שתף קטע נבחר

גידול של 51% בהפסדי אל על ברבעון

העלייה בהפסדי חברת התעופה - שהגיעו ברבעון ל-13.6 מיליון דולר - נובעת מעליית מחירי הדלק, ירידת הדולר ועלויות תוכנית ההתייעלות. ההכנסות עלו ב-4% והסתכמו ב-389 מיליון דולר

חברת התעופה אל על רשמה ברבעון הראשון של שנת 2007 הפסד נקי של 13.6 מיליון דולר, גידול של 51% בהפסדי החברה לעומת הרבעון המקביל ב-2006. בחברה מסבירים את הההפסד בעלייה במחיר הדלק, בפיחות שער הדולר ביחס לשקל ולאירו ובהוצאות על פרישת עובדים במסגרת תוכנית ההתייעלות.

 

הגידול בהפסד התרחש למרות שהכנסות החברה גדלו ב-4% והסתכמו ברבעון בכ-389 מיליון דולר. הגידול בהכנסות נובע מגידול בהכנסות ממכירת כרטיסים לנוסעים פרטיים. ההכנסות מהובלת מטענים ירדו כתוצאה מקיטון בכמות המטענים שהחברה הטיסה וממחירי טיסות המטען.

 

הרווח הגולמי של החברה הסתכם בכ- 47.5 מיליון דולר (12% מההכנסות) ירידה של 20.8% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

 

במהלך הרבעון הפסיקה החברה את עבודתם של עובדים ב-370 משרות והקטינה את כוח האדם שלה ב-6%. הוצאות השכר שלה ירדו ב-6 מיליון דולר. הוצאות ההנהלה, לעומת זאת, עלו ב-0.4% (100 אלף שקל) והסתכמו ב- 22.5 מיליון דולר.

 

תזרים המזומנים של החברה ברבעון עמד על 32 מיליון דולר. יתרת המזומנים של החברה עמדה ב-31 במרץ על 147 מיליון דולר. ההון העצמי עמד על 201 מיליון דולר.

 

"למרות הקשיים הרבים שהחברה עמדה בהם השנה, כולל התגברות התחרות, עליית מחירי הדלק והיחלשות הדולר, מבצעים הנהלת החברה ועובדיה מאמצים ראויים לציון להצלחת החברה", אומר יו"ר אל על, ישראל (איזי) בורוביץ. "החברה מציגה איתנות פיננסית ועמידה במטרות וביעדים ששמה לעצמה".

 

המנכ"ל חיים רומנו הוסיף:  "החברה רשמה הכנסות שיא וממשיכה בהצלחה בתוכנית ההתייעלות שלה. החברה צימצמה קווים לא יעילים ולא רווחיים כמו הקווים לאיסטנבול ולרנקה, והוסיפה תדירויות ליעדים מבוקשים כמו הונג קונג, בייג'ין, בוקרשט, וינה, מיאמי ולוס אנג'לס. למרות הירידה בהיצע המושבים, התפוסה גדלה ונרשם המשך של צמיחה בהכנסות. אנו מאמינים כי המהלכים בהם נקטנו ימשיכו ויישאו פרי בעתיד הנראה לעין".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אל על: גידול בהפסדים
צילום: עמרי
מומלצים