שתף קטע נבחר
 

אסם רוכשת את השליטה במטרנה

חברת המזון אסם שבשליטת נסטלה רוכשת 51% מיצרנית המזון לתינוקות שבשליטת מעברות תמורת 249 מיליון שקל. במסגרת העסקה, תפעל השותפות בין הצדדים בתחום המזון לתינוקות ובתחום מוצרי תזונה לאוכלוסיות יעודיות

חברת המזון אסם שבשליטת נסטלה העולמית רוכשת 51% מיצרנית המזון לתינוקות מטרנה שבשליטת מעברות תמורת 249 מיליון שקל. העסקה משקפת למטרנה שווי של 488 מיליון שקל.

 

במסגרת העסקה, יקימו אסם ומעברות שותפות שתפעל בישראל בתחום המזון לתינוקות ובתחומים משלימים, כאשר אסם תחזיק 51% ממטרנה ומעברות תחזיק ב-49% הנותרים.

 

על פי הדיווח לבורסה, רוכשת אסם את הפעילות של מטרנה בלבד הכוללת את הרכוש הקבוע, המוניטין וההון החוזר של החברה. המשמעות היא שהפעילות הפיננסית הכוללת את יתרת המזומנים והחוב של מטרנה, לא יירכשו על ידי אסם. נכון לסוף הרבעון שני מסתכם החוב של מטרנה ב-95 מיליון שקל ואילו יתרת המזומנים עומדת על 96 מיליון שקל. 

 

גזי קפלן, מנכ"ל אסם: "רכישת מטרנה מבטאת את נחישותה של אסם להרחיב את פעילותה בשוק המזון בישראל, תוך מינוף הידע והמובילות של נסטלה"

 

גיורא רם (פורמן), יו"ר מוצרי מעברות: "השותפות האסטרטגית עם אסם ונסטלה נבחרה מתוך ראיה ארוכת טווח של פוטנציאל ההתפתחות והצמיחה של מטרנה. ההסכם מבטא את רצון הצדדים לקיים שותפות אמיתית המתבססת על היכולות והציפיות שמביאים שני הצדדים להסכם".

 

מעברות, הנסחרת בבורסה בתל אביב לפי שווי שוק של 450 מיליון שקל, מחזיקה במלא מניותיה (100%) של מטרנה המהווה כ-52% מפעילותה. לפיכך, המכירה משקפת למטרנה שווי גבוה יותר ממעברות.  

 

מעברות שבשליטת קיבוץ מעברות, מחזיקה בנוסף למטרנה גם 100% ממניות חברת ביופט, יצרנית מזון לבעלי חיים "בונזו" ו"להקט", ב"חלבית", המפתחת ומייצרת תחליפי חלב ומוצרים נוספים לעגלים וטלאים, ובחברת מסטיבק העוסקת בייצור ושיווק תרכיבי חיסון לדלקות עטין.

 

כמו כן, מחזיקה מעברות ב-68% מהשותפות "טעם טבע - אלטמן" הפועלת בתחום תוספי התזונה והוויטמינים. לאחרונה רכשה החברה 51% מהבעלות על חברת "אדמה - מוצרי מזון אורגניים". מעברות היא בעלת 10% בחברת הסטארט-אפ נוטריניה, ושותפה בקרן הון הסיכון פרגרין.

 

"המיזוג יאיץ את הצמיחה באסם" 

האנליסט אורי וייסבורד מפריזמה סבור כי לאחר תקופה חיוורת בפעילותה המקומית של אסם,העסקה הנוכחית יכולה להביא להאצת הצמיחה.

 

לדבריו, חיבור הכוחות שבין היכולת השיווקית של מעברות, הידע של נסטלה העולמית, עוצמתה העסקית ויעילותה התפעולית הגבוהה של אסם ושלושה מותגים חזקים (מטרנה, גרבר ובמבה) יכולים להביא לתוספת ערך משמעותית.

 

באשר למחיר העסקה ציין וייסבורד, כי מדובר במחיר סביר, שכן למעברות פעילויות נוספות מעבר למטרנה (המהווה כמחצית מהיקף הפעילות של החברה) שאינן נכללות בעסקה, כך שלמעשה שווי מטרנה בעסקה משקף רק קצת מעל מחצית משווי עסקיה של מעברות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: סיון פרג'
גזי קפלן, מנכ"ל אסם
צילום: סיון פרג'
מטרה. בידי אסם
מומלצים