שתף קטע נבחר

דו"חות חיוביים לפרטנר; הרווח הנקי עלה ב-8.4%

ההכנסות צמחו ב-5.2% ל-1.544 מיליארד שקל ברבעון וגוייסו 33 אלף מנויים חדשים. בסך הכל יש לחברה 2.856 מיליון מנויים, שכל אחד מהם מדבר בממוצע 368 דקות בחודש; הרווח הנקי עלה ל-247.3 מיליון שקל

חברת הסלולר פרטנר ממשיכה לצמוח ולגייס מנויים חדשים. החברה דיווחה היום (ה') כי הכנסותיה ברבעון השני של 2008 צמחו ב-5.2% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב-1.544 מיליארד שקל.

 

פרטנר הצליחה להכות חלק מהתחזיות, ולגייס 33 אלף מנויים חדשים ברבעון. בחברה מסבירים כי עיקר הגידול בהכנסות נבע מגידול של 4.5% בבסיס הלקוחות שלה בשנה החולפת. אחדים מבין מהאנליסטים חזו תוצאות טובות יותר, ואחרים חזו תוצאות זהות לתוצאות שפירסמה החברה. בכל מקרה, פרטנר לא היכתה את התחזיות.

 

הרווח הנקי שעליו דיווחה פרטנר עמד ברבעון השני של 2008 על 247.3 מיליון שקל - עלייה של 8.4% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. מלבד הרווח הנאה, שמיוחס לבעלי המניות, דיווחה פרטנר על חלוקת דיבידנד של כ-200 מיליון שקל, או 1.26 שקל למניה. מדובר ב-80% מהרווח הרבעוני, ובהתאם למדיניות המוצהרת של החברה.

 

הרווח התפעולי בניכוי פחת (EBITDA) של פרטנר עמד על 541 מיליון שקל ברבעון השני של 2008, אשר מהווים 35% מסך ההכנסות. מדובר בעלייה של 4.2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

 

ניתן לראות כי החברה צומחת בשיעור גבוה יותר משיעור הצמיחה ברווח ה-EBITDA, כלומר ההוצאות התפעוליות צומחות בקצב מהיר מצמיחת ההכנסות. בחברה מסבירים כי העלייה ברווח מוסברת באופן כללי על ידי הצמיחה בהכנסות, אשר מותנית במידת מה על ידי עלייה בעלות המכר. גידול זה מוסבר בשל זיכוי חד-פעמי של כ-24 מיליון שקיבלה החברה ברבעון השני לשנת 2007.

 

"הביצועים עלו בקנה אחד עם הציפיות"

בזווית התפעולית מדווחת החברה על תוספת של 33 אלף מנויים חדשים ברבעון השני של 2008, כאשר 27 אלף מתוכם הם מנויים המשלמים באמצעות כרטיס אשראי ובדיעבד (postpaid). נכון לסוף הרבעון, לפרטנר 2.856 מיליון מנויים בקירוב. החברה הצליחה להגביר את השימוש של לקוחותיה בשיעור שנתי של 11.2%, כך שלקוח פרטנר ממוצע ייצר ברבעון השני 368 דקות שיחה בחודש.

 

נתון זה גבוה מממוצע שלוש החברות שעמד ברבעון הראשון של 2008 על 355 דקות בלבד. אף על פי כן לא הצליחה פרטנר להעלות באופן מהותי את ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי (ARPU), אשר הסתכמה ברבעון בכ-158 שקל - עלייה מינורית של 0.6% בהשוואה לרבעון השני של שנת 2007.

 

בהתייחסו לתוצאות הרבעון אמר מנכ"ל פרטנר, דוד אבנר: "אני מרוצה מביצועיה של פרטנר ברבעון השני לשנת 2008 אשר עלו בקנה אחד עם ציפיותינו. להוציא את השפעת הזיכוי החד-פעמי בסך 24 מיליון שקל ברבעון השני לשנת 2007, ה-EBITDA של פרטנר צמחה הרבעון בשיעור של 9.3% בהשוואה לרבעון השני לשנת 2007 והרווח הנקי צמח ב-17.2%.

 

"ברבעון זה הצלחנו לגייס 33 אלף מנויים איכותיים, כאשר 80% מתוכם הינם מנויים המשלמים בדיעבד (postpaid). רמה זו של גיוסים - יחד עם ירידה בשיעור הנטישה ברבעון זה בהשוואה לרבעון הראשון של שנת 2008 - תואמת את הערכותינו הקודמות ביחס להשפעה ארוכת הטווח של תוכנית ניידות המספרים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: סיון פרג'
מנכ"ל פרטנר, דוד אבנר
צילום: סיון פרג'
מומלצים