, NLP, ACT, פסיכולוגיה חיובית, CBT, מיינדפולנס, מוטיבציה ועוד והוציאה לאור שני ספרים – האחד עם סיפור חייה שנקרא "כמו כל אחת אבל אחרת" והשני "אספקלריה" שמביא סיפורים על אנשים שעברו פריצות דרך בחיים בעקבות

 

"לפני 20 שנה עברתי משבר גדול והבנתי שכסף אינו מביא לי שלווה. רציתי לטפל בעצמי, מצאתי את השיטות האלה והחלתי ללמוד אותם. אגב, אני ממשיכה ללמוד כל העת, מהמנחים המובילים בעולם", היא אומרת.

 

כהן תמיר עסוקה מאד; היא מרצה ומלמדת, עושה הדרכות למטפלים וממשיכה לטפל בעשרות מטופלים בקליניקה הפרטית שלה.

 

מה החזון שלך?

"יש דרכים לחיות את החיים ולא לשרוד אותם וזה על ידי אימון המוח מפני שהנפש שלנו קשורה למוח. אנחנו צריכים לחוות את החיים ולא רק לנתח אותם".

 

טיפ שלך לאיזון בחיים

"צריך לשבת ולחשוב מה באמת חשוב ומשמעותי עבורך, איזה איכויות מנטליות חשובות לחיים שלך, מה רוצים להשאיר אחרינו בעולם הזה ואיך מיישמים את זה".

 

דודי צזנה | מנחה לאורח חיים בריא

צזנה הוא מאמן כושר. הוא ובת זוגו הם בעלי Let's dudi's המיועדת לנשים. הוא מתאים להן אימון בתנועה ולפי יכולת, שמשלב עולם של כוח, יוגה, פילטאיס, גמישות ותנועה. הן נשקלות ונמדדות על כמות המים שהן שותות ובסוף כל אימון מבצעות הרפיה באמצעות מדיטציה. הן עושות את זה בקבוצה, בביתן שלהן או בשיחות וידאו.

 

דודי צזנה (צילום: טל צבר)
דודי צזנה(צילום: טל צבר)

בגיל 17 השיל צזנה 30 ק"ג ממשקלו. "היה לי חשוב לשמור על זה והתחלתי ללמוד. לרדת זה דבר אחד, לשמור על זה , זה האתגר. הבנתי שהאתגר הזה מחייב איזון בין אכילה בריאה ושמירה על כושר", הוא אומר.

 

"השינוי במשקל היה כתוצאה משינוי תזונתי שביצעתי. תמיד עשיתי כושר אבל אכלתי לא נכון וכך הגעתי ל-103 ק"ג. ראיתי את זה פעם בתמונה שלי ושל בת הזוג שלי כשלא זיהיתי את הבחור שבתמונה. התחייבתי בפני בת הזוג שלי לשינוי וההתחייבות הזו חשובה כי היא רותמת אותך לתהליך ואת הסביבה לתמוך", הוא מספר. "לקח לי חודש להניע את התהליך ואז נרשמתי לשומרי משקל, קיבלתי את השיטה ותוך חצי שנה ירדתי 30 ק"ג". צזנה, שכבר עבד בעבודה בטוחה ונוחה בתעשייה האווירית, החליט לעזוב הכל והחל ללמוד אימון גופני.

 

מה החזון שלך?

"אני מקווה להיכנס להרצאות בבתי ספר ולהתרכז בגילאים הצעירים. מקווה שהתנועה שלי תגדל ואוכל להכשיר גם מאמנים", אומר צזנה. בנוסף הוא כותב באתר one body, שמתנהל באינסטגרם ובכוונה לגדול להיות אתר הכושר הראשון של ישראל. בימים אלה הוא כותב ספר שייקרא "זכיתי להיות שמן", בו הוא מתאר את התהליך שעבר ואיך הוא משפיע על כל תחום אחר בחיים.

 

טיפ לאיזון בחיים

התמסרות והמשכיות לכל תהליך יביאו לאיזון אמיתי לאורך שנים.

