עיצוב המטבח מאז ומעולם היווה נקודת מפתח לעיצוב הבית. עיצוב פנים: מאיר בן גיגי

להכניס קצת צבע למטבח: הטרנד החדש מוציא את הלבן ומכניס בחירה בגוונים חזקים

היום כולם כבר מסכימים: המטבח הוא אחד החללים הכי חשובים בבית, אם לא החשוב ביותר. וההשקעה בעיצוב – בהתאם. ואם פעם הקפדנו לשמור על מטבח בצבעוניות ניטרלית ורגועה, היום התמונה שונה לגמרי – צבעונית מאוד ומועשרת במכשירי חשמל שמותאמים בדיוק לעיצוב החלל

מוגש מטעם קבוצת ח.י.
פורסם:
המטבח הוא אחד החללים החשובים בבית, הוא נמצא במרכזו גם מבחינת המיקום וגם מבחינת החשיבות – בתרבות הישראלית אנחנו חיים סביב המטבח והאוכל. “בגלל מרכזיותו, עיצוב המטבח מאז ומעולם היווה נקודת מפתח לעיצוב הבית”, אומרת עדי כדורי, מנהלת קשרי אדריכלים בקבוצת ח.י. “הוא נמצא במרבית המקרים בחלל משותף עם הסלון ולמעשה משמש חלק אינטגרלי בחלל האירוח”.
באופן מסורתי וקלאסי, המטבח היה מעוצב בלבן, “מכאן גם שמם המסורתי של מוצרי החשמל במטבח – עד היום הם נקראים ‘קו לבן’ למרות שרובם היום לא לבנים כלל”, אומרת כדורי. כיום אפשר לראות סגנונות שונים של עיצובים למטבח, הצבע השחור נכנס לאופנה ממש בשנים האחרונות ותפס תאוצה, ומעצבים רבים גם בוחרים לרקום במטבחים נקודות צבע ייחודיות שייתנו את הטון. אבל יש גם כאלה שמעיזים בגדול ומשלבים צבעוניות לא קונבנציונלית במטבחים שהם מעצבים, שנותנים אפקט מעניין, חדשני ויש שיאמרו אפילו נועז בחללי המטבחים השונים.
“אני חושב ומאמין שעיצוב הבית חייב להיות ייחודי, אלגנטי ולעתים גם נועז”, אומר המעצב מאיר בן גיגי. “התפקיד שלנו בתור מעצבים הוא לחבר את האישיות והאופי של דיירי הבית ואת טעמם, לפלטת הצבעים, לחומרים ולמבנה החלל עצמו. המטבח, שכיום הוא פתוח ופונה לסלון, חלק אינטגרלי ממנו, הוא אחד החללים החשובים בעיצוב הפנים וחייב להיות גם פונקציונלי וגם מעוצב.
8 צפייה בגלריה
עיצוב המטבח
עיצוב המטבח
הכנסת צבע כחול רויאל לבית ולמטבח נתנה לו מראה מיוחד ושונה. עיצוב פנים מאיר בן גיגי
(צילום: עינת דקל)
“בבית שתכננו באכזיב השתמשנו בעיקר בגוונים בהירים לבנים וקרמיים בעיצוב החללים, כך שהכנסת צבע כחול רויאל לבית ולמטבח נתנה לו מראה מיוחד ושונה. הכחול של הארונות מתכתב עם הכחול של הים הנשקף מבעד לחלונות ומתחבר ומשקף את האופי של דיירי הבית. במקרה זה החלל הציבורי בהיר ושקט, והמטבח הכחול גונב את ההצגה. בעלת הבית אוהבת מאוד לארח ולבשל, ולכן היה לי חשוב לשלב מקרר 1.20 מטר בולט שאינו אינטגרלי אבל שישתלב עם הצבע המיוחד. בחרנו במוצרי החשמל של אסקו בצבע נירוסטה שחור מוברש. זו הייתה בחירה מושלמת, כך שהגוונים השתלבו יפה, הגובה של המקרר מעל הסטנדרט וזה מאפשר אחסון רב יותר ונוחות מקסימלית לדיירים”.
