שתף קטע נבחר

הנהג פספס תחנה וקילל נוסע - אגד תפצה

בית המשפט לתביעות קטנות בירושלים קבע, כי אגד תשלם 1,500 שקל בגין עגמת נפש. נהג האוטובוס סירב לעצור תחנה, ניבל את פיו פה, וסירב להזדהות. אגד טענה כי עבודות במקום מנעו את העצירה - השופטת דחתה את גרסתה

בית המשפט לתביעות קטנות בירושלים קבע, כי אגד תשלם לנוסע 1,500 שקל. זאת, בגין עגמת נפש שנגרמה לו עקב התנהגות נהג מטעמה. פסק דין זה מצטרף לפסק דין נוסף, אשר פורסם בתחילת החודש, לפיו חוייבה אגד לפצות שתי נוסעות, תושבות יישובים באזור בקעת הירדן, בגין תקלות בהגעת האוטובוסים לתחנה במועד.

 

במקרה הנוכחי, במאי 2006, נסע התובע באוטובוס אגד בקו 451 מאשדוד לירושלים. לדבריו, בצומת סנהדריה-בר אילן, שם ישנה תחנה בקרבת מקום, צלצל בפעמון וביקש לרדת. אולם, לטענת התובע, אשר נותר הנוסע האחרון באוטובוס, הנהג סירב לעצור בגסות רוח, הודיע כי אינו מעוניין לעצור לכל נוסע, והמשיך לנסוע מבלי לעצור. יתרה מכך, עד לתחנה הסופית בהר-החוצבים הנהג הפנה כלפי הנוסע קללות, נאצות, וניבולי פה וסירב להזדהות בפניו.

 

בדיון טען התובע, כי הרגיש כאילו "חטפו" אותו, וכי הוא נאלץ ללכת ברגל 3 תחנות על מנת לחזור. התובע דרש פיצוי בסך 5000 שקל. מנגד, טענה אגד כי הנהג לא עצר עקב ביצוען של עבודות בכביש במקום שבו ביקש התובע לרדת, ומיד כשיצא מהמעקף ומאזור העבודות - עצר את האוטובוס, שלא בתחנה מוסדרת, על מנת לאפשר לתובע לרדת מן האוטובוס. אגד ציינה, כי הנהג עזב את עבודתו בה ולכן לא התייצב לעדות.

  

השופטת אנה שניידר דחתה את גרסת אגד, וקבלה את האישור שהגיש התובע מטעם עירית ירושלים ממנו עולה, כי לא בוצעו כל עבודות בקטע הכביש נשוא התביעה. השופטת קבעה, כי התובע הותיר רושם אמין, ויש לקבל את התביעה.עם זאת נפסק, כי התובע לא הרים את הנטל המוטל עליו להוכחת מלוא הנזק הנתבע על ידו. לפיכך, נקבע כי אגד תשלם לתובע סכום של 1500 שקל וכן הוצאות משפט בסך 300 ש"ח.

 

לעיון בפסק הדין

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים