שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    מחקר: בעיות שינה מכפילות את הסיכון להתקף לב

    מחקר רחב היקף שכלל אלפי אנשים במהלך שני עשורים מצא כי שינה מועטה מידי ומנגד שינה ממושכת מכפילה את הסיכון ללקות במחלות לב קשות. ההמלצה - שינה ערבה של שבע שעות, ולא יותר

    איך אתם ישנים בלילה? אם אתם סובלים מהפרעות שינה או ישנים הרבה מידי, אתם בבעיה. חוקרים בבריטניה מצאו כי הפרעות שינה מכפילות את הסיכון ללקות במחלות לב קשות. המחקר יוצג בכנס החברה הבריטית לשינה.

     

    צוות החוקרים מאוניברסיטאות וורויק וקולג' לונדון בחנו את הרגלי השינה ושיעור המוות במשך 17 שנים בקרב 10,308 אנשים. החוקרים החשיבו גם נתונים נוספים ובהם גיל, מין הנבדקים, מצב הנישואין, תעסוקה, הרגלי עישון ופעילות גופנית.

     

    מהמחקר עלה כי אלה שקיצצו את שעות השינה לחמש עד שבע שעות ללילה היו בסיכון פי 1.7 לתמותה מוקדמת מכל סיבות המוות האפשריות, בהשוואה לאלה שישנו שבע שעות בלילה. הסיכון למות ממחלת לב היה יותר מפי 2, הן אצל אלה שישנו מעט, והן אצל אלה שישנו יותר משמונה שעות בלילה.

     

    ראש צוות החוקרים, פרופ' פרנצ'סקו קפוציו' הסביר כי שעות שינה מועטות הפכו להרגל בחברה המודרנית, וכי שינוי זה גורם לשיבוש מערכות פיזיולוגיות בגוף. קפוצ'יו הסביר שמנגד, שינה מרובה מידי מגבירה את הסיכון לעודף משקל, יתר לחץ דם וסוכרת מסוג 2, הידועים כגורמי סיכון למחלות לב. "הממצאים שלנו תומכים בדעה כי שבע שעות שינה בלילה הן הטובות ביותר לשמירה על הבריאות", אמר קפוצ'יו.

     

    "מחקר שפורסם לפני שנתיים כבר מצא כי שינה של פחות משש שעות ויותר משמונה שעות מכפילה את הסיכון לתמותה כללית", אומר ל-ynet ד"ר רון דגן, מנהל מעבדת השינה בביה"ח אסותא, "גם הרמב"ם התייחס לעניין וקבע כי אדם צריך לישון שבע וחצי שעות, ולאחריהן אל לו לשכב במיטה. עדיין לא ברור מה קדם למה, והאם הפרעות שינה גורמות לשינוי הגופני, או אורח חיים לקוי מלכתחילה הוא זה שמוביל לבעיות השינה. מה שברור מעל לכל ספק הוא, שחריגה משעות השינה פוגמת בבריאות".

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: ויז'ואל/פוטוס
    קשה להירדם? הלב בסכנה
    צילום: ויז'ואל/פוטוס
    ד"ר רק שאלה
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים