שתף קטע נבחר

"לא הנפקנו בחיפוש אחר אקזיט"

מנכ"ל חברת הביו־טכנולוגיה ITGI, אפרי ארגמן, מספר ל"כלכליסט" על אמונו בחברה, אף שהמניה סובלת מחוסר סחירות וירדה ב-73% מאז הנפקתה: "מי שמשקיע בחברה כזו צריך לדעת שזו השקעה לטווח ארוך. אני מאמין שנעבור לרווח לקראת סוף 2010"

משרדיה של ITGI מדיקל נמצאים באור עקיבא, אבל הרעיון שמאחוריה נולד במקסיקו והחברה עצמה הוקמה בקפריסין. כמו בחברות ביו־טכנולוגיה רבות, גם ב־ITGI עבר זמן רב מרגע החשיבה על מוצרי החברה ועד לייצורם. הרעיון נולד במוחם של המהנדס היהודי־מקסיקני קרלוס וונדרוולדה ושל הישראלי צבי בומס.

 

"לפני כשש שנים נפגשתי עם צבי בומס, אחר כך מצאתי את עצמי נוסע לוונקובר עם אטלס רפואי באנגלית כדי לדעת על מה מדברים בכלל", מספר מנכ"ל ITGI, אפרי ארגמן. "ב-2003 הקמנו את החברה והמשכנו לפתח את המוצר. לפני כשנה החלטתי להביא את הפעילות לארץ, נפגשתי עם קרנות הון סיכון ועם חתמים. היו הצעות קונקרטיות להכניס כסף ממקורות אחרים, אך הנפקנו את החברה ביולי 2007".

 

ITGI מדיקל היא חברת ביו־טכנולוגיה שמפתחת ומשווקת סטנטים המכוסים ברקמה מהחי. סטנט (תומכן) הוא אביזר רפואי עשוי רשת מתכתית גלילית המושתל לצמיתות בגופו של המטופל, כדי לתמוך בדפנות עורק שהוצר. השוק העולמי מוערך ב-6.4 מיליארד דולר, מהם כ־37% בארצות-הברית.

 

"או שהחברה תעשה מיליארדים, או שלא תצליח בכלל"

מוצר הדגל של ITGI הוא הסטנט Over & Under, שמיועד לשימוש בכלי דם כליליים המספקים דם לשריר הלב. הסטנט קיבל את אישור האיחוד האירופי CE ולחברה יש הסכמי הפצה ב-15 מדינות, ובהן אנגליה, ברזיל ומקסיקו.

 

"אנחנו מסתכלים על שוק של 600 מיליון דולר כחברה קטנה", אומר ארגמן. "אם ניקח נתח קטן מהשוק, זה יהיה משמעותי מאוד בעבורנו, וזה גם לא המוצר היחיד שלנו. השוק העיקרי של החברות הגדולות הוא סטנטים מצופי תרופה, שוק של כ-6 מיליארד דולר. הסטנט שלנו נותן פתרון אפקטיבי שסטנטים אחרים לא נותנים".

 

כמו רוב חברות הביו־טכנולוגיה, גם ITGI סובלת מחוסר אמון של המשקיעים הפרטיים ומחוסר סחירות. "מי שמשקיע בחברה כזו צריך לדעת שזו השקעה לטווח ארוך, ושזו חברה בסיכון גבוה ובסיכוי גבוה. או שהחברה תעשה מיליארדים, או שהיא לא תצליח בכלל", אומר ארגמן.

 

איפה טעיתם?

 

"עד ההנפקה לא גייסנו כסף וכ-4 מיליון דולר הושקעו בחברה מכספי היזמים. אני חושב שאם היינו הולכים מוקדם יותר להנפקה, היינו יכולים לקצר את זמן הפיתוח. הפיתוח של המוצר הבא יהיה מהיר יותר".

 

הראיון המלא - היום בגיליון "כלכליסט"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים