שתף קטע נבחר

טבע במקום בולט בדירוג עולמי של תקציבי מו"פ

יצרנית התרופות הגנריות טבע מדורגת במקום ה-174 ברשימת 1,250 החברות המובילות בעולם בהוצאה על מחקר ופיתוח (מו"פ). שמונה החברות הישראליות הנכללות ברשימה הגדילו את הוצאתן על מו"פ ב-27.8% לעומת שנה קודמת לרמה של 492 מיליון ליש"ט (1.01 מיליארד דולר). נתון זה גבוה ב-84% מההוצאה על מו"פ של חברות הודיות

יצרנית התרופות הגנריות טבע מדורגת במקום ה-174 ברשימת 1,250 החברות המובילות בעולם בהוצאה על מחקר ופיתוח (מו"פ).

 

שמונה החברות הישראליות הנכללות ברשימה הגדילו את הוצאתן על מו"פ ב-27.8% לעומת שנה קודמת לרמה של 492 מיליון ליש"ט (1.01 מיליארד דולר). נתון זה גבוה ב-84% מההוצאה על מו"פ של חברות הודיות.

 

את הדירוג לשנת 2006 פרסם היום (ב') המשרד הממשלתי הבריטי לחדשנות, אוניברסיטאות וכישורים, והוא מופיע באתר של יומון העסקים הבריטי, הפייננשל טיימס.

 

על פי הדירוג, השקיעה טבע אשתקד 252.91 מיליון ליש"ט (520.84 מיליון דולר) במו"פ. תקציב המו"פ של החברה גדל ב-34% לעומת שנה קודמת, והוא מהווה 5.9% מהמכירות.

 

בדירוג העולמי מופיעות חברות ישראליות נוספות:

 

במקום ה-594 מופיעה חברת ECI טלקום, שתקציב המו"פ שלה עמד ב-2006 על 55.69 מיליון ליש"ט (114.69 מיליון דולר). תקציב המו"פ של החברה גדל ב-14% לעומת שנה קודמת, והוא מהווה 16.6% מהמכירות.

 

אחריה במקום ה-664 ברשימה מופיעה חברת אלביט מערכות, שתקציב המו"פ שלה עמד ב-2006 על 47.12 מיליון ליש"ט (97.03 מיליון דולר). תקציב המו"פ של החברה גדל ב-28% לעומת שנה קודמת, והוא מהווה 6.1% מהמכירות.

 

אחריה במקום ה-888 ברשימה מופיעה חברת ההיי-טק צ'ק פוינט, שתקציב המו"פ שלה עמד ב-2006 על 31.79 מיליון ליש"ט (65.46 מיליון דולר). תקציב המו"פ של החברה גדל ב-20% לעומת שנה קודמת, והוא מהווה 10.8% מהמכירות.

 

אחריה במקום ה-908 ברשימה מופיעה חברת ההיי-טק אורבוטק, שתקציב המו"פ שלה עמד ב-2006 על 30.90 מיליון ליש"ט (63.63 מיליון דולר). תקציב המו"פ של החברה גדל ב-7% לעומת שנה קודמת, והוא מהווה 14.5% מהמכירות.

 

אחריה במקום ה-910 ברשימה מופיעה חברת רטליקס, שתקציב המו"פ שלה עמד ב-2006 על 30.85 מיליון ליש"ט (63.53 מיליון דולר). תקציב המו"פ של החברה גדל ב-35% לעומת שנה קודמת, והוא מהווה 29.6% מהמכירות.

 

אחריה במקום ה-1,091 ברשימה מופיעה חברת ההי טק נייס, שתקציב המו"פ שלה עמד ב-2006 על 23.56 מיליון ליש"ט (48.52 מיליון דולר). תקציב המו"פ של החברה גדל ב-45% לעומת שנה קודמת, והוא מהווה 11.3% מהמכירות.

 

אחרונה חביבה ברשימת הישראליות, החברה לישראל, שמדורגת במקום ה-1,236. תקציב המו"פ של החברה עמד ב-2006 על 18.91 מיליון ליש"ט (38.94 מיליון דולר). תקציב המו"פ של החברה גדל ב-15% לעומת שנה קודמת, והוא מהווה 0.6% מהמכירות.

 

הדירוג העולמי

במקום הראשון ברשימה מדורגת חברת הפרמצבטיקה האמריקנית פייזר, שתקציב המו"פ שלה עמד ב-2006 על 3.9 מיליארד ליש"ט (8.0 מיליארד דולר). במקום השני מדורגת יצרנית הרכב האמריקנית פורד, אחריה חברת ג'ונסון אנד ג'ונסון, מיקרוסופט במקום הרביעי, ובמקום החמישי יצרנית הרכב האמריקנית -גרמנית, דיימלר קרייזלר.

 

סך ההוצאה על מו"פ של 1,250 החברות המובילות הסתכמה ב-510 מיליארד דולר - גידול של 10% לעומת 2005.

 

מבחינת דירוג מדינות, ארה"ב מובילה במקום הראשון בהוצאה על מו"פ. החברות הגדולות במדינה הגדילו את תקציב המו"פ שלהן ב-13.4% לרמה של 98.6 מיליארד ליש"ט (203.05 מיליארד דולר) - 40% מסך ההוצאה העולמית על מו"פ.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים