שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    סיאט איביזה בנהיגה ראשונה: הגיעה לבגרות
    הסופר-מיני הפופולרית של סיאט מתעדכנת עם מידות גדולות מבעבר אך עם מעט שינויי מראה. נהיגה ראשונה, לפני הגעה ארצה בחודש ספטמבר השנה
    במה נהגנו: סיאט איביזה (דור חמישי)

    מתחרות: מאזדה 2, טויוטה יאריס, סיטרואן C3, סוזוקי סוויפט, סקודה פאביה, פולקסווגן פולו

    מתי אצלנו: ספטמבר 2017

    מחיר משוער: 90 אלף שקל

     

    סיאט איביזה

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    בעד: מרחב פנים, איכות נסיעה

    נגד: יחידת הנעה


    בגדול: האיביזה היא הדגם הוותיק והמצליח ביותר של מותג סיאט - ובפער גדול, עם 5.4 מיליון מכוניות שנמכרו ב-33 השנים שעברו מאז הושק הדגם לראשונה. בישראל לא נחלה האיביזה הצלחה יוצאת דופן, עד שהגיעה גרסת AM5, שנמכרה כאן תמורת 80 אלף שקלים "בלבד", נמוך בכ-20 אלף שקלים ממתחרותיה הבולטות. ההצלחה הייתה מיידית, והיא הפכה בקלות לאחת מרבות המכר בקטגוריה. אך מלבד תג מחיר אטרקטיבי, האיביזה הפכה מיושנת יחסית, בעיקר מול מתחרות חדשות ומודרניות בהרבה. המחליפה שתנחת אצלנו בסוף השנה - אמורה לטפל בנושא זה.

     

     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    עיצוב ותא נוסעים: האיביזה הכל-חדשה נראית כאילו מדובר בלא יותר ממתיחת פנים לישנה. השינויים הבולטים מסתכמים ביחידות תאורה משולבות לד שהפכו גדולות וצרות יותר, פגוש קדמי חדש עם פתחי אוורור בולטים, בתי גלגלים מודגשים וסרחי עודף קצרים מבעבר. בשונה מהקודמת, היא תוצע רק במרכב חמש דלתות, הפופולרי בקטגוריה.

     

    היא מבוססת על פלטפורמת MQB-A0 החדשה והמודולרית של הקונצרן, עליה תתבסס גם פולקסווגן פולו הבאה. המשמעות היא כי ממד האורך נותר כמעט-זהה, אך הסופר-מיני רחבה כעת ב-8.7 ס"מ מאד משמעותיים. לא פחות משמעותית היא תוספת 9.5 ס"מ (256 ס"מ בסך הכל) לבסיס הגלגלים, המשפרים משמעותית את מרחב המחייה לנוסעים מלפנים ומאחור. סיאט ציידה את האביזה ביותר תאי אחסון שימושיים, אך מפתיע לגלות שאין כלל ידיות אחיזה לנוסעים. תא המטען גדל אף הוא (63 ליטר) ל-355 ליטר בסך הכל.

     

     

    האיביזה אינה מפתיעה מבחינת עיצוב הפנים שנותר מעט צפוי וחסר השראה. גם הבחירה בצבע כהה בגרסאות הבסיס (בניגוד לצביע דו-גוני לקונסולה ולדיפוני הדלתות בגרסאות בכירות) ובפלסטיקה נוקשה ומחוספסת, אינה תורמת לתחושת העושר. המושבים מציעים נוחות ותמיכה סבירות, ויש מסך מגע גדול ("8) עם צימוד לסמארטפון דרך Apple Car Play ו-Android Auto.

     

    רשימת האבזור האופציונלי מרשימה מאד וכוללת טעינה אלחוטית לטלפון, מפתח חכם, בקרת אקלים מפוצלת ומערכת שמע מרשימה מאד של BeatsAudio. האיביזה תוצע עם מערכות בטיחות מתקדמות כמו בלימה אוטונומית במצבי חירום ובקרת שיוט אדפטיבית, אך עוד לא ברור האם הן יוצעו גם בגרסאות המקומיות.


