זה הזמן למצוא את הבגדים שילוו אותנו בעונה הבאה

בלי להיבהל: כך תסדרו את ארון הבגדים שלכם לקראת העונה הקרה

אחרי החגים ורגע לפני העונה הקרה, הגיע הזמן להתפנות למטלה שרבים מעדיפים שתתרחש מעצמה - החלפת בגדי הקיץ בבגדי החורף. המשימה דורשת גם מיון, סידור וכמובן - ההחלטה הגורלית מאילו בגדים להיפטר ואילו בגדים לשמור. קחו נשימה עמוקה, אספנו את הטיפים שיעזרו לכם לצלוח את המעבר בלי לאבד את הראש

אורלי הבר
פורסם:
( צילום: ירון שרון)
לאט-לאט אבל בטוח, הטמפרטורות יורדות ושקיעת השמש מקדימה. באוויר יש רמזים – דקים אך קיימים – לחילופי העונות. המעילים אמנם עדיין בארון, אך הגופיות והחולצות הקצרות הולכות ומאבדות רלבנטיות. כעת, המחשבה על התאמת ארון הבגדים לעונת הסתיו ואחריה החורף מאלצת אותנו להתמודד עם סידור הבגדים, מיונם, החלפתם ואחסונם, נטל שרבים מאיתנו מעדיפים שייעשה מעצמו.
עם זאת, החלפה ושינוי מהווים הזדמנות מצוינת לרענן, להתעדכן ולדייק את סגנון הלבוש. זה הזמן למצוא את שילובי הבגדים שילוו אותנו בעונה הבאה, להציץ במלאי הבגדים שלנו ולהחליט ממה כדאי להיפטר ולאילו פריטי לבוש אנחנו זקוקים.
5 צפייה בגלריה
סידור ארון
סידור ארון
זה הזמן למצוא את הבגדים שילוו אותנו בעונה הבאה
(צילום: ירון שרון)
סדר וסידור - לא משנה באיזה חלל בבית מדובר - עיקרו בהתאמה אישית. לפני שמתחילים לסדר, קחו נשימה עמוקה ודמיינו את הארון שלכם מוחלף ומסודר. דמיינו את הצבעים שתרצו שילוו אתכם בעונה הקרה, ונסו לחשוב על החורף הקודם - מה שימש אתכם הכי הרבה? מה הכי נהניתם ללבוש? במה לא נגעתם כלל? כעת ניתן להתחיל.

1. מיקסום אחסון

חלק גדול ממטרת פעולת הסידור היא למקסם את מקום האחסון הקיים בארון שלנו, וסידור נכון יהיה קל ויעיל, כזה שישרת אותנו גם במעבר לעונה הבאה. על כן, נבחן איזה אחסון יש לנו? כמה אזורים קיימים לתלייה? כמה מדפים? האם קיימות מגירות?
אם הארון כולל אזור תלייה גדול ומעט מדפים - יש למקסם את השימוש בו. בבואנו לבחור אילו קולבים מתאימים, נתחשב בכמות הבגדים שנרצה לתלות ובמקום התלייה המוצע. אם אין בעיית מקום, מומלץ להשתמש בקולבי עץ. אם המקום צר, נשתמש בקולבים דקים, אחידים בצבעם. בחלל התלייה ניתן להשתמש במתקן מגירות או מדפים תלוי שיספק מקום איחסון נוסף.
5 צפייה בגלריה
סידור ארון
סידור ארון
קופסאות לאחסון: שיטה למיקסום מקום האחסון בארון מדפים
(צילום: ירון שרון)
לעומת זאת, אם יש בארון יותר מדפים, נשתמש בארגזים או קופסאות לאחסון ונקפל בתוכן את הבגדים. במקרה של מגירות, בהחלט ניתן לקפל בגדים בתוך מגירות ולהשתמש בחלוקה פנימית שלהן לצורך מיון.

2. מיון הפריטים

כאן מגיע השלב המאתגר, שבו עלינו להחליט האם הבגד עדכני, האם מצבו ראוי או שלם, האם הוא מתאים במידה - או שמא אנחנו נאחזים בו אך לא משתמשים בו. כל פריט שהתשובה לאחת משלוש השאלות הללו היא "לא", יצא מן הארון לתרומה, מסירה או מיחזור. בגדים שלא לבשתם במשך שנה שלמה יפלו גם הם לקטגוריה הזו.
ההחלטה האם להיפטר מבגדים יכולה להיות קשה ומתסכלת. פתרון טוב לכך מצאה יועצת הסדר מארי קונדו, שסבורה שכדאי לשמור רק את הבגדים שגורמים לנו להרגיש ניצוץ של שמחה. את השיטה הזו ניתן ליישם בבואנו לבחור מאילו בגדים להיפטר ועל אילו לשמור. כל העת, כדאי לזכור שבגדים שלא "שחררתם" יותירו אתכם עם ארון מלא בבגדים, אך כזה שגורם לכם להרגיש שאין לכם מה ללבוש.
5 צפייה בגלריה
סידור ארון
סידור ארון
חלוקת מדפי הארון לקופסאות לפי סוגי בגדים
(צילום: אורלי הבר)

3. ניקיון לפני סדר

הוצאת פריטי הלבוש למטרת הסידור היא הזדמנות מצוינת לניקוי אבק וחיטוי מפני מזיקים. בנוסף, קחו את הזמן כדי להציב מפיץ ריח. משב ריח נעים עם פתיחת הארון יכול להפוך בוקר קשה לנעים יותר.

4. אחסון פריטי החורף החמים

זוללי המקום הגדולים של העונה הם פריטי החורף הכבדים והעבים, דוגמת מעילים חמים, בגדי סקי ומגפיים כבדים. בחורף הישראלי, לרוב לא נשתמש באותם פריטי חורף כבדים ומסורבלים, לכן מומלץ להוציאם מהארון המרכזי ולפנות להם מקום בארון אחר אם ישנו. אם לא, נסו להעבירם לקופסת פלסטיק ייעודית ולאחסן מעל לארון או בחלל אחסון בביתכם. כך תמקסמו את שטח האחסון בארון שלכם, שאמור לשרת אתכם בקלות וביעילות.
5 צפייה בגלריה
סידור ארון
סידור ארון
גם את חלל התלייה ניתן למקסם באמצעות תוספים נתלים
(צילום: אורלי הבר)

5. סיווג לפי קטגוריות

אחרי שהחלטתם מי מהפריטים יישארו ומי מהם יעזבו אתכם, זה הזמן לסדר לפי קטגוריות. מכנסיים, חולצות ארוכות, חולצות קצרות, בגדי ספורט, גופיות, סוודרים, ביגוד תחתון, חגורות, צעיפים וכו'.
תכננו את סידור הפריטים בארון תוך הסתכלות על השטח הפנוי ומקדו אותו לפי הקטגוריות שלהם. כאן גם המקום לבחור אילו פריטים תרצו לתלות, אילו לקפל במדפים ואילו לאחסן במגירות. זכרו שלא לכולם מתאים אותו הסידור ושיש להתחשב בסוג הבגדים ובחלל המוצע.
לבסוף, השאירו מקום נגיש, בהישג יד, לפריטים שבהם השימוש הוא יומיומי כל השנה. כך למשל הקדישו את המגירה הזמינה ביותר לתחתונים וגרביים, או מצאו מדף ייעודי למכנסי הג'ינס.
5 צפייה בגלריה
סידור ארון
סידור ארון
הזדמנות לרענן, להתעדכן ולדייק: סידור ארון החורף
(צילום: ירון שרון)

6. ומה עושים עם בגדי הקיץ?

שימוש בארגזים או במכלי אחסון יהווה פתרון נפלא להחלפת ארונות בן רגע, שיחסוך מקום וישמור על הבגדים רעננים לעונה הבאה. את בגדי הקיץ קפלו בארגזי אחסון לפי הקטגוריות, ואחסנו אותם בחלק העליון של הארון. כך, תפנו מקום חשוב בארון ובעונה הבאה כל מה שתצטרכו לעשות זה להחליף את הארגזים בכמה דקות של עבודה.
אורלי הבר היא מסדרת בתים מקצועית ובעלת הבלוג westlogeast
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button