שתף קטע נבחר

הפגישה שהובילה לפסילה: "ידעו עליה קודם, גם המועמד ביתן נפגש עם עו"ד פישלר"

ועדת המינויים ציינה את הפגישה בין המפכ"ל המיועד לעו"ד פיני פישלר, מבקר ידוע של המשטרה וסנגורו של מתלונן נגד אדרי, כסיבה מרכזית לפסילתו. ל-ynet נודע שגם ניצב דוד ביתן הזמין אותו ללשכתו. פישלר: אדרי היה צריך לחשוף בעצמו שנפגשנו

בעקבות החלטת ועדת גולדברג לפסול את מועמדותו של ניצב בדימוס משה (צ'יקו) אדרי לתפקיד מפכ"ל המשטרה הבא, עקב פגישה עם עו"ד פיני פישלר שמייצג מתלונן נגדו, שלושה ימים לפני הופעתו בוועדה למינוי בכירים, אמרו ל-ynet גורמים המעורים בפרטים: "על הפגישה עם פישלר הם ידעו כבר בתחילת הדיונים וכשאדרי התראיין אצלם. למה הם היו צריכים לשלוח אותו לפוליגרף? הרי ממילא הם החליטו לפסול אותו על אותה פגישה מדוברת. אחרי שהוא עבר את הפוליגרף ועבר את כל הדברים האחרים הם נזכרו באותה פגישה. זה נראה תמוה". בעקבות הפסילה, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט יבחן בשעות הקרובות את ההחלטה וכן את עמדתו של השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן.

 

ארדן יילחם בפסילת אדרי. שקד: הממשלה ממנה, לא הוועדה

 

 

רפי רותם, שאותו מייצג עו"ד פישלר, התלונן באותו נושא גם כשאדרי מונה למפקד מחוז ירושלים וגם לאחר מכן כשהוא מונה למפקד מחוז תל-אביב, ואולם למרות תלונתו הוחלט למנות את אדרי לשני התפקידים הבכירים. עו"ד פישלר הינו מוכר כמי שמבקר את המשטרה ומחדליה לאורך שנים. מדי חודש הוא מפרסם את "דו"ח פישלר", שבו הוא מציג מחדלים לכאורה של המשטרה.  

 

תהייה נוספת, שעליה מצביעים מקורביו של אדרי, היא שהפגישה שלו עם פישלר התקיימה ב-15 בנובמבר, ואילו מכתב התלונה של רפי רותם - שאותו מייצג פישלר - נשלח שבועיים קודם לכן. "ברור שהוא לא יכל היה להשפיע ולא ניסה להשפיע כהוא זה על התלונה", אמרו גורמים הקשורים למשטרה.

 

רוני אלשיך גלעד ארדן ומשה אדרי (צילום: מוטי קמחי)
אדרי, השר ארדן והמפכ"ל אלשיך(צילום: מוטי קמחי)

 

אבל אדרי אינו המועמד היחיד לתפקיד המפכ"ל ששוחח עם פישלר. ל-ynet נודע כי גם ניצב דוד ביתן, שהיה בין שלושת המועמדים לתפקיד, נפגש עם עורך הדין. הפגישה התקיימה בלשכתו של ביתן, המכהן כמפקד מחוז תל אביב. ביתן ביקש גם הוא ללמוד על המשטרה שפישלר הוא אחד מגדולי מבקריה. פישלר הציג בפני ביתן דו"ח עם ליקויי המשטרה והשניים קבעו כי ימשיכו לעבוד ביחד גם בהמשך.

 

גם אדרי, לטענת מקורביו, קיים פגישה עם פישלר מתוך רצון ללמוד על מחדלים לכאורה של המשטרה ועל הבעיות במשטרה כפי שרואים אותם מבחוץ. 

 

פישלר עצמו אמר הבוקר ל-ynet כי לא הופתע מהחלטת הוועדה: "אני חושב שהוא היה צריך לחשוף את זה מיוזמתו. הוא בא יומיים קודם, הוא היה בוועדה ביום ראשון 18 בנובמבר, אנחנו היינו בפגישה ב-20 בנובמבר, יומיים אחריו וסיפרנו באופן פתוח עם גילוי שלם מלא ונאות על הפגישה". פישלר אמר כי אדרי יזם את הפגישה: "הוא קבע, הוא יזם, הוא תיאם, טלפונית, סמסים, הכול, בלי מזכירות".

 

עורך הדין הוסיף על החלטת הוועדה: "אולי זה לעקור אחת ולתמיד תרבות של הסתרה. לא שקר, אבל של הסתרה. אולי זה להשריש ולקבע פעם אחת את האמינות ואת הגילוי השלם. את הפתיחות, את היושרה. אולי שיקול הדעת שלו היה מוטעה. אולי מה שנקרא בדוק היטב בציציותיך". על הדיווח לוועדת גולדברג, הוסיף פישלר: "תאר לעצמך שלא היינו מספרים את זה. הייתה חובה משפטית לספר. אדם צריך להיות ישר".

 

ממשטרת ישראל נמסר בעקבות הפרסום על הפגישה בין פישלר לניצב ביתן: "עורך הדין פיני פישלר נוהג כדרך קבע לנקוט בביקורת בוטה כנגד משטרת ישראל ושוטריה. ניצב דוד ביתן, כמפקד מחוז תל אביב המעניק שירותי שיטור למאות אלפי אזרחים ותושבים, נפגש עם תושבים ונציגי ציבור רבים מתוקף תפקידו. באחת מן הפעמים, בעת מפגש עם ד"ר פיני יחזקאלי, בוגר מב"ל וקצין משטרה ותיק, צורף עו"ד פישלר למפגש על ידי ד"ר יחזקאלי וניצב ביתן התבקש להקשיב לטענותיו וכך עשה. הפגישה התקיימה עוד בטרם עלה שמו של ניצב ביתן כמועמד למפכ"ל על ידי השר לביטחון הפנים ואף לפני שהודיעו על סיום כהונת המפכ"ל אלשיך. הניסיון לקשור בין פגישת עבודה לגיטימית בין מפקד במשטרה לנציג מהציבור ובין מועמדות למפכ"לות שהגיעה בשלב מאוחר יותר היא מגוכחת".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יריב כץ
משה (צ'יקו) אדרי
צילום: יריב כץ
מומלצים