שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    תכירו את פיני, המגנט הדוחה

    נשאלת השאלה, איך סינגל, שכל חייו מייחל למישהי מיוחדת שתתפרץ לחייו בסערה, מכניס אותה לחייו בדלת הראשית, אבל דואג לבעוט אותה החוצה מבעד לדלת האחורית? והתשובה די פשוטה: סביר להניח שמדובר בפי"ן

    לפעמים יוצא לי להתבונן מהצד בסינגלים שנחשבים מצליחים ומבוקשים, מנצלים את זמנם הפנויי לטיפולים קוסמטיים, שופינג כפייתי בחנויות מותגים, הוספת עוד ספוילר אחורי לקומפקטית בת השש שלהם, הורדת משפטי פתיחה יצירתיים מהאינטרנט, אימון על שפת גוף והבעות פנים, רענון מאגר הבדיחות, תזמון קומי מושלם ומה לא. הכל, כמובן, בגדר הרמת הפקה מושקעת דייה שבנות המין השני לא תוכלנה לעמוד בפניה. מעין פסטיגל שאמור לשבור קופות ולבבות על בסיס יומיומי.

     

    מחפשים מישהי שתוציא מהם את הצורך להכיר בלי הכרה

    לרוב החבר'ה האלה יש מטרה אחת: להפסיק להעביר את הפנאי שלהם כפי שהם מעבירים אותו היום. והמטרה הזו תתממש רק כאשר ייתקלו במישהי ראוייה מספיק, מישהי מיוחדת, מישהי שתוציא מהם את הצורך להכיר בלי הכרה, מישהי שתגרום להם לאבד את ההכרה מהסיבות הטובות. מישהי שהיא כמו מקום חנייה פנויי מתחת לבית, בלב תל אביב. לא פחות.

     

    ג'רי סיינפלד תיאר את תעשיית הרכב באחד המופעים שלו כגוף חסר התחשבות, המייצר מאות אלפי רכבים מדי שנה אבל לא דואג לייצר מקומות חנייה חדשים. הוא תוהה מתי יגיע היום בו תעמוד דוגמנית-על על במה גדולה עגולה וריקה בתערוכת מכוניות ותכריז בקול צייצני: "חברת קרייזלר גאה להציג חידוש בתחום הרכב והתחבורה בכלל. החידוש שישנה את רמת חייכם: מקום חנייה!!!"

     

    אותם סינגלים מתארים את עולם הדייטינג ממש באותה צורה. לטענתם, כל ה"בחורות הטובות" (מישהו יכול להסביר לי מה ההגדרה לבחורה טובה לעזאזל ?!), תפוסות. ממש כמו מקומות החניה הטובים בתל אביב. ומאחר שלא דואגים כרגע לייצר מקומות חנייה פנויים בתל אביב, ובטח שלא מתחת לבית, ברגע שמתפנה אחד, רצוי שההפקה שהרימו תהיה נוצצת מספיק. כי לעזאזל, יש המון הפקות מעולות מסביב. מה זה מעולות? כמו הקרנבל בריו. ומובן שזה רק עניין של זמן עד שגם מקום החנייה הזה ייתפס.

     

    משום מה, חלק מאותם סינגלים, גם לאחר שנתקלו במישהי מיוחדת, לא תמיד מעריכים את המציאה. או שדווקא כן מעריכים אותה, אבל דאגו לגרום לה להתאייד כלעומת שצצה.

     

    אז נשאלת השאלה, איך סינגל, שכל חייו מייחל למישהי מיוחדת שתתפרץ לחייו בסערה, מכניס אותה לחייו בדלת הראשית ודואג לבעוט אותה החוצה מבעד לדלת האחורית?

     

    והתשובה: סביר להניח שמדובר בפי"ן. 

