שתף קטע נבחר

שופרסל: גידול של 40% בהכנסות הרבעון

הסתכמו ב-2.38 מיליארד שקל. הגידול החד בהכנסות הרבעון מיוחסים בעיקר להכללת קלאבמרקט. הרווח הנקי הרבעוני נשחק בעקבות הפסדיה של קלאבמרקט ורשם גידול של 35% לעומת גידול של 53% במהלך השנה כולה

ענקית הקמעונאות שופרסל שבשליטת דיסקונט השקעות מקבוצת אי.די.בי, סיימה את הרבעון הרביעי של 2006 עם הכנסות של 2.38 מיליארד שקל, גידול של 40.1% לעומת הרבעון המקביל ב-2005 (1.7 מיליארד שקל).

 

הרווח הנקי ברבעון הרביעי הסתכם ב-42 מיליון שקל או 21 אגורות למניה, גידול של 35.2% לעומת הרווח ברבעון המקביל (31 מיליון שקל או 15 אגורות למניה).

 

יצויין, כי הגידול העיקרי ההכנסות וברווח הנקי נבעו מהכללת פעילות קלאבמרקט ברבעון, שהשפיעו גם על שנת 2006 כולה.

 

סיכום שנת 2006 

 

בשנת 2006 כולה הסתכמו ההכנסות ממגזר הקמעונאות וממגזר הנדל"ן המניב ב-9.15 מיליארד שקל, גידול של 38.4% לעומת הכנסות 2005 (6.61 מיליארד שקל), כאשר החלק הארי בהכנסות הגיע ממכירות מגזר הקמעונאות - 9.09 מיליארד שקל, גידול של ,38.6% לעומת 2005 (6.56 מיליארד שקל).

 

יצוין, כי הגידול במכירות נבע מגידול של 8.7% במכירות בחנויות ובעיקר מגידול של 28.3% שנבע מהכללת פעילות קלאבמרקט החל מאמצע פברואר 2006.

 

הרווח הגולמי במגזר הקמעונאות והנדל"ן המניב הסתכם בשנה החולפת ב-2.4 מיליארד שקל, גידול של 37.1% לעומת 2005 (1.75 מיליארד שקל).

 

הרווח הנקי בשנת 2006 הסתכם ב-121 מיליון שקל או 59 אגורות למניה, גידול של 52.8% לעומת הרווח הנקי ב-2005 (79 מיליון שקל או 39 אגורות למניה).

 

רשת קלאבמארקט שקרסה ופעילותה נרכשה על ידי שופרסל, המשיכה להפסיד ב-2006 כ-18 מיליון שקל על הכנסות של 1.86 מיליארד שקל.

 

אברהם ביגר, יו"ר שופרסל ואפי רוזנהויז, מנכ"ל שופרסל ציינו כי התוצאות הכספיות לשנת 2006 הינן פועל יוצא מיישום התוכנית האסטרגית עליה הכריזה החברה, ובין מהלכיה המשמעותיים: קליטת פעילות קלאבמרקט לתוך החברה, הסבות סניפי שופרסל וקלאבמקרט לפורמטים החדשים שופרסל שלי, שופרסל ביג, שופרסל דיל וזול פה.

 

מהלכים נוספים שציינו ביגר ורוזנהויז, הינם השקת המותג הפרטי שופרסל, השקת כרטיס אשראי שופרסל בשותפות עם לאומי קארד ופז והשקת רשת חדשה למגזר החרדי בשותפות תחת שם המותג "אלף".

 

שכר בכירים ועובדים

מנכ"ל החברה, אפי רוזנהויז, השתכר בשנה החולפת 3.72 מיליון שקל (310 אלף שקל בחודש). יו"ר הדירקטוריון, אברהם ביגר, השתכר 3.591 מיליון שקל (299 אלף שקל בחודש).

 

לעומת זאת, שכרם של רוב עובדי הקבוצה מבוסס על שכר המינימום. במהלך שנת 2006 עלה שכר המינימום החודשי בסכום של 250 שקל וצפוי לעלות במהלך שנת 2007 בסכום נוסף של 265 שקל. לעליה בשכר המינימום כאמור השלכה מהותית על תוצאותיה של החברה.

 

ההשפעה של הגידול בשכר המינימום כאמור הינה גידול של 28 מיליון שקל בהוצאות השכר של הקבוצה לשנת 2006, ובסך צפוי של 60 מיליון שקל ו-90 מיליון שקל לשנים 2007 ו-2008, בהתאמה, הכל בהשוואה להוצאות השכר לשנת 2005. לפיכך, במהלך שנת 2006 נקטה החברה באמצעי התייעלות לצורך צמצום הוצאות השכר ולא מן הנמנע כי תנקוט באמצעי התייעלות נוספים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: סיון פרג'
אפי רוזנהויז, מנכ"ל שופרסל
צילום: סיון פרג'
מומלצים