שתף קטע נבחר
 

סלקום: ההכנסות צמחו ב-7% ל-1.57 מיליארד שקל

הרווח הנקי, שכלל סכום חד פעמי עקב ביטול הפרשה למס, זינק בכ-105% והסתכם ב-270 מיליון שקל. מספר המנויים של החברה חצה במהלך הרבעון את רף ה-3 מיליון. חברת הסלולר תחלק דיבידנד בסך של 256 מיליון שקל

הכנסות חברת הסלולר סלקום הסתכמו ברבעון השלישי של השנה ב-1.572 מילארד שקל, גידול של 7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי, שכלל סכום חד פעמי עקב ביטול הפרשה למס, זינק בכ-105% והסתכם ב-270 מיליון שקל. 

 

עמוס שפירא מנכ"ל סלקום: "התוצאות החזקות של הרבעון השלישי הינן המשך מגמת הצמיחה וההתייעלות בכל הפרמטרים המאפיינת את סלקום מזה שבעה רבעונים רצופים. תוצאות אלה הושגו הודות להמשך מאמצי השיווק להגדלת שימושים והחדרת מוצרים חדשים, במקביל לצמצום עלויות והתייעלות בתחומים רבים".

 

תזרים המזומנים החופשי של חברת הסלולר הסתכם ב-348 מיליון שקל, גידול של 50% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. החברה הודיעה על חלוקת דיבידנד של 2.63 שקל למניה (95% מרווחיה) ובסך הכל כ-256 מיליון שקל.

 

ירידה בגיוס הלקוחות

מספר המנויים של החברה חצה במהלך הרבעון את רף ה-3 מיליון, ומספר מנויי הדור השלישי של החברה הגיע לכ-281 אלף, גידול של כ-33% לעומת הרבעון הקודם. החברה גייסה כ-57 אלף מנויים חדשים נטו, ירידה של 18.5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

 

טל רז, מנהל הכספים הראשי של החברה: "השיפור ברווחיות נובע בעיקרו מהגידול הכמותי בדקות זמן אוויר בשיעור של 9% ומצמיחה בהכנסות משירותי התוכן לצד חיסכון בעלויות, שקוזזו בחלקם על ידי הגידול בעלויות שימור הלקוחות ועיבוי מערך השירות והמכירות".

 

ה-EBITDA גדל בכ-11% והסתכם ב-559 מיליון שקל. שיעור ה-EBITDA מסך ההכנסות עלה מ-34.3% ל-35.6% והרווח התפעולי גדל בכ-23% והסתכם ב-366 מיליון שקל.

 

עליה במספר דקות השימוש

דקות שימוש (MOU): מספר דקות השימוש הממוצע למנוי הגיעו ברבעון השלישי ל-353.7, גידול של 1.5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

 

הכנסה למנוי (ARPU): ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי הסתכמה ב-155.5 שקל, שיפור של 0.8% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

 

מניות סלקום נסחרות בבורסות בתל-אביב וב-NYSE במחיר המשקף לחברה שווי שוק של כ-11 מיליארד שקל. דסק"ש, מקבוצת אידיבי, שבשליטת נוחי דנקנר, מחזיקה ב-55.99% ממניות החברה, בנק לאומי ב-5% והיתר בידי הציבור. השקעה במניה בארה"ב העניקה מאז ההנפקה תשואה של 40%.

 

"סלקום מוכנה ב-100% לניידות המספרים"

תוכנית ניידות המספרים של משרד התקשורת תאפשר למנוי לעבור מחברת תקשורת אחת לאחרת ללא שינוי מספרו, דבר שיגביר את התחרות בין החברות. הניידות המתקרבת עוררה את חברות הסלולר שיוצאות במגוון הטבות ומבצעים.

 

עמוס שפירא, מנכ"ל סלקום: אין לי ביקורת למשרד התקשורת לגבי התוכנית. סלקום מוכנה ב-100%, אך צריך להבין שזה תהליך מורכב של של חברות רבות. אני קורא למשרד התקשורת שיפעל לכך שכל החברות תהינה מוכנות ובנוסף להיערך לאמצעי אכיפה כדי שזה יצליח".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים