שתף קטע נבחר

רנו מציגה: כבר לא אלופים בבטיחות

מנכ"ל קרסו, יבואנית מכוניות רנו לישראל, הכריז בעבר כי כל דגמי רנו ישווקו כאן עם מערכת בקרת יציבות המסייעת בתיקון טעויות נהג ועשויה למנוע תאונת דרכים. כעת הוא חוזר בו, עם השקת שני דגמים חדשים חסרי ESP. ומה יהיה עם כניסתו לתוקף של חוק המחייב מערכת שכזו, בעוד פחות משנה?

"החברה שלנו הייתה הראשונה שהחליטה להביא את כל המכוניות עם מערכת בקרת יציבות תקנית". כך אמר באפריל 2007 איציק וויץ, מנכ"ל קרסו. זאת, בשיאו של קמפיין בטיחות גדול ומרשים של רנו וקרסו, ששם דגש על בטיחות המכוניות המשווקות על-ידם בישראל. כעת מסתבר שהצהרות לחוד ומציאות לחוד. שני דגמים חדשים שמתחילה קרסו לשווק בישראל בימים אלה, אינם מציעים כל אפשרות לרוכשם עם מערכת הבטיחות המתקדמת. בנוסף, שני הדגמים האלה עשויים לזכות לחיים קצרים במיוחד אצלנו. מתחילת 2010 - בעוד פחות משנה - מחוייבות כל המכוניות הנמכרות בישראל להציע את המערכת. מכונית שלא תצוייד ב-ESP, לא תזכה לאישור ייבוא.

 

 

 

מדובר ברנו לוגאן MCV, מכונית סטיישן גדולה לשבעה נוסעים אשר מיוצרת במפעלי דצ'יה, ורנו סימבול, משפחתית קטנה שמבוססת על הקליאו ומיוצרת במפעלי רנו שבטורקיה. יש לציין כי לא רק מערכת בקרת היציבות נעדרת מרשימת האבזור המקורית (או האופציונלית) של שתי המכוניות. שתיהן מציעות רק ארבע כריות אוויר, זאת בזמן בו למרבית המכוניות מסוגן יש שש כריות אוויר.

 

יש לציין כי כאשר נערך מבחן הריסוק הראשון לדצ'יה לוגאן החדשה, נרשמה אכזבה רבתי. הלוגאן זכתה בציון של שלושה כוכבי בטיחות בלבד, מאכזב גם ביחס לתחזיות היצרנית שהעריכה כי תקבל ארבעה כוכבים. בנוסף קיבלה הלוגאן ציון בינוני בהגנה על ילדים, וציון נמוך בשמירה על הולכי רגל. אגב, לפני מספר חודשים הודיעה רנו כי היא מתכוונת להקים ארבעה מרכזי מחקר חדשים לשיפור בטיחותן של מכוניות המוצעות בשווקים מתפתחים. הלוגאן משתייכת לקטגוריה זו, אך בינתיים לא נערך לה מבחן ריסוק חוזר לשיפור הציון המקורי והמאד-מאכזב שקיבלה.


לוגאן. אלופה בבטיחות?

 

בני לוי, מנהל מותג רנו בקרסו, אישר ל-ynet כי בשלב זה ישווקו שני הדגמים המדוברים ללא מערכת בקרת יציבות, מכיוון שזו טרם הותאמה על-ידי היצרנית לדגמים אלו. לשאלה מה יקרה בעוד כ-11 חודשים, ב-1.1.2010, כשמערכת זו תהפוך לחובה על-פי תקנות משרד התחבורה, השיב לוי כי "עד אז אנו מאמינים כי היצרנית תשווק את כלי הרכב עם המערכת (תקנה שתהיה מחייבת גם בשוק האירופי), וכמובן שהם ישווקו איתן בישראל".

 

מהי מערכת בקרת יציבות?

מערכת ה-ESP, או בשמה הגנרי ESC, היא מערכת אלקטרונית המזהה באמצעות חיישנים מצבי החלקה. במקרה והמכונית מאבדת אחיזה, המערכת מסוגלת לבלום גלגל אחד או יותר, ולייצב את המכונית בנתיב בו בחר הנהג. מערכת זו, שיעילותה הוכחה כגבוהה מאוד גם במניעת התהפכות, תהפוך לחובה בשווקי העולם המערבי עד שנת 2011, וכבר ב-2010 תחויב בישראל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
תא הנוסעים בלוגאן MCV. מקום לשבעה, מפרט בטיחות דל
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים