שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    shutterstock
    החיים החדשים של אבי אחרי שרזה 52 ק"ג
    אבי שאמיל לא מצליח לדמיין לפעמים איך החיים שלו נראו לפני שעשה את השינוי הכי גדול של חייו ורזה 52 ק"ג. הוא מספר על הדרך שעבר ועל התובנות שהובילו אותו לחיות את החיים שתמיד חלם עליהם

    כשאבי שאמיל מסתכל על עצמו היום במראה, הוא לא מאמין שהיה פעם שמן. "הייתי אדם חסר ביטחון עצמי, לא היו לי חברים ואפילו לא הייתה לי מודעות שאני סובל בגלל המצב שלי", הוא מספר.

     

    היום, אחרי שרזה 52 ק"ג, לכל מסיבת יום הולדת שלו באים 500-600 אנשים. "אני מוקף חברים ואנשים, ואני בטוח שאם הייתי עדיין שמן לא הייתי לומד ומתפתח והייתי עצור יותר ופחות מצליח. בעיניי זה היה משהו שעצר את ההתפתחות שלי. היום אני חי את החיים שתמיד חלמתי עליהם, ואני בטוח שזה בגלל התהליך שעברתי".

     

    עוד סיפורי דיאטה   מעוררי השראה

     

    אבי בן ה-32 מראשון לציון, אדריכל ומעצב פנים במקצועו, החל את התהליך לפני שבע שנים. "גדלתי בבית שבו הבישולים והאוכל היו מרכז החיים, וככה אכלתי והשמנתי והגעתי למשקל שיא של 128 ק"ג", הוא מספר. "למרות המשקל הייתי ספורטאי ושיחקתי טניס ברמה מאוד גבוהה, עד שהגעתי למקום 2 בעולם לנוער. אבל אז נפצעתי והייתי צריך לעבור ניתוח.

     

    "בגלל המשקל הייתה בעיה עם הניתוח ואז אמא שלי הכניסה אותי למשטר של דיאטה, ורק אחרי שרזיתי 15 ק"ג, עברתי אותו. בכל מקרה, זה היה הסוף של קריירת הטניס שלי, אבל בינתיים המשכתי גם לרזות וראיתי שאני מרגיש טוב יותר, נראה טוב יותר והבנתי שאני צריך לעשות את זה כמו שצריך".

     

    אבי שאמיל. שינוי של אורח החיים ( )
    אבי שאמיל. שינוי של אורח החיים

     

    אימוני כושר 7 פעמים בשבוע

    אחרי שהחליט שהוא עושה שינוי מוחלט של החיים, הוא הבין שצריך שילוב של אכילה מאוזנת וכושר. "הרי אי אפשר לרזות ולשנות את החיים בלי השילוב הזה. מה גם שצריך להבין שמדובר בתהליך הדרגתי ובהתמדה. בלי זה כל התהליך נועד לכישלון", הוא מסביר.

     

    הוא נרשם למועדון הכושר זאוס ושם בבהדרכתם של מאמן אישי ותזונאי ספורט החל בשינוי. "הם בנו לי תוכנית אימונים ותפריט שמותאם לי אישית, וזה לא אכזב. בסופו של התהליך, שלקח לי כשנתיים, רזיתי 52 ק"ג (כולל הק"ג שכבר רזיתי בשלבי הפציעה והניתוח).

     

    "היום הגעת למצב שאני  מתאמן כל יום. 7 אימוני אירובי ו-6 אימוני כוח בשבוע. יש כאלה שחושים שמדובר במאמץ גדול מדי, אבל זה א. בכלל צריך להבין שהירידה במשקל צריכה היות בריאה, הדרגתית ונכונה. אני אוכל נכון ומסודר, ומתאמן בדיוק במידה שאני זקוק לה. ללכל אחד יש את הקצב שלו ואת הדרישות שלו. הכל מאוד אינדיבידואלי".

     

    במהלך השינוי הוא זכה לתמיכה גורפת מהחברים ומהמשפחה. "אמא שלי התגייסה לעזור לי ולבשל ובדרך היא עצמה רזתה 52 ק"ג (בדיוק כמספר הק"ג שאבי עצמו רזה). זה משהו מדבק", הוא אמר, "כשאתה מתחיל לחיות בריא, אתה לא מבין איך חיית לפני זה. זה לא רק שינוי פיזי אלא שינוי מחשבתי ונפשי". 

     

    עצות הדיאטה של אבי

    מעורבות של בני משפחה וחברים. "כשמתחילים בתהליך כזה, קבוצת תמיכה היא חשובה מאוד. כי יש נפילות בדרך ויש רגעים קשים, וחשוב שיהיה מישהו שירים אותך ויגיד לך שזה זמני ויהיה בסדר, ולא צריך להישבר אא להמשיך הלאה".

     

    לשלב פעילות ספורטיבית יחד עם שינוי תזונתי. "אני יודע שיש אנשים שלא אוהבים ספורט, אבל צריך להכריח את עצמכם. תכריחו את הגוף והנפש בסופו של דבר תתרגל גם היא. השילוב ין השניים הוא זה שיעשה את ההבדל".

     

    מודעות עצמית. "היום כולם מאוד מודעים לבריאות ולמראה הנכון ולמה צריך לעשות כדי להיראות טוב. צריך לפתח את המודעות הזו, זה רק יועיל לכולם בידיעה שאפשר לעשות הכל, אם רק רוצים".

     

     

     

     


     

     


     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "החיים החדשים של אבי אחרי שרזה 52 ק"ג"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    שלום דוקטור
    מומלצים