 

אורלי פיינה | "היו קשובים לגוף שלכם"

פיינה היא דיאטנית קלינית מזה 27 שנים ובאימון היא תבצע לווי תזונתי מול כל אחד לפי צרכיו, ברמת טיפים תוך התמודדות עם צרכים וקשיים.היא מנהלת תחום התזונה של אסם ויש לה צוות של 3 דיאטניות שתפקידן בין השאר לפתח ולשפר מוצרים משלב הרעיון ועד ההשקה.

אורלי פיינה
אורלי פיינה
 

 

מה החזון שלך?

ליווי תזונתי-מדעי של תהליכי פיתוח ושיפור מוצרים, מהשלבים המוקדמים מאפשר קידום של מודעות לתזונה נכונה ובכך לתרום לשיפור איכות החיים של ציבור הצרכנים .

 

טיפ לאיזון בחיים 

הכי חשוב בתזונה להיות קשובים לגוף ולצרכים ופחות לטרנדים להתמיד בהרגלים ובכך לאפשר איזון. 

 

בני בז'ה | לנהל נכון את המטבח

בז'ה מבטיח לעזור לאנשים לטפל במגבלות הקולינריות שלהם: "אני לא עוסק בבחירות תזונתיות אלא בארגון נכון של המטבח, כך שכל אחד יוכל לתפעל אוכל במטבח הפרטי שלו באופן יעיל וכלכלי, שיקל עליו לתפעל את אחד הכישורים הבסיסיים בחיים – בישול אוכל".

 

בני בז'ה (צילום: מתן כץ)
בני בז'ה(צילום: מתן כץ)
 

בז'ה בוגר בית ספר "בישולים" ומגיל 15 הוא נמצא בעולם המסעדנות. "עבדתי באקדמיה לבישול של חברת בולטהופ והייתי שף תפעולי ב"רפאל" של השף רפי כהן", הוא מספר. אחר כך פתח מסעדה שנתנה פרשנות עכשווית לאוכל תימני בשם "ימאן סטריטס" "אבל נאלצנו לסגור בסוף בגלל מתח הרווחים. סגרנו בשיא", הוא מסביר.

 

היום הוא מלווה מסעדות ותיקות וחדשות, בונה עבורן תפריטים, מייעץ, מקים מערכות תפעול ועוד. הוא עובד עם צוותים יעודיים וגם מעביר סדנאות בישול של סוגי אוכל שונים.

 

מה החזון שלך?

"מסעדה זה חלום אבל אני ריאלי ופרקטי ואני רואה שזה חלום שנדחק הצידה", הוא אומר. "אני רוצה לפתוח סטודיו קולינרי לאנשים שאינם רוצים לבשל באופן מקצועי אלא לעצמם".

 

טיפ לאיזון בחיים

"שכל אחד יוכל ללמוד חוקים בסיסיים במטבח וידע לתפעל אותו ברמה יומית".

 

נריה שפירא| טוב לאדמה, טוב לאדם ויוצר שפע

שפירא עוסקת בתחום של אקולוגיה וקיימות, בשיטה שנקראת פרמקלצ'ר – תכנון אקולוגי עם 3 ערכי ליבה: טוב לאדמה, טוב לאדם ויצירת שפע.

 

נריה שפירא (צילום: מזל שופן )
נריה שפירא(צילום: מזל שופן )
 

"הדרך לביצוע השיטה יכול להיות על כל מערכת סוגרה: משפחה, בית, קהילה וכל יחידה אחרת. זה כולל הכנסת אורח החיים הזה לחיי היומיום והביצוע שלו באופן יחסי לאורח החיים שכל אחד מאיתנו חי. הכל נעשה תוך מבט על אספקטים שונים: האוויר, האדמה, משק המים, האנרגיה האישית והסביבתית ואנחנו מוצאים דרכי טיפול שמותאמות לאורח החיים ולסביבה של אותה יחידה מטופלת".

 

"מילדות היתה לי משיכה גדולה לטבע ולנוכחות שלו", היא מספרת. "בן זוגי היה חזק בעניין של קיימות. נרשמתי לקורס בפרמקלצ'ר ומצאתי מבחינתי את המקום שלי בחיים וזה משפיע על כל דבר בחיי. במקביל אני אמא בחינוך ביתי והקמנו גן במעורבות הורית".

 

שפירא מספרת שכבר 3 שנים היא חלק מצוות בעיר מגוריה, רחובות, שפועל לקידום מרכז קיימות בעיר. "אנחנו יוצאים בפיילוט של הקמת גינות קהילתיות בעיר ועד סוף השנה אנחנו מקווים להפעלה של 3 מהן כחלק ממהלך מקיף, כך אני מקווה. הגינות יהיו חלק ממרכז קיימות שיעזור לקרב את התושב לטבע ולאדמה וייצר קהילה סביבן", היא מספרת.

 

מה החזון שלך?

"לייצר מערכת מאוזנת ומאזנת לאדם ברחובות ובמקומות נוספים. החיבורים האנושיים שנוצרים כתוצאה מכך חשובים לא פחות מהעניין הסביבתי".

 

טיפ לאיזון בחיים

"קטן זה יפה, לאט זה שפוי – קחו דבר אחד בחיים ושנו אותו לאט לכיוון של איזון בחיים".

 

רננה סגמן |הקניית כלים לחיים לילדים

סגמן היא יועצת שינה, מדריכת הורים, שפיתחה 2 מוצרים משפחתיים ולומדת NLP מאסטר. היא אמא לשלושה שהיתה מנהלת פרויקטים שבער בה הרצון להתמחות בתחום ההורות ועשתה את השינוי.

 

רננה סגמן (צילום: אריאל צעירי אפשטיין)
רננה סגמן(צילום: אריאל צעירי אפשטיין)
 

"גיליתי את תחום בעיות השינה מפני שהבן הגדול שלי לא ישן שנתיים שלמות כשהיה תינוק וזה מה שלמדתי. בתשע השנים האחרונות ליוויתי כמה עשרות משפחות והצלחנו להחזיר את השינה לבית, תוך הקשבה לילד ולמשפחה", היא מספרת ומסבירה שהיא בונה תכנית שינה, שמתאימה למשפחה ובליווי שלה מתחילים בשינויים מושכלים, מהחלק הפנימי ומשם ההורים יכולים לקחת את זה הלאה.

 

"למדתי בסמינר לווינסקי הדרכה הורית ויעוץ משפחתי. זה הוסיף לי הרבה גם במשפחה הפרטית שלי. למדתי להיות הורה מוביל, מכיל ומגיב וזה שיפר את מערכות היחסים והשיתוף בין כל בני המשפחה. ה-NLP הוא רובד נוסף ליכולות שלי ומביא שינוי דפוסי התנהגות ונותן אפשרות להורה לחקור ולעזור לבניית אמונותיו ותפיסות שלו. זה משנה סגנון חיים וגישה לחיים ומחזיר שליטה להורה".

 

מה החזון שלך?

"לילדים יהיו כלים מיטיבים להתמודד עם החיים מחוץ לבית ובטחון עצמי וההורים יהנו מההורות ויהיו מובילים ומשמעותיים כהורים".

 

טיפ לאיזון בחיים

"צריך לראות את הטוב ואת מה שלמדנו ממה שקרה לנו כדי ללמוד לעתיד. טוני רובינס אומר: להגיד זה קרה עבורי ולא קרה לי, יכול להביא אותנו לאיזון אמיתי".

 

לא פעם אנחנו מרגישים שיצאנו מאיזון, מטרתו של פרויקט "חיים מאוזנים - חיים טובים" לעזור לכם להיכנס לאיזון בעזרת צוות מנטורים, כל אחד בתחומו, שיתנו טיפים ועצות שיכולים לעזור לכל אחד ואחת מאיתנו, כיחידים וכחלק מהמשפחה, כי חיים מאוזנים = חיים טובים.

  

הכתבה פורסמה ב"ידיעות אחרונות"

 

בשיתוף אסם-נסטלה

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
מחפשים איזון
צילום: shutterstock
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים