ליטל ויליגר וגמן

איך יוצרים קיר כוח מקושט וטרנדי ב-500 שקל? הסטוקרים פרק 2

מה ההבדל בין טרנד לגחמה ואיך הופכים פינה ריקה בבית לנקודה נעימה וחמימה? הקצבנו למעצבת הפנים ליטל ויליגר וגמן 500 שקלים כדי להוכיח לנו שגם עם תקציב מוגבל ניתן למצוא פריטים מדויקים וקלאסיים. צפו

פורסם:
ליטל ויליגר וגמן מבקרת בג'מבו סטוק ומשדרגת את הבית בזול
( צילום ירון שרון, כתבת קרן נתנזון ויץ , עריכה אמיר ג'ורג'י)
איך משדרגים את הבית בזול ובטעם עם 500 שקל בלבד, וכיצד ניתן לבחור את הפריטים המדויקים שיחזיקו מעמד בעולם הטרנדים המשתנה והמהיר? בסדרת הכתבות "הסטוקרים" נתארח בכל פעם במרחב האישי של מיטב מעצבי הפנים הישראלים שסטיילינג הוא בדמם, ונבקש מהם להוכיח לנו שזה אפשרי.
4 צפייה בגלריה
ליטל ויליגר
ליטל ויליגר
ליטל ויליגר וגמן
(צילום: ירון שרון)
בפרק הראשון בסדרה, שלחנו את מושיק גלאמין לקשט את הלופט המשוגע שלו ביפו העתיקה ולמדנו דבר או שניים על סגנון אישי. הפעם, נענתה לאתגר מעצבת הפנים ליטל ויליגר וגמן, שלקחה את הטעם היוקרתי שמאפיין את עיצוביה לסניף ג'מבו סטוק בהרצליה, במטרה לייצר "קיר כוח" בסלון הבית הפרטי שלה שבשכונת צהלה בתל אביב, ולהפוך אותו לנקודה טרנדית ונעימה בחלל הציבורי.
"הרבה פעמים אנשים נרתעים בגלל השם שלי ובגלל העיצובים שרואים בתמונות, אבל אני לא מעצבת רק לעשירון העליון, ההיפך הוא הנכון", היא מספרת. "אני הרבה יותר אוהבת לקחת פרויקטים שיש בהם מסגרת תקציב, שאני יודעת שאני צריכה להישאר בהם ממוקדת. הם הרבה יותר מושכים ומאתגרים אותי".
4 צפייה בגלריה
ליטל ויליגר
ליטל ויליגר
כיפי, מזמין ופונקציונאלי: קיר הכוח הוא נקודת מעבר בין המטבח לסלון
(צילום: ירון שרון)
על קיר הכוח המדובר הצבוע בצבע הקפה, בחרה ויליגר וגמן להקים ספרייה קטנה, פונקציונאלית ואסתטית שבה משולבים ספרים ואקססוריז המוצבים על שני מדפים רחבים ולבנים, שניתן לרכוש בכל רשת עשה זאת בעצמך. מתחתיהם היא יצרה פינת ישיבה חיננית ומקסימה במעבר בין הסלון למטבח. "זו לגמרי האג'נדה שלי שביתי הוא מבצרי. ברגע שמגיעים לבית חמים, נוח, מלא טקסטיל, שהוא גם כיפי מזמין ופונקציונלי, רוצים להישאר בפנים".
אם השם של ויליגר וגמן מצלצל לכם מוכר, זה ככל הנראה מהקריירה הקודמת שלה כמנהלת שיווק בעסק המשפחתי "וילי פוד" או מתפקידה כמנהלת השיווק של חברת "רנואר". מדורי הברנז'ה והרכילות לא פספסו כמובן את העובדה שבן זוגה הוא יונתן ווגמן, אחד מהדוגמנים העסוקים בישראל בעשור האחרון, שבמקביל לסיום ההתמחות שלו ברפואה פלסטית, ממשיך גם כיום לככב בקמפיינים בעולם האופנה, כשהזכור ביותר הוא החוזה ארוך השנים ב"קסטרו" לצד גל גדות.
4 צפייה בגלריה
ליטל ויליגר
ליטל ויליגר
לא לשכוח עץ: על זמני, משתלב בכל סגנון ומחמם את הבית
(צילום: ירון שרון)
השניים מתוגררים בבית בן שלוש קומות בסוף רחוב שקט, ונראה כאילו נגזר מקטלוג. הוא מכיל שלוש קומות וחצר, ובחלל הציבורי ממוקם הסלון המעוצב בסגנון אירופאי קלאסי, עם צבעים רכים, תאורה נעימה ופריטי אמנות מופשטת ולא צעקנית על הקירות. בפינת האוכל הסמוכה קיימים מוטיבים כפריים, עם שולחן עץ כבד ביבוא אישי מאינדונזיה, לצד ויטרינה איטלקית חמימה.
את ההסבה לתחום עיצוב הפנים עשתה לפני שבע שנים. "עיצוב פנים זה לקחת משפחה ובעצם ליצור לה חלום תפור למידותיה", היא מסבירה, "לקחת את הצבעים שהיא אוהבת, את הטקסטיל שהיא אוהבת, את הדברים שעושה בזמן הפנוי ולעטוף לחלל אחד שזה בית. תמיד נמשכתי לאסתטיקה. אין דבר שגורם לי יותר אושר מאשר לעצב לאנשים ולכן עוסקת בזה ולא בעיצוב מסחרי".
4 צפייה בגלריה
ליטל ויליגר
ליטל ויליגר
"בית בלי אמנות הוא בית בלי נשמה" (גם כשמדובר בחיקוי של פסלי ג'ף קונץ)
(צילום: ירון שרון)
"אם אני צריכה להגדיר את סגנון העיצוב שלי, הייתי מסכמת את זה במילים 'כשאירופה פוגשת את אמריקה הקלאסית'. קצת קולוניאליזם ואורבניות משולבת עם כפריות. אך גם כשמעצבים עם תקציב מוגבל מאוד, צריך לעשות הבדלה בין טרנד ובין גחמה. טרנד זו מגמה שיכולה להימשך גם מאה שנה ואילו גחמה מסתיימת אחרי זמן קצר. בעיצוב, אנחנו נעדיף לקחת דברים קלאסיים שהם תמיד בסטייל, ולא כאלו שיש להם נראות זולה ותוקף קצר".

הטיפים של ליטל לעיצוב הביתי המושלם:

1. בית בלי אמנות זה בית בלי נשמה. זכרו את זה וקשטו את קירות הבית ביצירות.
2. נרות הם דרך מעולה ליצור אווירה. רק תוודאו שאתם מדליקים אותם, אחרת הם פשוט יצברו אבק.
3. הכניסו אלמנטים של עץ לעיצוב. זהו חומר על זמני, משתלב בכל סגנון ומחמם את הבית.
4. לא עוד סטים תואמים! א-סימטירה יוצרת דו ממדיות ועניין בחלל.
5. בחרתם לקשט את הבית בעציצים מלאכותיים? בחרו בעלים גבוהים וארוכים שנראים אמייתיים יותר.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button