פינת ישיבה ליד החלון, עיצוב: צביה קזיוף

שלח לי שקט בכורסה: איך יוצרים פינת רגיעה ביתית גם כשאין מקום?

בימים אלה כל מה שאנחנו מחפשים זה לעצור שנייה, לנוח ולהתנתק. פינה מרגיעה בבית היא בדיוק המקום לעשות זאת – עם ספר, קפה או סתם כדי לנקות את המחשבות. כך תעצבו מפלט אינטימי גם בחלל קטן

פורסם:
לשבת עם כוס קפה בנחת, לקרוא ספר, לשחק משחק קופסה או סתם להירגע מול החלון: פינות ישיבה רגועות בתוך הבית נהפכו לטרנד עיצובי, שהצורך בו מתגבר במיוחד בתקופה זו.
מדובר בפינה קטנה בממדיה, אינטימית ועוטפת, קטנה יותר מהסלון ומחדר המשפחה/הטלוויזיה, לעתים לצד החלון, שיכולה להשתלב גם בדירות קטנות וקומפקטיות. פינת הישיבה האישית והמכילה יכולה להשתלב בסלון או באחד מהחדרים, במסדרון, בנישה לא מנוצלת או באזור אחר.
הקונספט העיצובי כולל מקום ישיבה נוח המבוסס על ספסלים מובנים, אבל אפשר ליצור את אותו אפקט בעזרת פופים, הדומים, מזרני רביצה, ערסלים, כיסאות נדנדה, כורסאות, הדומים וכל מה שיוצר אינטימיות, קרבה ושיח והשתרעות שהיא פחות פורמלית. מדפים או ארונית ספרים ישדרגו פלאים את החוויה, וכן גם שולחן קטן עבור הקפה, התה או היין. אל תשכחו שקע לנייד.

פינה בכל מקום

"אם יש מִפתח גדול או חלל מרכזי מרווח אפשר ליצור פינה כזו על אדן החלון, בכניסה או באחת הפינות", אומר מעצב הפנים ינון בן דוד. "אם אין מפתח גדול, אפשר ליצור פינת ישיבה נעימה בכל חלק אחר בבית. חשוב שהפינה תהיה ממוקמת בהקשר נכון ביחס לפונקציות בבית – סלון, מטבח פינת אוכל, חדרי שינה וכדומה".
מעצבת הפנים שירלי דין מוסיפה: "ברוב הפעמים פינה כזאת מתחברת לנו רעיונית עם אזור הסלון או פינת האוכל, "אך אני בחרתי באחד הפרויקטים שלי דווקא לתכנן ספסל הירגעות בחדר של נער מתבגר במטרה ליצור דרך שונה ונעימה לשבת עם חברים, ללמוד למבחן או סתם לקרוא ספר. כך הופך הספסל לעוד מקום להשתרע בו כדי שלא ישבו רק במיטה. מבחינת נראות, עיצוב פינת הישיבה הוא המשך ישיר של הסגנון בחדר ונטמע בו בטבעיות".
11 צפייה בגלריה
עיצוב: שרה ונירית פרנקל
עיצוב: שרה ונירית פרנקל
לנצל את השטח ליד החלון. עיצוב: שרה ונירית פרנקל
(צילום: איתי בנית)

