פריט חובה בחדר נוער:  עציצים מכל הסוגים

שלא תשתעממו בחופש: כך תעצבו לבד חדר נוער בהשראת טיקטוק

שאלנו את ChatGPT, חפרנו באינסטגרם ושוטטנו בטיקטוק – אלו 8 הטרנדים הכי בועטים לעיצוב חדרי נוער שיקיים (והיי, לא תאמינו, אבל חלק גדול מהם היו גם להיט גם בתקופה של אבא ואמא)

פורסם:
בני הדור החדש של עולם עיצוב הפנים לא מחכים לטיסה הבאה לאירופה כדי לקרוע את הכיס בדרך למימוש הוויש-ליסט העיצובי שלהם. הם חמושים בעמוד טיקטוק, חוש אסתטי מפותח, רעיונות יצירתיים וטיפים מושלמים לעיצוב החדר שהעניקו לנו בוסט של השראה. אז בקיצור ומבלי להכביר בלייקים, הנה שמונה טרנדים ששלפנו ממובילי דעה צעירים בטיקטוק ובאינסטגרם, ועל הדרך גם שאלנו את ה-ChatGPT והוא אכן אישר את הטרנדים.

מדליק כמו פעם: ניאונים

בניינטיז קראנו לזה אולטרה סגול וגילינו כיצד גוף תאורה פשוט הצליח לשדרג כל חדר נעורים ממוצע וכן, גם מעמדות חברתיים. גם היום, טרנד התאורה הצבעוני קיים אבל צעד כמה צעדים אסתטיים קדימה. נדיר לאתר נערה או נער שלא מחזיקים בחדר שרשרת נורות אחת (לפחות), מערכת לדים צבעונית או גוף תאורה מעוצב בגווני ניאון, שמעניק אווירה חמימה וצבעונית וגורם לכל חלל להרגיש כמו לוקיישן מהסדרה "אופוריה". מגניבים במיוחד ישלימו את המראה עם מראה הולוגרפית מעוצבת בצורה אבסטרקטית.
6 צפייה בגלריה
just_relax_candles נרות בעבודת יד בצורת סניקרס
just_relax_candles נרות בעבודת יד בצורת סניקרס
just_relax_candles נרות בעבודת יד ובצורת סניקרס בשילוב נורות
(צילום: אלון ליברמן)

איך לאמץ: מדובר במוצר זול יחסית (30-15 שקלים) ולכן מומלץ לרכוש אותו מחנויות הסטוק, להזמין מהרשת או לפקוד את חנות חומרי הבניין הקרובה לביתך. נכון, זה פחות מגניב אבל זה משתלם ואפילו תומך בעסק מקומי.
עוד הארה: מלבד תאורת אווירה חשוב לשלב תאורה פונקציונלית לקריאה, איפור וכמובן צילומים אם אתם גם יוצרים

הכי מדליק: נרות ריחניים

תאורה יוצרת אווירה, וכשאתם בגיל הנעורים - אווירה זה הכי חשוב. לכן מי שפחות מתחבר לגווני הניאון העזים, יעדיף לאבזר את החדר בכמה שיותר נרות בגוונים רכים, הלא הם פרשנות העדינה יותר לתאורה. נרות משרים בחדר תאורה עדינה וטבעית וגם מעניקים ניחוח רענן ונעים. גם כאן, מיטיבי לכת וממון יתפנקו על נרות סויה, נרות מעוצבים ומקבצי נרות בכמויות מסחריות. אבל האמת היא, שגם נרות שבת פשוטים בצילחות מדויק לגמרי יעבדו כאן.
איך אמץ: נסו להכין נרות בבית, זה לא באמת כזה מסובך. מדריכים קלים תמצאו בשפע ברשת.
@numbersixtysix Obsessed with these floating candles!! 🥹🥹🫶🏼 (ib: @THUIZOP5 interior) #diy #decoration #organizedhome #satisfying #aesthetic #asmr #foryou ♬ All I need Sped Up - SpedUp Boy


דרישת שלום מפעם: חפצי וינטג'

פטיפונים, מנורות לבה, כדורי דיסקו, גלגיליות, מזוודות וינטג' ומוצרי חשמל בסגנון רטרו הם כמעט פריט חובה בכל חדר נוער שמגדי את עצמו מבין עניין . כולם אוהבים נוסטלגיה, גם אם הם נולדו הרבה אחריה. הסוד כאן הוא כמובן עניין של מינון ולכן חשוב לבחור בפריט אחד או שניים בלבד לחדר. אין כמו להניח תקליט ולרקוד בקצב הדיסקו כאילו שלא נולדת אחרי שנת 2004.
איך לאמץ: שוק הפשפשים ביפו זה האובייס, נסו את שוק הפשפשים החיפאי ותודו לנו אחר כך.
6 צפייה בגלריה
עיצוב חדרי נערות בהשראת טיקטוק
עיצוב חדרי נערות בהשראת טיקטוק
שוק הפשפשים בחיפה מפתיע במגוון, באותנטיות ובמחירים
(צילום: shutterstock)

הפייסבוק עדיין חי: הכירו את המרקטפלייס

כי לא אומרים איכס על קיימות וצעירים וצעירות יודעים את זה היטב. הם גם יודעים שכבר תקופה ארוכה שהמרקטפלייס בפייסבוק הוא ככל הנראה הטרנד הכי רותח בעולם העיצוב וגם הסוד הכי שמור. מכיסאות של צ'ארלס פולוק ועד גופי תאורה משנות ה-60 וזו רק ההתחלה. שטיחי יוקרה, חפצי אספנות ייחודיים ורהיטים שעלו פעם מלא כסף - רק בזול. זה הכי לשוטט בשוק פשפשים שלא נגמר אף פעם.
איך לאמץ: נסו להשקיע כמה דקות בכל יום כדי ללמד את האלגוריתם מה הטעם האישי שלכם. מומלץ להשתמש במילות חיפוש רלוונטיות. משם, המציאות כבר יתחילו לזרום לפיד.

להפוך זבל לאוצר: עשו זאת בעצמכם

אם יש משהו שבני נוער ממש אוהבים לעשות, זה לפרק ולהרכיב פריט ישן ולהפיח בו חיים חדשים. זה כנראה יותר פשוט מלבקש מההורים כסף וטרמפ לאיקאה וגם כדור הארץ בסך הכל ממש בעד הקונספט הזה. כמו כן, מיחזור זה לוהט, מיחדוש זה מגניב, אקולוגיה זה הכי וואו שיש וכעיקרון אין על להשוויץ בפרויקט DIY מוצלח (כשהוא מצליח). נכון לעכשיו, הרשת מתפקעת מרעיונות, השראה וסרטונים שילמדו לצייר אפקטים תעשייתיים של בטון ממכחול פשוט, להפוך קרטון ישן לשזלונג וארגזי חלב ירוקים למערכת ישיבה, לקרוא לבקבוקי היין אגרטל עם ייחורים ולגלות שטלוויזיה ישנה יכולה להיצבע מחדש ולתפקד כשידה קטנה. בקיצור, הכל אפשרי.
איך לאמץ: במילה אחת: יוטיוב. בעוד מילה אחת: טיקטוק.
@itsbridgettebitch

It costs LITERALLY $50 max and ur life will be better just do it

♬ Ye world full of lies runaway - Motivation mindset lifedesign

@noga_gefen

עפה עליו שמחה שעשיתי את זה רצח

♬ Runaway


גינה אורבנית: פרחים, עציצים וסוקולנטיים

העציצים חזרו לחיינו במהלך סגרי הקורונה כדי להעניק לחיינו משמעות ונשארו שם בשביל הסטייל, הרעננות והנגיעה הירוקה שהופכת כל ספייס לרגוע, נעים ונינוח. וכן, גם הקטע הזה לא חף ממשמעות. הטינאייג'רים ממש עפים על הפורמט ומקפידים לאבזר את החדרים שלהם בכמות מכובדת של עציצים ושל זרי פרחים שופעים (אלו שמתייבשים יפה, נכנסים לבקבוקון זכוכית והופכים לפריט עיצובי מתקתק ואלגנטי). החיבור לטבע מתבטא גם בנוכחות מוגברת של רהיטי עץ במראה גולמי, כיסאות, מדפים ובסיסי מיטה ששומרים על האווירה טבעית, נקייה ורגועה.
איך לאמץ: מומלץ להתחיל עם עציצים שקשה להרוג ולכן פוטוס הוא אפשרות נהדרת. אפשר גם סוקולנט למי שמתקשה להתחייב על השקייה סדירה.

כל חדר צריך מסגרת: תמונות

אם אתן לא מאמינים לנו, תעשו סיבוב בטיקטוק של מיה דגן (לא השחקנית, המשפיענית) ותבינו הכל. קירות עמוסים במסגרות צבעוניות, לוחות השראה, פרינטים, איורים, ציורי ילדות, גזירי עיתונים ותמונות שמעניקים לקיר כל מה שהוא יכול לבקש: אופי, יופי וסטייל.
@mayadagan

אני לא יודעת מה איתכם אבל כל פעם שאומרים לי להיות יצירתית אני מגזימהההה ברמות ועושה מצגות מופרעות

♬ לחגוג ומגוג - שחר סאול & Ella Lee & הפשוטע

6 צפייה בגלריה
עיצוב חדרי נערות בהשראת טיקטוק
עיצוב חדרי נערות בהשראת טיקטוק
קיר גלריה זה דיבור
(צילום: shutterstock)
איך לאמץ: לא כולנו נולדו פיקאסו ואומנות זה עניין יקר. נסו למסגר נייר עטיפה בעיצוב מדליק, ליצור קולאז' מתמונות והדפסים אהובים או למסגר שערי עיתונים שחיבבתם.