לפני כחודש נפתח בית דולו, בית עיצוב שמשמש כמשכנו החדש של סטודיו דולו ובנוסף מארח אירועים ותוכן בתחום העיצוב, מייצר חיבורים ומעודד חילופי השראות מעולמות שונים עבור אנשי מקצוע מהתחום. ״לבית דולו בחרנו פלטת צבעים הנסמכת על הנוף שעוטף אותנו, שכולו טבע והוא משתנה כל חודש בהתאם לעונות השנה”, מסבירה עדי קליין, הבעלים של בית דולו. “אחד הצבעים הבולטים סביבנו הוא צבע האדמה שגם מיתרגם לחומריות טבעית וגם תורם ליצירת אווירה אינטימית וחמימה”.
8 צפייה בגלריה
בית דולו
בית דולו
צבע האדמה תורם ליצירת אווירה אינטימית וחמימה. עיצוב פנים: סטודיו דולו
(צילום: מיכאל תקווה)
כחלק מהתפיסה העיצובית של קליין נצבעו משטחים שלמים בגוון אחד. התקרה צבועה ירוק, אחד מהגוונים הבולטים בפלטת הצבעים שנבחרה למקום ובמטבח שולט גוון הטרקוטה. צבע המשטח במטבח מותאם לצבע של אריחי החיפוי שעל הקיר והתוצאה המתקבלת היא של קולור בלוק הממוסגר בארונות מעץ טבעי, שמחזק את החיבור לטבע ומדגיש אותו.
“בחרנו את פלטת הצבעים ויישמנו אותה בקונספט של One Color. הריהוט סביב – שולחן וכיסאות בר – גם הוא בצבע טרקוטה ומהדהד את הבחירה ואת התפיסה שלנו שלפיה הכוח של הצבע מתעצם כשהוא מופיע כאלמנט אחיד”, אומרת קליין. במוצרי החשמל שנבחרו למטבח מקולקציית Pro של המותג אסקו, שולט גוון הנירוסטה. “זהו גוון טבעי שמייצר ניטרליות. הוא לא מתחרה בעץ ומאפשר לטרקוטה לקבל מקום של כבוד”, מוסיפה קליין.
8 צפייה בגלריה
בית דולו
בית דולו
עם גוון טבעי שמייצר ניטרליות. עיצוב פנים: סטודיו דולו
(צילום: מיכאל תקווה)
לצבעים יש תפקיד שחורג מתחום העיצוב, והם משפיעים על מצב הרוח ועל האווירה בבית. צבעים שונים יתאימו לאנשים שונים הן מבחינת טעם אישי והן מבחינת סוג ההשפעה הרצויה. במילים אחרות, יש מי שירצה בית רגוע ומרגיע ויש מי שירצה דווקא אנרגיה סוערת ויצירתית. “בתור אדם שהדי־אן־איי שלו מלא בצבע, אור וחוש הומור, אני משתמשת בקשת רחבה של צבעים וצבעוניות ומציעה לכל אחד ואחת מלקוחותיי את הצבע והמאפיינים הייחודיים שלהם”, אומרת מעצבת הפנים ליאורה שטרנפלד. "בעזרת האנרגיות והצבעים האהובים על לקוחותיי אני יוצרת מסיבה מעוצבת המאפיינת אותם. כמו כן, אני תמיד דוחפת להעז ולצאת לדרך שיכולה להשפיע עלינו ועל מצב רוחנו ולתת לכל אזור בבית את המאפיינים הצבעוניים שלו, תוך כדי רב שיח עם הלקוחות ויושבי הבית.
8 צפייה בגלריה
עיצוב המטבח
עיצוב המטבח
צבעים משפיעים על מצב הרוח ועל האווירה בבית. עיצוב פנים: ליאורה שטרנפלד
(צילום: מיכאל תקווה)
"יש אנשים שזקוקים לרוגע, ואותם אני מכוונת לצבעים פסטליים רגועים בגוונים של כחול, ירוק ועוד. אלה הזקוקים לזריקת אנרגיה מקבלים צבעים חמים בגוונים כתומים, אדומים ועוד, מאותה משפחת צבע. היכולת שלי להכניס את הצבע פנימה לעבודות יוצרת ייחודיות לכל עבודה. הכול קשור לנטייה ולרצון חסרי פחד להטמיע את האני של כל אחד מהמשתתפים בפרויקט”.
