לוח חלק לעיצוב פנים: דירות היוקרה שמגיעות ללא קירות פנימיים

בלי עמודים ובלי קירות: הלוקסוס החדש של רוכשי דירות היוקרה

אסף קמר ממשיך במרדף אחר סגנון החיים של האלפיון העליון, והפעם ביקר בפרויקט יוקרה שמציע דירות בהתאמה אישית, שמקנות לדיירים שליטה על עיצוב הפנים מאל"ף ועד ת"ו: החל בחלוקת הדירה, דרך המטבח, הריצוף, הכלים הסניטריים ועד למיקום נקודות החשמל. כמה זה עולה והאם המגמה תגיע גם לבניינים קבלניים "רגילים"? שאלנו

פורסם:
( כתבתו של אסף קמר, צילום: ניצן דרור)
הטרנד החדש בעולם העיצוב והתכנון של מגדלי היוקרה הוא "דירה בהתאמה אישית". מה הכוונה? בניגוד לתכנון והעיצוב הקבוע והשבלוני בפרויקטים קבלניים שבהם כל הדירות זהות, כאן ניתנת האופציה להחליט על הגודל והעיצוב של החדרים בתוך מעטפת הדירה. מעין "בנה ביתך" רב קומות, שבו יכולים הדיירים להחליט אפילו על הנוף הרצוי מחדר השינה של סוויטת ההורים.
8 צפייה בגלריה
מעטפת
מעטפת
לוח חלק לעיצוב פנים: דירות היוקרה שמגיעות ללא קירות פנימיים
(צילום: אסף קמר)
כדי ללמוד על התופעה מקרוב, קפצנו לסיור קצר בשכונת כוכב הצפון שבצפון תל אביב, שם בונה חברת הבנייה "יוסי אברהמי" את פרויקט "הפילהרמונית", המאפשר לעשירי ישראל לקנות דירות יוקרה בעיצוב אישי ובהתאם לצרכיהם הספציפיים. דורון טרגן, מנהל המכירות בפרויקט המסקרן, נותן לנו קסדות, הוראות בטיחות ולוקח אותנו לסיבוב באתר הבנייה.
"אנחנו בונים פרויקט יוקרה של שני בניינים בני 12 קומות. הפרויקט כולל את כל הפסיליטיז - דורמן, בריכה פתוחה שתהיה מחוממת בחורף, חדר כושר גדול ומאובזר, ספא עם שתי סאונות וחדר מסאז'ים, כל הפינוקים האפשריים", הוא מספר.
8 צפייה בגלריה
מעטפת
מעטפת
הבריכה הגדולה והלובי המפואר מספקים רמז לסגנון החיים במגדל
(צילום: אסף קמר)
החצר מלאה בעובדי קבלן שונים והבנייה בעיצומה, אבל הבריכה הגדולה והלובי המפואר מספקים לנו רמז טוב לסגנון החיים שיקנו לעצמם הדיירים ברגע שהבנייה תסתיים. באמצעות צרור מפתחות עצום ומשקשק, טרגן פותח לנו דלת לעולם המסתורי של אנשי האלפיון העליון, ומכניס אותנו לקומה השנייה של אחד המגדלים, בדירת חמישה חדרים ריקה לגמרי - גם מקירות פנימיים.
8 צפייה בגלריה
מעטפת
מעטפת
מקסימום ורסטיליות: דירות המעטפת מאפשרות חלוקה ותכנון "על חשבון הברון"
(צילום: אסף קמר)
"זו דירה ברמת מעטפת, תכננו אותה בצורה כזאת מגיעה לבעלי הבית ללא עמודים", הוא מסביר. "בזכות התכנון אנחנו מאפשרים כאן מקסימום ורסטיליות לתכנון בתוך הדירה עצמה. הלקוח יכול לתכנן את הדירה הזאת כראות עיניו. בשלב הזה הוא יכול לבחור את הכל את הריצופים, חיפויי הקירות בחדרי האמבטיות והשירותים, הנגרות של המטבח, שום דבר לא נקבע פה מראש".