השראה? תעקבי ותעתיקי!

עדיה רובינזון, בת 23 תושבת קדימה-צורן ועין ורד, היא מעצבת חדרים ומשפיענית בתחום עיצוב הפנים והלייפסטייל, ויש לה המון טיפים לעיצוב חדרי נוער. "יש לי 35K עוקבים ועוקבות באינסטגרם ועוד 10K בטיקטוק. זאת עבודה כיפית".
רובינזון היא בתה של אורלי רובינזון, מחברת של 40 ספרי עיצוב ואדריכלות, כך שהיה כמעט בלתי נמנע שהיא תגיע לתחום, אך בפלטפורמות עכשוויות ושוקקות יותר – הרשת. "מקורות ההשראה שלי מגוונים. לרוב אני רואה חומר מסוים או מוצר מסוים שממנו עולה לי הרעיון, זה יכול להיות ענף שמצאתי ברחוב או מוצר מטמבוריה. לפעמים אני גם רואה מוצר מוגמר בפינטרסט ומשם אני לוקחת את זה לכיוון שלי".
רובינזון משתדלת לדבוק בערך של קיימות על פני בחירה במוצר זול ומזהם שייהרס מהר וייזרק. חלק גדול מהיצירות שלה הם מחפצים שמצאה ברחוב. "הכי חשוב זה להביא את עצמך, שידעו שזה החדר שלך. לכל חדר צריך להיות אופי".

יש לך פרויקט אהוב במיוחד?
״האמת שלאחרונה העלתי סרטון מהפך למרפסת תל אביבית קלאסית שעשיתי בדירה של בת דודה שלי. היא הייתה הכי מתפרקת ומעפנה בהתחלה. הסרטון הגיע ל-600 אלף צפיות צפיות ו-20 אלף לייקים ושיתופים בטיקטוק ולעוד 400 אלף באינסטגרם. כמעט מיליון אנשים צפו במהפך הזה! יש לי גם פרויקטים עם מפורסמות, אבל בסך הכל זה היה אותנטי ואנשים הזדהו עם זה. דווקא כשיש עיצוב נגיש - זה מה שגרם לו להתפוצץ ברשתות".
איך נראה החדר שלך?
״יש לי שני חדרים, אחד בצורן ואחד בעין ורד. החדר בצורן הוא יותר באווירה של וינטג׳, הכי פלורנטין סטייל, עם אריחים צבעוניים ומסגרות זהב. עיצבתי אותו בתקופת הקורונה כי אני אוהבת בתי קפה ואוהבת לעבוד משם והם היו חסרים לי, אז החלטתי להכניס את בתי הקפה לחדר שלי. לעומת זאת, החדר במושב עין ורד הוא דווקא יותר טבעי, שילבתי הרבה עץ כי חשוב לי לעצב בגישה אותנטית שקשורה לסביבה שלי. כשאגור בדירה תל אביבית אני לגמרי אלך על מודרני נקי או וינטג׳ פלורנטיני״.
את עוקבת אחרי מעצבות אחרות?
״האקספלור שלי מפוצץ בתוכן כזה, אני לוקחת משם השראות. רובן מחו״ל או מפינטרסט״.
אז אפשר להגיד שאת הדניאל עמית של העיצוב?
״בארץ אני לא מכירה הרבה כאלה חוץ ממני, אבל יש הרבה שוחרי עיצוב שהם לא בהכרח מעצבי פנים. רוב העוקבות והעוקבים שלי הם כאלה״.

הדור הבא בעיצוב

אלה ניב, בת 15, מעצבת את החדר שלה ומשנה מידי פעם את העיצוב. "את הרעיונות לחדר שלי אני לוקחת גם מהפינטרסט וגם מהראש שלי ואיך שאני חושבת שדברים ייראו ביחד", היא מספרת.
6 צפייה בגלריה
החדר של אלה ניב
החדר של אלה ניב
נדנדה, נאונים, צמחייה ו-DIY. החדר של אלה ניב בת ה-15
(צילום: אלה ניב)

6 צפייה בגלריה
יצירה של אלה ניב
יצירה של אלה ניב
תקליט ישן הפך לקולאז' תמונות משפחתיות. יצירה של ניב
(צילום: אלה ניב)
"הדבר האחרון שהזמנתי און-ליין", מספרת ניב, " לחדר היה מתלה למדליות שלי, משחייה תחרותית, שחייה צורנית, אומנויות לחימה, אקרובטיקה, התעמלות קרקע ותחרויות ריצה, כי רציתי שיראו אותן יותר ושהן יהיו יותר דומיננטיות בחדר. הדבר האחרון שהכנתי בעצמי הוא תקליט תמונות. לקחתי תקליט, הדפסתי הרבה תמונות, גזרתי והדבקתי על התקליט כך שיצא לי אקססורי עיצובי לחדר".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button