8 צפייה בגלריה
עיצוב המטבח
עיצוב המטבח
יש מי שירצה בית רגוע ומרגיע ויש מי שירצה דווקא אנרגיה סוערת ויצירתית. עיצוב פנים: ליאורה שטרנפלד
(צילום: מיכאל תקווה)
כמובן, בחירת הצבעים קשורה גם לאופי ולמאפיינים של החלל עצמו. אי אפשר להתייחס באופן זהה למטבח קטן ודחוס של דירה עירונית ולמטבח רחב ידיים ובעל תקרה גבוהה בבית פרטי. “בחרתי למטבח שבתמונות צבע סגול חציל נועז מאוד”, אומרת המעצבת סנדרה חליווה. “זה לא צבע שכל אחד יחשוב עליו במטבח שלו, ולא כל בעל בית יסכים לזרום איתך ולזרוק כזה כתם צבע משמעותי בחלל. הסיבה לבחירת הצבע הנועז טמונה בחלל של המטבח. יש פה חלל מאוד שטוח וגבוה, עם צבעים מתונים, ושימו לב שאנחנו לא יכולים ליצור משטחי עבודה פונקציונליים על גבי חלונות הזכוכית שבו. בעצם מה שנותר לנו לעבוד עליו במטבח הוא קיר אחד גדול.
8 צפייה בגלריה
עיצוב המטבח
עיצוב המטבח
זה לא צבע שכל אחד יחשוב עליו במטבח שלו. עיצוב פנים: סנדרה חליוה
(צילום: שי אדם)
“מתוך כך תכננתי אי גדול ורחב המאפשר לכלול את כל הפונקציות והמוצרים הטכנולוגיים, אבל ברמה העיצובית למעשה אלה שני קווים מקבילים שאין בהם יותר מדי עניין – קיר אחד ואי רחב. הבחירה הנועזת בצבע נותנת אפקט מיוחד לכל החלל הזה, הצבע נותן ‘באזז’ למטבח ומרים אותו. וכמובן, הצבעוניות מתכתבת עם חלל האירוח שממול, כך שהוא לא מנותק מהמראה הכללי בחלל.
“לקיר הסגלגל הזה הצמדתי מוצרי חשמל של גורנייה, שגם הם מיוחדים ושונים בעיצוב שלהם. במקרה הזה, כמו בהרבה מקרים של עיצוב מטבחים, אנחנו מתחילים לעצב מהמוצרים עצמם, הם נותנים לנו את ההשראה. העיצוב שלהם מכוון אותנו לאן שאנחנו רוצים להמשיך, וכך החלל מתהווה. כיוון שיש פה קו אחיד בין המוצרים השונים אפשר להשתמש בצבע משמעותי בלי ליצור עומס בעיניים. להפך, הפרטים משלימים זה את זה”.
8 צפייה בגלריה
עיצוב המטבח
עיצוב המטבח
הפרטים משלימים זה את זה. עיצוב פנים: סנדרה חליוה
(צילום: שי אדם)
“ככל שעולם העיצוב התפתח והתקדם, כך השתדרגו מוצרי החשמל כדי להתאים לכל דרישה ומחשבה, מתוך ההבנה שגם מוצרי החשמל כחלק מהעיצוב הכללי צריכים להיות לא רק פרקטיים ומתקדמים אלא גם מעוצבים”, מסכמת כדורי. “מוצרי החשמל כיום תומכים בדרישות העיצוב של כל לקוח. כשהשחור נכנס למטבח, גם מוצרי החשמל השחורים ניצחו בראש טבלת המכירות, ואנחנו רואים שככל שיש טרנדים עיצוביים אנחנו יודעים לתת מענה עיצובי גם באמצעות סגנונות המוצרים – אם זה גימור חזיתות בסגנון רטרו למטבחים כפריים למשל, אם זה בקווים נקיים וישרים למטבחים בעלי אופי תעשייתי, או לעתים גם באמצעות מקררים אינטגרליים שמקבלים את החיפוי המעוצב של ארונות המטבח. יש פתרונות מעוצבים גם בתחום מוצרי החשמל עד לרמה של ידית לתנור עם פס נירוסטה שיתחבר לגוונים שחורים. כמעט הכול ניתן לפתרון היום, ואנחנו בקבוצת ח.י משתדלים לתת מענה לא רק לטכנולוגיה המתקדמת ביותר, אלא גם לעיצוב המוביל והפופולרי ביותר”.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button