     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)


    יחידת הנעה וביצועים: מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.0 ליטר בתצורת שלושה צילינדרים עבר בירושה מהדגם היוצא, אך מפיק כעת 115 כ"ס (תוספת של 5 כ"ס). הוא משודך לתיבת שישה הילוכים ידנית או שבעה הילוכים כפולת-מצמד. במפתיע, בשונה מדגמים אחרים של הקונצרן המצוידים במנוע זה, באיביזה הוא רועש יתר על המידה ורועד מעט בסל"ד נמוך. לעומת זאת, בסל"ד גבוה הוא הופך לצורמני. המצמד בגרסה הידנית רך וחסר תחושה, והבורר חסר דיוק בהעברות הילוכים בבסל"ד גבוה.

     

    האיביזה החדשה שוקלת כ-50 ק"ג יותר מקודמתה, ודף הנתונים טוען לזינוק מעמידה ל-100 קמ"ש ב-9.3 שניות, עשירת שניה יותר מהדגם היוצא, למרות תוספת הכוח. על הכביש מספקת יחידת הכוח הזו ביצועים טובים, כשגמישות המנוע מאפשרת תאוצות ביניים טובות.

     

    מנוע ארבעה צילינדרים החדש של הקונצרן - 1.5 ליטר, 150 כ"ס, תיבת שישה הילוכים ידנית - יהיה החזק בהיצע, שכן לאיביזה החדשה לא תהיה גרסת קופרה ספורטיבית. הוא ללא ספק חלק ונעים משמעותית מהמנוע הבסיסי, ומספק ביצועים טובים ממנו באופן ניכר. עם זאת הוא מייקר את האיביזה משמעותית לעומת גרסת הליטר, שצפויה להיות הפופולרית מהשתיים.

     

     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    נוחות והתנהגות: סיאט טוענת כי הפלטפורמה החדשה קשיחה ב-30 אחוז מקודמתה. בכל מקרה, תוספת הרוחב והארכת בסיס הגלגלים הפכו את התנהגות הכביש לבוגרת ונינוחה מבעבר, עם שיפור משמעותי ביציבות הכיוונית ואחיזת הכביש. מאידך, היא מרגישה פחות חדה ונמרצת מקודמתה. יש בורר עם ארבעה מצבי נהיגה (חסכוני, רגיל, ספורט ואינדווידואלי) קבועים מראש האחראים לתגובת המצערת, פעולת תיבת ההילוכים הרובוטית ותגבור ההגה, אך ההבדלים ביניהם בקושי מורגשים.

     

    נוחות הנסיעה השתפרה, עם כיול הנוטה לצד היותר-נוקשה כמקובל בקונצרן פולקסווגן. הוא מאפשר שמירה טובה על ריסון בשילוב של רצף מהמורות ובמהירות גבוהה, לצד ספיגת שיבושים טובה מהדגם היוצא. מה שפחות הרשים הוא בידוד הרעשים בשיוט.

     

     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    סיכום: האיביזה החדשה טובה מקודמתה כמעט בכל תחום, אך בראש ובראשונה היא עולה על היוצאת בזכות תא נוסעים מרווח משמעותית. היינו שמחים למעט יותר שאר רוח בעיצוב ולפעולה נעימה יותר של מנוע הליטר, אך בסופו של דבר, מה שיקבע את מיקומה של האיביזה בטבלת המכירות ועד כמה היא תשחזר את הצלחת קודמתה, יהיה תג המחיר. אם הוא יישאר בקרבת המחיר הקיים, ההצלחה מובטחת.


    סיאט איביזה

    סיאט איביזה
    מנוע 3 צילינדרים, טורבו
    נפח / סוג דלק 999 סמ"ק / בנזין
    הספק מרבי 115 כ"ס ב-5,500 סל"ד
    מומנט מרבי 20.4 קג"מ ב-2,000 סל"ד
    הנעה / תיבת הילוכים קדמית / ידנית, 6 הילוכים
    אורך 405.9 ס"מ
    רוחב 178 ס"מ
    גובה 144.4 ס"מ
    בסיס גלגלים

    256.4 ס"מ

    משקל 1,091 ק"ג
    נפח תא מטען 355 ליטר
    100-0 קמ"ש 9.3 שניות
    מהירות מרבית 195 קמ"ש
    תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 21.2 ק"מ לליטר
    פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 108 גרם לק"מ
    כריות אוויר 6
    בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
    דירוג בטיחות (Euro NCAP) 5 כוכבים

     

    הכותב היה אורח חברת סיאט

     


    פרסום ראשון: 16.05.17, 23:03
    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "סיאט איביזה בנהיגה ראשונה: הגיעה לבגרות"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים