שתף קטע נבחר
 

כך הפכה ריגלי ליצרנית המסטיקים הגדולה בעולם

ריגלי הוקמה ב-1891 ומכרה בעיקר סבון ואבקת אפייה. את המסטיקים צירפה למוצרים ככלי לקידום מכירות. היום מוכרת החברה מסטיקים ב-180 מדינות

כשריגלי הוקמה, בשנת 1891, המוצרים העיקריים שמכרה היו סבון ואבקת אפייה. כחלק ממבצע קידום מכירות החל מייסד החברה, ויליאם ריגלי ג'וניור, להוסיף במתנה חפיסת גומי לעיסה לכל חבילה של אבקת אפייה.

 

מהר מאוד הבינו בחברה שהמסטיקים מעניינים את הלקוחות יותר מסבונים ומאבקות. מותגי המסטיק הראשונים של החברה, ריגלי ספרמינט וג'וסי פרוט, קיימים ומצליחים עד היום. החברה ביססה את מעמדה באמצעות מגוון מותגי מסטיקים שמצויים בכל בית (וכיס) בארצות הברית ונמכרים גם ב־180 מדינות בעולם. מגוון המותגים מאפשר לחברה לשחק בכמה קטגוריות מוצרים (סוכריות, מסטיקים, דפיות לרענון הפה) וכן להציע מגוון הבטחות פרסומיות: רענון, ניקוי השיניים, תוספת תזונתית והנאה.

 

לאורך השנים נשארה החברה בניהול משפחתי של שושלת ריגלי, כיום כבר דור רביעי ברציפות. עם זאת, כבר בשנת 1923הונפקה החברה בבורסת וול סטריט.

 

נוסף על המותגים שבנתה החברה, היא גם רכשה כמה מותגי עוגן של חברות אחרות. הבולטים שבהם הם סוכריות Life Savers וסוכריות המנטה החריפות Altoids — שניהם נרכשו מענקית המזון האמריקאית קראפט ב־2004 תמורת 1.5 מיליארד דולר. על מגמת הרחבת בסיס המותגים של ריגלי אפשר ללמוד עוד מעסקה שביצעה החברה בינואר אשתקד. במסגרת העסקה רכשה ריגלי 80% מיצרנית השוקולד הרוסית A. KorKunov, המתמחה בייצור ובשיווק של שוקולד פרימיום במדינה זו.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המסטיקים עניינו את הלקוחות יותר מסבונים
מומלצים