שתף קטע נבחר

ישראל - השיאנית העולמית בסלולר

לפי נתוני בנק ההשקעות מריל לינץ', נתח השוק של חברות הסלולר מהתוצר המקומי בארץ הוא פי שניים מהממוצע במדינות המפותחות

אולי אנחנו לא הכי עשירים בעולם, אולי גם לא בעלי פריון העבודה הגבוה ביותר, אבל אנחנו, הישראלים, המובילים בעולם בשימוש בטלפון הסלולרי. על פי נתוני בנק ההשקעות מריל לינץ', שוב דורג דברן הסלולר הישראלי כמוביל עולמי, אשר מייצר מדי חודש 451 דקות סלולר יוצאות.

 

מדובר בנתון הגבוה ביותר שנרשם בעולם ברבעון הרביעי של 2007, וזאת בניכוי המדינות שבהן הלקוח משלם גם עבור שיחות נכנסות (ארצות הברית והונג קונג). הנתון של מריל לינץ' מתבסס על נתוני השימוש שמדווחות חברות הסלולר הישראליות (Minutes Of Use) בניכוי לקוחות הסלולר הדוממים.

 

עוד עולה מהדו"ח של מריל לינץ' כי המחיר הממוצע של דקת סלולר בישראל עמד ברבעון הרביעי של 2007 על 36 אגורות. מדובר בירידה שנתית ריאלית של 13.2%. יש לציין כי בכל שלושת הרבעונים הראשונים של השנה עמד מחיר הדקה הממוצע על 38 אגורות, ורק ברבעון הרביעי נרשמה ירידה.

 

מריל לינץ', המספק גם תחזיות, מעריך כי שיעור ירידת מחיר הדקה יואט בשנים הקרובות. להערכתו, בשנת 2008 יישאר מחיר דקת שיחה ממוצע על רמה של 36 אגורות, ויירד ב-2009 וב-2010 באגורה נוספת כל שנה.

 

השוואה בינלאומית מראה כי מחיר דקת סלולר ממוצע בישראל היה הנמוך ביותר מבין הארצות המפותחות, בניכוי ארה"ב שבה הלקוח משלם עבור שיחות נכנסות. גם שיעור ירידת המחיר (13.2%) היה בין הגבוהים מבין המדינות המפותחות. מדי שנה משתמשות חברות הסלולר הישראלית בסקר של מריל לינץ' בניסיונן למנוע ממשרד התקשורת עוד גזירות.

 

למרות זאת, יש הצדקה להרגשה של לקוח הסלולר כי הוא משלם הרבה עבור השירות. מנתוני מריל לינץ' עולה כי סך ההכנסות של תעשיית הסלולר הישראלית מהווה כ-2.4% מכלל התוצר המקומי. מדובר בהיקף הגבוה ביותר מבין הארצות המפותחות, שבהן עומד הממוצע על 1.2% בלבד. המשמעות של נתון זו היא שלקוח הסלולר הישראלי מוציא בממוצע חלק גדול יותר מההכנסה שלו עבור שירותי סלולר בהשוואה ללקוח בארץ מפותחת אחרת.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
סלולרי בישראל: המובילים בעולם
צילום: ענת מוסברג
מומלצים