Design With Impact

לעצב עם אימפקט: שבוע העיצוב בדובאי מתחיל עכשיו

חיבור לטבע ולמורשת המקומית, אמנות במטאוורס, עיצוב בר קיימא וכל הנושאים הבוערים על סדר היום

פורסם:
1 צפייה בגלריה
Design With Impact
Design With Impact
Design With Impact
(מתוך חשבון האינסטגרם dubaidesignweek)

אירועי העיצוב ממשיכים והפעם, אנחנו נוחתים בדובאי. דובאי עובדת בשנים האחרונות במטרה לבסס את מעמדה בזירת העיצוב הבינלאומית. השבוע יוצא לדרך שבוע העיצוב בעיר המתקיים ברובו ברובע העיצוב d3 ובמוקדים שונים ברחבי העיר וכולל את יריד העיצוב המרכזי של עיצוב האמירויות הערביות, תערוכות, מיצבים, תחרויות וסדנאות במגוון דיסציפלינות. אלה הפרויקטים שסיקרנו אותנו במיוחד.

השנה, הנושא שילווה את שלל הפעילויות והמיצגים של המאורע החגיגי הוא 'Design with impact' שמבטא את הכוח שבעיצוב להשפיע באופן חיובי על הסביבה שלנו. דומה לאירועי עיצוב חשובים אחרים מסביב לעולם, שבוע העיצוב בדובאי אינו נישאר מאחור וגם הוא שם את הסוגיות הסביבתיות בראש סדר העדיפויות. השנה, תתקיים מהדורתה השלישית של תערוכת האדריכלות 'd3 Architectural exhibition' ובה יציגו עיצוב וחומרים ברי קיימא בעלי השפעה חיובית על הסביבה. בין המיצבים שלוקחים חלק בתערוכה, תוכלו לראות טבעת צבעונית שחלקיה מחזירים אור ומאירים את הסביבה בצבע ובסנכרון מלא עם הסאונד ברקע. לזה, תוסיפו מופע לייזרים, הקרנות וידאו ותמונות בתלת-ממד שמשתלבים יחד למופע מוזיקלי וויזואלי.

מיצב בשם 'Once Upon A Forest' מביא את עצי המנגרובים האייקונים של הנסיכות אל הנוף האורבני. מי שעומד מאחוריו הוא משרד האדריכלות 'OBMI' שמתבונן בטבע כמקור השראה. במיצב, כמו צמרת עץ, הענפים הטבעיים מעניקים מחסה והגנה ליושבים תחתיהם ומגלמים אפשרויות בנייה ותכנון חדשות.

בימינו אי אפשר שלא לתת במה לעיצוב הדיגיטלי, שדה שהולך ותופס מקום מכובד בתרבות שלנו ובאמנות סביבנו. תערוכת ' 'Design in the Metaversתציג את תפקידה של אמנות המטאוורס בעולם שלנו, את האופן שבו היא מגדירה מחדש את גבולות הגזרה בתחום העיצוב ואיך שהיא באה לידי ביטוי בתעשיות שונות החל מעולם המשחקים, דרך אדריכלות, אופנה ואפילו נדל"ן.




כתבות קשורות:

המיצב הבא יגרום לכם להרים את הראש ולהוציא את העיניים הלכודות במסכים הקטנים והניידים שלנו. באמצעות תנועות קינטיות ומשחק של השתקפויות, המציאות היום יומית והסביבה נטמעות במיצב, שמכריח אותנו להקדיש להן תשומת לב. יצירה דינאמית שכל צעד משנה את הנוף שנשקף ממנה ומאפשר לצופה להסתכל על העולם בעיניים חדשות.

בלב עבודה אחרת מוצב 'סוהיל', כוכב בעל חשיבות בעולם הערבי, שמבשר על תנאי מזג אוויר קרירים, סמל לשגשוג ושפע. עיצוב המיצב משלב מבנה מתכתי בגימור מראה עם צינורות תאורת לד ושואב השראה מהכוכב המפורסם וחילופי העונות שהוא מביא איתו.

האירוע המסחרי של שבוע העיצוב בדובאי נקרא 'Downtown Design' ובו צפויים להשתתף מעל ל-200 מותגים אזוריים ובינלאומיים. ביריד המוביל יציגו את מיטב העיצוב העכשווי, לצד מהדורה המתרכזת בעיצוב בסדרה מוגבלת והתאמה אישית. במתחם זה, ממוקמת גם תערוכת 'UAE Designer Exhibition', חלון ראווה לכוכבים עולים ויוצרים שונים בסצנת העיצוב האזורית. תערוכה מעניינת נוספת היא 'Shamal Sand Stone Stars' של אוניברסיטת ''Polimoda. מדובר באקדמיה הראשונה שמתפקדת כשגרירה של האו"ם לענייני בר קיימא והיא תציג שם את תוצריה לציבור הרחב.



מכולת איקאה לשינוע בגודל של 15 מטר על 15 מטר, תהפוך בשבוע הזה לבית בר קיימא. היוזמה של ענקית הרהיטים השוודית מציעה פתרונות ושינוים מינוריים וישימים בחיי היום-יום. הפרויקט מתמקד בצמצום הבזבוז במזון, השימוש בחד פעמי ובמים, מעבר לתאורה ומכשירי חשמל חסכוניים באנרגיה ותיקון ומחזור פריטים ישנים, במטרה למזער את כמויות הפסולת שאנחנו מייצרים בעולם.

כדאי לעקוב.

רוצים להתעדכן בכל פעם שעולה כתבה? עקבו אחרינו באינסטגרם
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button