השילוש הקדוש

"השילוש הקדוש ליצירת פינה נעימה הוא טקסטיל, עץ ותאורה", אומרת הילה גדעוני, מעצבת פנים מסטודיו Design Your Living.
לדבריה, החומרים לבחירת פינת הישיבה הם אלה שיזמינו אותנו לשבת ולשהות בה. לכן, הבחירה בעץ היא הטובה ביותר, כי עץ טבעי משדר חום, ביתיות וחיבור לטבע.
להמשך העיצוב כדאי להוסיף טקסטיל, שיעניק את הנוחות והפינוק, למשל שטיח, כריות וכמובן ריפוד נעים.
"אם בחרתם בפינה עם ספסל, חובה לשים לב שיש לו מספיק עומק לישיבה נוחה ולשים לב גם לקשיחות המעטפת שלו", אומרות האדריכליות ומעצבות הפנים שרה ונירית פרנקל. "אם המעטפת קשיחה מדי ונוקשה, כדאי להכניס טקסטיל וריפוד למושב ולגב כדי שיהיה נעים".
"האלמנט הכי חשוב בשילוש הקדוש הוא התאורה. כדאי לשלב תאורה תומכת וטובה שמצד אחד תיתן אווירה רכה ומצד שני תאפשר קריאה", מוסיפה גדעוני. "העדיפות הברורה היא למקם את הספסלים בקרבת חלון שממנו בוקע אור טבעי, אך אם אין חלון בסביבה, כדאי להוסיף ספוט מכוון בפינת הישיבה. לתאורה נכונה יש השפעה על משך זמן הבילוי בפינת הישיבה, על נוחות הקריאה והאווירה שתיווצר בה".
לסיום, מוסיפה גדעוני, חשוב לשלב מדפים כדי להניח ספרים וחפצים. "אפשר, וכדאי, לתכנן אותם סביב ספסל הישיבה – מתחת, מהצדדים ומעלה. כך אפשר ליצור מעין גומחה עוטפת ומגוננת", היא אומרת.
גדעוני מספרת על שיפוץ בית שבו מצאה דרך לשלב פינת ישיבה סמוך לפינת האוכל המשפחתית: "כששינינו את מיקום החדרים בדירה בקומה השמינית יצרנו חלון גדול עם פרופיל ברזל שפונה לנוף אורבני. החלון הזה היה סגור לפני כן בקיר גבס. ליד החלון מיקמנו פינה שמיועדת לקפה של אחר הצהריים, לשיחה עם חברה שמתארחת או לקריאה. היה לבעלת הבית גם חשוב לנצל את הספסל לטובת אחסון. מבחינת החומרים בחרנו בעץ חמים שניצב ליד חלון עם פרופיל ברזל".
11 צפייה בגלריה
עיצוב טוביה פנפיל
עיצוב טוביה פנפיל
חומרים חמים ורכים לתחושה עוטפת. עיצוב: טוביה פנפיל
(צילום: שירן כרמל)

11 צפייה בגלריה
עיצוב הילה גדעוני
עיצוב הילה גדעוני
חמימות הנובעת משימוש בעץ ואור טבעי לקריאה. עיצוב: הילה גדעוני
(צילום: מאיה אבגר)

11 צפייה בגלריה
עיצוב: שרה ונירית פרנקל
עיצוב: שרה ונירית פרנקל
אם אין מקום אחר, פינת הישיבה יכולה להיות חלק מהסלון. עיצוב: שרה ונירית פרנקל
(צילום: איתי בנית)

11 צפייה בגלריה
עיצוב חן חפץ, חלון עם פרופיל ברזל ארטפרו
עיצוב חן חפץ, חלון עם פרופיל ברזל ארטפרו
לנצל את העומק של החלון. עיצוב: חן חפץ, פרופיל ברזל: ארטפרו
(צילום: עידן גור)

תכנון על הס"מ

לרוב פינה כזאת היא נישה קטנה שחשוב לדייק בה, בייחוד בבתים קטנים, כשאין מרחבים. מומלץ לנצל את כל השטח שהוקצה כדי לתכנן את הריהוט נכון ולא ליצור בו עומס וצפיפות שיהפכו את הפינה ללא שימושית בסופו של דבר. "קודם למדוד ואחר כך לקנות או לתכנן רהיטים שיתאימו, ולא להפך", אומרת זוהר אדרי, הנדסאית אדריכלות ומעצבת פנים. "רהיטים נכונים יעזרו לנו לתת תחושה של מרחב, גם אם החלל טריקי וקטן. אם הפינה מיועדת לקריאת ספר לזמן ממושך, כדאי לבחור כורסה שאפשר להתכרבל בה והיא נוחה לישיבה ממושכת. בנוסף, חשוב להבין ולתכנן מה בדיוק תכלול הפינה – ספסל? כורסה אחת? שתי כורסאות? עם שולחן או בלי? עם הדום או בלי? וכך הלאה. חשוב להבין לא רק מה המטראז' שעומד לרשותנו אלא גם את הגובה ואת העומק וכמובן את המעברים והגישה, כך שלא תהיה פינה שכלואה בין פונקציות ולא נוח לגשת אליה ולשהות בה".
נירית פרנקל מוסיפה: "לפעמים מומלץ לתכנן בפינה כזאת נגרות מותאמת אישית. ביחידת נגרות משתמשים בעומק והיא נבנית בדיוק למיקום הספציפי".
11 צפייה בגלריה
עיצוב מירב ואייל שלום, ריהוט מותאם: OKNIN
עיצוב מירב ואייל שלום, ריהוט מותאם: OKNIN
תכנון נגרות מדויק. עיצוב: מירב ואייל שלום, ריהוט מותאם: OKNIN
(צילום: אלעד גונן)