"המחירים בהתאם"

על חשבון הברון, ובמחיר "סמלי" של החל מ-7.5 מיליון שקלים לדירת חמישה חדרים, יכולים בעלי הדירות לתכנן את חלוקת הדירה כרצונם, לעצב את החללים הפנימיים, לבחור את המטבח, הריצוף, הכלים הסניטריים, מיקום נקודות החשמל - והשמיים הם הגבול. אנחנו עוברים לדירת חמישה חדרים באותה הקומה, שחולקה לחדרים באמצעות התאמה אישית של הלקוח, והפכה לדירת ארבע חדרים.
8 צפייה בגלריה
מעטפת
מעטפת
גם את מיקום נקודות החשמל ניתן לבחור: הצצה לדירת מעטפת
(צילום: אסף קמר)
"הקונים וויתרו על חדר אחד והגדילו את כל השטח הציבורי. יהיה כאן מטבח מאוד גדול עם אי גדול ופינת אוכל, סלון גדול עם יציאה למרפסת. הכל תלוי בתכנון הדירה ובמה שהדייר רוצה. בדרך כלל זוגות צעירים צריכים יותר חדרי שינה, הזוגות היותר מבוגרים מעדיפים חללים משותפים גדולים כמו סלון גדול, פינת אוכל ומטבח גדול. הרבה פעמים הם מצרפים עוד חדר כחדר ארונות והופכים את הדירה למשהו אחר בהתאם לצרכים שלהם".
8 צפייה בגלריה
מעטפת
מעטפת
ללא הגבלה בתקציב: הצצה לדירה לדוגמה
(צילום: אסף קמר)
טרגן פותח דלת נוספת במסדרון ומכניס אותנו לדירת חמישה חדרים לדוגמה. האריחים והחיפויים הם תוצרת איטליה, ונבחרו בידי מעצב שלא הוגבל בתקציב. הדקורציה והשיש במקלחת ובשירותים בהתאמה אישית עם צבעים נועזים וגופי תאורה יקרים, שיחד נותנים לנו הצצה נדירה למגוון האופציות המפנקות שיש לבעלי הממון בקבלת דירה חדשה, יד ראשונה מקבלן.
8 צפייה בגלריה
מעטפת
מעטפת
האריחים והחיפויים תוצרת איטליה
(צילום: אסף קמר)
8 צפייה בגלריה
מעטפת
מעטפת
(צילום: אסף קמר)
"ברמת המעטפת הדירה הזאת זהה לכל הדירות האחרות שראינו בפרויקט, אבל החלוקה שונה. כאן חדר השינה הגדול עבר לדרום, והפך לסוויטה גדולה עם חדר אמבטיה גדול. הלקוחות ביקשו להתרחק מחדרי הילדים שלהם עד כמה שאפשר, ולהורים יש סוויטה עצמאית לגמרי שמנותקת מכל הדירה ומקנה מקסימום פרטיות".
8 צפייה בגלריה
מעטפת
מעטפת
"העיצוב הוא הנד מייד, המחירים בהתאם"
(צילום: ניצן דרור)
האופציה לתכנון ועיצוב החדרים בדירה חדשה מקבלן נשמעת כמו רעיון שיכול לשדרג גם לדיירים במבנים "רגילים" את החיים, אך לדבריו של טרגן שמורה בינתיים לפרויקטי יוקרה בלבד. "בפרויקטים העממיים, הצרכים של הלקוחות יותר סטנדרטיים. אנחנו יודעים פחות או יותר מה שהלקוחות צריכים מבחינת חלוקת החדרים. בפרויקט יוקרתי כזה, העיצוב הוא 'הנד מייד' בתפירה אישית והתאמה אישית ללקוח. המחירים הם בהתאם".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button