שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    סיאט ארונה בנהיגה ראשונה - האיביזה תפסה גובה
    קטגוריית רכבי הפנאי הקטנים גדלה בקצב מסחרר. כעת מצטרפת לחגיגה גם סיאט, עם הבסיס המוצלח של האיביזה והמראה המבטיח של ג'יפון. נהיגה ראשונה

    במה נהגנו: סיאט ארונה
    מתחרות: ניסאן ג'וק, פיז'ו 2008, רנו קפצ'ור, סיטרואן C3 איירקרוס
    מתי אצלנו: דצמבר 2017
    מחיר משוער: 110 אלף שקל

     

    סיאט ארונה

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    בעד: מראה, מרווח פנים, התנהגות
    נגד: עיצוב פנים, נוחות

     

     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    בגדול: הארונה הוא רכב הפנאי השני שסיאט מציגה, כחלק מגידול מתמיד של הקטגוריה ומה שנראה כהתנפלות-רבתי של קונצרן פולקסווגן על הסגמנט שהפך פופולארי אפילו בקרב קהל שמרני. הוא מבוסס על פלטפורמת האיביזה ועל כן צפוי להתמודד בקטגוריית רכבי פנאי קטנים הצפויה להפוך בשנה הקרובה צפופה מאי פעם עם לא פחות משישה דגמים חדשים נוספים כבר בתחילת השנה.

     

     

    עיצוב ותא נוסעים: הארונה מאמץ את הקו העיצובי המשפחתי של היצרנית. מגני פלסטיק שחור מסיביים מסביב למרכב, פסי גגון וצביעה דו-גונית עם פס בגוון מתכתי בקורת הצד האחורית מקנים בידול מהאיביזה. יש גם אפשרות לבחירה בין לא פחות מ-68 שילובי צבעים שונים.

     

    עיצוב הפנים לעומת זאת מוכר מהאיביזה, עם מסך מגע גדול ("8) במרכז הקונסולה, צימוד לסמארטפון דרך Apple Car Play ו-Android Auto ומטען אלחוטי לנייד. התחושה קודרת גם כאן בשל שימוש רב בצבע שחור, ואיכות החומרים בינונית עם פלסטיקה מחוספסת וקשיחה.


     

    בהשוואה לאיביזה הוא ארוך בכ-8 ס"מ וגבוה ב-10 ס"מ, 1.5 ס"מ מהם תודות לשיפור במרווח הגחון (19 ס"מ) בעקבות מיתלים שונים. המושבים עצמם גבוהים יותר ובשילוב שטחי חלונות גדולים, שדה הראיה טוב משמעותית מהסופר-מיני. המושבים מציעים נוחות ותמיכה טובים בגרסאות אבזור בכירות (FR ואקסלנס) אבל בינוניים בגרסת ביניים (סטייל). 

     

    המרווח לנוסעים מאחור טוב יותר לרגליים (למרות בסיס גלגלים דומה, 256.6) ובעיקר לראש. כמו באיביזה, גם כאן בולטות בהיעדרן ידיות אחיזה לנוסעים. נפח תא המטען גדל ל-400 ליטר (45 ליטר יותר מהאיביזה) וגם המפתח רחב יותר.

     

     

    אבזור הבטיחות כולל בלימה אוטונומית במצבי חירום כציוד תקני. בקרת שיוט אדפטיבית עם אפשרות לזחילת פקקים, התראה על עייפות נהג ושטחים מתים כולל תנועה חוצה מאחור, יוצעו כאופציה בגרסאות הבכירות.

     

    יחידות הנעה וביצועים: היצע מנועי הטורבו-בנזין המוכר כולל שלושה צילינדרים בנפח 1.0 ליטר עם 95 כ"ס בשידוך תיבת חמישה הילוכים ידנית או 115 כ"ס עם תיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד, ו-1.5 ליטר עם 150 כ"ס בשידוך לתיבת שישה הילוכים ידנית.

     

     

    בגרסה שתהיה כנראה הפופולארית ביותר בישראל משודך מנוע ליטר לתיבה אוטומטית, והזינוק ל-100 קמ"ש מתארך בחצי שנייה בהשוואה לאיביזה (10 שניות) עקב תוספת של כ-50 ק"ג למשקל העצמי. הביצועים טובים ביחס למקובל בקטגוריה תודות לזמינות כוח טובה ותיבת הילוכים מהירת-תגובה, בעיקר בבחירת "ספורט" בבורר מצבי הנהיגה. עם זאת הוא בעל אופי מחוספס ומשמיע צליל פחות נעים מעל 3,500 סל"ד כמקובל במנועי 3 צילינדרים.


     

    נוחות והתנהגות: העלייה במשקל העצמי ומרכז כובד גבוה יותר, חייבו הקשחה והנפגעת העיקרית מכך היא נוחות הנסיעה, בעיקר בגרסאות הבכירות המצוידות בחישוקי "18 וצמיגים רחבים לשדרוג המראה. גרסת הביניים בעלת חישוקי "17 מציעה ספיגה טובה יותר, בעיקר על שיבושי דרך קלים. גם רעש הצמיגים בשיוט נמוך יותר במקרה זה.

     

    כמקובל בדגמי סיאט, גם הארונה מציע יכולת דינמית גבוהה. זוויות הגלגול צנועות, האחיזה גבוהה והנכונות לשינויי כיוון מרשימה. הבלמים הפגינו יכולת ראויה. ההגה מדויק ומהיר אבל נטול משוב, כולל במצב "ספורט" ההופך אותו כבד באופן מלאכותי.

     

     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    סיכום: כשינחת בישראל צפוי הארונה להתמודד בקטגוריה מאד תחרותית מבחינת המחיר והיצע מתחרים חדשים ומודרניים. הוא מציע עיצוב ייחודי, תא נוסעים מרווח ומאובזר (אם כי קודר ולא איכותי דיו), יחידת הנעה מודרנית ויכולת דינמית גבוהה לצד נוחות נסיעה בינונית.

     

    בסך הכל נראה כי אם תמשיך היבואנית באסטרטגיית תמחור אגרסיבית בה היא נוקטת לאחרונה, צפויה לאנשי המכירות באולמות סיאט עבודה רבה.

     


    סיאט ארונה

    סיאט ארונה
    מנוע 3 צילינדרים, טורבו
    נפח / סוג דלק 999 סמ"ק / בנזין
    הספק מרבי 115 כ"ס ב-5,500 סל"ד
    מומנט מרבי 20.4 קג"מ ב-2,000 סל"ד
    הנעה / תיבת הילוכים קדמית / כפולת מצמד, 7 הילוכים
    אורך 413.8 ס"מ
    רוחב 178 ס"מ
    גובה 154.3 ס"מ
    בסיס גלגלים

    256.6 ס"מ

    משקל 1,210 ק"ג
    נפח תא מטען 400 ליטר
    100-0 קמ"ש 10 שניות
    מהירות מרבית 182 קמ"ש
    תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 20.4 ק"מ לליטר
    פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 113 גרם לק"מ
    כריות אוויר 6
    בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
    דירוג בטיחות (Euro NCAP) 5 כוכבים

     

    הכתב היה אורח חברת סיאט

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "סיאט ארונה בנהיגה ראשונה - האיביזה תפסה גובה"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים