"השתעממתי, והחלטתי לשרטט בעצמי": רן אבקסיס

לשיפוצניק נולדו שני זוגות תאומים - הרהיטים שבנה להם הפכו למותג צעיר ומצליח

המיטות והשידות להרכבה עצמית בניחוח נורדי שמייצר בשנתיים האחרונות רן אבקסיס הפכו לחביבות מעצבות ומעצבי הפנים בישראל - אך נקודת ההתחלה לקריירה הלא צפויה שלו התחילה כשלא הצליח למצוא רהיטים לתאומים שלו, והחליט לתכנן אותם בעצמו

פורסם:
( צילום: חגי דקל, אריק מרמור)
כדי למצוא את מקור ההשראה להקמת מותג ריהוט הילדים שלו, די בלהעיף מבט בביתו של רן אבקסיס (31), מי שהפך בחודשים האחרונים לשם החם בקרב מעצבות ומעצבי פנים שמחפשים להלביש בתים ברהיטים "שנראים ביוקר, אבל עולים פחות". קפיצה קטנה מסטודיו הייצור שלו שבמושב בית עוזיאל בשפלה, תוביל אתכם לביתו שבמושב פתחיה הסמוך. מדרגות עץ תלולות מעץ מובילות אל חלל שמתהדר בתקרת עץ גבוהה, ארונות ואי המטבח - כולם, בדומה לרהיטים שהוא מייצר, עשויים גם הם מעץ.
ולמרות זאת, התשובה להשראה נמצאת בגובה נמוך בהרבה מגובהם של הרהיטים. פחות או יותר בגובה שבין צמד התאומים הראשון שלו, אמה ודניאל בני השלוש וחצי, לצמד התאומים השני, הראל ואלה בני השנה וחודשיים. כן, קראתם נכון, בשנתיים וקצת שבהן הוא מייצר רהיטים למחייתו, הוא גם מגדל שני זוגות תאומים קטנטנים - והם הסיבה למשלח ידו הנוכחי.
8 צפייה בגלריה
רן אבקסיס
רן אבקסיס
"השתעממתי, והחלטתי לשרטט בעצמי": רן אבקסיס
(צילום: אריק מרמור)
"הכל התחיל מהסיבוב של קניית ריהוט לחדרי ילדים עוד לפני שאמה ודניאל נולדו", הוא משחזר בריאיון כשלצדו אשתו שיר. "השתעממתי כל כך מהעיצוב ומהאפשרויות הקיימות, ופשוט החלטתי לשרטט בעצמי ובעקבות הכרות עם נגרים, נוצר האבטיפוס הראשון. קראתי לרהיטים על שמם, ואפילו האחיינית אורי קיבלה דגם על שמה. בהמשך הענקתי לרהיטים שמות של מקומות מסדרות מונפשות שהם אוהבים".
8 צפייה בגלריה
רן אבקסיס
רן אבקסיס
רן אבקסיס ובת זוגו עם שני זוגות התאומים
(צילום: קרן נתנזון ויץ)
אבקסיס לא תיאר לעצמו שכך תיראה הקריירה שלו. בהשכלתו הוא הנדסאי בניין שעבד כקבלן ושיפוצניק. אחרי הרהיט הראשון, חמוש בסקרנות, בקורסים אינטרנטיים ובארבעה ילדים שמוכנים לנסות את המוצרים החדשים של אבא, הוא התחיל ליצור הדמיות לרהיטים נוספים ויצר קולקציה להרכבה עצמית. "זיהיתי חוסר בשוק", הוא מספר. "הישראלים שבעים מהסגנון של הנסיך והנסיכות עם כל המיטות הלבנות והבומבסטיות. ישבתי בלילה על המחשב והבנתי שיש כאן משהו, שאני קולע בטעם ובסגנון. הקמתי אתר כשהשיטה היא שאני אכין הדמיות מפורטות וריאליסטיות, אם לקוחות יאהבו ויזמינו - אייצר, אם לא יאהבו - לא אייצר. אחרי בדיקות שערכתי, החלטתי שמיטה תהיה מוצר החדירה. הכנסתי הדמיה לחשבון אינסטגרם שפתחתי, וקיבלתי תגובות במהירות. זה הקונספט - קודם יש תגובה, ורק אז אני מתחיל לעבוד".

"איקאה אלופים בהנדסה, אנחנו שונים לגמרי"

ההתחלה הייתה בשנת 2020 עם דגש על רהיטים פונקציונליים לחדרי ילדים. אל השידות, הצטרפו בהמשך מיטות יחיד, מיטות קומותיים, מיטות להורים, ספריות ושידות צד, כוורות אחסון, מדפים מעוצבים ואקססוריז בסגנון נורדי נקי. הפריטים מורכבים מעץ בירץ, חלקם משולבים בפורמייקות בצבעוניות מינימליסטית. גימורים מוקפדים, חותמת המותג המוטבעת על כל פריט ומארזים נוחים להרכבה מעניקים תחושה של התאמה אישית. המפעל עצמו יושב בחלל של 300 מ"ר במושב שכולל שתי מכונות CNC (מכונת כרסום וחריטה, ק"נ) מחוברות למחשב אחד. ובקיצור, ממש לא מדובר בנגריה מסורתית.
8 צפייה בגלריה
רן אבקסיס
רן אבקסיס
רן אבקסיס
(צילום: קרן נתנזון ויץ)
"אנחנו לא נגרים ולא קרובים לזה", מסביר אבקסיס על רקע המכונות, "אין לנו פה ג'קסון או מסור, הכל מאוד טכנולוגי מבחינת האוטומציה. לכל חלק יש מקט, זה עניין של תכנון והרכבה. תהליך העבודה הוא שאחרי שהלקוח בוחר את המוצר, המכונה חותכת אותו, חלק עובר ליטוש ותוך מספר ימים הוא מגיע אליו. המוצרים מתוכננים להרכבה עצמית תוך 6-7 דקות בממוצע, כך שלא צריך כלים מיוחדים או מברגה מיוחדת".
אז אתה יושב על ציר שבין רהיטי בוטיק בהזמנה לרהיטי איקאה. "זו תחנת בוטיק אבל אני לא מכוון לשם, אלא דגש על ייצור שכולו כחול לבן שזה דבר יוצא דופן כאן. איקאה אלופים בהנדסה, אבל אנחנו שונים לגמרי, מבחינת החומרים למשל ומספר המחברים. המכנה המשותף היחיד הוא עניין ההרכבה העצמית".
8 צפייה בגלריה
רן אבקסיס
רן אבקסיס
רן אבקסיס בסטודיו הייצור הסמוך לביתו
(צילום: אריק מרמור)
ויש רהיטים מותאמים אישית או מוצרים יחידים במינם? "מוצרים מסוימים ולפי שיקול דעתי, כי אנחנו מציעים מוצרי מדף. אם לקוח רוצה לבטל איזה אלמנט בעיצוב אפשר לשנות, אבל לא במעטפת. אם אלה מדפים, או אלמנטים יותר חופשיים כמו שידת צד למשל, שולחנות קטנים וארוניות, אז אפשר לשנות. כך או כך, הכל נעשה מרחוק באמצעות הדמיה".
8 צפייה בגלריה
צמד מיטות בחדר בעיצובה של הילה ברונשטיין
צמד מיטות בחדר בעיצובה של הילה ברונשטיין
צמד מיטות בחדר ילדים בעיצובה של הילה ברונשטיין
(צילום: אמיר ארליך)
8 צפייה בגלריה
שידת כוורת
שידת כוורת
מינימליסטי עם ניחוח נורדי: שידת כוורת של רנקו
(צילום: רנקו)
עם מיטת יחיד ב-2,300 שקל ומיטת קומותיים ב-5,500 שקל, ניתן לומר שבהשוואה לרשתות הגדולות "רנקו" יקר יותר. עם זאת, כמי שמתפקד כייצרן וחנות המפעל, בהשוואה למקומות אחרים שמוכרים רהיטים כחול-לבן, הפריטים זולים. מתלה בגדים למשל מתחיל ב-125 שקל, מדפים ב-320 שקל, וכוורת אחסון עולה בין 1,300 ל-1,800 שקל.
8 צפייה בגלריה
מיטת קומותיים של רנקו
מיטת קומותיים של רנקו
מיטת קומותיים של רנקו
(צילום: רנקו)
8 צפייה בגלריה
דגם "אורי", מיטת הילדים הראשונה של רנקו
דגם "אורי", מיטת הילדים הראשונה של רנקו
דגם "אורי", מיטת הילדים הראשונה של רנקו
(צילום: רנקו)
ובחזרה לעובדה המשוגעת שאתם מגדלים במקביל שני זוגות תאומים קטנים: זה די אירוני שאתה מייצר מיטות, כשאתה בטח כמעט ולא ישן. "זה מפליא, אבל כבר בגיל חודשיים, חוץ מבקבוק, הילדים ישנים לילה רצוף. האמת היא שאני אוהב לקחת את משמרת הלילה ועובד הרבה בשעות האלה. יש לי לילות לבנים בלי קשר אליהם".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button