     

    הפי"ן, או בשם החיבה פיני (פנוי יחידני כרוני), הוא שרוט לא קטן. העברת 20-40 שנותיו בגפו מקשה עליו להפנים את העובדה שהמיוחדת שמולו נמצאת שם כדי למצוא קשר רציני ארוך טווח, שכולל בין היתר מגורים משותפים ואולי גם ילדים, רחמנא ליצלן. הרי זה מה שהפך אותה למיוחדת מלכתחילה. היא דאגה לציין זאת בכרטיס שלה באתר ההיכרויות, או לציין זאת בפניו בפגישות הראשונות. הרי כך היא שבתה את ליבו.

     

    אם כך, למה ואיך הוא מוותר עליה ומעדיף על פניה איזו ענבל - כוסית-על - החיים זה כמו גלגל - לא מחפשת בכלל - אני פוסטמה שחבל?

     

    ויתור על חירותו למען התמסרות לאורגניזם מסוג שונה

    כאן נכנסת לתמונה תיאוריית המגנטים. תיאוריית שני המגנטים טוענת, שהמצב האידאלי מבחינת הפי"ן הוא הלבד שלו. פיני שלנו כבר רגיל אליו, מודע ליתרונותיו והשלכותיו. עצם ההרגל למצב הקיים והמחסור החמור במוטיבציה לשרוד בתוך מערכת זוגית גורמים לו לחפש בנרות עילות מוצדקות לסיום של הקשר הטוב הפוטנציאלי הבודד מיני רבים ומגעילים שלו. "תרחישי האימים" כוללים בין היתר ויתור על חירותו למען התמסרות לאורגניזם מסוג שונה, שבו הוא לא העיקר, אלא חלק שווה ערך מתוך שני חלקים ואולי מתוך שלושה, ארבעה או אולי שבעה בעתיד, ככל שתתרחב המשפחה.

     

    תרחיש אימה נוסף, מאוד פופולרי אצל הפי"ן המצוי, הוא סרט אפשרי שהוא מריץ בראשו ובו הוא מתאהב בבחורה הנכונה בצורה כה נואשת, שהפרידה ממנה פשוט תשבור אותו לרסיסים. מכיוון שרבים מהפי"נים התנסו כבר בסרט מסוג זה בעבר, הם די חוששים מסרט המשך. 

     

    מכאן יוצא שפיני, שעד כה התנהג כמגנט המייחל למשוך אליו כמה שיותר נשים מיוחדות ונדירות, מתייחס אל האשה המיוחדת והנדירה שפגש כאל מגנט. וכידוע, שני מגנטים דוחים זה את זה. חלק העצוב הוא, שפיני דוחה אותה כמגנטית על סעיף התאמה מוחלטת.

     

    התקווה היא נחמתם היחידה של הפי"נים. הם כמובן מייחלים ליום בו יוכלו לאזור אומץ, להביט לבחורה המתאימה בעיניים ולומר לה כמה חיפשו מישהי כמוה. כמה השתדלו והשקיעו כל טיפת פנאי שהיתה להם כדי להעלות מישהי כמוה ברשת. כמה הם כבר עייפים מכל הממבו-ג'מבו הזה של הדייטינג. כמה הם רוצים לחלוק עכשיו עם מישהי כמוה את מה שיש להם להציע. שהם התבגרו. התבשלו והבשילו. שנמאס להם מהפקות מושקעות, משפטי פתיחה גרועים שכתב איזה מחוצ'קן, בדיחות קרש שוברות קרח וספוילרים אחוריים. והם הולכים לתת לה עכשיו ספוילר גדול לגבי כוונותיהם כלפיה, מהחלק הכי עמוק בבטן. אותו חלק בו מתעופפים הפרפרים שעד אז הם הקפידו להבריח.

     

    אבל יום רודף עוד יומיים, והמונה דופק. ענבל מתחלפת בליאת שמתחלפת באורטל וחוזר חלילה. עד שיום אחד הם מתעוררים ומגלים כמה באמת היתה שווה החנייה הריקה מתחת לבית בלב תל אביב.

     

    האימייל של קורטז

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: ויז'ואל/פוטוס
    מושך נשים מיוחדות ונדירות
    צילום: ויז'ואל/פוטוס
    הכרויות
    כתבו לנו
    מומלצים