שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    רבוע כחול: זינוק של 46% ברווח הנקי ברבעון

    רווחי הרשת הקמעונאית השנייה בישראל הסתכמו ברבעון הראשון ב-42 מיליון שקל. ההכנסות הרשת צמחו ב-10.3% והסתכמו ב-1.69 מיליארד שקל. השיפור בהכנסות וברווחיות נבע מגידול במכירות בחנויות זהות, פתיחת סניפים חדשים והשפעת חג הפסח

    הרשת הקמעונאית רבוע כחול, שבשליטת קבוצת אלון, המפעילה את הרשתות מגה, סופר סנטר ושפע שוק, מסכמת רבעון נוסף של צמיחה בהכנסות, בשיעור הרווחיות וברווח הנקי.

     

    ההכנסות הרשת ברבעון הראשון של שנת 2007 הסתכמו ב-1.69 מיליארד שקל, עלייה של 10.3% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2006. הגידול נבע מעליה של 5.1% במכירות בחנויות זהות, פתיחת סניפים חדשים ומהשפעת חג הפסח.

     

    הרווח הנקי צמח ב-46.3% ברבעון הראשון של 2007 והסתכם ב-42.5 מיליון שקל, בהשוואה לרווח נקי של 29.1 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2006.

     

    הרווח הגולמי ברבעון הסתכם ב-443.6 מיליון שקל (26.2% מההכנסות) בהשוואה לרווח גולמי של 392.1 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2006 (25.5% מההכנסות)
    - צמיחה של 13.1%. הגידול ברווח הגולמי נבע מגידול בהכנסות, תמחור המוצרים ומדיניות רכש אגרסיבית.

     

    הוצאות מכירה, הנהלה וכלליות הסתכמו ב-363.1 מיליון שקל, (21.4% מההכנסות) בהשוואה להוצאות של 326.1 מיליון שקל (21.2% מההכנסות) ברבעון המקביל ב-2006, עלייה של 11.3%. העלייה נבעה בעיקר מהוצאות בגין פתיחת חנויות חדשות, מגידול בהוצאות שכר כתוצאה מעליית שכר המינימום והוצאות בגין השקת מועדון You.

     

    הרווח התפעולי ברבעון הראשון של 2007 הסתכם ב-80.5 מיליון שקל (4.8% מההכנסות), בהשוואה לרווח תפעולי של 66 מיליון שקל (4.3% מההכנסות) ברבעון הראשון של 2006 - גידול של 22%. 

     

    הוצאות המימון ברבעון הראשון ירדו ב-42.8% והסתכמו ב-8 מיליון שקל, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. הקיטון נובע משיעור אינפלציה שלילי של כ- 0.4% בהשוואה לשיעור אינפלציה של כ- 0.1% ברבעון המקביל וכן מהקטנת היקף החוב בעקבות הנפקת חברת הבת ריבוע נדל"ן.

     

    במקביל, הודיע דירקטוריון הרבוע הכחול על חלוקת דיבידנד לבעלי המניות בהיקף של 60 מיליון שקל ב-19 באפריל 2007.

     

    "12-8 סניפים חדשים עד סוף השנה" 

    גיל אונגר מנכ"ל רבוע כחול: "במהלך הרבעון פתחנו 2 סניפים חדשים של רשת מגה בהיקף של כ-8,200 אלפי מטרים. אסטרטגיית הצמיחה האגרסיבית תמשיך לקבל ביטוי במהלך השנה, בה אנו מתכוונים לפתוח 12-8 סניפים חדשים".

     

    אונגר הוסיף כי: "המענה שלנו לתחרות מקבל ביטוי הן ברמה המקומית והן ברמת הרשת. אנו ממשיכים בייזום מבצעים, הגדלת מגוון המוצרים והרחבת פעילות ה- Non Food, תוך דגש על חווית הקניה של הלקוח. כך למשל, רכשנו את חברת ורדינון, הנחשבת למובילה בתחום מצעים וטקסטיל לבית זה למעלה מ- 50 שנה".

     

    בישיבת דירקטוריון רבוע כחול שהתקיימה היום ביקש גיל אונגר לסיים את תפקידו כמנכ"ל. אונגר נענה לבקשת דירקטוריון אלון ויפעל לפיתוח הפעילות הקמעונאית של הקבוצה באירופה, כמנכ"ל חטיבת אירופה של קבוצת אלון. אונגר ימשיך בתפקידו עד למינוי מנכ"ל קבוע.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    דוד ויסמן, בעל השליטה ברשת רבוע כחול ו דור אלון
    גיל אונגר, מנכ"ל רבוע כחול
    מומלצים