11 צפייה בגלריה
עיצוב מירב ואייל שלום, ריהוט מותאם: OKNIN
עיצוב מירב ואייל שלום, ריהוט מותאם: OKNIN
אם אין חלון אפשר להוסיף מראה שתשקף את האור. עיצוב: מירב ואייל שלום
(צילום: אלעד גונן)

ירוק ועוד ירוק

אם אין לכם נוף ירוק, תמיד תוכלו ליצור אותו בעזרת עיצוב. "הצמחים גורמים לנו לנשום טוב יותר, בעיקר בתקופה הנוכחית. אני ממליצה תמיד להוסיף צמחים בפינת הישיבה, הם משרים רוגע", אומרת רחלי זוהר אדרי. "כדאי להניח עציץ אחד לפחות שייתן תחושת טבע בתוך הבית".
11 צפייה בגלריה
עיצוב סטודיו טולה
עיצוב סטודיו טולה
לא חובה חלון, אפשר למקם פינת ישיבה בפינה לא מנוצלת בחלל. עיצוב: סטודיו טולה
(צילום: מאור מויאל)

לא להגזים עם אקססוריז

"האקססוריז בפינה כזאת צריכים להיות מינימליסטיים ורגועים לעין. למשל, אם בחרתם בספרייה פתוחה תדאגו שסידור האגרטלים והספרים בתוכה יהיה במינון נכון כך שלא יהיה עמוס מדי", אומרת זוהר אדרי, "ואם כבר אגרטלים, אז עדיף לבחור כאלה שישמשו אותנו כשנרצה להכניס לתוכם פרחים וכשהם לא בשימוש הם יהוו אביזר נוי. גם מבחינת ספרים, עדיף להימנע מעומס ויזואלי, שלא יהיה כמו מחסן או חנות. רוגע וסדר הם שם המשחק".
11 צפייה בגלריה
עיצוב רחלי זוהר אדרי
עיצוב רחלי זוהר אדרי
אפשר בפנים ואפשר בחוץ - פינות קריאה בסגנונות שונים זו לצד זו. עיצוב: רחלי זוהר אדרי
(צילום יונתן תמיר)

11 צפייה בגלריה
עיצוב: הילה גדעוני
עיצוב: הילה גדעוני
גוונים רגועים ושקטים וריפוד רך. עיצוב: הילה גדעוני
(צילום: מאיה אבגר)

צבעים מתאימים

"הצבעים צריכים להיות המשך עיצובי לאותו חלל שבו ממוקמת פינת הישיבה: בסלון, בחדר המשפחה, בחללים הפרטיים, במסדרון וכדומה. פלטת צבעים מומלצת היא לדבוק בגוונים רגועים ושקטים, כזאת שמיד מרגישים בה אווירה נינוחה, בלי דרמות, אך גם בלי להיות מנותקים מיתר העיצוב בבית, כדי שלא תיראה נטע זר ותלוש. אני ממליצה על גוני קרם, בז', עץ, לבן וירוק", היא אומרת. שרה ונירית פרנקל מסכימות ומוסיפות: "כל צבע ניטרלי או בגוונים בהירים יעבוד טוב".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button